psychose??? ten einde raad...

16-04-2014 01:28 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het is een heel lang verhaal maar ik moet het wel helemaal schrijven want anders dan snappen jullie er niks van.



1 april jongst leden is er bij ons een arrestatie team binnen gevallen met de mededeling dat wij vuurwapen gevaarlijk zouden zijn, mij man is dan ook meegenomen met een hele hoop bombarie en ik zat daar te kijken met mijn kindje van 3... ze haalden heel me huis overhoop maar uiteindelijk niks qua vuurwapens gevonden alleen een busje pepperspray en 3 oude xtc pillen.. daarvoor kreeg ik een proces verbaal met 500 boete en een strafblad voor wapenbezit... het mooie is ik heb die pepperspray en xtc al 5 jaar op me kledingkast liggen... eenmaal heel me huis doorgezocht kregen we te horen dat er iemand anonieme meldingen had gemaakt dat we vuurwapens zouden hebben en er ook echt mee zouden kunnen schieten.. wat een nonsens maar oke hun doen hun werk.... en het zij zo... 11 dagen later stond het in de buurt krant... de helft klopte niet eens dus mijn man ging op hoge poten naar de krant toe.. voor een recteficatie... maar die man zou die maandag bij ons komen en is ook geweest en zei letterlijk ik heb het gevoel dat iemand jullie een oor aan wil naaien, want ik kreeg 4 emails allemaal van het zelfde email adres maar elke keer werd de naam veranderd... maar zo dom als de krant dan is.. hij plaatst het artikel toch... dat er dus pepperspray en xtc is gevonden... maar hij wilde ons wel helpen door te achterzoeken wie nou die emailer was... we zouden het email adres krijgen... ik dit gelijk naar 1 vriendin geappt... en nog 2 mensen wisten het via mijn partner... dat wij die email adres zouden krijgen... om 21.00 in de avond krijgt die kranten kerel een drijgmail... als je die criminelen het mail adres geeft dan kom ik wel met een paar grotere criminelen naar jou toe... dus een dreigement.. hij gaat aangifte doen! het MOEST dus iemand zijn uit me vrienden kring! die wisten dat ik dat email adres zouden krijgen... dag later werden we gebeld door de woningbouw dat iemand er op stond dat wij hier uit huis gegooid zouden worden... want we waren asso's weer met verschillende namen maar van 1 zelfde email adres... de man van de woningbouw kennen we een beetje en mijn man nog veel langer.. en die belde ons met de mededeling... als jij weet van wie die meldingen komen allemaal dan sta je echt versteld... dit zouden we nooit verwachten maar hij mocht niet zeggen wie! die maandag kwam dus de krantenman en samen met hem zijn we gaan zoeken op internet waar het email adres vandaan kwam of gebruikt werd... het kwam van een bedrijf waar de beste vriend werkt van mijn man... zijn getuige van onze bruiloft!! nooit geen problemen mee gehad.. hij lijd alleen aan psychoses... het klopt.. want ik heb zijn vriendin een appje gestuurd om 20.45 met de mededeling van die emails... en 21.00 uur stuurde iemand een drijgmail... dat hij dit niet mocht geven... het was dus echt die vriend! ongelofelijk.. we staan nog steeds met ongeloof.. vooral omdat hij donderdag nog bij ons kwam of we het allemaal wel redde!! maar nu luid de vraag.... ik ga bijna twijfelen of hij dit samen heeft bekokstooft met zijn vriendin? dus ik durf het haar niet te zeggen... dat ik weet dat hij of hun het zijn.. mijn man kent hem al 30 jaar! nooit woorden gehad... die vriend heeft 4 jaar geleden in de gevangenis gezeten omdat hij een wapen op iemand ze kop had gezet... en hij wilde alleen dat mijn man op visite kwam en zijn vriendin..... waarom zou hij dit doen? is dit een soort van een psychose? ik ken dat niet? ik weet niet wat ik moet denken?



ook heeft hij rond de carnaval een foto van mijn partner met 1 of andere ex in onze brievenbus gedaan... met de tekst er op.. ik mis je.. kusjes... terwijl we al 5 jaar samen zijn.. maar mijn partner zag gelijk dat het zijn handschrift was... gewoon om te stoken...



wat raden jullie aan? wat moet ik hier mee doen.. .de politie doet niks.. die is vannochtend nog bij me geweest... om inderdaad te zeggen dat de woningbouw ook zijn naam noemde.. maar ze kunnen hier niks mee.. behalve gaan kijken als de kranten kerel aangifte doet... maar dan nog is het niet te bewijzen dat via dat bedrijf HIJ de gene was die heeft gedreigd...



hij heeft ook 2 kindjes van bijna 4.. (2ling)



ik ben vooral bang... wat gaat hij doen als hij er achter komt dat wij het weten?????



sorry als het verhaal een beetje door elkaar staat... maar ben gewoon lichtelijk in paniek en ongeloof...
dat had een paragnost je iig nooit kunnen vertellen.

ik zou hem 'gewoon' aanspreken, en zijn vriendin ook.

of ben je bang voor klappen?
heb vorige eeuw hetzelfde meegemaakt, maar we weten nog steeds niet wie die politie had ingelicht. vond het wel spannend.

geen boete gehad voor die pepperspray, die hebben ze wel in beslag genomen.
misschien is die vriend gewoon bang voor jullie en had hij dat wapen op de kast zien liggen

en tja als je aan psychoses lijdt kan je gaan denken dat jullie hem willen kapotmaken.

hij moet gewoon zn pilletjes op tijd nemen
Alle reacties Link kopieren
quote:rochel schreef op 16 april 2014 @ 01:50:

dat had een paragnost je iig nooit kunnen vertellen.

ik zou hem 'gewoon' aanspreken, en zijn vriendin ook.

of ben je bang voor klappen?Wat heeft een paragnost hier nou mee te maken?
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet of het een psychose is. Kan hij ptss hebben?

Laat de journalist inderdaad aangifte doen en doe het zelf ook. Nog een keer

Ik zou zo iemand niet als getuige om mijn bruiloft willen.



En ik voel aan m'n water dat dit best fout af kan gaan lopen met wapens etc. Ik wens je veel sterkte bordi. Vind het een naar verhaal
Alle reacties Link kopieren
quote:rochel schreef op 16 april 2014 @ 02:04:

misschien is die vriend gewoon bang voor jullie en had hij dat wapen op de kast zien liggen

en tja als je aan psychoses lijdt kan je gaan denken dat jullie hem willen kapotmaken.

hij moet gewoon zn pilletjes op tijd nemen



we hebben geen wapens...dus de inval was voor jan l*l... maar mijn dochter van 3 is er nog van overstuur.. het ging heel erg hardhandig!



paragnost was ook maar een probeersel... je wil het gewoon weten.. en nu weet je wie het is.. en dan is er die ongeloof waarom? hij komt elke week over de vloer bij wijze van... mijn man noemt hem zijn broeder van een andere moeder... dus zou het een psychose kunnen zijn waar hij nu in zit? ik weet echt niet hoe dat werkt?
Alle reacties Link kopieren
quote:jippie55 schreef op 16 april 2014 @ 02:18:

Ik weet niet of het een psychose is. Kan hij ptss hebben?

Laat de journalist inderdaad aangifte doen en doe het zelf ook. Nog een keer

Ik zou zo iemand niet als getuige om mijn bruiloft willen.



En ik voel aan m'n water dat dit best fout af kan gaan lopen met wapens etc. Ik wens je veel sterkte bordi. Vind het een naar verhaal



nee hij was de getuige van me man... omdat hij hem al 30 jaar kent... en hij het als 1 van zijn beste vrienden ziet...! dus dit hadden we noooit maar dan ook nooit kunnen voorzien...



vind het ook echt dood eng... want wat gaat er in zijn hoofd om? en wat is het volgende? heb ook een naar gevoel in me buik!
Alle reacties Link kopieren
Mis ik ergens de paragnost?
Alle reacties Link kopieren
quote:bordi schreef op 16 april 2014 @ 02:23:

[...]





nee hij was de getuige van me man... omdat hij hem al 30 jaar kent... en hij het als 1 van zijn beste vrienden ziet...! dus dit hadden we noooit maar dan ook nooit kunnen voorzien...



vind het ook echt dood eng... want wat gaat er in zijn hoofd om? en wat is het volgende? heb ook een naar gevoel in me buik!Ja, dat snap ik. Maar ik vroeg of hij ptss kan hebben
Alle reacties Link kopieren
quote:jippie55 schreef op 16 april 2014 @ 02:26:

[...]



Ja, dat snap ik. Maar ik vroeg of hij ptss kan hebben



toen ik nog niet wist wie het was had ik gevraagd zou een paragnost me op weg kunnen helpen ;) gewoon om uit te proberen...



maar ptts? weet niet wat het inhoud? ik weet dat zijn zoon.. hij is vader geworden toen hij 15 was! die zoon is nou 25 die woont in een woongroep omdat hij stemmen hoort.. en dat mensen hem willen vergiftigen etc...
Alle reacties Link kopieren
quote:jippie55 schreef op 16 april 2014 @ 02:26:

[...]



Ja, dat snap ik. Maar ik vroeg of hij ptss kan hebbenptts even gelezen maar het is dat in iedergeval niet, want misschien is dit gewoon een wraak actie? maar waarover ik zou echt niet weten?!?! we hebben geen ruzie.. en donderdag is hij nog gewoon geweest... dus in mijn gedachten kan het dan of afgunst zijn? of dan een psychose? dat hij denkt dat we hem iets aan willen doen... maar wat moet ik toch doen... vind het dood eng.. heel de situatie.. ben al echt geneigd om een camera buiten op te hangen...
Alle reacties Link kopieren
Ik zou wederom naar de politie gaan voor aangifte. Dit is gewoon smaad en laster van die vriend. De krantenman en de verhuuder kunnen hun mails gewoon doorsturen naar de politie, deze doet wel onderzoek naar de herkomst (was die vriend echt zo stom om dit met een zakelijk mailadres te doen?)

Of je gaat naar een juridisch loket om uit te zoeken wat je hier mee kunt. In ieder geval niet zelf "oplossen" want dan kon het nog wel eens uit de hand lopen.
Je kan aangifte doen tegen deze vriend, hij bedreigd jullie en er lijkt me sprake van smaad. Dan komt hij het wel te weten en of er werkelijk iets gaat gebeuren is maar de vraag.

Of je weet nu uit welke hoek het komt en laat het daarbij, laat de vriendschap doodbloeden.
Alle reacties Link kopieren
quote:Wat heeft een paragnost hier nou mee te maken?Loepje.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:jippie55 schreef op 16 april 2014 @ 02:26:

[...]



Ja, dat snap ik. Maar ik vroeg of hij ptss kan hebben

haal jij iets uit haar verhaal waar dat op zou duiden?





als je iemand al zolang kent, en het enige andere akkefietje die foto is geweest dan zou ik hem er gewoon is goed op aanspreken.

lijkt me niet dat hij bovenstaande in een psychose zou hebben gedaan. zou ook wel een lekker makkelijk ecuus zijn in dit geval.



of heeft er meer gespeeld dat wij niet weten.

misschien weet je vriend wel iets meer, want als je al 30 jaar goed bevriend met iemand bent moet er heel wat zijn gebeurd ga je er iemand bijnaaien (al waren er geen echte wapens aanwezig)
Alle reacties Link kopieren
quote:reisa1978 schreef op 16 april 2014 @ 07:01:

Je kan aangifte doen tegen deze vriend, hij bedreigd jullie en er lijkt me sprake van smaad. Dan komt hij het wel te weten en of er werkelijk iets gaat gebeuren is maar de vraag.

Of je weet nu uit welke hoek het komt en laat het daarbij, laat de vriendschap doodbloeden.



Dit.



Heftig allemaal, ik zou woeden zijn, en al aangifte hebben gedaan + een advocaat geregeld hebben om alle mogelijke stappen te nemen tegen zulke vrienden. Ongelofelijk dat de politie door zo een melding je huis binnen kunnen stormen. Laf!



Let goed op je kindje TO.
kan je laf vinden, maar stel nou dat ze wel vuurwapengevaarlijk waren en ze hadden geen huiszoeking gedaan.

dan waren het lompe boeren geweest dat ze geen inval hadden gedaan als er iemand neer was geschoten. wànt ze waren toch gewaarschuwd...



ik zou die vriend en zijn vriendin vandaag nog een bezoekje brengen en rechttoe vragen wat hij hiermee wil bereiken.
Alle reacties Link kopieren
quote:rochel schreef op 16 april 2014 @ 07:59:

kan je laf vinden, maar stel nou dat ze wel vuurwapengevaarlijk waren en ze hadden geen huiszoeking gedaan.

dan waren het lompe boeren geweest dat ze geen inval hadden gedaan als er iemand neer was geschoten. wànt ze waren toch gewaarschuwd...



ik zou die vriend en zijn vriendin vandaag nog een bezoekje brengen en rechttoe vragen wat hij hiermee wil bereiken.Ik weet het, ik weet het. Maar jeetje iedereen die een hekel aan je kan hebben kan dus regelen dat de politie zoiets kan doen en daar sta je, volledig machteloos en vol onbegrip naar te kijken. Ik denk dat ook anders kan.
helaas, zo is de mens. onbetrouwbaar, vals en uit op eigen gewin.
Alle reacties Link kopieren
Bah wat misselijk. Wij hebben al jaren problemen met mijn gestoorde schoonvader, net als de rest vd familie met hem. Hij heeft ook valse meldingen gedaan waardoor er 's nachts een inval bij ons is geweest, ze stormde naar boven. Mijn zoontje van 2 ook overstuur. Het is vreselijk als iemand je zo onderuit probeert te halen. Bij mijn schoonvader weten we dat hij echt gestoord is maar anonieme meldingen moet de politie toch serieus nemen.

Ik vind het heel vreemd dat die vriend zo doet, psychose lijkt me sterk? Als dit al langer gaande is, net als die foto in de brievenbus een tijd geleden, had zijn naaste familie wel wat gemerkt lijkt mij. Is hij misschien jaloers? Ziet jou vriend hem minder? Kan hij het niet hebben dat hij meer aandacht heeft voor jou? Kun je niet eens met die vriendin praten? Sterkte ermee tenminste.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat het inderdaad (het begin van) een psychose kan zijn. Hij kan in zijn hoofd hebben dat het noodzakelijk is dat jullie uit elkaar gaan, of dat jouw vriend ergens anders heen moet. Om hem te beschermen of om jou te beschermen of om hemzelf te beschermen. Alles kan. Als hij psychotisch of randpsychotisch is ziet hij allerlei verbanden en overal bewijzen in. Die er niet zijn, maar in zijn hoofd wel.



Ik zou die vriend en zijn vriendin vragen of hij zijn medicatie slikt, of hij nog een normaal slaap- en waakpatroon heeft, of hij opeens heel veel energie heeft. Wellicht ook confronteren met jullie bevindingen, maar ik weet niet of dat wel een goed idee is. Als er verder niets voorgevallen is en hij heeft een geschiedenis met psychoses dan zou ik daar in dit geval zeker aan denken.
Alle reacties Link kopieren
Als ik jouw was TO zou ik het aan de politie overlaten. Ik zou hem niet gaan bezoeken om om uitleg te vragen, want als hij tot zoiets als dit in staat is, wie weet hoe hij gaat reageren als je bij hem over de vloer komt.
Het klinkt inderdaad als iets in de richting van psychose. Iemand dwaalt af in zijn gedachten, wordt paranoia, gaat vanalles denken en vervolgens daarnaar handelen. Het kan erfelijk zijn.



Zijn vriendin heeft eerder meegemaakt dus dat hij een psychose had? Hoe is dat toen verder gegaan. Meestal hoort iemand medicijnen te krijgen maar als de psychose éénmaal begonnen is dan lukt dat vaak ook niet meer goed.



Als zijn vriendin een redelijk benaderbaar persoon is die eerder met dat bijltje heeft gehakt, is het beter als zij weet dat de psychose weer opspeelt en ernstige vormen aan het aannemen is. Deze man heeft dringend hulp nodig voordat het verder ontaard en hij anderen echt kwaad gaat doen. Zeker als het verleden aangeeft dat hij dat in een psychose eerder gedaan heeft.



In zo'n geval vind ik dat er gepraat moet gaan worden met hulpverleners en vriendin. Er moet hulp komen, dit gaat niet vanzelf vaak over en kan dus ontaarden in ernstigere zaken. Het klinkt toch echt alsof je hier iets zou moeten kunnen doen ook met politie. Jammer dat het zo slecht opgepakt wordt door de politie. Dat zou beter moeten kunnen.



Eens met Aikidoka
Alle reacties Link kopieren
quote:wappie schreef op 16 april 2014 @ 08:41:

Als ik jouw was TO zou ik het aan de politie overlaten. Ik zou hem niet gaan bezoeken om om uitleg te vragen, want als hij tot zoiets als dit in staat is, wie weet hoe hij gaat reageren als je bij hem over de vloer komt.



Eens. Je gaat niet naar hem toe (zeker niet na wat er is voorgevallen) en 'aan die vriend en zijn vriendin vragen of hij zijn medicatie slikt (slikt hij uberhaupt medicatie?) , of hij nog een normaal slaap- en waakpatroon heeft, of hij opeens heel veel energie heeft.'

Kom op zeg, je bent geen arts, je wil alleen maar je gedachten versterkt hebben dat hij een psychose zou hebben.



En als mijn buurman de politie belt dat ik een vuurwapen zou hebben, komt er echt niet vanmiddag nog een arrestatieteam aan de deur hoor, dan doen ze eerst verder onderzoek en moeten er meer/andere bewijzen zijn.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven