Te oud voor de 'scene' (hardcore/pop punk/punkrock)

23-09-2014 21:00 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
Als je al jaren in die scene zit, hoe kan het dan dat je er geen vrienden aan hebt overgehouden? Dat lijkt me toch bijna een definitie van in een scene zitten, met gelijkgestemden omgaan?

Heb je in die jaren nooit contacten opgedaan bij concerten? Is er een website of een forum van een bepaalde band uit die scene, of van punkliefhebbers zelf? Voor iemand met een licht sociale fobie lijkt me dat de manier om met meer gelijkgestemden in aanraking te komen, dus ik zou daar dan eens naar op zoek gaan.



Voor wat betreft je te oud zou zijn; gewoon schijt aan hebben. Doe met je leven wat je wil, waarom letten op wat anderen doen? Er zijn zoveel mensen die geen kinderen willen en zich richten op andere zaken. Het is zo dat lid zijn van een subgroep, met de normen en waarden, muziek, en kledingstijl die daarbij horen wel overwegend voor tieners en jongvolwassenen is, maar als jij er nog plezier aan beleeft, wat maakt het dan uit?
Gewoon lekker blijven gaan. De mensen die je nu daar ontmoet, worden ook ouder. Niks mis mee toch, om met een groep vrienden daarheen te blijven gaan? Dan zijn jullie niet de jongsten meer, als het maar gezellig is
je bent nooit te oud voor iets wat je leuk, of mooi vind!
Ik ken die scene wel, een ex van me bevind zich daar ook in. De muziek was, op zijn zachts gezegd, niet geheel mijn smaak, maar inderdaad, de mensen zijn er aardig. Gewoon blijven gaan! Als dat iets is waar je helemaal in op kunt gaan en van kunt genieten, zou je er nooit bang voor moeten zijn er te oud voor te worden. Overigens is mijn ex ook nu begin 30 en gaat nog steeds hoor.
Alle reacties Link kopieren
Ah joh, ik ben bijna 2x zo oud, en een hele saaie vrouw met kinderen(!) en ga af&toe nog
Lekker blijven uitgaan tot je het zat bent

Daar zit echt geen leeftijd aan vast.



Ik heb een aantal jaren in een stad gewoond en de "alto" vrienden die ik daar had waren allemaal 30+ en zonder kinderen. En die waren elk weekend wel of in de kroeg of bij een concert.



Waarom plaats je geen oproep waarin je stap of concertmaatjes zoekt?
Verhuis naar Berlijn, dan kan je nog járen vooruit. (Je bent piepjong btw, nog niet eens dertig!!)
Alle reacties Link kopieren
Wij zitten al vanaf begin jaren 90 in de housescene en zijn van gabber , via mellow nu bij techno aangeland. Inmiddels ben ik 43 en ik ga nog steeds een paar keer per jaar naar technofeestjes en festivals. De housescene is ook heel tolerant en ze kijken echt niet op van een groep oudjes die uit hun dak gaat. De jongere generatie heeft eerder een soort respect voor ons omdat wij de beginperiode nog meegemaakt hebben.



Anyhow, ik denk dat er in elke scene wel mensen blijven hangen, ze zijn alleen niet meer zo herkenbaar in het dagelijks leven. Die mensen moeten ook gewoon in pak naar hun werk. Onze vrienden uit het wereldje hebben allemaal huisje, boompje, beestje en ik vind ze echt alles behalve saai.
Net als Ninon hou ik van de techno scene. Ben ook in de twintig maar voel me totaal niet oud. Op feesten, raves, festivals: van 18 tot aan 60 zie je ze. En dat is ook gewoon heel erg oke. De sfeer is altijd heel tolerant en vriendelijk. Iedereen zorgt voor elkaar etc. Kan me niet voorstellen dat ik dit over 20 jaar niet meer doe



Dus gewoon lekker blijven doen!
Zo'n beetje alle punkers die ik ken zijn rond of over de dertig and still going strong Je bent er nooit te oud voor. En het zijn allemaal relaxte mensen. Negen van de tien keer kun je er prima een praatje mee maken, en met een beetje geluk "ontaardt" dat in een leuk gesprek.
Ik dacht bij het lezen van de titel dat het over iemand van rond de 70 jaar ging

Maar het blijkt iemand van in de 20!



Maar serieus, je bent zou "oud" als je jezelf voelt, het lijkt mij niet iets waar je ooit "te oud" voor bent.
Alle reacties Link kopieren
@Underkoffer
.
Alle reacties Link kopieren
Jeumig in de twintig en jezelf al bijna te oud vinden hiervoor? Wauw.

Ik vind juist in deze scène de leeftijden heel divers. Verbreed anders je blik eens, ik ben op zat van dit soort feesten geweest waar jij het jonkie zou zijn geweest.
Alle reacties Link kopieren
Je bent helemaal niet oud! Ik ben zelf bijna 34 en ga graag naar concerten, festivals, rock, metal, maar ook naar house feestjes. Idd kan ik begrijpen dat je je oud voelt, heb ik ook wel eens. Ik ga helemaal los als ik dan op stap ben en de broekies kijken daar wel van op soms.

Gewoon schijt aan hebben, als dit jouw ding is, wie zijn anderen om daar een mening of visie over te hebben?
Alle reacties Link kopieren
Je bent nog kneitersjong.. Ik ben 45 en ga ook nog naar Gothicfestivals. (ok, niet zo veel meer als vroegah, maar toch). En ik ben écht niet de enige. In mijn vrienden- en kennissenkring zitten Goths, Punkers, Metalfans, eigenlijk alle muzieksmaken zijn vertegenwoordigd. En ja, die zijn allemaal de dertig (ruim!) gepasseerd.
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Alle reacties Link kopieren
Gewoon blijven gaan!

Ik vraag me trouwens af of je te oud wordt voor een bepaalde scene, of dat je je gewoon bewust wordt dat je ouder wordt? Ik ga bijvoorbeeld wel eens stappen, niet eens in een bepaalde scene, maar gewoon naar de kroeg ofzo. Dan merk je dus, dat je zelf een generatie (of meerdere ) bent opgeschoven. Om me heen zitten een hoop mensen die jonger zijn dan ik: groepen tieners, groepen begin twintigers, de dertigers. En dan kom ik ergens. Mijn vrienden komen niet meer elke week, de anderen wel. maar doordat ik niet iedereen meer ken, voel ik me er ook niet elke avond thuis. Want aansluiting heb ik niet meer met een 18-jarige.



Kan het niet zo zijn dat jij dat ook hebt? Dat je merkt dat jouw leeftijdsgroep gewoon verminderd in aanwezigheid? Halverwege de 20 gaan er een hoop samenwonen, aan kinderen beginnen. Als jij gewoon nog geniet van wat je beleeft, dan zou ik daar gewoon lekker mee doorgaan. Cool juist, doen waar je blij van wordt!
~ I want to be shaken to my core, like the wild winds disrobe the trees ~
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook 40 (en mijn man 45 en vrienden ook die leeftijd en iemand 51) en wij(zij meer dan ik, ik ben er een beetje klaar mee maar zeg zeker niet ik ga nooit meer) gaan ook nog naar techno/dancefestivals en zijn dan inderdaad bij lange na niet de oudste.



En ik wil ook nog wel eens naar Pinkpop gaan een dagje en daar loopt ook gewoon elke leeftijd nog rond.



Gewoon genieten zo lang je het leuk vindt!
Jaja die fijne, tolerante, maatschappijverbeterende lieve scene he. Blijkt die toch wat sexistisch en gerontofoob



Ken je Chickenshit conformist van de Dead Kennedys? Luister eens goed naar die tekst.
Alle reacties Link kopieren
quote:eldorado schreef op 24 september 2014 @ 09:27:

Jaja die fijne, tolerante, maatschappijverbeterende lieve scene he. Blijkt die toch wat sexistisch en gerontofoob



ik heb (eeuwen geleden) in wat kraakpanden rond gehobbeld, daar waren een boel regels! Overal hingen lijsten met waar je je aan houden moest. Anti-anarchisme hield op zodra je er binnenstapte
quote:lilalinda schreef op 24 september 2014 @ 09:31:

[...]



ik heb (eeuwen geleden) in wat kraakpanden rond gehobbeld, daar waren een boel regels! Overal hingen lijsten met waar je je aan houden moest. Anti-anarchisme hield op zodra je er binnenstapte

Ooit droeg ik, oh horror, gele sokken in mijn verder zwarte kisten, onder zwarte broek, etc. Kreeg ik onmiddelijk de vraag "ben je niet in uniform"



Anarchisten, ik ben er dol op.



Tegenwoordig rij ik dus in mijn middenklasser, gekleed in pak, naar mijn klanten, met de Dead Kennedys in mijn oor. En ik kan mog steeds lachen om de chickenshit conformisten die zo dolgraag deel willen uitmaken van een "scene". schattig.
Alle reacties Link kopieren
Verkeerd begrepen topictitels....op de overzichtspagina lees je bij dit topic: "Te oud voor de scene (hardcore/po"



Ik dacht dus even aan een hele andere 'branche'
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
Iggy Pop stond tot voor kort nog op het podium, dus jij kunt best nog even mee.
Die scene veranderd gewoon met je mee hoor, de leden van die bandjes worden even snel oud als jij

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven