ik ben zo verstrooid

19-01-2009 21:35 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik schaam me er een beetje voor en ik probeer er altijd met een grapje vanaf te zijn

Maar ik ben hartstikke vergeetachtig.

Op mijn werk heb ik er last van, hebben we sochtends wat besproken en smiddags denk ik; hoe zat het ook alweer? Of ik kan niet helder nadenken en koppelen van informatie. het is heel vervelend en ook thuis gebeurd het regelmatig dat ik een afspraak vergeet. Ik zet wel alles in de agenda en op de kalender maar sommige dingen kun je gewoon niet opschrijven.

Ik voel me daardoor een beetje dommig.... terwijl ik helemaal niet dom ben.

Heb jij daar ook wel eens last van?
Alle reacties Link kopieren
Yep! Wat mij enorm helpt is mijn boekje. Ik heb áltijd een schrijfblok bij me. Van elk gesprek dat ik heb, maak ik aantekeningen. Hardstikke handig om dingen nog eens terug te zoeken en bijkomend voordeel: mensen denken dat ze iets dermate interessants vertellen dat ik het op schrift wil zetten

Oh en ik schrijf echt álles op. Daarom mag niemand in mijn boekje kijken
ja, maar sinds ik daar medicijnen voor krijg gaat 't weer goed
Alle reacties Link kopieren
medicijnen??
B12 injecties
Alle reacties Link kopieren
Tientje, hoe reageerden mensen dan, toen je met het boekje aankwam? En heb je dat echt altijd bij je?
Alle reacties Link kopieren
En probeer eens die computerspellen met hersengymnastiek!
Alle reacties Link kopieren
Ja, heel erg veel last van.

Dus ik schrijf AL-LES op! Het went wel en vaak heb ik er zelf meer last van dan anderen.
Alle reacties Link kopieren
Elninjoo dat klinkt als een vitamineboost

had je ergens tekort aan of is er een andere aanwijsbare reden van je vergeetachtigheid?
Alle reacties Link kopieren
Of ik het herken? Het had mijn topic kunnen zijn! En het is zeer irritant. En precies zoals jij ben ik echt niet dom, maar damn, wat kan ik soms suf, dom en 'blond' uit de hoek komen. Ook de logica van dingen zie ik vaak niet in, vooral dingen die andere mensen als heel vanzelfsprekend beschouwen.

Het lijkt soms wel of ik niks van de wereld snap. En van redelijk simpele dingen als hoe het kopieerapparaat precies werkt of het onthouden van de code daarvan. Echt supersuf.

En precies zoals jij heb ik ook dat ik 's ochtends iets bespreek of afspreek en dan een uur later alweer denk: sh*t, wat hebben we nou gezegd? En ik moet ook alles opschrijven, maar dan vergeet ik weer om daarnaar te kijken. Of ik maak een planning en dan hou ik me daar niet aan of ik vergeet de hele planning. Ook begin ik aan van alles maar maak ik het nooit af. Zoals bijv. de was, kom ik later nog weer een stapel tegen waar ik aan begonnen was maar gewoon heb laten liggen. Of ik ga iets pakken en kom met wat anders terug, helemaal vergeten dat ik eigenlijk wat anders ging pakken. Dat soort dingen.

Zeer vermoeiend. Ik ben benieuwd over welke medicijnen Elninjoo het heeft (of het moet een grapje zijn:-))
Alle reacties Link kopieren
quote:kruikebuikje schreef op 19 januari 2009 @ 21:44:

Tientje, hoe reageerden mensen dan, toen je met het boekje aankwam? En heb je dat echt altijd bij je?



In werksituaties sowieso. Ik ben op zijn zachtst gezegd chaotisch en dit helpt mij structuur aan te brengen: ik schrijf alleen de belangrijke dingen op en ik kan het altijd terugvinden. Was een tip van mijn baas, die het zelf ook altijd doet. En niemand die het raar vindt!

En privé schrijf ik gewoon dingen in mijn agenda, anders vergeet ik ze. Daar staat dus echt in: moeder vriendin X ziek. Mijn ervaring is dat dat wel helpt...
Alle reacties Link kopieren
Wat was je vraag ook al weer?











Ja, ik heb het ook. Heel erg. Is ook een deel onverschilligheid, schat ik zelf in. Maar zelfs als een onderwerp me erg interesseert, dan ben ik de details snel weer kwijt.



Ik schrijf ook alles op als het echt belangrijk is. Ten eerste beklijft het dan beter (doordat het dubbel binnenkomt - verbaal en geschreven - blijft het beter plakken in mn geheugen) en ten tweede ben ik dan rustiger in mijn hoofd, omdat ik niet het risico loop dat ik het vergeet.
Alle reacties Link kopieren
maar hoe zou zoiets nou komen? Ik vraag me af wat de oorzaak is van mijn verstrooidheid.

Ja ik heb het altijd al wel gehad dat ergens naartoe loop en denk: wat moet ik hier ook alweer

Maar belangrijke afspraken op het werk, dat wil ik gewoon niet accepteren, dat ik dat vergeet!
Alle reacties Link kopieren
Schrijf het dan dubbel op, Kruikje; op je pc-kalender en op een papieren overzicht.



Of geef die verantwoordelijkheid aan een ander, die jou er vervolgens aan herinnert. In ruil kan jij iets voor die ander doen waar je goed in bent. Of zoiets.
quote:kruikebuikje schreef op 19 januari 2009 @ 21:46:

Elninjoo dat klinkt als een vitamineboost

had je ergens tekort aan of is er een andere aanwijsbare reden van je vergeetachtigheid?Mijn lichaam kan geen B12 meer uit voeding/supplementen opnemen, dus ik kreeg 'n tekort en één van de symptomen is dus o.a. geheugenproblemen. De rest van mijn leven moet ik dus spuiten. Maar mijn geheugen werkt weer top!
Alle reacties Link kopieren
hahahaaaah labamboe (of zoiets) ik lig helemaal slap van het lachen hier, ik ben ook zón chaoot. Ik ben ook met twaalf dingen tegelijk bezig en maak lijstjes voor mezelf, die ik niet gebruik.

maar dat boekje.... dat ga ik aanschaffen
Alle reacties Link kopieren
heh wat een opluchting dat ik niet de enige ben.
ik denk dat het een gevolg is van te veel willen onthouden.

maw te gestresst leven.

op mijn werk heb ik er geen last van, heb er bv. een gewoonte van gemaakt mijn vaste klanten bij naam te kennen en wat hun smaak is. ik onthoud welke bestelling wanneer moet, wat er ingekocht moet worden.



thuis, ander verhaal.

ik onthou geen verjaardagen, vergeet kaartjes te sturen, enz.enz.

gelukkig onthoudt mijn man dat soort dingen dan weer wel, dus ik vind dat het dan ook niet nodig is dat ik dat ook nog eens onthoud.



prioriteiten stellen, dus....
Alle reacties Link kopieren
Mijn man is ook zón chaoot en zoekt ook af en toe z'n sleutelbos in de koelkast dussss

Ik moet het echt zelf doen

met de kinderen heb ik ook regelmatig dat ze zeggen; ja maar we moesten toch onze rommel opruimen? Dan denk ik; heb ik dat gezegd? oh ja das waar ook. Nou eerst rommel opruimen en dan tanden poetsen!

Ik noem maar wat maar zo gaat het dan vaak.
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op 19 januari 2009 @ 21:52:

[...]



Mijn lichaam kan geen B12 meer uit voeding/supplementen opnemen, dus ik kreeg 'n tekort en één van de symptomen is dus o.a. geheugenproblemen. De rest van mijn leven moet ik dus spuiten. Maar mijn geheugen werkt weer top!



Yep, ik heb t ook, maar met mijn geheugen is het nooit meer helemaal goed gekomen (nu 2,5 jaar aan de prikken) ook blijf ik woorden door elkaar halen, in mijn hoofd bedoel bv de groene container moet buiten, maar ik zeg de bruine. Dit heb ik zo vaak, erg verwarrend...heb jij dat ook?

En ook ik ben echt niet dom.
Alle reacties Link kopieren
Slaap je wel genoeg?
Alle reacties Link kopieren
Lotgenoten, troost u, wij genieen zijn nou eenmaal verstrooid



Einstein was het ook.
Alle reacties Link kopieren
Die verstrooidheid herken ik ook, zowel bij mezelf als bij mijn dochter helaas! Maar eigenlijk ben ik helemaal niet vergeetachtig. Wijze woorden die ik altijd met me mee zal nemen zijn: "Misschien interesseert het je niet". Want daar zit voor mij de kern. Waar ik verstrooid over ben zijn vaak dingen die verstandelijk wel belangrijk zijn maar waar ik gevoelsmatig niet veel mee heb. Het werkt dan ook om intens te beleven wat je doet, met al je zintuigen. Al is de helende werking beperkt.

Mijn leven inrichten op een manier dat ik geen negatief gevoel krijg uit mijn verstrooidheid is dan ook een grote opgave.
Alle reacties Link kopieren
Mijn verstrooidheid, concentratiegebrek e.d. krijgt hoop ik binnenkort een naam n.l. ADD.
Alle reacties Link kopieren
Hallelouiaaaaaaa!!!!

Ik ben dus niet de enigste....



Bij mij heeft het vooral te maken met slaaptekort en heeeeeel veel piekeren.

Ik heb de vergeetachtigheid/verstrooitheid sinds de geboorte van mijn zoontje.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven