heb ik mijn toekomstpad doorkruist.

19-09-2014 11:29 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kan iemand vertellen hoe ik er achterkom of de keuze die ik maakte de juiste was. Ik heb gekozen om een abortus te doen. Ik gaf het kindje geen kans, omdat ik dacht dat het in de huidige situatie beter was. Nu achteraf doet het pijn, heb ik verdriet, schuld- en spijtgevoelens. Deze gedachten overheersen mijn bestaan. Ooit heeft iemand mijn toekomst voorspeld, veel is uitgekomen. Ik zou o.a. 3 kinderen krijgen. Ik ben nu 43 en voor een 3e kindje vond ik mezelf te oud, maar door de spiraal heen werdt ik onlangs onverwacht zwanger. Heb ik mijn toekomstpad negatief doorkruist door egoistisch de abortus te kiezen. Had dit 3e kindje er moeten komen. Ondanks mijn stomme zakelijke overwegingen. Emoties heb ik in de keuze niet laten meewegen. Is er een toekomst voorspeler die mij kan zeggen hoe zoiets werkt.

Cymil
Alle reacties Link kopieren
Toekomstvoorspellers bestaan niet. De enige die jou kan vertellen of je de juiste beslissing hebt genomen ben je zelf. Ik neem aan dat je de beslissing weloverwogen hebt gemaakt, het was naar ik aanneem niet de bedoeling dat je weer zwanger zou raken, dat spiraaltje heb je niet voor niets.
verba volant, scripta manent.
Alsjeblieft zeg! Gedane zaken nemen geen keer. Ga met een professional over je spijt-en schuldgevoelens praten, want je hebt hier last van, dit moet je verwerken.



Maar hou je ver weg van toekomstvootspellers en dat soort kul, want dat is allemaal lariekoek en oplichting en die lui zetten in op labiele kwetsbare (vaak laag-intelligente) mensen. Ver van wegblijven.
Alle reacties Link kopieren
quote:Kan iemand vertellen hoe ik er achterkom of de keuze die ik maakte de juiste was



Ik heb laatst voorspeld dat mijn vriendin een zoon zou krijgen, en dat klopte. Dus ik ga je nu ook zeggen dat je de juiste keuze hebt gemaakt.



Gratis.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Iedereen maakt elke dag keuzes die ergens naartoe leiden en andere opties uitsluiten.

Jij hebt destijds jouw keuze gemaakt en daar had je redenen voor. De toekomst staat niet vast, je hebt niet iets verstoord dat 'moest' gebeuren. Je hebt gedaan wat op dat moment het beste leek.



Het is niet gek dat je soms nog twijfelt over gemaakte keuzes. Maar dit kun je niet terugdraaien, dus het is nutteloos om er zo over in te zitten. Als het je leven zo beheerst is dat zonde voor het heden en de directe toekomst.

Leer ervan, je weet nu dat je bij belangrijke keuzes je gevoel niet moet negeren.

Vergeef jezelf, iedereen maakt fouten en soms moet je uit twee kwaden kiezen. Garanties wat de beste keuze is, kan niemand je geven.
What a nuanced anxiety
Alle reacties Link kopieren
Je kon kiezen tussen nog een kindje in je leven of het laten weghalen.

Je hebt de consequenties van beide overwogen.



Ik zat destijds (41jaar) met hetzelfde probleem en heb wel voor het kindje gekozen ondanks dat de vader het ineens niet meer zag zitten en daardoor afhaakte.

Geen dag spijt gehad ondanks dat ik het alleen moest doen.
Alle reacties Link kopieren
lees je eigen berichten nog even terug

Je hebt echt de juiste keus gemaakt
Ik heb even de tarot voor je gelegd en ik kreeg zes van zwaarden en zes van staven. Veel duidelijker kun je het niet hebben, toch?



Je hebt de beste keuze gemaakt die je op dat moment kon maken.
Je hebt nu toch ook 3 kinderen gekregen? 2 mochten er komen en eentje mocht er even zijn. Als je er zo tegenaan kijkt, zou het je al veel rust moeten kunnen brengen denk ik
quote:cymil schreef op 19 september 2014 @ 11:29:

Kan iemand vertellen hoe ik er achterkom of de keuze die ik maakte de juiste was. Keuzes die gemaakt zijn, zijn gemaakt. Het is volmaakt irrelevant of dat juiste of onjuiste keuzes waren. De enige relevante vraag is welke keuzes je in de toekomst gaat maken.
Alle reacties Link kopieren
Je weet niet hoe je leven zou zijn geweest met dit kind. Zwaarder, misschien wel. Misschien waren er wel dingen gebeurd, waardoor je had gewenst dat je het kind nooit had laten komen.

Dat is niet te zeggen. De keuze is gemaakt en was op dat moment jouw beste keuze.



Je bent, zoals Doreia zegt, 3x zwanger geweest. Het laatste kindje kun je helaas niet opvoeden, maar geef je wel een plekje in je hart. Het was zo, het is zo. Het leven gaat verder. Laat niet jouw leven en dat van je 2 andere kinderen hierdoor verpesten.



Sterkte
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
En er is niet één juist toekomstpad, denk ik. Je pad zit vol met kronkels en zijwegen. Jij hebt een deze (zij-)weg gekozen.
Later is nu
Nee, niet mooier maken dan het is hoor. Ze heeft 2 kinderen gekregen en er 1 weg laten halen.



Dat zijn de feiten, niet anders. Dat het een goede keuze was, dat denk ik ook. Maar moeilijk blijven deze dingen wel. Gelukkig maar, dat betekent dat je gevoelens hebt.
Alle reacties Link kopieren
quote:WellieB schreef op 19 september 2014 @ 12:26:

Nee, niet mooier maken dan het is hoor. Ze heeft 2 kinderen gekregen en er 1 weg laten halen.



ze heeft 2 kinderen gekregen en enkele cellen weg laten halen, dat klinkt al veel prettiger
Alle reacties Link kopieren
Op het moment dat je de keus maakte was het de beste keus. Dat moment is nu voorbij, misschien zou je nu een andere keus maken, maar dat is dan voor dat moment ook de beste keus.

Ik denk ook wel eens bij een tv spel waar mensen ballen trekken om een prijs te winnen, en stoppen bij de gouden bal. Dan wordt later gezegd: pak nog eens een bal om te kijken welke je getrokken hebt. Maar volgens mij trek je die bal niet meer. Iemand heeft intussen een zetje tegen de bak gegeven zodat de ballen verschoven zijn, of een andere invloed van buiten waardoor je net een bal pakt die je een minuut geleden niet gepakt zou hebben.

(of ben ik nu te filosofisch?)
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Korenwolf kun je de kaarten die je trok aan mij uitleggen? En ja het voelt alsof ik 3 kindjes had, heel even. Het was 10 wk. oud dan zijn het geen cellen voor mij, maar al een minimensje met hartslag, beetjes, voetjes en de aanleg van vitale functies is dan al aangelgd. Daarom voelt het voor mij als een rouwverwerking om mijn kindje. Daarom ben ik bang dat de keuze fout was. Het kindje was er al, het pad al gelegd.
Alle reacties Link kopieren
quote:cymil schreef op 19 september 2014 @ 12:51:

Daarom voelt het voor mij als een rouwverwerking om mijn kindje. Daarom ben ik bang dat de keuze fout was. Het kindje was er al, het pad al gelegd.



Maar doe dat dan, gun jezelf dan verdriet. de keus is niet meer terug te draaien (en echt, lees je eigen posts, het was goed), nu mag je verdriet hebben.

Om de situatie

Huilen mag
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een zeer ervaren toekomstvoorspelster. Je hebt er goed aan gedaan.
Alle reacties Link kopieren
Thank, lieve, lieve mensen. Bedankt voor de lieve woorden. Ze geven me steun en de bevestiging dringt door. Ik heb weinig mensen om me heen met wie ik kan praten. Vandaar dat ik niet vaak hoor dat het goed was en is. Ik verdrink in mijn eigen gedachten.
Hoe je weet of het juist was? Door naar de ware jij te luisteren,

en dat is je gevoel, niet je ratio.

Als het goed voelt heb je er goed aan gedaan.



En zo'n toekomstvoorspeller laat je toch niet je leven bepalen?

Dat zijn mijns inziens gevaarlijke dingen... Ik geloof bovendien dat je toekomst niet vast licht maar vooral bepaald wordt door keuzes die je maakt.

En ik snap dat je bevestiging wilt, maar dat heb je helemaal niet nodig. Je weet zelf wel wat goed is voor jou. Bovendien zijn er honderden verschillende meningen.

Laat je niet gek maken TO!
Alle reacties Link kopieren
andere invalshoek, stel, dat die voorspelling van 3 kinderen klopt.

Maar stel, dat het 3e kindje al voor de andere 2 heeft gezeten? Misschien wel geëindigd in een miskraam?
Alle reacties Link kopieren
Lilalinda

ik heb nooit een miskraam gehad. En mensen ik ben blij dat ik mijn keuze toen niet heb laten afhangen van een toekomstvoorspeller. Ik heb het bewust zelf genomen. Maar achteraf vraag ik me af of het levenspad van mezelf, mijn gezin en het ongeboren kindje negatief geruist is. Had het anders moeten zijn. Wellicht een vreemde gedachtenkronkel, maar het speelt jn mijn hoofd.
Alle reacties Link kopieren
quote:cymil schreef op 19 september 2014 @ 13:20:

Lilalinda

ik heb nooit een miskraam gehad.

70% van de miskramen wordt niet opgemerkt

(ik probeer het je alleen maar te laten relativeren)
Alle reacties Link kopieren
quote:cymil schreef op 19 september 2014 @ 13:20:

Had het anders moeten zijn. Wellicht een vreemde gedachtenkronkel, maar het speelt jn mijn hoofd.

Maar, je hebt er zo weinig aan, om daarin te blijven hangen.

terugdraaien kan echt niet meer.

Laat het los, en huil gewoon. Laat dan nu je ratio varen en voel de emotie. heb gewoon verdriet
Alle reacties Link kopieren
Nou lilalinda dat zou dan ook niet kloppen want dan had deze "toekomstvoorspeller" 4 kinderen voorspeld moeten hebben. Want als een miskraam die nooit is opgemerkt telt als kind dan telt het kind dat ze net heeft weg laten halen ook als kind.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven