Mindfulness, wie heeft ervaring?

29-08-2014 13:34 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo!



Ik zou graag wat ervaringen willen horen overeen cursus mindfulness. Ik zit de laatste tijd slecht in mijn vel, voel me somber en pieker veel. Ook word ik hypochondrisch en heb daardoor vage darm- en rugklachten. Ik vind mijn leven, en vooral mezelf niet leuk. Ik word dit jaar 44 en het voelt ook als een soort van midlifecrisis. Ben bang om mensen te verliezen. Heb het gevoel 'is dit het nou'. Wil ik op deze manier verder met mijn leven? De wereldproblemen wegen zwaar op mijn schouders. Ik herken mezelf niet. Ben meestal positief en opgewekt van aard.



Ik dacht erover een zo'n cursus te gaan doen. Wie had dezelfde soort klachten en heeft zo'n cursus gevolgd?



Ik ben zo even weg maar lees graag straks verder.
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Alle reacties Link kopieren
Ik vind Mindfulness meer iets als ontspanningsmiddel. Het brengt je terug in het hier en nu. Maar onvrede gaat er niet van weg, bij mij niet iig.
Alle reacties Link kopieren
Bij mij werkte het als een trein! Ik was overspannen en mindfullness heeft me geleerd minder te piekeren en meer te genieten van het leven.



Je wordt meer bewust van je negatieve gedachten en je kan ze ook stop zetten. Ik kon bijvoorbeeld uren wakker liggen piekeren en sinds de cursus kan ik daaruit stappen en denken 'ga ik dit nu oplossen? ' en dan gewoon gaan slapen.



Bij de intake kunnen de therapeuten je ook meer info geven of het voor jou zal werken!
Alle reacties Link kopieren
Dank je wel voor de reacties. Ik heb wat info aangevraagd en zal nog even bellen voor een intake gesprek.
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Alle reacties Link kopieren
Zeker doen! Staat ook nog op mijn lijstje:-) het is de soort levensstijl als je je er goed in verdiept. Waardoor de kleine dingen ook weer meer gaat waarderen en wie weet jezelf ook weer leert kennen en leuk gaat vinden. Ik denk idd zeker dat t goed kan helpen tegen piekeren en 'de last van de wereld' los te laten!

Succes, ik ben benieuwd wat je ervan gaat vinden.



Kosten zijn soms wel hoog trouwens vond ik, soms kan je je werkgever vragen mee te betalen! Preventief voor overspannenheid
Alle reacties Link kopieren
Bij mij was er een cursus via de huisarts. Dan kostte het 50 euro. Dus dat is misschien nog iets om naar te vragen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven