Wat is jouw vrijmarkt buit 2024!

27-04-2024 21:43 24 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Zijn er nog mensen naar de vrijmarkt gegaan vandaag?
En nog leuke en/of bijzondere vondsten of verhalen?

Ik ben goed geslaagd! Behoorlijk wat leuke spellen en een paar (jeugd)boeken. (onder andere “de geheime tuin”, “de jongen, de mol, de vos en het paard”, “echt boos is we wat anders” (Toon Tellegen) en de sprookjeskoniging)
Echt hele mooie boeken.
Verder nog wat dingen voor mijn theatergroep, pokémon kaarten voor een vriendin, tijdschriften voor mijn mini bieb, een geweldige brillenkoker (die wilde ik voor in mijn zwembas en ik vond er 1 met water erop en een vis briljant) en wat kleine knutselspullen.

Het was sowieso weer erg gezellig. Veel gelachen, leuke gesprekken, heerlijk gebak, heel heel veel stappen en pijnlijke voeten en een flink aantal “kei tof” stenen verstopt.

Afbeelding
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren Quote
Knutsel pakketten voor mijn dochter en een aantal mooie boeken, heerlijke dag gehad!
Alle reacties Link kopieren Quote
2 bordspellen, waarvan 1 nog niet eens open was gemaakt
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren Quote
De kinderen hebben wat boeken en speelgoed uitgezocht. :)
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier ook goed geslaagd met 2 spellen, waarvan 1 nog nieuw was. Een leuke jurk voor dochter en een Fjallraven rugtas voor 2 euro.
Alle reacties Link kopieren Quote
Een boek.
Alle reacties Link kopieren Quote
Diverse kleine autootjes, 2x een paw patrol auto, wat brandweer autootjes, en nog wat van dat soort. Ook nog 2 mooie houten puzzels, 2x een ravensburger puzzel en electro.
Allen voor kind☺️🫣
Alle reacties Link kopieren Quote
Een nieuwe aanwinst voor onze verzameling, de dvd van toy story 2 (had thuis het hoesje nog, maar de dvd ooit per ongeluk weggegooid) en het boek Bloedgabbers. In totaal €2,- kwijt :mrgreen: het viel wat tegen allemaal.
Alle reacties Link kopieren Quote
Een hele sloot lp's (40 ofzo), paar klassiekers op dvd, paar tubes maria Stella Maris zeep en lotion, een vest van Sandwich, een "nieuwe" jurk van Steps, 2 nieuwe kerstornamenten en 3 boeken met wat oude Hollywood persfoto's en Robocop lobby kaarten
Alle reacties Link kopieren Quote
Supergoed gescoord!

- Suede blauw Goosecraft jack: €10,-
- Rode trenchcoat (kaartje er nog aan): €5,-
- Vintage donkeroranje truitje van Merinowol: €5,-
- Vintage zomerjurkje: €2,50
- Nieuwe spijkershort van Zara: €5,-
- Antiek schilderijtje: €2,-
- Antieke bollen lijst met super mooie afbeelding van een meisje uit die tijd: €3,50
- Vintage ketting met in elkaar gevlochten strengen van lichtgroene kraaltjes: €2,-
- Ketting met camée: €0,50
- Zelfgebakken plak cake: €1,50

Het was weer een heerlijke dag!
Alle reacties Link kopieren Quote
- 2 Harry Potter dvd's voor onze jongste telg voor 0,50 € per stuk.
- 1 paar skeelers voor 5€
- 2x een plak zelfgebakken cake, 2€

We waren vrij laat op de vrijmarkt te vinden vanwege de regen. Maar toch nog wat leuks gescoord.
Alle reacties Link kopieren Quote
Magere score dit jaar. 3 boeken á 1,50 per stuk.
Maar ik heb weer wat te lezen dus ben er blij mee.
Alle reacties Link kopieren Quote
Niet zo heel veel. De vrijmarkt hier in het dorp is vooral gericht op kinderen.
Ik was echt op zoek naar leesboekjes van E3-M4-E4 niveau. Nergens te vinden helaas.
Nu maar weer op mp kijken.. ;-)

Maar heb wel een heel leuk spel voor kind gescoord. Helemaal compleet, spotgoedkoop. En een hele berg pokemonkaarten waarvan hij niet veel dubbele had.
Alle reacties Link kopieren Quote
Een paar mooie pokemon kaarten die ik nog wilde :)

Heerlijk om op zoektocht te zijn tijdens zo’n markt :-)
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik had mijn beide kinderen 3 euro gegeven om vrij te besteden en mijn dochter van 7 heeft voor 1 euro een grote doos Schleich gescoord met een spring concours. Ik dacht eerst dat ik de prijs verkeerd verstond.

Missen een paar stukjes maar verder heel compleet en echt een top aankoop voor 1 euro 😬
where ever you go, go with your heart
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik was ook echt op zoek naar spellen, maar vond weinig. Nadeel is ook dat dochter inmiddels te oud wordt voor speelgoed enz. Dat kocht ik vroeger altijd op de vrijmarkt en slaagde daar goed voor. Maar daar hoef ik tegenwoordig niet meer naar te kijken. Spellen voor volwassenen ben ik jammer genoeg niet tegengekomen, het was echt allemaal kinderspul. Maar 18 mei gaan we nog naar de meimarkt in Tilburg in de avond, dus wie weet slaag ik daar nog goed :)
Het boek Bloedgabber dat ik heb gescoord voor €1,- zie ik trouwens nog voor €25,- bij Bruna en bol staan :mrgreen: dat is dus wel echt een goede aankoop vind ik zelf. Boek is ook pas 2 jaar oud. Ik wist helemaal niet van het bestaan van dit boek, maar zag het liggen en sprak me aan. Maar blijkt dus nog best een duur en vrij nieuw boek te zijn. Komende week lekker mee op vakantie!
Alle reacties Link kopieren Quote
Skawa schreef:
28-04-2024 08:42
Ik had mijn beide kinderen 3 euro gegeven om vrij te besteden en mijn dochter van 7 heeft voor 1 euro een grote doos Schleich gescoord met een spring concours. Ik dacht eerst dat ik de prijs verkeerd verstond.

Missen een paar stukjes maar verder heel compleet en echt een top aankoop voor 1 euro 😬
Dat is zeker een top aankoop! Dochter heeft hier heel veel schleich en dat is echt duur! Ze wil het nu misschien ook allemaal verkopen, maar dat gaat niet weg voor €1,- per set nee ;)
Alle reacties Link kopieren Quote
Pokemonkaarten, kind heeft echt met haar app lopen scannen voor ze de duurdere kaarten kocht, toch nog 10 euro aan winst gemaakt qua waarde.

5 mei weer, hier hebben ze dan een megarommelmarkt tot 14.00 uur.

Ik heb een mooi glas gekocht, lijkt echt kristal maar is het niet. ;-)
Maar ik hou ervan, ben langzaam de saaie ikea glazen aan het vervangen op deze manier.

En oorbellen voor de jongste, veel kinderen maken die tegenwoordig met leuke al voorgefrabiceerde hangers. Zelf haakje er aan en verkopen maar.
Er was er eentje die had nikkelvrije haakjes, super schattig zo'n 10 jarige die heel verkooppraatje hield tegen mijn dochter en ze ging overstag voor 4 setjes.
:lol:

Volgend jaar gaan we ook zoiets doen, mijn jongste vond dat zo leuk.
Kijken wat hip is en dat maken of kopen van te voren.

Mislukt het, dan heeft ze toch wat leuks gedaan. :-D :-D
Alle reacties Link kopieren Quote
Voor neefje een mooi houten kasteel,hij ging er op zijn knietjes bijzitten en was helemaal betoverd🥰
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat enorm leuk om jullie aanwinsten te lezen.
Jammer voor wie het tegen vond vallen. Maar inderdaad het rommelmarkt seizoen is begonnen dus nog genoeg kansen.

Ik ben ook maar eens gaan kijken naar wat mijn boeken kosten.
Blijkt dat 1 van de boeken (50 cent) slechts eenmaal gedrukt is 4000 stuks. Tweedehands moeilijk te vinden en duur (de sprookjeskoniging van Ad Grooten, werkelijk schitterend boek).

Maar ook het boek “kussenboek” van Arthur Japin is alleen nog tweedehands te koop voor bijna 40€ en ik heb een exemplaar inclusief mooie hoes die ik eigenlijk weinig erbij aangeboden zie worden.

Was er sowieso al erg blij mee maar extra leuk nu ik weet dat het niet alleen in mijn ogen bijzondere boeken zijn.

Ook bij de spellen zaten er een aantal zo goed als nieuw bij die 20-40 euro kosten nieuw. Toch leuk.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier was het ook allemaal kinderspul, dus niet nodig. Geeft niks, wil liever weer wat eruit dan erin. Ik vind het wel heel leuk om andermans vondsten te lezen of te zien op Instagram.
Alle reacties Link kopieren Quote
Een Bordallo soepterrine in de vorm van een kool: voor 7,50.
Echt heel erg blij mee: staat nu op m’n aanrecht te pronken met ui en knoflook als voorraadbus :heart:
conversation = awareness
Alle reacties Link kopieren Quote
Helaas niets.

Stripboeken waren of in hele slechte staat of van een handelaar. Ik koop op de vrijmarkt niet bij handelaren, ook omdat ze gewoon te duur zijn.

Helemaal geen diddl gezien, ik gebruik de notitieblokken. En ook geen delftsblauw stijl borden.

Wel, naast die handelaren, veel speelgoed, wat kleding, en verbazingwekkend veel oude elektronica en meuk. De vrijmarkt is niet zo bijzonder hier.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren Quote
Irregular_Choice schreef:
28-04-2024 08:42
Ik was ook echt op zoek naar spellen, maar vond weinig. Nadeel is ook dat dochter inmiddels te oud wordt voor speelgoed enz. Dat kocht ik vroeger altijd op de vrijmarkt en slaagde daar goed voor. Maar daar hoef ik tegenwoordig niet meer naar te kijken. Spellen voor volwassenen ben ik jammer genoeg niet tegengekomen, het was echt allemaal kinderspul. Maar 18 mei gaan we nog naar de meimarkt in Tilburg in de avond, dus wie weet slaag ik daar nog goed :)
Het boek Bloedgabber dat ik heb gescoord voor €1,- zie ik trouwens nog voor €25,- bij Bruna en bol staan :mrgreen: dat is dus wel echt een goede aankoop vind ik zelf. Boek is ook pas 2 jaar oud. Ik wist helemaal niet van het bestaan van dit boek, maar zag het liggen en sprak me aan. Maar blijkt dus nog best een duur en vrij nieuw boek te zijn. Komende week lekker mee op vakantie!
Ik had mazzel met die 2 volwassen spellen, waarvan een ook nog splinternieuw was. Jaren geleden kon je die spellen ook nog makkelijk bij de kringloper kopen, maar tegenwoordig weten de verkopers dat ze via marktplaats of vooral via verkoopsites op facebook een leuke prijs kunnen maken. Ik was trouwens enkele weken terug in Tilburg op een kleine spellenbeurs/dag en daar heb ik wel wat goede spellen gescoord voor 5 euro. Misschien moet je daar volgend jaar eens kijken. Op de grotere beurzen id 2de hands ook al duurder
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven