Minderwaardig in de klas pt. 2

16-04-2014 16:20 27 berichten
Hallo allemaal,



vorige keer had ik al een onderwerp geplaatst over mijn probleem op school, ik ben de 1 na jongste in de klas op mijn vervolgopleiding. Ik zit met meiden in de klas van 19 tot 27 jaar en word door hun minderwaardig behandeld, negeren mij kijken me vies aan, roddelen betrekken me nergens bij enzovoorts



Ik had de afgelopen 10 weken stage en was dus eventjes van ze weg. Maandag begon de ellende weer alsof ik niet ben weg geweest. Ik had pauze dus ben ik lekker buiten gaan zitten. En het meisje die het mij het meest moeilijk maakt deed een raam open en gilde naar me, toen ik me omkeek deed ze vlug schijnheilig het raam dicht zodat ik haar niet kon zien. toen de les weer begon zag ik dat ze mee aankeek, ik keek terug en ze keek gelijk weg en begon weer eens te roddelen met haar andere gemene vriendinnetjes... Ik probeer me er steeds niks van aan te trekken maar om dagelijks hiermee te dealen is geen pretje

Ik voel me weer een beetje kut en zie er nu al tegenop om morgen weer naar school te gaan. Het ergste is dat ik mijn mond niet open durf te trekken naar haar omdat ik dan gelijk in tranen uitbarst omdat het me zo dwars zit.

Hoe kan ik nou mijn houding hierin veranderen en meer schijt hebben aan die trutten.. Ik vind niet dat ik het verdien om me zo te voelen en vooral niet door hun
Alle reacties Link kopieren
Stel je niet zo aan!
moderatorviva wijzigde dit bericht op 16-04-2014 17:07
Reden: Onnodige hoofdletters
% gewijzigd
Ze durft je niet aan te kijken, dat zou je toch genoeg moeten zeggen. Haal daar je kracht uit en kijk haar de grond in.
quote:Anthonius schreef op 16 april 2014 @ 16:33:

STEL JE NIET ZO AAN!zal jij zo'n reactie leuk vinden als je in mijn situatie zat? best dat je het niet begrijpt maar kom dan niet met zulke reacties
Alle reacties Link kopieren
"En het meisje die het mij het meest moeilijk maakt deed een raam open en gilde naar me, toen ik me omkeek deed ze vlug schijnheilig het raam dicht zodat ik haar niet kon zien. toen de les weer begon zag ik dat ze mee aankeek, ik keek terug en ze keek gelijk weg"



Serieus hoor... Ze gilde naar je?? So Faking What?

Zij is diegene die zich triest gedraagt jij niet...



Het punt is dat door jouw reactie zij gevoed wordt..
Jeetje Anthonius, wat een sfeertje zet je neer!
Alle reacties Link kopieren
quote:janey_27 schreef op 16 april 2014 @ 16:37:

[...]





zal ik ook tegen jou zeggen als je in mijn situatie zat. Jammer dat je het niet begrijpt maar kom dan niet met zulke reacties



Wie zegt dat ik niet ook in zo een situatie heb gezeten, ooit...



Weet je wat het is TO, het gaat er niet om wat je overkomt of gebeurt, het gaat erom hoe je daar mee omgaat, dat is de sleutel, heus waar!!
Alle reacties Link kopieren
Sorry Sandt, maar TO stelt zich zo slachtofferig (als dat al een woord is;) op. Dat ik denk, kom op Meid geef je zelf een trap onder je hol en heb er gewoon schijt aan!!
dat klopt, alleen weet ik niet goed hoe ik daarmee om moet gaan omdat zij een stuk ouder zijn dan ik en omdat ik nooit in zulke situaties heb gezeten
Alle reacties Link kopieren
Wat voor opleiding doe je?



Heel vervelend allemaal. Ik ben er ook niet zo goed in, hoe om te gaan met intimiderende mensen. Heb je helemaal geen vriendinnen in de klas?



Bedenk ook dat het vaak om jaloezie gaat, en onzekerheid bij de andere partij.
Wat maakt het uit dat zij ouder zijn?
quote:Vicky schreef op 16 april 2014 @ 16:45:

Wat voor opleiding doe je?



Heel vervelend allemaal. Ik ben er ook niet zo goed in, hoe om te gaan met intimiderende mensen. Heb je helemaal geen vriendinnen in de klas?



Bedenk ook dat het vaak om jaloezie gaat, en onzekerheid bij de andere partij.Ik doe een secretaresse opleiding. Ik heb maar 1 meisje in de klas waar ik wel redelijk mee op kan schieten.. In mijn vorige onderwerp zeiden mensen dat ook al, en dat praat ik mijzelf ook vaak aan. Hun zitten nog met hun 20 jaar in het eerste jaar van een opleiding en ik denk dat ze dat niet kunnen hebben??
Lieve janey, begin met jezelf gelijk te vinden aan hen. In deze OP en ook in de vorige, vertel je direct dat je de één na jongste van de klas bent. Probeer jezelf als gelijke te zien, zonder ooit nog naar leeftijd te kijken. Jullie zijn klasgenoten, leeftijd is niet belangrijk voor de opleiding, dus stop zelf ook die vergelijkimg te maken! Succes ermee!
Zeg, ga nou niet de ander de grond on trappen om jezelf beter te voelen. Met 20 een opleiding beginnen is helemaal niet raar.
quote:Anthonius schreef op 16 april 2014 @ 16:44:

Sorry Sandt, maar TO stelt zich zo slachtofferig (als dat al een woord is;) op. Dat ik denk, kom op Meid geef je zelf een trap onder je hol en heb er gewoon schijt aan!!Het klopt dat een klas vaak iemand pest, die een gewillig slachtoffer is. En dat is voor het slachtoffer moeilijk te doorbreken. Met je eerste opmerking trap je iemand nog meer naar beneden, helaas!
quote:LillyFeeee schreef op 16 april 2014 @ 16:51:

Zeg, ga nou niet de ander de grond on trappen om jezelf beter te voelen. Met 20 een opleiding beginnen is helemaal niet raar.dat doe ik ook niet, ik zeg toch ook niet ik vind het raar. ik zeg "ik denk" !!
Ik weet niet hoe je dit een goede context neer zet.. dus ik zeg er maar meteen even bij dat ik het juist in de positieve zin bedoel en je niet in de schoenen wil schuiven dat je zwak bent.



Ik heb ook tot 1 jaar geleden op het mbo gezeten en mannnn wat kunnen die meiden treiteren echt ongelofelijk. Ik was om die reden altijd lekker op mezelf, want ik vind het zulke tijdsverspilling. Mij hebben ze nooit lastig gevallen, maar ik heb ook wel een beetje een 'het boeit mij niet zo wat jullie doen' houding. Heb wel vaak geprobeerd te bemiddelen, want ondanks dat ik mij buiten dat soort dingen houd laat ik niet iemand voor mijn neus in de maling genomen worden.



Dat dus in mijn achterhoofd en dan jouw verhaal, doet mij er meteen aan denken of je niet een bepaalde kwetsbare uitstraling over je heen hebt? Je praat heel gevoelig, wat niet erg is, maar geloof me ze pikken je er echt uit. Degene die kwetsbaarheid uitstraalt is 9 van de 10 x de sjaak.



Ik denk toch dat je eraan moet werken om boven dingen te staan, je schouders omhoog en je blik vooruit. Gewoon een zelfverzekerde uitstraling. Is misschien makkelijk gezegd, maar echt het helpt.
En je zit er voor jezelf he.. Dat heb ik mezelf ook altijd voor gehouden.



Ben ook wel is naar boven gelopen naar de directie om aan te geven dat ik thuis wel verder ging werken aangezien de klas weer gezellig een leraar aan het treiteren was en dat de tranen in zijn ogen stonden. En dan met name even benadrukt dat ik daar niet zoveel geld voor betaal jaarlijks en mijn computer thuis ook prima functioneert. Kreeg het nog voor elkaar ook
bedankt n93,

Ik heb er eigenlijk nooit bij stil gestaan maar ga er nu zeker op letten en eraan werken
quote:janey_27 schreef op 16 april 2014 @ 16:49:

[...]





Ik doe een secretaresse opleiding. Ik heb maar 1 meisje in de klas waar ik wel redelijk mee op kan schieten.. In mijn vorige onderwerp zeiden mensen dat ook al, en dat praat ik mijzelf ook vaak aan. Hun zitten nog met hun 20 jaar in het eerste jaar van een opleiding en ik denk dat ze dat niet kunnen hebben??Ga niet invullen voor een ander! Je weet niet wat zij denken, dus óf je vraagt het óf je vormt je geen mening. Verlaag je niet tot hun niveau! Zij voelen zich beter dan jij, zorg dat ze geen gelijk krijgen.
whahaha zo dat zou lekker zijn zeg!!! hoe oud was jij/u dan toen u die opleiding volgde??
quote:janey_27 schreef op 16 april 2014 @ 17:01:

whahaha zo dat zou lekker zijn zeg!!! hoe oud was jij/u dan toen u die opleiding volgde??Stop met u zeggen hier. Hier op viva is iedereen gelijk! In jouw klas ook!!
Van mijn 17e totdat ik bijna 20 (wat ik nu dus ben) werd. De treiteraars zaten met name in die leeftijdscategorie. En de soort van volwassenen voelde zich beter dan iedereen dus dat werkte ook averechts. Ik heb vanaf een afstandje regelmatig van binnen erg hard gelachen om die idiote puber hormonen die door zo'n lokaal heen vliegen.



En dan niet te vergeten de bewust stomme opmerkingen want dan vinden mensen mij grappig en word ik populair
even tegenwicht in dit topic voor die stomme reacties van Anthonius. Het gaat niet alleen om wat je zegt, de vorm is ook belangrijk. De manier die Anthonius kiest is vooral kwetsend. Misschien is je boodschap goed, maar wat vooral blijft hangen is de botheid. Ongelofelijk wat een arrogantie.



verder On Topic: Vervelend voor je Janey. Ik sluit me aan bij n93. Je zit er voor jezelf. Hou je gewoon niet zo bezig met die andere mensen, en doe wat je moet doen. Blijkbaar zijn dit niet jouw type mensen, verspil er dan ook maar geen energie aan. Er is iig geen reden om er onzeker van te worden. Het gedrag wat zij vertonen zegt vooral veel over hen, niet over jou.

Schouders eronder, en negeren die handel. Succes ermee!
Alle reacties Link kopieren
Jezus, wat een stelletje kleuters. Ik snap best dat het moeilijk is maar er boven staan is echt de beste oplossing. Laat ze maar lekker sneu gedrag vertonen als ze dat kennelijk nodig hebben. Jij hebt dat niet nodig en doet gewoon je best. Oftewel: je bent helemaal niet minder dan zij, al ben je jonger. Laat je niet op je kop zitten door die droeftoeters: je bent een leuk mens, wat ze ook zeggen of doen.
De maatschappij maakt jou echt niet gek, dat doe je zelf veel beter (bootje_op_de_golven)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven