psychose en opname gehad iemand tips? Deel 2

06-06-2014 00:03 2433 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ruim een half jaar geleden heb ik een opname van ruim 9 maanden achter de rug omdat ik een psychose gehad heb. Nu heb ik nog steeds last van een stem in mijn hoofd en weet er niet altijd goed mee om te gaan. Dit is in het kort het verhaal in deel 1 staat meer, succes met het lezen.
Alle reacties Link kopieren
Happy new topic!! Of is happy niet de juiste benaming?



Slaap lekker en tot morgen?!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het een goede benaming, we hopen op een happy topic



RBC ik hoop dat dit tweede deel een stijgende lijn gaat krijgen en dat je op één of andere manier van die stem verlost kan worden.



Welterusten
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Meld! (ik volg even de Viva-etiquette for nieuwe topics )



Lieve RB, ook ik hoop dat je er tegen de tijd dat dit topic vol is weer een stuk beter voor staat.
Alle reacties Link kopieren
Dankjulliewel voor de lieve reacties!!!



Ik hoop idd een heel stuk opgeknapt te zijn als deze ook vol is!!! Hoop eigenlijk al eerder. Heb weer een off-day. Niets lukt, ben moe, kan en mag niet slapen want dat vinden mijn ouders onzin!!! Heb ondertussen ook weer dat paniekerige gevoel. Druk op mijn borst, droge mond, duizelig, hoofdpijn en hoge hartslag weer 121. Voel me gewoon zwaar klote! Heb zo'n sterke drang in iets, maar dat kan en mag niet. Want dan word ik gelijk opgenomen en dat wil ik echt niet!!! En hij bevestigt die drang alleen maar dus dubbel zo hard knokken!!!
Hou vol meid, niet toegeven hoe moeilijk dat ook is. Je bent zo sterk, je kunt het!



Ik heb de indruk dat je ouders er niet zo veel van begrijpen en erg vasthouden aan wat zij denken dat goed voor je is. Lastig hoor, dat maakt het ook niet eenvoudiger.



Wanneer heb je nu weer een afspraak bij de psychiater?



Sterkte!
RB, heb je je indien nodig genomen? Doe dat alsjeblieft als je dreigt te bezwijken.



Doe geen domme dingen en geef niet toe aan je drang.
Alle reacties Link kopieren
Ik herken het wel, bij ons was het ook lastig hoe het ouder-kind patroon zat toen ik weer bij ouders woonde.

Ik bedoel dus idd of ouders iets te zeggen hebben over wel of niet overdag slapen etc.



Weet je al of de verkoop van je huis nu definitief doorgaat?



En als je niet gaat slapen maar wel even liggen met muziek of een boek?
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Alle reacties Link kopieren
Ik neem zo mijn zonodig ik kan niet meer!! Ben helemaal op, de wandeling heeft me ook geen goed gedaan. Het telefoongesprek met de Ggz wel gelukkig. Ik loop zo naar huis en maak dan het armbandje af wat ik aan het knopen ben en ga daarna slapen.



Ik hoor 18 juli pas of alles definitief is over mijn huis, dus dat zijn nog een aantal weken. Ook spannend!!! Ik wil thuis weg, gewoon weer een eigen stekkie. Maar moet nog ff geduld hebben.



Ben ook weer bang dat ik psychotisch word, hoor en zie weer allerlei bizarre dingen. Ik wil echt geen opname meer!!! En daar tegen knokken vergt ook veel energie. Ook die verleiding en dan de bevestiging van hem om het te doen. Doe het niet, maar ik ben daarom doodop! Kan echt niet meer, lichamelijk en geestelijk! Sorry voor het klagen!!!!!!!!
Alle reacties Link kopieren
Bij ons was er ook een BOR mogelijk, bed op recept.



Niet altijd voor iedereen, maar sommigen kregen na een opname een periode waarin ze dat konden inzetten, indien nodig.

Slapen op de open afdeling en s ochtends na het ontbijt en een gesprek, weer naar huis.



Bestaat dat bij jullie niet? Dat je niet meteen een hele opname hebt maar gewoon af en toe een nachtje als het niet gaat.



Sterkte, het klinkt heel naar
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Alle reacties Link kopieren
Hebben we wel maar wil ik ook niet moon! Staat ook in mijn signaleringsplan bor. Ik wil het nog op eigen kracht kunnen! Ik ben bang dat ik dan langer moet blijven net als de vorige keer!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het ook nooit gebruikt, toen ik eenmaal weer thuis was leek het heel raar om zomaar weer terug te gaan. Ook omdat er dan weer allemaal vreemde mensen zouden zitten.



Maar goed als het echt niet lukt thuis dan is het wel goed om te weten.



Lukt het met je armbandje?
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Alle reacties Link kopieren
Het is klaar, ben nu boven neem zo mijn medicatie en ga proberen te slapen!



Tot morgen!!



Veel liefs!!
Wat balen dat het zo ellendig gaat RB. Ik hoop dat je jezelf snel weer een beetje terug vindt.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind je een doorzetter met je armbandje



Ik hoop dat je goed zult slapen vannacht.
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Alle reacties Link kopieren
Hoe heb je geslapen RBC?



Ik heb goed geslapen gelukkig. Was nogal aan t rommelen de nachten hiervoor.

Wel gedroomd dat ik over moest geven ergens... waar dat vandaan kwam weet ik niet. Gelukkig toen ik wakker werd was het niet echt gebeurd.



Gisteren verbrand dus ik ga niet te vroeg de zon in vandaag. t Is wel mooi weer iig.
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Alle reacties Link kopieren
Ben zo duf als een konijn heb gister dus mijn zonodig genomen! Werkt nu nog denk!! Ga zo mijn auto uitmesten op een rustig tempo, want het is eigenlijk veel te warm. Ondertussen wel een gaaf fluorescerend oranje kralen armbandje gemaakt om me weer ergens anders op te focussen.



Ik moet stoppen met roken van mijn ouders maar dat lukt me op dit moment nog niet! Zij denken dat ik dat daardoor mijn hartslag zo hoog is. Nee het is echt uit angst, gistermiddag zelf ondervonden. De radio van mijn ouders thuis versprong opeens naar een andere zender en weer terug en daarna kreeg ik een paniekaanval! Dus daar komt het vandaan, ben er nu achter!
Alle reacties Link kopieren
Misschien is het niet handig dat ik me er ook nog mee bemoei.....maar stoppen met roken zou ik op een ander moment doen.



Ik geloof echt dat tijdens moeilijke psychische periodes dat roken juist wel fijn is. Ik rookte ook, in de tijd van mijn opname en dagbehandeling.

En nu als ik heel veel stress heb nog wel eens.



Jeetje wat raar met die radio.



Volgens mij heb je al een hele collectie armbandjes. Ook wel weer leuk Ik wil zo vaak iets handwerkachtigs oppakken maar het lukt steeds niet.



Hebben je ouders eigenlijk wel eens gesprekken met de hulpverleners? Dat uitgelegd kan worden dat paniekaanvallen niet van roken komen?
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Alle reacties Link kopieren
Das geen fijne droom moon!!!!



Ga je nog wat leuks doen vandaag?
Alle reacties Link kopieren
Die paniekanvallen zijn nieuw 18 juni hebben we weer gesprek met zijn allen. Dus dan zal ik het ter sprake brengen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nu een beetje in huis aan t rommelen RBC. Ben gisteren verbrand dus ik ga niet heel veel naar buiten, althans niet rond middaguur.



Heb net heel veel was in de machine gedaan en dat mag ik straks allemaal ophangen



Verder weet ik nog niet precies wat ik ga doen.



Hoelang rook je al?

Stoppen met roken is voor veel mensen ontzettend moeilijk en ik denk dat je het er nu beter niet bij kunt hebben.

t Kan altijd nog als je weer een beetje opgeknapt bent maar dan nog moet je het echt zelf willen.
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Alle reacties Link kopieren
Rook al een aantal jaren, een jaar of 5 denk nu alles bij elkaar! In het begin niet veel, tijdens de opname soms meer dan een pakje per dag uit verveling en nu nog geen pakje in 3 dagen. Dus vind ik meevallen. En dan deel ik bij therapie nog uit ook!



Heb net de auto van binnen helemaal gepoetst, ben doodop!! Veel te warm, wilde hem eigenlijk nog wassen ook maar das voor een andere keer. Nu even niets doen, ja wat frobbelen met de kralen ofzo! Heb ff het huis voor mij alleen heerlijk!!!!!!!!!
Alle reacties Link kopieren
Vind ik ook erg meevallen hoor.

Haha ik heb geen aandelen van de marlboro verder maar ik vind roken soms gewoon bijzaak als iemand het heel moeilijk heeft. Dan zou ik stoppen op een later moment.



Ik ben nog niet eens buiten geweest, haha. En inmiddels is de zon ook weg. Ga zo ff poging wagen tot hardlopen.
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Alle reacties Link kopieren
Ben nu kalm aan het wandelen en mijn hart slaat weer op hol! Ik weet echt niet wat het is; het zijn weer de bekende klachten. Ik let al op mijn ademhaling, maar ben niet in paniek ofzo. Ik ben zo opgejaagd, hartslag is ook weer 134. Beetje te hoog denk ik. Ik loop ook heel rustig, ga zo ook terug want ik vertrouw het niet helemaal.
Alle reacties Link kopieren
Zal blij zijn wanneer het dinsdag is, dan heb ik een afspraak met mijn eigen huisarts! Ik krijg mijn hartslag niet onder controle. Hij blijft boven de 120, ook als ik mindfullnis oefeningen doe. Straks ga ik nog even bij een vriendin op bezoek, ik hoop dat het een beetje ontspanning geeft. Ondertussen ook weer een armbandje af, dus heb echt rustig aan gedaan!



Ik houd jullie op de hoogte!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven