Wegzakken / donkere dagen

30-09-2014 09:25 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een depressieve aanleg en slik al een aantal jaren antidepressiva.



Heb altijd last gehad van de donkere dagen en ik merk sinds een week dat ik weer watwegzak. Sombere gevoelens, stemmingswisselingen, weinig energie.



’s Ochtends is het weer wat donkerder, terwijl het ’s avonds ook vroeger donker is.

Ik besef echter heel goed dat de echte donkere dagen nog moeten beginnen.



Heb de lamp weer tevoorschijn gehaald en ga deze vanaf morgenochtend weer gebruiken. Weer meer bewegen ook.



Wie heeft er ook last van? Misschien kunnen we elkaar helpen, steunen en tips uitwisselen
Alle reacties Link kopieren
Hoi Leergierig,



Ik heb zelf elk jaar weer moeite met de donkere dagen. Wat helpt bij mij is extra vitamine D slikken, regelmatig onder de zonnebank (daglichtlamp helpt bij mij niet voldoende) en zoveel mogelijk overdag naar buiten, lekker een stuk lopen of fietsen.



Succes ermee!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er ook (nu al) weer last van. Voor mijn gevoel klopt het niet, omdat de afgelopen dagen de zon veel geschenen heeft.



Verleden jaar ben ik er voor het eerst mee naar de huisarts gegaan. Het was toen begin november, mijn vit. D gehalte was toen al veel te laag. In de winter is de zon niet krachtig genoeg om je huid vit D aan te laten maken. Vanaf oktober halveert het d gehalte in je bloed zich per maand. Heel veel mensen hebben hierdoor een tekort in de loop van de winter. Het is deels een verklaring van depressieve klachten tijdens de winter

Dit najaar heb ik de supplementen dus al op tijd geregeld. Zodra ik van mijn vliegangst af ben, zal ik ook zeker elke winter een weekje naar de zon boeken, om op te kunnen laden
Alle reacties Link kopieren
Ik herken het deels maar vooral als we november nog door moeten. Oktober vind ik nog wel fijn omdat het ook iets gezelligs heeft maar daarna. Goede tip trouwens weer van de vitamine D. Magnesium schijnt ook te helpen.
Alle reacties Link kopieren
Misschien heb je hier wat aan.

Topics over depressie.

Wat helpt je bij ernstige depressie?

tips omgaan met depressie - positief

Specifiek over seizoensgebonden depressie:

Winterdepressie; daar gaan we weer:(



Liefs en een dikke knuffel

Alle reacties Link kopieren
Ik heb er ook last van.

De eerste dag dat je weer schoenen en sokken aan moet, raak ik in een dip. Ik ben nog helemáál niet klaar voor de winter.

Zo rond februari zit ik er behoorlijk doorheen en dan ga ik meestal op vakantie naar een zonnig oord. Daar kikker ik dan enorm van op.
.
Alle reacties Link kopieren
Magnesium en D werken samen. Dus dat klopt wel ja.

Ik ben een enorme colaverslaafde geweest. Maar daarin zit veel fosfor, en dat kan de balans verstoren. Helaas is magnesium bij mij nooit getest, maar ik denk dat dat de rede is geweest dat mijn D an het begin van de winter al zo laag was.
Alle reacties Link kopieren
Wat sombertjes ja maar het is niet het weer; ik hou van weer. Het heeft gewoon zijn redenen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Veel naar buiten gaan, elke dag twee uur buiten wandelen of in de tuin werken met daglicht. Dat helpt bij mij., ik heb de neiging om als de dagen korter worden vooral binnen te blijven, en dat maakt het veel erger.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor alle reacties. Vitamine D slik ik al, samen met een multivitamine.



@miss_musica, ik drink relatief veel cola. Wel iets om te onthouden dat dit de balans kan verstoren. Nooit bij stilgestaan.



@reisa1978, ik werk fulltime (met moeite) en we lunchen achter het bureau. Het is niet echt de bedoeling dat we naar buiten gaan. Gaat waarschijnlijk binnenkort veranderen, ook dat er een kantine komt.



In weekend probeer ik wel veel naar buiten te gaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven