Mindfulness, iemand ervaring mee?

21-09-2014 13:10 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie heeft er ervaring met mindfulness? Ik heb me er een klein beetje verdiept op google. Maar vraag me af of het niet te zweverig is en je er ook daadwerkelijk wat aan hebt.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb jaren geleden cursus gedaan. Het gedeelte bodyscan was me wat te zweverig. Maar de algemene denkwijze "aandacht voor het nu" heeft me goed geholpen en nog.

Wanneer ik weer es pieker of me te druk maak denk ik nog steeds "hoe belangrijk is dit over een jaar" en dan valt alles enorm mee!



Als je veel piekert enz. kan ik je beter de G-training aanraden
Alle reacties Link kopieren
HEb er alleen ervaring mee van de andere kant; ik studeer psychologie en we hebben een practicum gehad gericht op Mindfulness. Ik kon me ook wel vinden in de in het hier en nu blijven denkwijze, maar vond sommige oefeningen wel wat zweverig.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben net begonnen en heb er baad bij. Maar moet zeggen dat ik best moeilijk vind. Doe nu 17 min bodyscan bijna elke dag en vind het een uitdaging om men gedachten te focussen. Maar wel heerlijk om elke dag 17 min gedacht vrij te zijn (als me dat lukt natuurlijk ) Ik zou zeggen gewoon doen, je kan op youtube genoeg vinden en zat app's hiervoor.



Succes
Het is wel bruikbaar om in slaap te vallen als één van je wapens.
Alle reacties Link kopieren
Mijn ervaring met mindfulness is juist dat het helemaal niet zweverig is. Je gaat juist heel erg bezig met wat er op dat moment (écht) speelt. Ik ben heel blij dat ik zo'n cursus doorlopen heb!



Kan me voorstellen dat het erg zweverig overkomt, of in ieder geval wat ongrijpbaar. Er komt veel mediteren bij kijken. Maar dit is niet spiritueel of iets, in feite zijn alle oefeningen die je doet allemaal aandachtstrainingen.