Kan ik hiermee na politie?

22-09-2014 07:59 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
De vader van mijn kind en ik zijn uit elkaar, zo'n 7 maanden. Wij hebben geen fatsoenlijke omgangsregeling. Die was er wel maar hij houd zich er niet aan. De regeling was mondeling gemaakt en niets op papier.

Hij houd zich er niet aan. Hij maakt de planningen en afspraken en zo niet dat dreigt hij dat ik mijn kind niet terug krijg. Of als hij bij mij is en ik breng hem niet dan komt hij 'de boel slopen' zegt hij. Mijn accounts hacked hij overal om mij in de gaten te houden.(verteld hij me zelf) Mijn privacy is weg. Een tijd terug heeft hij al ooit mijn raam snachts ingeslagen(heb aangifte gedaan) en hij maakt mij geestelijk gek door de dingen die hij tegen mij zegt. Ons zoontje word van alles hier de dupe. Ik laat alles maar gebeuren omdat er anders ruzie komt voor de ogen van ons zoontje en dat kan ik niet + heeft op latere leeftijd altijd gevolgen.



Nu is mijn vraag: Is dit genoeg om na de politie te gaan? Ik heb bewijzen maar niet van alles. Niets staat op papier alleen dat hij 100% papa is met alle rechten + gezag dus ik kan nog niks.

Andere zeggen dat ik naar een advocaat moet gaan om een regeling vast te leggen en klaar. Maar in mijn ogen is dat niet genoeg. Ik wil dat er hulp komt voor de zieke dingen die hij doet. Ik wil dat ze ook het gedeelte weten hoe hij met ons omgaat i.p.v alleen een regeling en thats it.

Nogmaals, kan ik vanmiddag nog naar het politiebureau en de zaak uitleggen en dat ze mij verder helpen? (Ook omdat hij strafbare feiten pleegd).



Btw: we hebben beide een maatschapp hulpverlener maar er is geen vooruitgang geboekt.



Bedankt voor het lezen!!
Met strafbare feiten naar de politie gaan elke keer weer.

En hulpverlener ook van alles op de hoogte brengen.
Alle reacties Link kopieren
ik denk dat je in elk geval een duidelijke omgangsregeling op papier moet gaan zetten , dit mbv een advocaat ofzo , zodat als hij anders wil je het op papier hebt staan , waaraan jullie je beiden dan moeten houden ,ook kan je dan de allimentatie regelen

en ik denk wel dat je in elk geval kan gaan praten met bv de wijkagent, zodat hun wel van de situatie af weten
Ivm de strafbare feiten naar de politie en voor de omgangsregeling naar de rechter.
Hoe bedoel je hij is 100% papa met gezag + alle rechten? Bedoel je gewoon dat hij het kind erkent heeft en net als jij ouderlijk gezag heeft, of is er iets anders aan de hand? Het klinkt alsof jij geen ouder gezag hebt maar dan zou ik me afvragen hoe dat in hemelsnaam komt.
Alle reacties Link kopieren
Hi,



Ik heb zelf 3 jaar bij Politie gewerkt. Ik zou sowieso een melding maken bij Politie. Maar ik zou ook een omgangsregeling op laten stellen. Wanneer hij zich hier niet aan houd, pleegt hij een strafbaar feit en kun je aangifte doen. En dan sta je dus sterker.



Zou wel beginnen met het opbouwen van een dossier (dus meldingen maken).



Succes!
Carpe Diem!
Alle reacties Link kopieren
Ja, dat kan. Mijn ervaring is dat je er heel weinig mee kan, maar dan is het in ieder geval vastgelegd. Daarbij kan dan een wijkagent op de hoogte worden gebracht die je wat in de gaten kan houden en die je vaak rechtstreeks kan bellen als er wat aan de hand is.

Omgang moet inderdaad op papier, je hoort een ouderschapsplan te hebben. dat is ook waar als eerste naar gevraagd gaat worden bij een eventuele rechtszaak.
~ I want to be shaken to my core, like the wild winds disrobe the trees ~
Je wil naAR de politie!



En idd, strafbare feiten aangeven bij de politie en een omgangsregeling vast laten stellen via de rechter. Zonder zo'n regeling heb je sowieso geen poot om op te staan.
Na?



En dossier opbouwen en nu een melding maken.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou in elk geval alles vast laten leggen.

Wat hij doet, leg je vast voor jezelf en bij de politie en bij de maatschappelijk hulpverlener. Een omgangsregeling laat je ook vastleggen.



Nu hebben jij en je man namelijk geen poot om op te staan. Zeg jij dat hij iets doet qua omgangsregeling dat niet klopt, maar kun je het nergens onderbouwen.

Verder heeft je zoontje misschien een keer last van een ruzie, maar denk je niet dat hij net zoveel of zelfs meer last heeft van het feit dat jij over je heen laat lopen? Zo leert hij van jou dat wat zijn vader doet kennelijk normaal gedrag is.



Ga in elk geval informeren bij de politie wat jouw mogelijkheden zijn, wat wel en niet kan. Zij weten vast meer dan wij.



Sterkte
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Heb je bewijs dat hij jouw accounts hackt? Alleen dat is nl al strafbaar. Ik heb ook zo'n ex.

Ga naar de politie.

Mocht je een gmail account hebben... hierin kun je nl zien wanneer er voor het laats is ingelogd, ook het IP adres staat erbij waarmee is ingelogd.

Misschien bluft hij alleen maar?
Inderdaad, voor de strafbare feiten naar de politie. En toch een omgangsregeling maken, vastgelegd, waar je hem mee "om de oren kunt slaan" als hij er weer eens een potje van maakt.

En wat dat hacken betreft, dat heb je natuurlijk ook deels zelf in de hand, als bijvoorbeeld het wachtwoord de naam van je kindje is of zo. Gewoon een sterk wachtwoord gebruiken.
Waarom wil je de omgang niet laten vastleggen? Misschien komt een deel van het gedrag van je ex wel doordat hij geen zekerheid heeft wanneer hij jullie kind kan zien.
Alle reacties Link kopieren
Na de politie lukt wel denk ik, ik zou er niet voor gaan.
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
quote:WellieB schreef op 22 september 2014 @ 08:12:

Hoe bedoel je hij is 100% papa met gezag + alle rechten? Bedoel je gewoon dat hij het kind erkent heeft en net als jij ouderlijk gezag heeft, of is er iets anders aan de hand? Het klinkt alsof jij geen ouder gezag hebt maar dan zou ik me afvragen hoe dat in hemelsnaam komt.



Misschien zeg ik het verkeerd. Maar ik bedoel dat we gewoon beiden ouderlijk gezag hebben.





En over het hacken.. Hij is ICT-er. Hij geeft zelf toe dat hij me controleerd. Ben je je wachtwoord van je telefoon vergeten? Geef je telefoon aan hem en hij is er zo in. Die van mij en die van jou. Ik was erbij en vrienden van hem.





''Waarom wil je de omgang niet laten vastleggen? Misschien komt een deel van het gedrag van je ex wel doordat hij geen zekerheid heeft wanneer hij jullie kind kan zien.''



Het was mondeling vastgelegd waar onze hulpverl. bijzaten. Dan zit ik op een zondag middag te wachten maar ik hoor of zie niks. Bellen kan ik niet want hij heeft mijn ID OVERAL geblockt.

Meld ik dit dan komt er een 'volgend gesprek' waar hij niet komt opdagen.





Inderdaad ik moet zoiezo naar een advocaat want dan heb ik iets om op terug te vallen als het overtreden wordt.

Ik kan met deze feiten vanmiddag nog naar de politie lees ik dus dan weet ik wat er te doen staat!

Dankjewel
Wat een vervelende situatie. Ik zou sowieso een omgangsregeling laten vastleggen door de rechter. Hebben jullie geen ouderschapsplan? Daar staan ook andere dingen in, het is altijd handig zoveel mogelijk op papier te hebben.



Bij de politie in elk geval melding maken en vragen of ze het ook willen noteren! (je zou denken dat ze dat altijd doen maar schijnbaar niet als het niet erg genoeg is in hun ogen, is mijn ervaring) Tenzij hij strafbare feiten pleegt kunnen ze weinig doen maar zo bouw je wel een dossier op. Telkens van bedreigingen melding blijven maken.



Wat die accounts betreft, heb je daar bewijs van? Hacken gaat niet zomaar namelijk dat kost veel tijd. Misschien zegt hij dat alleen om je op de kast te jagen? Probeer rustig te blijven en je vooral niet gek te laten maken, niet makkelijk maar als hij doorkrijgt dat het werkt zal hij waarschijnlijk doorgaan.



Ik zou van een melding bij de politie niet teveel verwachten. Waarschijnlijk horen ze je aan en schrijven het op en vergeten het weer. Zo gaat dat meestal in zulke zaken.



Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
quote:mwcactus schreef op 22 september 2014 @ 09:29:





Wat die accounts betreft, heb je daar bewijs van? Hacken gaat niet zomaar namelijk dat kost veel tijd. Misschien zegt hij dat alleen om je op de kast te jagen? Probeer rustig te blijven en je vooral niet gek te laten maken, niet makkelijk maar als hij doorkrijgt dat het werkt zal hij waarschijnlijk doorgaan.





Bedankt voor je advies!

Ik heb geen bewijs voor andere helaas om het te laten zien. Maar zelf laat hij me berichten zien die ik zelf heb gestuurd. (Dat staat dan op zijn mobiel en daar kan ik niet in dus hij heeft bewijs daarvan, ik niet)

Hij citeert letterlijk dingen die ik dan bijv. een week geleden heb verstuurd. Ik heb geen twijfels over of hij wel of niet hacked.
Alle reacties Link kopieren
Je id overal geblokt? Wat bedoel je daarmee?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
quote:portmore schreef op 22 september 2014 @ 09:39:

[...]





Bedankt voor je advies!

Ik heb geen bewijs voor andere helaas om het te laten zien. Maar zelf laat hij me berichten zien die ik zelf heb gestuurd. (Dat staat dan op zijn mobiel en daar kan ik niet in dus hij heeft bewijs daarvan, ik niet)

Hij citeert letterlijk dingen die ik dan bijv. een week geleden heb verstuurd. Ik heb geen twijfels over of hij wel of niet hacked.Heb je misschien makkelijk te raden wachtwoord? Heb je al geprobeerd je wachtwoord te veranderen?
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
Ga in ieder geval naar de politie.



Niet het belangrijkste, maar dat hacken geloof ik niet helemaal. Wijzig al je wachtwoorden (niet allemaal hetzelfde wachtwoord natuurlijk) en doe dat op een lastige manier. Een woord is gemakkelijk te kraken maar "33nHo0rntj3sbestaanNIET!!" schijnt veel moeilijker te zijn, ook voor een pro.



Wat voor berichten kan hij jou laten zien? Gebruik je iMessage? Dan kan het dat hij of via cloud of via een ander iDevice jouw berichten gewoon in kan zien omdat de apparaten aan elkaar gekoppeld zijn.
Alle reacties Link kopieren
In dat geval zou ik iemand met verstand van zaken je PC helemaal opnieuw laten installeren, dikke kans dat er dan een programma op je PC staat dat elke toetsaanslag die jij doet in een email aan hem zet.



Vervolgens al je paswoorden veranderen, te beginnen met het account waar alle bevestigingen van gewijzigde paswoorden op binnen komen.



Ten slotte, nooit meer een email van hem openen, deze ongeopend wegbonjouren of alleen openen op een geheel geisoleerde PC welke je verder nooit gebruikt.



De volgende stap is je telefoon. Het is leuk dat hij deze kan hacken maar wanneer hij je telefoon niet in handen krijgt lukt dat hacken ook nooit.



Heel goed alle instellingen nakijken om te zien of er geen mailforwarder is ingesteld (Moet je bij alle mailaccounts nakijken trouwens, ook op je PC)

Nadat je jezelf er van overtuigd hebt dat er geen gekke dingen staan ingesteld op je foon deze terug zetten naar de fabrieksinstellingen en er een andere code op zetten.



Wanneer je dit alles echt goed wilt doen kan je wel op een dag werk rekenen maar dan kan je er ook redelijk op vertrouwen dat hij nergens meer bijkomt..
Niet geschoten is altijd mis

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven