Alcatraz

29-07-2014 15:00 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo!



Ik ga dit jaar naar Amerika op vakantie. De westkust om precies te zijn ;).



Ik wil graag naar Alcatraz en weet dat ik het kaartje thuis online al moet bestellen. Nu is mijn vraag: wie is er al eens geweest en hoe lang hebben jullie daar rondgelopen? Ben aan het twijfelen om de boot van half 3 of half 4 te pakken.



Bedankt alvast voor de reacties!
Carpe Diem!
Doe de night tour als dat kan! Ik heb die gedaan, was tijd genoeg om na de audio-tour ook nog zelf rond te wandelen. Maar echt, dat het donker was op dat eiland was wel heel speciaal. We kwamen aan in het licht en zagen de zon onder gaan en de verlichting van SF aan gaan enzo, prachtig! Wij zijn er gebleven tot de laatste boot terug ging zal zo even kijken van hoe laat tot hoe laat dat was.
18.30 heen en 21.25 terug geloof ik. Maar wij waren in april, dus toen was het al echt donker
Wij hadden de 1e boot sochtends, waardoor het relatief rustig was op het eiland, dat was ook bijzonder. Ik denk dat we er ca. 3 uur zijn geweest. Toen we weggingen was het inmiddels al behoorlijk druk, omdat er meerder boten waren geweest.
Ik sluit me aan bij DH, de night tour is idd het mooist (ik ben er twee keer geweest).
quote:Sjors007 schreef op 29 juli 2014 @ 15:14:

Wij hadden de 1e boot sochtends, waardoor het relatief rustig was op het eiland, dat was ook bijzonder. Ik denk dat we er ca. 3 uur zijn geweest. Toen we weggingen was het inmiddels al behoorlijk druk, omdat er meerder boten waren geweest.dat hadden wij idd ook, maar dan dus omdat de meeste mensen alweer weg waren dat was wel prettig idd! Wij gingen als 1 van de laatste weg van het eiland, was best een beetje spooky.
Ik denk dat ik er maar 'n goed uur heb rondgelopen. Had de eerste boot van de dag (9 uur ofzo, dus niet echt vroeg) omdat het dan nog iets minder druk is dan 's middags.
Alle reacties Link kopieren
Kaartje kun je ook gewoon daar kopen. Ik weet niet meer tot hoe laat het daar open is, maar er is ontzettend veel te zien en je kunt er mooi rondlopen.

Er zijn verschillende tours waar je aan mee kunt doen (gratis) en daarna nog zelf rondlopen.



Met de laatste boot mee terug gaan lijkt me erg gaaf, tijdens mijn bezoek niet geweten dat dát ook een mogelijkheid was. Zeker een aanrader, het uitzicht is erg mooi!



Geniet er van
Ticket daar kopen zou ik niet op gokken. Bij ons was de night tour sowieso uitverkocht alle dagen dat we er waren. Het gaat best hard met die tochten daar
Alle reacties Link kopieren
Tickets moet je echt van te voren online bestellen, je kunt niet op de gok daar naar toe. Je kunt pas 90 dagen van te voren boeken, dus reken even uit vanaf wanneer je tickets beschikbaar zijn en boek dan ook direct. Je kunt alleen via de officiële website boeken (vaste prijs) en niet via vage andere sites.



Wij hadden de boot rond 10:00 uur en zijn er ongeveer 3 uur gebleven. Met de (nederlandse) audiotour ben je in ieder geval 1,5 a 2 uur onderweg. En verder natuurlijk nog wat rondlopen. Al waaide en regende het bij ons wel enorm hard, dus daar waren we snel klaar mee.
Die nederlandse audio-tour is trouwens erg goed! Fatsoenlijk nederlands en het apparaatje werkte perfect. Geen gehaper of storen ofzo, ik vond het echt geweldig! En vooral ook even tussendoor je koptelefoon afzetten en luisteren in de gangen. Gaf mij een heel apart gevoel, allemaal van die doodstille mensen die rondschuifelden daar. Bijna geen geluid om je heen.
Ik ben geweest en volgens mij hebben wij er een halve dag rondgelopen. Als het kan zou ik de boot eerder nemen. Er eerder weer vanaf kan altijd nog.
Alle reacties Link kopieren
Waar ik mee zit is dat ik met een rondreis van Kras mee ga. Is een groepsreis. S' ochtends hebben we een city tour. Kan dus niet op de dag zelf voor een kaartje gaan. Tevens wil ik het risico niet nemen dat alles vol zit. S' avonds lijkt me heel vet maar: ik doe deze reis alleen. Om daar alleen s'avonds als vrouw zijnde rond te hobbelen lijkt me niet echt veilig. Daarom wil ik die van half 7 s' avonds terug pakken. Denk dat het dan nog niet te donker is. Momenteel trek ik het meest naar de tijd van half 3. Dan heb ik een 3 uur daar. Genoeg denk ik toch?
Carpe Diem!
Zit je maar 1 dag in SF dan? Er zullen heus wel meer van je groepsgenoten naar Alcatraz gaan.

Voor de terugtocht hoef je niet te reserveren, je stapt gewoon op de boot als je het zat bent. Ik had 't eigenlijk al best snel gezien. En toen ik er was was het heiig dus niet echt geschikt om foto's van de brug en de skyline te maken.
Super interessant Alcatraz. Toen ik er was, was er een ex-gevangene. Die man was al bijna 90 maar hij kon zo boeiend vertellen! Hij heeft ook een boek geschreven. Hij zat daar vanwege belastingontduiking en fraude. Ik heb er ook een halve dag rondgelopen.
Wat zou er niet veilig zijn aan daar rondlopen als vrouw alleen? Het is niet alsof Al Capone zelf daar nog rondloopt ofzo hoor er zijn overal mensen van die organisatie, mensen die rondleidingen geven enz. Genoeg personeel.
Alle reacties Link kopieren
Als je alleen bent dan heb je aan 3 uur echt meer dan genoeg. Je kunt de audiotour op je gemak doen en daarna nog buiten rondlopen. Als je je nog langer dan 3 uur kunt vermaken, dan vraag ik me af wat wij dan gemist hebben
quote:Desperate_Housewive schreef op 29 juli 2014 @ 21:23:

Wat zou er niet veilig zijn aan daar rondlopen als vrouw alleen? Het is niet alsof Al Capone zelf daar nog rondloopt ofzo hoor er zijn overal mensen van die organisatie, mensen die rondleidingen geven enz. Genoeg personeel.

Ze bedoelt misschien dat ze in haar eentje van het hotel naar de pier moet?

Ik ben in mijn eentje westelijk Amerika doorgereisd en voelde me nergens onveilig. In steden ben ik ook alleen in toeristisch gebied geweest en buiten steden is het helemaal relaxt.
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op 30 juli 2014 @ 06:58:

[...]



Ze bedoelt misschien dat ze in haar eentje van het hotel naar de pier moet?

Ik ben in mijn eentje westelijk Amerika doorgereisd en voelde me nergens onveilig. In steden ben ik ook alleen in toeristisch gebied geweest en buiten steden is het helemaal relaxt.Kijk, jij snapt me ;). Op dat eiland geloof ik wel dat ik velig ben :p. Gaat me meer als ik terug op de pier aan kom en dan een taxi naar mijn hotel moet zien te regelen.
Carpe Diem!
De pier barst van restaurantjes en tot vrij laat geopende toeristenshops en dus ook van toeristen. Als je daar 'n taxi neemt zit je prima hoor!

Maar de kans is groot dat je met 'n stel van je groep optrekt en dus samen 'n taxi kunt pakken.
Er gaan bovendien genoeg trams en metro's vanaf de haven terug naar de binnenstad, die 's avonds ook nog druk zijn vanwege de restaurants en barretjes rondom de pier, dus je hoeft niet bang te zijn dat je in je eentje op een verlaten station staat.

We leven oppassen dat je hotel niet in het gebied van Civic Centre en Hayes Valley staat, want daar vond ik het 's nachts echt onprettig net alle junks en seksshops.



Kun je niet op de één of andere manier contact leggen met de andere reizigers in je groep om te kijken of er mensen met je mee willen?
Alle reacties Link kopieren
quote:the-dowager schreef op 30 juli 2014 @ 12:06:

Er gaan bovendien genoeg trams en metro's vanaf de haven terug naar de binnenstad, die 's avonds ook nog druk zijn vanwege de restaurants en barretjes rondom de pier, dus je hoeft niet bang te zijn dat je in je eentje op een verlaten station staat.

We leven oppassen dat je hotel niet in het gebied van Civic Centre en Hayes Valley staat, want daar vond ik het 's nachts echt onprettig net alle junks en seksshops.



Kun je niet op de één of andere manier contact leggen met de andere reizigers in je groep om te kijken of er mensen met je mee willen?Kras geeft die info niet. Staat er ook niet bij op de site. Kras geeft best weinig info. Beetje irritant :p.
Carpe Diem!
quote:the-dowager schreef op 30 juli 2014 @ 12:06:

Er gaan bovendien genoeg trams en metro's vanaf de haven terug naar de binnenstad, die 's avonds ook nog druk zijn vanwege de restaurants en barretjes rondom de pier, dus je hoeft niet bang te zijn dat je in je eentje op een verlaten station staat.

We leven oppassen dat je hotel niet in het gebied van Civic Centre en Hayes Valley staat, want daar vond ik het 's nachts echt onprettig net alle junks en seksshops.



Kun je niet op de één of andere manier contact leggen met de andere reizigers in je groep om te kijken of er mensen met je mee willen?Bedoel je Tenderloin? Heel gevaarlijke buurt, wij mochten (vorig jaar tijdens onze rondreis) van de reisleidster er niet komen. Zegt al genoeg denk ik.
Fleetfox, tenderloin is vooral 's-avonds en 's-nachts (erg) gevaarlijk. Overdag is het minder met zowel ambtenaren als studenten in de buurt.

Wel is het een beetje afhankelijk van de exacte plek in tenderloin, hoe dichter bij het centrum hoe meer ok, hoe verder af hoe slechter de buurt.
http://www.virtualtourist ... -Areas_to_Avoid-BR-1.html



Hier sluit ik me bij aan:



"Richmond, sunset, outer Richmond is definitely safe.

height and fillmore is a bit shady.

Japan town is safe.

downtown is safe during the day, at night there'll be a lot of homeless, although most of the time, they don't really bother you.

chinatown is safe during the day, there's a lot of tourist here. beware of pickpockets especially during events, where the street is really crowded.

financial district is safe until 8-9 pm

some areas of market street is quite unsafe, such as between market and 6th street."

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven