Is een goede vriendin zijn uit de mode tegenwoordig?

18-04-2014 19:53 50 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ooit stond ik paraat met 3 verschillende vriendengroepen, waaronder allemaal meisjes. Toen viel het me nooit zo op hoe vals iedereen eigenlijk is tegen elkaar. Iedereen is er zogenaamd voor elkaar, totdat het moment daar is.



Doet dat ene meisje in je vriendengroep opeens raar? Er wordt niet meer stilgestaan bij het feit dat er misschien wel iets ergs aan de hand is, en inplaats van dat worden zulk soort meisjes keihard uit de groep gezet, of er wordt eerst een aantal maanden flink over geroddeld onderling. Ik stond er nooit zo bij stil, totdat het dus mij overkwam.



Men heeft je nodig en wanneer het andersom eens het geval is, wordt je aan de kant gezet als oud vuil. Ik hoor het ook steeds vaker. Is het mode ofzo? Vriendinnen verslinden? Dat vele geroddel over elkaar? Ik wordt er echt simpel van ondertussen. Tegenwoordig heb je vriendinnen waar je mee op stap kunt gaan, maar meer inhoud heeft het niet. Als je ergens mee zit, wordt je raar aangekeken.



Nieuwe hype? Bestaan echte vriendinnen tegenwoordig niet meer?

Ik sluit wel aan bij een jongensgroep..
Alle reacties Link kopieren
Hoort bij ouder worden. Hoe ouder je wordt, hoe minder vriendinnen, maar hoe 'echter' ze zijn. Ik heb die klachten zoals jij omschrijft niet. Ik ben een goede vriendin en heb alleen maar goede vriendinnen. Deze week heb ik de zaak 'dichtgegooid'. Mijn vriendin heeft zondag een hartaanval gehad, is alleenstaand en dus ben ik daar elke dag. Boodschappen doen, badkamer een keer soppen, huis poetsen, visite ontvangen en koffie zetten etc, en verder gewoon veel praten. Andersom doet ze dat ook voor mij. Een andere vriendin ben ik deze zelfde week verloren (gister) dmv euthanasie. Was ook al een tijd ernstig ziek. Ookal woonde ze een km of 40 bij me vandaan, ook daar kwam ik tot maandag twee keer in de week. Alles is in te plannen.



Mensen leven vaak 'voor zichzelf'. Klagen dat ze geen hulp krijgen als ze het nodig hebben, maar zijn zelf ook vaak 'druk, druk druk' als zij nodig zijn en vinden 'twee keer bellen en zeggen; zeg het maar als je me nodig hebt,er voor iemand zijn. Maar actieve echte hulp is het nooit.
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"
Niet herkenbaar. Ben je zelf wel een goede vriendin?
Alle reacties Link kopieren
Dat ligt aan je 'vriendinnen'groep. Ik heb er geen last van in ieder geval. Maar ik ben dan ook al te oud voor roddels en 'uit de groep zetten'.

En heb een klein groepje die ik echte vrienden noem, waar ik ook echt altijd terecht kan en die er voor me zijn. Al een jaar of 30.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Groepjes moet je ook niet doen.

Gewoon normale vriendinnen zonder groepjesgedoe zijn veel leuker, en echter.



Het is juist de dynamiek van groepjes dat speculaties opwekt, roddelen doet toenemen, en collectief buitensluiten bevorderd omdat er iemand een keertje anders over iets denkt.



Tenzij je een groepje vind dat verschillen echt accepteert, dan moet je niet alsnog de gemene deler verwijderen want ook dan valt dat groepje uit elkaar.



Dus vrienden groepen zijn gezellig, maar dan moet je er denk ik wel mee opgegroeid zijn. Dan heb je altijd nog die gemene deler.



En roddelen is sociaal glijmiddel. Helaas.
..popcorn?
Alle reacties Link kopieren
Dit gebeurd al eeuwen zo, zo zijn vrouwen, gemeen he?
i want your loving and all your lovers revenge, you and me could write a bad romance
Ik heb wel vriendinnen, maar dit herken ik niet. Daarbij is het ook zo dat sommige vriendinnen bij bepaalde leeftijdsfases horen. Zo heb ik één vriendin die al vanaf basisschooltijd mijn vriendin is, één vriendin vanaf de puberteit en de rest is later 'aangesloten'. Echter, ik heb ook afscheid genomen van andere vriendinnen die ik had op de basisschool, in de puberteit e.d. Is dat bij jou niet gewoon het geval?
Alle reacties Link kopieren
Oh en aan groepjes heb ik nooit gedaan.
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"
Daarom heb ik veel mannelijke vrienden. Die zeggen bijna altijd meteen waar het op staat, zo recht in mijn gezicht. Heel prettig vind ik dat. Maar misschien heb ik wel gewoon geluk?

De vriendinnen die ik heb ken ik al sinds ik heel jong was, dus dat is hopelijk voor het leven.



Verder eens met Nola.
Alle reacties Link kopieren
Je stond paraat met een vriendinnengroep? Is dat Belgisch ?

Maar het is voor mij niet herkenbaar. Ik heb vrienden, goede vrienden en kennissen, dat zijn in alle drie de categorieen zowel mannen als vrouwen en zit sinds de middelbare school niet meer roddelachtige vriendinnengroepjes/meidenkliekjes. Ik weet niet hoe oud je bent?Volgens mij gaat dat groepjes gebeuren er in de loop van de jaren vanzelf af.
Alle reacties Link kopieren
Die vriendin die gisteren is overleden en ik, hadden nog een gezamenlijke vriendin. Vanaf september, toen vriendin 1 ziek werd en al snel duidelijk werd dat ze zou gaan overlijden is vriendin 2 precies 1 keer geweest. Vorige maand vertelde ik haar dat het niet goed ging met vriendin 1. Och, och, och, ze zou heel snel gaan. Uiteraard nooit gedaan want ja, druk he met werk.... Enzo.



Vandaag zag ik op haar facebook een schrijnende uiteenzetting van het overlijden van vriendin 1 ("mijn allerliefste maatje verloren. Het leven is oneerlijk, onnoemelijk veel verdriet en wat ga ik haar missen blablabla). Sodemieter toch op dramaqueen. Iemand schreef terug; misschien had je er eens heen moeten gaan! Dat was een uur later verwijderd



Ze is er 1 keer geweest, in september. Daarna heeft ze een paar keer een smsje gestuurd met een; "als je me nodig hebt bel me dan meteen!"

Vriendin 1 stuurde een keer terug; "ja, ik heb je nodig"

Waarop vriendin 2 stuurde; "dan maken we deze week snel een afspraak". Nooit gebeurd natuurlijk. Hou op zeg, als je stervende vriendin je nodig hebt dan laat je alles uit je klauwen vallen. Meteen. Klaar.



Dinsdag kan ze niet komen op de uitvaart. Ze heeft een teambuilding met haar werk :-S.



Maar ik denk oprecht dat ze zelf gelooft dat ze een wereldvriendin is.
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"
Alle reacties Link kopieren
Dat is altijd al zo geweest. Veel meiden zijn zo, geen echte vriendinnen. Kies een echte vriendin zorgvuldig en leg jezelf niet al te veel bloot in het begin. Je merkt al snel aan wie je echt wat hebt en met wie je alleen maar gezellig even kan kletsen.



Ik paste 'vroeger' beter bij een jongensgroep dan met de (weinige) meiden in mijn klas. Jongens zijn vaker eerlijk en kletsen wat minder achter iemands rug om met als enig doel om zichzelf beter te voelen.



Sluit je aan bij een groep die je accepteert zoals je bent en waar je jezelf kunt zijn. Je merkt al snel of het goed zit of niet.
Alle reacties Link kopieren
Kijk en dat probleem heb ik dus, ik herken die meiden niet. Ik denk altijd maar iedereen te kunnen vertrouwen wat er toe geleid heeft dat ik vaak gekwetst en teleurgesteld ben.

Blijkbaar trek ik precies de meiden aan die genieten van iemands anders ellende, maar dat heb ik altijd te laat door.



En dat maakt me niet echt zekerder in het vinden/kiezen van vriendinnen.



quote:jo438 schreef op 18 april 2014 @ 20:08:

Dat is altijd al zo geweest. Veel meiden zijn zo, geen echte vriendinnen. Kies een echte vriendin zorgvuldig en leg jezelf niet al te veel bloot in het begin. Je merkt al snel aan wie je echt wat hebt en met wie je alleen maar gezellig even kan kletsen.



Ik paste 'vroeger' beter bij een jongensgroep dan met de (weinige) meiden in mijn klas. Jongens zijn vaker eerlijk en kletsen wat minder achter iemands rug om met als enig doel om zichzelf beter te voelen.



Sluit je aan bij een groep die je accepteert zoals je bent en waar je jezelf kunt zijn. Je merkt al snel of het goed zit of niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:adorabull schreef op 18 april 2014 @ 20:08:



---

Maar ik denk oprecht dat ze zelf gelooft dat ze een wereldvriendin is.

Wauw..ziek. Mega voorbeeld van hoe ik het dus ook continu zie.

Echt goed van je dat jij wel die ware vriendin voor haar bent geweest! Zo hoort het.



Gecondoleerd en veel sterkte de komende tijd!
Ach Adorabull, wat verdrietig en wat fout van die vriendin, zeg.

Gecondoleerd. Sterkte met de komende tijd.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 18

En nee dat is dan fries denk ik haha

Je beland toch al snel in een groepje...sneller dan dat je een op een iemand vind. Maar ik hoop dat jullie gelijk hebben dat het in de loop van je leven afneemt.



Heb gewoon zoveel behoefte aan een close vrienden groep, lekker stappen, filmavondjes en lachen, en daarnaast er voor elkaar zijn. Van die typische groepjes in series, lijken voor mij op het moment zo fake als de series zelf.



quote:borderwalk schreef op 18 april 2014 @ 20:04:

Je stond paraat met een vriendinnengroep? Is dat Belgisch ?

Maar het is voor mij niet herkenbaar. Ik heb vrienden, goede vrienden en kennissen, dat zijn in alle drie de categorieen zowel mannen als vrouwen en zit sinds de middelbare school niet meer roddelachtige vriendinnengroepjes/meidenkliekjes. Ik weet niet hoe oud je bent?Volgens mij gaat dat groepjes gebeuren er in de loop van de jaren vanzelf af.
Alle reacties Link kopieren
vriendinnegroepjes heb ik altijd vermeden, ik kan altijd met iedereen overweg, maar kies er voor om me nergens helemaal bij aan te sluiten. Mijn vriendinnen zijn allemaal in verschillende fases, de meeste heb ik toch al meer dan 14 jaar. Een vriendin al 26 jaar. Deze vriendinnen zijn geen vriendinnen van elkaar, maar ik kan ze ten alle tijden bij elkaar zetten en dan komt het helemaal goed, wordt het een gezellige boel.



Meiden onder elkaar KUNNEN vals zijn, jaloers, mensen buitensluiten, of henzelf buitengesloten voelen terwijl dit niet zo is. In groepsverband wordt dit vaak alleen maar versterkt.
quote:nola schreef op 18 april 2014 @ 20:00:

Groepjes moet je ook niet doen.

Gewoon normale vriendinnen zonder groepjesgedoe zijn veel leuker, en echter.



Dit!



Groepjes zijn 'n broednest voor gekonkel.
Alle reacties Link kopieren
quote:adorabull schreef op 18 april 2014 @ 20:08:

Die vriendin die gisteren is overleden en ik, hadden nog een gezamenlijke vriendin. Vanaf september, toen vriendin 1 ziek werd en al snel duidelijk werd dat ze zou gaan overlijden is vriendin 2 precies 1 keer geweest. Vorige maand vertelde ik haar dat het niet goed ging met vriendin 1. Och, och, och, ze zou heel snel gaan. Uiteraard nooit gedaan want ja, druk he met werk.... Enzo.



Vandaag zag ik op haar facebook een schrijnende uiteenzetting van het overlijden van vriendin 1 ("mijn allerliefste maatje verloren. Het leven is oneerlijk, onnoemelijk veel verdriet en wat ga ik haar missen blablabla). Sodemieter toch op dramaqueen. Iemand schreef terug; misschien had je er eens heen moeten gaan! Dat was een uur later verwijderd



Ze is er 1 keer geweest, in september. Daarna heeft ze een paar keer een smsje gestuurd met een; "als je me nodig hebt bel me dan meteen!"

Vriendin 1 stuurde een keer terug; "ja, ik heb je nodig"

Waarop vriendin 2 stuurde; "dan maken we deze week snel een afspraak". Nooit gebeurd natuurlijk. Hou op zeg, als je stervende vriendin je nodig hebt dan laat je alles uit je klauwen vallen. Meteen. Klaar.



Dinsdag kan ze niet komen op de uitvaart. Ze heeft een teambuilding met haar werk :-S.



Maar ik denk oprecht dat ze zelf gelooft dat ze een wereldvriendin is.





Jouw posts spreken mij erg aan. Mijn vriendin is ook overleden.

Ik ben altijd gegaan naar haar. Sommige dingen waren eng zeker als iemand ziek is.



Adora veel sterkte met het verlies(zen)
Alle reacties Link kopieren
Tuurlijk bestaan vriendinnen nog wel. Alleen bestaan er ook heel veel onzekere mensen die onaardig doen omdat ze niet weten wat ze met zichzelf aan moeten. Als die mensen zich in groepen begeven worden ze nog veel naarder want o help, vriendin A heeft een leukere vriend en vriendin B een leukere baan en dat kan natuurlijk niet .



Om die reden is dat soort groepen vaarwel zeggen het beste wat ik ooit heb gedaan. Ik heb een paar vrienden en veel kennissen, groepjes mensen waar ik mee kan stappen en mensen die ik middenin de nacht uit bed kan bellen omdat ik in het ziekenhuis beland ben en geen schone onderbroek heb. Toen ik zo oud was als jij voelde ik me precies zo. Het wordt echt beter. Je komt vanzelf wel mensen tegen die beter bij je passen.
De maatschappij maakt jou echt niet gek, dat doe je zelf veel beter (bootje_op_de_golven)
Alle reacties Link kopieren
Wat een rare klagerige OP. Misschien zorgen dat je leukere vrienden krijgt of zelf een leukere vriendin bent.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Alle reacties Link kopieren
quote:adorabull schreef op 18 april 2014 @ 20:08:

Die vriendin die gisteren is overleden en ik, hadden nog een gezamenlijke vriendin. Vanaf september, toen vriendin 1 ziek werd en al snel duidelijk werd dat ze zou gaan overlijden is vriendin 2 precies 1 keer geweest. Vorige maand vertelde ik haar dat het niet goed ging met vriendin 1. Och, och, och, ze zou heel snel gaan. Uiteraard nooit gedaan want ja, druk he met werk.... Enzo.



Vandaag zag ik op haar facebook een schrijnende uiteenzetting van het overlijden van vriendin 1 ("mijn allerliefste maatje verloren. Het leven is oneerlijk, onnoemelijk veel verdriet en wat ga ik haar missen blablabla). Sodemieter toch op dramaqueen. Iemand schreef terug; misschien had je er eens heen moeten gaan! Dat was een uur later verwijderd



Ze is er 1 keer geweest, in september. Daarna heeft ze een paar keer een smsje gestuurd met een; "als je me nodig hebt bel me dan meteen!"

Vriendin 1 stuurde een keer terug; "ja, ik heb je nodig"

Waarop vriendin 2 stuurde; "dan maken we deze week snel een afspraak". Nooit gebeurd natuurlijk. Hou op zeg, als je stervende vriendin je nodig hebt dan laat je alles uit je klauwen vallen. Meteen. Klaar.



Dinsdag kan ze niet komen op de uitvaart. Ze heeft een teambuilding met haar werk :-S.



Maar ik denk oprecht dat ze zelf gelooft dat ze een wereldvriendin is.





Pfff..heftig zeg. Jij mag jezelf een oprechte echte vriendin noemen....Die andere "vriendin"....bah. Als je tijd hebt om dit op Facebook te zetten, had je ook naar haar toe kunnen gaan...

En niet komen op de uitvaart... Mijn werk kan dan wat mij betreft de pot op! Er zijn belangrijkere zaken dan werk..
Alle reacties Link kopieren
quote:potmetperen schreef op 18 april 2014 @ 20:22:

Ik ben 18

[...]

oh, dan komt het nog goed, vanaf mij studententijd, verliepen vriendschappen zonder geroddel en gezeik.
Alle reacties Link kopieren
Vriendengroepjes zijn slangenkuilen.

Zonder uitzondering.
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
quote:BellatrixVanDetta schreef op 18 april 2014 @ 21:48:

Vriendengroepjes zijn slangenkuilen.

Zonder uitzondering.



Eens.

TO, toen ik achttien was had ik precies hetzelfde. De bekende groepjes, roddelen, achterbaksheid en dat soort dingen. Als de een weg was spraken anderen er kwaad over. Was zelf ook geen heilige trouwens hoor. Tegenwoordig heb ik geen groepje meer maar alleen mijn beste vriendin die ik ken sinds de basisschool, een andere goede vriendin die ik nu ruim acht jaar ken en mijn beste vriend. Vind het prima zo. Heb echt goede vriendinnen, we weten wat we aan elkaar hebben en meer heb ik ook niet nodig. Je moet vriendschappen ook onderhouden tenslotte.



Adorabull, heel veel sterkte de komende tijd Mooi om te lezen hoe jij er voor je vriendin geweest bent en er nog steeds voor je andere vriendin bent. Ook veel sterkte op de uitvaart

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven