nederlandse vrouwen op forums bitchy

02-01-2012 03:31 108 berichten
Alle reacties Link kopieren
het valt mij op dat vrouwen op bv. de viva vaak heel bitchy en kattig reageren als iemand een vraag stelt en ze het niet eens zijn met de vraag stelster of de situatie.

ik ga vaak naar amerikaanse/internationale/belgische forums en daar is dat niet zo erg... meer hulpvaardig, grappig etc. of ze leggen het op een respectvollemanier uit dat ze het ergens niet mee eens zijn.

iemand anders dit opgemerkt???

NL vrouwen vrij bitchy op forums

Totaal aantal stemmen: 66

mee eens (68%)
niet mee eens (20%)
f*ck u!!!!! ik ben niet bitchy!! (12%)
Ik ben niet-nederlands maar bitchier dan ik hier durf te zijn
Ik leg heel vriendelijk uit dat het fora is. En dat op een Nederlandse site!

Ik heb een heel andere ervaring, ik heb hier veel steun gehad en iedereen was lief in moeilijke tijden. Soms niet wat ik wilde horen, maar wel een schop onder mijn kont gehad die ik nodig had. Dat voelde niet altijd lekker. Lief was het zeker wel.
Ik kan het niet vergelijken. Kom nooit op anderstalige fora omdat ik me in andere talen veel moeilijker uitdruk, zeker schriftelijk.

Wel ken ik andere nederlandse fora. Vaak specifiek over een bepaald onderwerp (bijv een sport) en dan word ik lid om een paar vragen te stellen maar verder ben ik er snel weer klaar.

Wat ik hier op Viva heb, heb ik nergens anders. Soms schrijf ik ergens anders op de manier zoals ik het hier doe, maar dan merk ik dat het niet altijd lekker valt bij anderen. Too much ofzo. Ik schrijf best persoonlijk en de meesten schrijven meer over feitelijke informatie.

(dat was dan niet een sportforum maar weer iets anders)
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Dank voor de nuchtere viva dames! Ze zijn heerlijk verfrissend!
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
.
Dat komt omdat de viva dames hun oprechte en ongezouten mening geven.

Als je daar niet tegen kunt blijf je toch lekker weg?

Maar ganiet hier zeuren op mijn meiden wil je.

Er zijn hier al veel topics over, zoek die maar op.
Internagelaktisch
Ik vind het wel mee vallen. Soms kan er wel eens wat hard gereageerd worden. Maar dat is meestal bij forumsters die het zoveelste topic over een bepaald onderwerp openen. En tegen wie je kunt praten als brugman, maar die zo'n enorme plaat voor hun kop hebben dat goed bedoelde adviezen totaal niet doordringen. Dan word er niet altijd vriendelijke gereageerd nee. Gebeurd irl ook naar mijn idee.

En op forummers die de regels niet hebben gelezen en die zich maar met 1 doel hebben aangemeld het plaatsen van een enquete of het promoten van een webwinkel . Dat soort personen worden ook niet altijd aardig behandeld.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
Meestal zijn het dezelfden die zo reageren. Daar lees ik omheen. Zie het als hun 'probleem' niet het mijne. En verder hou ik wel van de hollandse directheid.
Ja ja, nu weet ik het wel!
Dat we hier op viva erg direct zijn, dat is een gegeven. Maar dat wil niet zeggen dat dit op buitenlandse fora anders zou zijn. Ik acht het waarschijnlijker dat je daar, door een gebrek aan talenkennis, de nuance gewoon mist. Engelsen bijv kunnen heel beleefd iemand volledig de pan in hakken, terwijl wij Hollanders dan denken dat iemand heel vriendelijk is. Dat zijn ze dan niet, maar wij pikken dat niet op omdat we weliswaar de taal wel spreken maar uitdrukkingen niet altijd kennen en de bedoeling daarachter niet altijd snappen. Een heel simpel voorbeeldje: als een Engelsman zegt 'you might want to work on that plan a bit more' dan horen wij 'ah, we moeten het idee dus nog wat bijschaven' terwijl de Engelsman eigenlijk bedoelt 'wat een bagger, dat wordt nooit wat, stop het maar in de papierversnipperaar en begin overnieuw'.
Liever dat dan Amerikaanse schijn-vriendelijkheid.
Sommigen kunnen inderdaad uiterst bot zijn maar dat zijn gelukkig maar enkelen.
Het valt mij ook heel erg op ja. Zit voor het meerendeel op Engels/Amerikaanse fora en daar gaat het een stuk sympathieker eraan toe zonder dat het "kwijlerig" wordt. Maar ach, het is hier een gewoonte en dan doe ik er soms ook aan mee hoor. Door buitenlanders wordt onze zogenaamde Hollandse "directheid" overigens verafschuwd en gezien als onbeschoft en onbeschaafd. Wij zijn volgens mij één van de minst geliefde volkeren op deze aardkloot (vooral onze onopgevoede kinderen!) als ik wereldwijd het commentaar wel eens hoor. :puke:
quote:hkgirl schreef op 02 januari 2012 @ 08:57:

Wij zijn volgens mij één van de minst geliefde volkeren op deze aardkloot (vooral onze onopgevoede kinderen!) als ik wereldwijd het commentaar wel eens hoor. :puke:Nee, de Engelse kids, die zijn lekker opgevoed moet je eens op vakantie gaan waar veel Engelse jongeren zijn, dan zijn de Nederlanders nog lieverdjes.
Stressed is just desserts spelled backwards
quote:Star schreef op 02 januari 2012 @ 08:45:

Liever dat dan Amerikaanse schijn-vriendelijkheid.

Precies, proberen erachter te komen wat ze nu echt zeggen.

Of het achter je rug om te moeten horen wat ze nu echt denken.

Nederlanders zouden misschien wel wat tactischer mogen zijn en ook wel eens mogen bedenken dat de toon de muziek maakt, maar je weet wel waar je aan toe bent.

Als iemand zich aanstelt, dan krijg je dat ook ongezouten te weten, moet jeje maar niet aanstellen
quote:hkgirl schreef op 02 januari 2012 @ 08:57:

Het valt mij ook heel erg op ja. Zit voor het meerendeel op Engels/Amerikaanse fora en daar gaat het een stuk sympathieker eraan toe zonder dat het "kwijlerig" wordt. Maar ach, het is hier een gewoonte en dan doe ik er soms ook aan mee hoor. Door buitenlanders wordt onze zogenaamde Hollandse "directheid" overigens verafschuwd en gezien als onbeschoft en onbeschaafd. Wij zijn volgens mij één van de minst geliefde volkeren op deze aardkloot (vooral onze onopgevoede kinderen!) als ik wereldwijd het commentaar wel eens hoor. :puke:

Wat een nonsens dat wij een van de minst geliefde volkeren op deze aardvlooit zijn.

Kijk ons belerende vingertje mogen we wel wat vaker in de broekzak houden, maar Nederlanders zijn best wel geliefd hoor, ook in het buitenland.
quote:Maleficent schreef op 02 januari 2012 @ 08:59:

[...]

Nee, de Engelse kids, die zijn lekker opgevoed moet je eens op vakantie gaan waar veel Engelse jongeren zijn, dan zijn de Nederlanders nog lieverdjes.Ik vind persoonlijk de Britten ook echt schorem ja, generaliserend dan uiteraard. Echter wij zijn toch "berucht" in het buitenland blijkbaar.....de mensen weten niet dat ik oorspronkelijk Nederlandse ben en vertellen mij dan ongeneerd hoe ze "The Dutch" zien. Vooral onze kindjes en onze gierigheid staan met stip op nummer 1. Oh ja, de meeste Nederlandse vrouwen zijn lelijke lompe koeien wordt er dan ook nog verteld.
@hkgirl

Vreemd, ik heb toch echt heel andere ervaringen.
Britten Schorem?? Heb je er wel eens 1 irl. Ontmoet??
Oké, over een andere boeg: welk land/volk is wel goed?
Ik helaas niet. En ik heb gedurende 30 jaar in verschillende landen gewoond. Alleen als ze weten/denken/vermoeden dat je Nederlandse bent zullen ze het meestal niet hardop durven zeggen uiteraard en is Holland "wonderful".
Ik vind 't wel fijn als er wat pittiger gereageerd wordt, kan niet zo goed tegen dat uberbeleefde gesugercoate wat je soms tegenkomt.
@hkgirl

Mijn man ziet er ook niet Nederlands uit en hij hoort heel andere dingen. Over elk land zijn er vooroordelen, ook over Nederlanders, maar we zijn zeker niet een van de minst geliefde volken.
quote:galadriel schreef op 02 januari 2012 @ 09:08:

Britten Schorem?? Heb je er wel eens 1 irl. Ontmoet??Duizenden my dear. Er wonen er ook heel wat hier, maar die zijn doorgaans wel geciviliseerd en okay verder. Heel aardig zelfs. Daarom zei ik ook met nadruk "generaliserend".
quote:galadriel schreef op 02 januari 2012 @ 09:09:

Oké, over een andere boeg: welk land/volk is wel goed?Dit is dus niet mijn persoonlijke mening he....maar er wordt doorgaans wel positief gesproken over de Zwitsers, Duitsers, Ieren, Spanjaarden, Amerikanen (los van politiek), Australiërs en Nieuw-Zeelanders etc.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven