Kleuter met angststoornis nao

28-08-2014 08:23 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



Deze week is bij mijn kleuter angststoornis nao geconstateerd. Wij zagen dit niet direct aankomen omdat zijn angsten vaak naar voren komen als extreem dwars en boos gedrag.

Toen de psych de diagnose vertelde en alles uitlegde viel wel alles op zijn plaats. maar omdat het zo onverwacht was en we ons hier niet op voorbereid waren hebben we tijdens dit gesprek niet alles gevraagd wat we wilden vragen.

Maar nu is er bij ons een wachtlijst van enkele maanden voor we aan de ouderbegeleiding kunnen beginnen. Mijn vraag hier dan ook. Wie heeft er ervaring met een kleuter met een angststoornis noa? Wie heeft er tips of boeken die ik echt moet lezen of sites die echt de moeite waard zijn?



Liefs zonnetje
Alle reacties Link kopieren
Hoi zonnetje, ik heb geen ervaring met een kleuter met angststoornis. Maar ik was er zelf wel 1. Toen was er nog niet veel hulp beschikbaar helaas.



Mijn ouders hebben wel wat gesprekken met een psycholoog gehad, hoe met mij om te gaan. Om me te steunen in de angst maar niet de angst te voeden.



Ik heb eigenlijk geen tips en daar vraag je wel om, dus aan mijn post heb je niets. Sorry. Maar ik wilde jullie wel graag veel sterkte wensen, want het is erg naar. Voor je kleuter natuurlijk, maar ook als ouders, om je kind zo angstig te zien.
Alle reacties Link kopieren
Wat naar om je kleuter zo boos en angstig te zien!



Ik ken het boze en dwarse gedrag van mijn zoontje, die totaal in paniek kon/kan raken om vrij eenvoudige dingen.

Wij hebben hier geen hulp bij gehad, maar wat ik altijd probeerde was zoveel mogelijk voorspelbaar zijn. Dus uitleggen wat er ging gebeuren, dingen veel in zelfde volgorde/ op dezelfde manier doen. Niet altijd toe geven aan angsten, maar dus ook dingen doen omdat ze moeten gebeuren, zijn angst benoemend zijn gedrag wat hieruit voort kwam negerend.