ik voel me.. beter! dag 2

30-07-2014 16:07 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik voel me vrolijk, alleen, gelukkig, eenzaam.. het zijn tegenpolen maar mijn gevoel gaat op en neer.. ik heb vandaag al momentjes gehad dat ik mij beter voelde en ergens gelukkig..



het moment is weer aangekomen dat ik achter het laptopje ben gekropen, dit keer met een mooi nummer op de achtergrond : the expanders-moving along.



mijn ambulante begeleidster belde, weer een fijn gesprek gehad, dingen op een rijtje gezet, mijn kamer in tilburg krijgt steeds meer bevestiging en ik word enthousiast..



ik ben aan het analyseren, wat ik heb, waar ik trots op kan zijn, wat ik beter zou willen en dingen waar ik zelf makkelijk verandering in kan brengen.. ik ben de wereld aan het bekijken, de mooie dingen aan het zien.. ik kijk naar buiten, zie de zon schijnen en een oude man lopen, ik betrap mezelf op een glimlachje.. ik kan ervan geniete van het feit dat die man gelukkig is, hij heeft het duidelijk naar zijn zin. wat zou hij nu denken? zou hij trots zijn op zijn leven dat hij heeft geleefd, of is hij soms net zo treurig als mij maar probeert hij zijn laatste jaartjes gelukkig af te sluiten en zoveel mogelijk proberen te genieten nu het nog kan..



soms heb ik zoveel bewondering voor de mensen die het leven als een roze wolk zien, pure optimisten, ik kan daar alleen maar jaloers op zijn.. behalve op dagen zoals deze.. ik kan zelf ook genieten van de zon, zelfs de lelijke bomen zijn mooi, ik besef dat de wereld super mooi is, hoe lelijk hij soms ook oogt.. mijn stiefvader zei altijd, het leven is een groot feest alleen moet je zelf de slingers ophangen en dat is zeker waar! de wereld is mooi hoe hij is, je kunt ervan maken wat je wilt, het is maar net hoe je er tegenop of juist op neer kijkt.



uit deze dag moet ik mijn kracht halen, ik voel de kracht in mijn lichaam en ik ga het benutten, ik help mezelf eraan herinneren waar ik het voor doe, misschien ga ik zo wel een lekkere fiets tocht maken om even uit te waaien en te kunnen genieten van de omgeving, dan kan ik zo stom zinnig met een glimlachje door de wereld fietsen omdat ik van elk klein dingetje geniet, het zit in de details, de details waar we normaal de tijd niet voor nemen, maar de kleine details is waar het geluk in zit.



bedankt voor u aandacht again, kuss!
Alle reacties Link kopieren
Kun je dit niet in een topic houden?



Fijn dat het beter gaat met je.
Alle reacties Link kopieren
ik denk dat ik mijn volgende dagen in mijn andere andere topic emotioneel gezeur bij ga houden omdat mensen daar ook vragen hoe het met me gaat verder, maar omdat ik hier nieuw ben weet ik nog niet precies hoe het allemaal werkt.. haha maar ik zal het doen!!
Alle reacties Link kopieren
Wauw 'Onverstandig'! Wat ontzettend goed van je. En nu volhouden he!!



En inderdaad, geluk zit inderdaad in de kleinste dingen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou wel verder gaan in dit topic ipv weer een nieuwe te maken. Als iedereen iedere dag een nieuw topic begint wordt het een beetje vol



Maar wat heerlijk dat je je zo voelt. Ik ken het wel hoor, als het licht weer aan gaat na een donkere periode is dat zó fijn.



Ook is bij mij dat kunnen waarnemen van de kleine dingen (die oude man bijv) een goed teken. In mindere periodes voel ik daar niks bij.
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Alle reacties Link kopieren
Goede instelling, dat je zo naar de mooie dingen probeert te kijken

Er zijn best veel mooie, kleine dingetjes in het leven. (zoals een positief topic op een forum, zoals dit van jou).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven