PMS

19-04-2014 16:32 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi,

Ik wilde graag even wat delen. Ik heb al jaren last van PMS klachten. Die beginnen ongeveer 3 dagen voor m'n menstruatie en duren meestal nog de eerste en tweede dag van m'n menstruatie.

Het uit zich bij mij in chaos tussen m'n oren, negatieve gedachten die niet meer te sturen zijn, plotselinge huilbuien, angst en paniek gevoelens. Het beïnvloed ook m'n dagelijkse bezigheden en m'n werk.



Ik probeer zoveel mogelijk met niemand af te spreken en alleen te zijn die dagen. Voor zover dat lukt. Verder weten m'n ouders, zusje en liefste vrienden het. Als ik m'n beste vriend bel op zo'n dag zeg ik altijd even dat ik weer op m'n bezem zit :-)



Ik gebruik nu een half jaar Efamol PMP, de eerste maanden iedere dag. Maar sinds twee maanden gebruik ik het vanaf vier dagen voor m'n menstruatie tot de tweede dag.

Ik merk dat ik daardoor rustiger wordt. Het heft echt niet alles op maar haalt de "scherpste randjes" er vanaf. De anticonceptiepil heeft er bij mij overigens geen invloed op. Op dit moment gebruik ik die niet, maar is onbelangrijk



Heeft iemand ervaring met de invloed van voedingsmiddelen die PMS versterken/verminderen?? Ik ben blij met m'n "pillen" maar zou het graag op lossen met voeding.



Bedankt alvast!
Drie dagen, wat een geluk, ik ruim anderhalve week.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik vit b6, ooit met een hoge dosering begonnen, nu onderhoudsdosering ( flink lagere dosering)
Je bent zelf een theepot
jellybelly, 54 minuten geleden

Drie dagen, wat een geluk, ik ruim anderhalve week.



Herkenbaar. Ik helaas ook. Geen tips, ik ga dit topic even volgen. Kijken of er goede tips komen ( baat het niet.. .)



Bij mij hielp stoppen met de pil al een heel stuk. Ben nu weer mezelf. Met pil was ik 3 weken stom en 1 week mezelf. Hormonen en ik zijn geen goede vrienden haha
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er zo'n 1,5 week a 2 weken per maand last van. Ik ben dan een groot kreng en heb last van paniekaanvallen, hartkloppingen, rugpijn, hoofdpijn en ontzettende buikpijn. Geen ac, pil of spiraaltje, het maakt geen donder uit.
Alle reacties Link kopieren
quote:cassavechippie schreef op 19 april 2014 @ 18:30:

jellybelly, 54 minuten geleden

Drie dagen, wat een geluk, ik ruim anderhalve week.



Herkenbaar. Ik helaas ook. Geen tips, ik ga dit topic even volgen. Kijken of er goede tips komen ( baat het niet.. .)



Bij mij hielp stoppen met de pil al een heel stuk. Ben nu weer mezelf. Met pil was ik 3 weken stom en 1 week mezelf. Hormonen en ik zijn geen goede vrienden haha





Er is hier veel over geschreven! Helaas is de zoekfunctie hier niet werkend maar googelen op dit forum helpt je vast verder



Ik heb geen zin om voor de zoveelste keer een heel verhaal te typen, al was het maar omdat je nooit meer iets van TO's hoort na 2-3 dagen
Je bent zelf een theepot
Alle reacties Link kopieren
Jeetje, anderhalve week. Ook geen pretje zeg!



SuzanneSuus, ik zal eens wat beter "googlen" hier. Bedankt
Bedankt Suus. Ik zal ook eens viva googlen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven