partner met borderline zonder ziekte inzicht

25-10-2014 09:28 93 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



Ik ben nu reeds 2 jaar in relatie met een heel knappe man, ziet er zo verzorgd en goed uit... maar vanbinnen is het een ramp..



Heb nu al tientallen getuigenissen gelezen en kan er niet omheen... mijn partner heeft ook borderline vrees ik... Ikzelf ben verpleegster en vreesde al sinds week één van onze relatie dat er iets haperde met mijn partner..Ik ben zelf iemand die eens ze haar hart geeft er alles aan probeerd te doen om mijn partner gelukkig te maken en niet zo gauw opgeeft... maar het wordt mij echt wat te veel... Hier mijn verhaal..



Toen ik hem leerde kennen viel ik onmiddellijk voor zijn looks... what a guy... date gemaakt, afgesproken om onze eerste date iets te gaan eten... wat mij opviel tijdens het eten was dat hij heel onzeker was... totaal niet hoe hij er uit zag... hij was breedgeschouderd door het trainen... en zag er zo zelfzeker uit... hij keek ook nooit rechtstreeks in mijn gezicht tijdens het eten en was soms heel erg stil... Ik dacht in het begin van... hij is beschaamd maar das normaal bij een eerste date... ze zijn niet allemaal een echte waterval zoals ik ... Hij vertelde mij wel direct dat hij heel veel meegemaakt had in zijn leven... in een home gezeten doordat zijn moeder hem niet wou... ex partner waar hij veertien jaar mee getrouwd was die hem bedrogen had... Hij zei dat hij wel een trauma had overgehouden aan die relatie met name dat hij heel moeilijk vertrouwen kon geven aan iemand en dat zei daar de oorzaak van was.. het was volledig haar schuld... Ik luisterde en had al compassie wat hij allemaal meegemaakt had en voelde direct een drang om voor die jongen zoveel liefde te geven dat hij zich terug gelukkig ging voelen en dat hij weer vertrouwen kon geven... Maar wat dacht ik mis...



Vanaf één week dat we samen waren sliep hij al dagelijks bij mij... het was direct of we al getrouwd waren... iedere dag bij mij.. hij was enorm enorm jaloers.. heeeeeel erg wantrouwend over alles in mijn leven wat betrefd mijn ex.. mijn vrienden... zelfs mijn ouders... alles was mis in mijn leven... dat waren volgens hem geen vrienden maar allemaal mannen die maar één iets wilden... sex... mijn vriendinnen waren volgens hem allemaal 'hoeren' met geen verstand en vrienden heb je niet nodig in een relatie... dat waren volgens hem allemaal bedreigingen... De plekken waar ik vroeger uitging en ik met hem samen wou doen waren verbannen... hij wou daar helemaal niet meer gaan... Zag in iedereen eventuele partners waar ik nog zou iets mee gehad hebben... moest mijn gsm veranderen.. nieuw nummer en iedereen laten staan die mij nauw lag in het leven... Als je echt iemand graag ziet dan ga je er volledig voor zei hij en als je nog ganse dagen wil uitgaan en met vrienden bezig zijn... dan moest je volgens hem maar alleen blijven... Ik slikte dat allemaal.. want volgens mij moest ik hierdoor komen om zijn vertrouwen te winnen ..

Wat mij ook opviel is dat hij nooit 'warmte' kon tonen... hij stond op... zat aan de keukentafel.. rookte sigaret en zei echt mss maar twee woorden... en dat in het begin van een relatie... dat moet echt praten zijn en warmte zijn maar hij was kil en koud... toen ik hem iedere dag vroeg van wat is er toch??? Denk je toch dat je mij niet zo graag ziet.. zie je het toch niet zitten... doordat je altijd zo stil bent... zei hij telkens.. maar neen... alles is goed... ik zit gewoon in een dipje... Maar ik had het er heel erg moeilijk mee.. !! Volgens hem was het gewoon dt hij in zichzelf gekeerd was door dat trauma...!!! In bed kuste hij ook nooit en toonde niet veel warmte.. wou wel heel veel sex.. maar was meer sex zonder liefde of warmte... Dan kon hij ook momenten hebben dat hij overliep van de liefde.. dat hij tientallen keer op een dag zei dat hij mij graag zag... maar telkens keerde die stilte terug in een dag... Hij was ook heel dwingend via gsm... stuurde mij tientallen berichten op één uur om te weten wat ik aan het doen was toen ik aan het werken was.. stuurde ik niet direct terug... dan was ik volgens hem bezig met dingen die ik niet moest doen... direct heel confronterend en verwijten maken van dingen die er gewoon niet waren... en hij dramde daar echt over door.. zo erg zelfs dat hij savonds toen hij thuiskwam van zijn werk daar een uur over doordramde ... Ik kon en kan NOOIT iets goeds doen... alles doe ik om zijn leven perfect te maken en nooit krijg ik complimenten... of mss 1 x op de zoveel maanden als hij voelt dat ik het echt niet meer aankan... dan plots gaat hij zijn leven beteren.. en meend het echt dat hij minder frigo moet zijn... dat hij meer liefde zal tonen... maar dat duurd welgeteld één dag.. de dag erna is hij weer kort van lontje... boos, zelfs nu soms heel aggressief.. heb al meerdere malen klappen gekreggen tijdends ruzies... Hij is volgens hem ook veel slimmer dan al de rest van de wereld... Hij heeft al genoeg meegemaakt en is een stap verder op iedereen volgens hem...!!! Ook heel vernederend naar anderen toe.... er is altijd iets mis aan anderen.... en nooit iets aan zichzelf... Ook naar mijn dochter toe is hij keihard... en daar heb ik het moeilijk mee.. en dat is de reden waarom ik nu overweeg om het echt op te geven.... !!!! Hij is zo egoistisch.... alles draaid om hem... gns de wereld... wij moeten draaien voor hem.. maar hij kan niets teruggeven....!!!! Ik kan niet meer.. mijn leven is in een ware hel veranderd waar hij overal centraal in staat...!!!! Hij heeft al twee x geflipt en zelfmoord willen plegen...!!! Pillen genomen en als hij één nacht in het ziekenhuis gelegen heeft.. terug naa rhuuis koomen want hij is helemaal niet ziek volgens hem... tis door alles wat hij al meegemaakt heeft... HELP
Waarom blijf je in hemelsnaam bij een man die vanaf het begin al niet écht leuk is? Lekker ook voor je dochter dat haar moeder zo'n figuur uit kiest.



Dump hem.
Alle reacties Link kopieren
Denk aan je dochter!!!! Zij hoort jouw eerste prioriteit te zijn. Weg bij deze vent dus, direct! Was dat hele verhaal ook niet voor nodig. Kan in een regeltje: nieuwe vriend is niet goed voor m'n dochter, wat nu? Wegwezen dus. Hoef je als moeder toch niet over na te denken.
Ooh als ik echt wil doe ik het hoor ik laat me niet afkaken yoe
Wie heeft hem de diagnose borderline gegeven?
Eh waarom heb je hem in week 1 al niet de deur uitgeknikkert?
Alle reacties Link kopieren
quote:. Ik luisterde en had al compassie wat hij allemaal meegemaakt had en voelde direct een drang om voor die jongen zoveel liefde te geven dat hij zich terug gelukkig ging voelen en dat hij weer vertrouwen kon geven... Maar wat dacht ik mis...



Vanaf de eerste date wil jij hem al gaan redden, na een week trekt hij bij je in terwijl je een dochter hebt (!!) en vanaf dat moment komt zijn ware aard (ziek of ziekelijk) naar boven.

En toch blijf je bij hem omdat je nog steeds denkt dat je hem gaat redden.



Wil je dit jezelf en je dochter aan blijven doen?

Wil je dat je dochter net zo'n verknipte jeugd gaat hebben als hij?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
En verder weg met die mafklapper en laat etiketjes plakken maar aan dr Phil over.
Je overweegt om het op te geven?



Je had bij de eerste tekenen weg moeten zijn bij deze engerd, hoezo laat jij zo'n freak gelijk bij je intrekken en bij je dochter in de buurt komen?

Zo gaan dingen mis, je doet het precies volgens het boekje, labiele eenzame moeder neemt gevaarlijke man in huis bij haar kinderen en man richt onherstelbare schade aan meestal bij de kinderen, wat leer jij je dochter hiermee? Dat mannen zomaar in huis mogen komen, de boel overnemen je moeder slaan en je rot behandelen Goh dat moet haar een veilig gevoel hebben gegeven.



Ook dat voorbeeld dat je gaf: hij zit stil aan de keukentafel en wil niet praten en jij vraagt, ligt het aan mij zie je me niet graag



Je moet een goede psychiater zoeken en aan je zelfvertrouwen gaan werken want je maakt je dochter kapot.
Alle reacties Link kopieren
Er heeft hem niemand die diagnose gegeven... Ik denk persoonlijk zelf dat hij het heeft... na alles wat ik allemaal al heb gelezen... en ook doordat hij zo onmogelijk kan zijn naar iedereen... Het is heel confronterend om zo een harde reakties te lezen eerlijk gezegd... Ik probeer voor mijn dochter alles heel goed te doen en loop over van de liefde voor haar.. Ik voed ze dus wel heel goed op hoor... Maar heb hem al meerdere malen willen buiten zetten.. maar heb destijds zo dom geweest om hem wettellijk te laten inwonen bij mij.. en krijg hem niet buiten... alles is hier van mij waar waar ik woon... ik moet toch niet voort gaan.. Hij moet dat toch doen???
Alle reacties Link kopieren
quote:els11081978 schreef op 25 oktober 2014 @ 09:28:

. hij was enorm enorm jaloers.. heeeeeel erg wantrouwend over alles in mijn leven wat betrefd mijn ex.. mijn vrienden... zelfs mijn ouders... alles was mis in mijn leven... dat waren volgens hem geen vrienden maar allemaal mannen die maar één iets wilden... sex... mijn vriendinnen waren volgens hem allemaal 'hoeren' met geen verstand en vrienden heb je niet nodig in een relatie... dat waren volgens hem allemaal bedreigingen... De plekken waar ik vroeger uitging en ik met hem samen wou doen waren verbannen... hij wou daar helemaal niet meer gaan... Zag in iedereen eventuele partners waar ik nog zou iets mee gehad hebben... moest mijn gsm veranderen.. nieuw nummer en iedereen laten staan die mij nauw lag in het leven... En dit vond jij niet een moment om hem keihard je leven uit te knallen?
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
Neem alsjeblieft je verantwoordelijkheid en kies voor je dochter en jezelf.



Meen je nou echt dat je je helemaal hebt laten isoleren door deze 'vriend' of heb je nog contact met oude vrienden? Je hebt namelijk een klankbord en steun nodig sterkte!
Oh god, weer zo iemand die zelf diagnoses stelt.



Na de eerste zin van je tekst kun je de rest deleten. Daar heb je al genoeg reden voor je eigen vraagstelling.

'Van binnen is het een ramp'. Wat voor een reden heb je om niet bij hem weg te gaan?
Wat een slap excuus.
Alle reacties Link kopieren
quote:els11081978 schreef op 25 oktober 2014 @ 09:48:

Er heeft hem niemand die diagnose gegeven... Ik denk persoonlijk zelf dat hij het heeft... na alles wat ik allemaal al heb gelezen... en ook doordat hij zo onmogelijk kan zijn naar iedereen... Het is heel confronterend om zo een harde reakties te lezen eerlijk gezegd... Ik probeer voor mijn dochter alles heel goed te doen en loop over van de liefde voor haar.. Ik voed ze dus wel heel goed op hoor... Maar heb hem al meerdere malen willen buiten zetten.. maar heb destijds zo dom geweest om hem wettellijk te laten inwonen bij mij.. en krijg hem niet buiten... alles is hier van mij waar waar ik woon... ik moet toch niet voort gaan.. Hij moet dat toch doen???





Je kunt niet zelf iemand een diagnose geven. Borderline herkent iedereen zich wel in.



Hij heeft zich dus bij jou ingeschreven? Ben jij wel de hoofdhuurder? Dan kun je hem er alsnog uitzetten. Anders zelf ergens anders heen gaan.
Alle reacties Link kopieren
Zet die man aan de kant. Dit wordt niet beter,echt niet.Hij kan niet gelukkig zijn, dat zit in hem en ligt niet aan de wereld om hem heen.



Je hebt vanaf week 1 al bijna geen liefde gekregen,alleen dacht jij hulp te kunnen verlenen. Dat is geen goed uitgangspunt voor een leuke relatie.



Ga voor jezelf naar maatschappelijk werk of een psycholoog. Zo kun je deze relatie verwerken en doe je hopelijk wat zelfinzicht op waarom je dit zo hebt gedaan.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Vraag me toch af waarom sommige vrouwen zo wanhopig zijn dat ze 2 jaar volhouden met zo'n type en nog erger er is een kind bij betrokken.



TO ga alsjeblieft weg, wees een sterke moeder/vrouw en zorg voor je kind.
Alle reacties Link kopieren
Goed opvoeden doe je ook door het goede voorbeeld te geven.



En hoezo krijg je hem de deur niet uit?
En ga serieus in therapie. Niet samen. Gewoon voor jezelf.
Alle reacties Link kopieren
Je krijgt hem er niet uit?

Jij zegt dat hij je klappen geeft. Aangifte doen wil dan wel helpen.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Je probeert het voor je dochter heel goed te doen? Gaat lekker hè.. Ze wordt slecht behandeld door deze man die helemaal niks in je huis te zoeken heeft met dit gedrag en jij hebt de sloten nog niet veranderd en hem eruit gegooid om haar en jezelf te beschermen? Je loopt helemaal niet over van liefde voor haar je kunt haar verdorie niet eens beschermen en een veilig thuis bieden, vrouwen zoals jij moeten uit de ouderlijke macht gezet worden ivm hun kinderen in gevaarlijke situaties brengen.



Klinkt heel hard maar jij beseft blijkbaar niet wat je aanricht, haal je kop uit het zand en wordt wakker!
Alle reacties Link kopieren
Ik durf hier bijna niet meer reageren... Komt over alsof ik hier al de slechte uitkom.. Alhoewel dat ik mij idd al twee jaar weggecijferd heb en de situatie zo goed en zo best mogelijk te hanteren...!!! Neen... ik krijg hem niet buiten doordat hij wettelijk samenwonend is bij mij... Ik ben idd wel hoofdhuurder... Ik woonde hier al... Maar telkens ik al zijn gerief aan de deur zet komt hij aggressief.. heeft mij al meerdere malen blauw geslegen... en dreigementen dat hij mij iets gaat aandoen als ik hem verlaat... begrijpen jullie nu niet da t ik bang ben... dat ik niet meer weet waarin of waaruit en dat dit de eerste x is dat ik een hulproep doe in die twee jaar tijd weliswaar door zo een forum hier... Ik dach teerst dat ik de slechte was.. dat ik zo een moeilijk mens was waardoor deze relatie slecht liep...
Alle reacties Link kopieren
Naar de huisarts gaan en vertellen dat je partner agressief is, een paar keer teveel pillen heeft geslikt en jij het gevoel hebt dat hij doordraait.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Alle reacties Link kopieren
Waarom ben je nog bij deze man?

Wat is er wel leuk aan deze man?

Arme dochter ook! Ga bij deze vent weg, er is niks leuks aan deze vent. Aan borderline denk ik niet trouwens, maar goed diagnostiseren van iemand kan je niet zelf
Dan zet je hem er eventueel met hulp van de poltie uit!

Elke keer dat hij je daarna nog weer lastig valt bel je de politie en laat je hem oppakken.

ik herken dit gedrag en wat er uiteindelijk bij de psych uit kwam was geen borderline.
Alle reacties Link kopieren
Els, jij bent de slechte niet! Jij bent alleen wel de enige die dit kan laten ophouden.

En het moet wel ophouden, jij bent meer waard dan dit, en je kind heeft je nodig. Voor je kind is dit gedrag van je vriend traumatisch.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven