Vriend net 'betrapt' bij zelfmoordpoging

30-08-2014 14:00 284 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo lieve mensen,



Pfffff waar moet ik beginnen, zoals de titel al zegt een paar uur geleden heb ik mijn vriend betrapt bij een zelfmoordpoging.



Ik was onderweg naar mijn ouders, en had contact met hem via de app. Ik vond hem vreemd doen, kon niet plaatsen wat er precies aan de hand was. Ik ben terug naar huis gegaan omdat ik een heeel maar onderbuik gevoel had. Thuis aangekomen merkte ik per direct dat er iets goed mis was. Hij was volkomen in zichzelf gekeerd en mijn oog viel op 2 plastic tasjes met een stuk tape ernaast.



Ontkennen kon hij niet want alles wees op een zelfmoordpoging, dit bleek dus ook waar te zijn. Nog steeds ben ik helemaal ondersteboven en heb geen idee wat ik moet doen. Hij dwong mij zo goed als om niemand te bellen en geen hulp in te schakelen. Ik heb lang met hem gepraat en hij vertelde al langere tijd het leven niet meer te zien zitten. Hij is erg depressief en heeft geen levenslust meer. Natuurlijk heb ik voorgesteld en aangegeven dat we hulp nodig hebben en dat dit ook mijn petje te boven gaat. Ik heb eerlijkwaar geen flauw idee wat ik nu moet doen.



Nog steeds moet ik van de schrik bekomen het lijkt wel alsof ik momenteel in een waas zit en niet helder kan denken.

Daarom hoop ik dat jullie mij goed advies kunnen geven wat ik nu het beste kan doen?

Hij loopt al een tijd bij een psychiater maar dit is het allerlaatste wat ik zag aankomen.



Alvast bedankt voor jullie reacties ....
Je helpt hem door hulp in te schakelen! Kan hij 100x niet willen, hij is nu een gevaar voor zichzelf.



http://www.113online.nl/
Alle reacties Link kopieren
Wel hulp in schakelen! Psychiater bellen of de huisarts.
Neem contact op met de huisartsenpost en overleg met hun of de crisisdienst (GGZ) kan worden ingeschakeld.
Bel de crisisdienst van je plaatselijke Riagg, die komen meteen in aktie.

Of, als je contactgegevens van zijn behandelende psychiater hebt, neem daar contact mee op.



Echt doen, niet zelf mee blijven zitten nu.



Heel veel sterkte voor jullie allebei
Inderdaad: wel hulp inschakelen. Hij denkt niet meer helder na en dus is die belofte niet relevant.
Of weekenddienst/arts bellen en vragen wat je moet doen.

Jeetje, wat moet jij geschrokken zijn zeg .



Woont er iemand in de buurt waar hij een goede band mee heeft, zijn ouders of goede vriend?

Dit in je eentje lijkt me erg vervelend voor je....

Slikt hij AD?
Uiteraard schakel je nu wel hulp in. Nu. Dat kan hij niet willen: jammer dan, hij heeft echt hulp nodig.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje, heftig zeg! Ik begrijp dat je hier ondersteboven van bent. Wat Doreia zegt: hulp inschakelen!



Hij kan geen hulp willen en dat is logisch als je uit het leven wilt stappen, maar als jij wilt dat hij blijft leven moet je hulp zoeken! Je kan beter spijt hebben dat je het hebt gedaan dan dat het straks te laat is en spijt hebt dat je nooit hulp hebt gezocht. Hij zal op een later moment begrijpen dat je het voor zijn eigen bestwil hebt gedaan.



Heel veel sterkte..
I'm a goal digger.
Alle reacties Link kopieren
wat een heftige gebeurtenis!! Ook logisch dat je nu moeite hebt helder nadenken, maar het meest belangrijke is dat je nu hulp inschakelt. Niet alleen voor hem, maar ook om je zelf te ontlasten. Deze verantwoordelijkheid is voor jou te groot om te dragen, want je gaat je zorgen maken en letten op hem of hij het weer gaat proberen. Hoe hard het ook is, dit is iets waar jij hem niet bij kunt helpen, het enige wat je kunt doen is hulp inschakelen...zo snel mogelijk!
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad Hulp nu inschakelen. Bel dienstdoende huisarts (post) als je het niet wee, zij kunnen crisisdienst inschakelen.



Schakel daarna ook Hulp in voor jezelf als je daar behoefte aan hebt, dit is nogal een schrik en soms kan hulp hierin en komende tijd dan heel welkom zijn om zonder schroom jouw ei kwijt te kunnen.



Sterkte
when you wish upon a star...
Bel nu gewoon zijn psychiater, desnoods via de huisarts of weekenddienst. Dring aan op contact, ook al zeggen zij misschien de noodzaak er niet van in om nu te handelen. Wees een pitbull. Sterkte.
Crisdienst kan alleen via de huis(artsenpost) worden ingeschakeld of to moet een noodnummer hebben omdat vriend al in behandeling is.
Als je contactgegevens hebt van zijn psych, neem dan contact met die persoon op, anders, riagg, ggz of huisartsenpost.

Hij is nu zelf niet in staat om logisch te denken en mag jou niet vragen dit stil te houden, hij heeft nu hulp nodig!



Goed dat jij je onderbuik gevoelens hebt gevolgd, maar nu moet je even je schuldgevoel over het breken van een halve belofte om het stil te houden opzij zetten en doen wat nu voor hem en jezelf het beste is.
De vraag is natuurlijk wel hoe je contact gaat zoeken aangezien je hem niet alleen kunt laten.
Alle reacties Link kopieren
Hulp zoeken! Zo snel mogelijk. Sterkte.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Je moet echt contact opnemen met of zijn psychiater of de huisartsenpost! Ik zou dit echt niet zo laten al word hij boos of niet jammer dan, je vergeeft het jezelf nooit meer als hem het straks wel is gelukt als jij weg bent! Sterkte zal niet makkelijk zijn
Liever spijt van iets wat je heb gedaan, dan spijt van iets wat je niet heb gedaan
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 30-08-2014 14:54
Reden: verwijderd ivm onnodig kwetsend
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
quote:jannekefr schreef op 30 augustus 2014 @ 14:28[..]En jou heb ik gestaft.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 30-08-2014 14:56
Reden: verwijderd ivm onnodig kwetsend
% gewijzigd
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
TO, wat een vreselijke toestand.

Neem dit alsjeblieft serieus.

Bel de HAP, en laat je doorverwijzen.

Je vriend moet opgenomen worden, desnoods gedwongen, hij is een gevaar voor zich zelf.

Daar tekent de burgemeester op zaterdag voor.



Heel veel sterkte
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Waar is hij nu en waar ben jij nu? Inderdaad extra hulp inschakelen (begin maar met een telefoontje naar de huisarts) en sleep hem maar gewoon mee hoor, echt daadkrachtig zijn. Ik weet dat het moeilijk is tegen zijn zin in maar hij denkt niet helder dus jij moet voor jullie allebei zorgen. Geen geheimen meer houden voor hem! Ook niet tegenover je familie en vrienden (en het liefst ook niet tegenover die van hem) want je hebt een support netwerk nodig.



Ik heb dit ook meegemaakt met mijn ex en destijds heb ik hem samen met zijn vrienden naar de crisisdienst gesleept en ben ik een paar maanden bij hem ingetrokken. Alle situaties zijn anders (mijn ex was bijvoorbeeld verslaafd en moest afkicken) maar bij hem heeft dat toen wel geholpen, na een paar maanden ging het al wat beter en nu een paar jaar later gaat het echt wel goed met hem geloof ik. Uiteindelijk was die zelfmoordpoging het omslagpunt dat hij nodig had, ik hoop voor jouw vriend ook. Sterkte.
Alle reacties Link kopieren
[...]



Nee vandaar toen ik laatst iets uit een grote plastic verpakking haalde er op de zak met koeienletters stond deze uit de buurt van kinderen te houden. Waarom zou dat erop staan denk jij??
moderatorviva wijzigde dit bericht op 30-08-2014 15:56
Reden: Quote verwijderd
% gewijzigd
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Eindeloos schreef op 30 augustus 2014 @ 14:31:

[...]





En jou heb ik gestaft.Ze is een troll, Eindeloos. Maar dat maakt eigenlijk niet uit, want deze opmerking kan niet.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
quote:stala schreef op 30 augustus 2014 @ 14:37:

[...]





Nee vandaar toen ik laatst iets uit een grote plastic verpakking haalde er op de zak met koeienletters stond deze uit de buurt van kinderen te houden. Waarom zou dat erop staan denk jij??Ik heb geen idee en als ik ergens een plastic tas krijg dan staat deze boodschap er nooit op. Als kinderen doodgaan komt dat meestal omdat hun ouders niet opletten in het zwembad of bij de vijver, niet vanwege plastic zakken.
quote:Doreia schreef op 30 augustus 2014 @ 14:02:

Je helpt hem door hulp in te schakelen! Kan hij 100x niet willen, hij is nu een gevaar voor zichzelf.



http://www.113online.nl/



113online kun je zeker bellen, ook voor jezelf morgen of overmorgen of wanneer je behoefte hebt om dit te bespreken. Ze bieden hulp aan jou en aan je vriend.



Ik hoop dat je inmiddels contact hebt met de huisarts(enpost) en/of de crisisdienst. Doen hoor! Laat je vriend nu niet alleen en vraag om versterking in de vorm van vrienden of familie.



Veel sterkte, Virginie!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven