Alleen op vakantie

10-03-2013 19:02 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een vrouw van 28 , single en wil op vakantie...

heb alleen niemand op mee op reis te gaan.

Mijn vriend(inn)en gaan met partners, ga liever niet met ouders mee , alleen gaan lijkt nu de enige optie.

Om deze reden ben ik vorig jaar ook nergens heen geweest, heb het afgelopen jaar veel gewerkt, druk geweest, ik snak er nu echt naar om even weg te gaan.

Ik wil een relax vakantie, zon, zee, zwembad en ligbedje...



Zijn er hier mensen die zo'n vakantie alleen hebben gedaan? Waar ben je naar toe geweest, wat zijn je ervaringen? Is het aan te raden?
Alle reacties Link kopieren
Yess! Gedaan. Een keer 15 dgn en paar keer 8 en dat is ook wel genoeg alleen, voor mij dan.

Ik vind Griekenland een prettig land alleen. Ook op fuertaventura geweest maar vond ik minder.
Alle reacties Link kopieren
Niet echt een avontuurlijke vakantie dus. Niet dat ik vind dat dat moet op een vakantie, maar je doet in principe geen zak, dus wat is dan zo moeilijk aan alleen op zo een soort vakantie gaan? Als je de extra toeslag omdat je alleen bent niet erg vindt, is er toch verder geen probleem? Als je nou ging backpacken ergens, maar zelfs dan zijn er super veel topics die al geopend zijn met precies jouw vraag.
Alle reacties Link kopieren
quote:oogappeltje schreef op 10 maart 2013 @ 19:13:

Niet echt een avontuurlijke vakantie dus. Niet dat ik vind dat dat moet op een vakantie, maar je doet in principe geen zak, dus wat is dan zo moeilijk aan alleen op zo een soort vakantie gaan? Als je de extra toeslag omdat je alleen bent niet erg vindt, is er toch verder geen probleem? Als je nou ging backpacken ergens, maar zelfs dan zijn er super veel topics die al geopend zijn met precies jouw vraag.Dat vraagt ze toch niet?
Alle reacties Link kopieren
owja, misschien (als je eigenlijk het liefst niet alleen bent), je het leuk lijkt om met zo'n singles groep ergens heen te gaan? Of is dat niet echt voor luie strandvakanties?
Alle reacties Link kopieren
@jippie , leuk! Je klinkt heel enthousiast! Ik zat ook aan Griekenland te denken, zat jij in een hotel of appartement?



@oogappeltje. Nee, gewoon even heerlijk niets doen. Ik vind het ook niet moeilijk en kan best alleen zijn, maar ik ben benieuwd naar ervaringen. Geen singels vakantie voor mij..
Ik. Tijdens de uitzending van mijn vriend. Een keer met mijn moeder en daarnaast een keer zelf. Naar Mallorca. Wel een veilig idee voor mij omdat ik dit eiland, na er jaren met familie te zijn geweest, van voor naar achter kende. En wat heb ik genoten!



Ik had een stapel boeken en tijdschriften mee. Heerlijk op het strand gelegen. Bijgekomen. Bruin geworden. En weer fris en fruitig naar huis gegaan.Excursies heb ik niet gedaan. Ik was er puur en alleen om heerlijk op het strand te genieten van het mooie weer.



Daarnaast ben ik op stage geweest in het buitenland voor 2 maanden. Ook alleen. Maar goed dat is een ander verhaal.



Ik zou zeggen, doen! Laat je niet tegenhouden maar geniet.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb alleen gebackpackt, bootreizen, rondreizen, maar ook een lekkere uitrustvakantie in een luxe resort.



Mijn ervaring is dat je altijd wel iemand vindt om mee te kletsen als je daar behoefte aan hebt en dat je heerlijk je eigen gang kunt gaan als je geen behoefte aan gezelschap hebt.



Zonvakanties in Spanje, Griekenland, Cyprus, Seychellen... Stapel boeken mee, zonnebrand en -bril mee en heerlijk relaxen.
Ik ben als single zowel met groepsreizen, met een vriendin en alleen op vakantie geweest en alles heeft zo z'n voors en tegens.



Voor mij zijn groepsreizen echt niets, want dat vind ik persoonlijk iets voor makke schaapjes, met een vriendin vind ik heel leuk, maar dan moet ze geen zeurpiet zijn en ook open staan voor andere mensen en alleen vind ik heel prettig, maar vaak ook wel wat saai en wat eenzaam als je geen aanspraak hebt.



Alleen op een strand liggen lijkt me echter niets, maar dat komt denk ik omdat ik geen strandmens ben (ik verveel me er snel en verbrand alleen maar).
Gewoon doen hoor! Ik ben ook vaak alleen geweest, al was het dan backpacken en geen zon/zee/strand vakantie. Als jij je goed weet te vermaken; lekker gaan en genieten!
Ik denk dat je van tevoren moet bedenken of je gedurende je vakantie ook alleen wilt blijven of dat je wel graag wat aanspraak zou hebben. In het eerste geval maakt het niet zoveel uit waar je heen gaat denk ik, in het tweede geval wel Dan zou ik naar een beetje gezellige badplaats oid gaan, niet ergens afgelegen waar het heel rustig is.
Alle reacties Link kopieren
quote:annejannink schreef op 10 maart 2013 @ 19:20:

@jippie , leuk! Je klinkt heel enthousiast! Ik zat ook aan Griekenland te denken, zat jij in een hotel of appartement?



@oogappeltje. Nee, gewoon even heerlijk niets doen. Ik vind het ook niet moeilijk en kan best alleen zijn, maar ik ben benieuwd naar ervaringen. Geen singels vakantie voor mij..Ik zat in kleinschalige appartementen, liefst dicht bij het stadje. Je komt dan altijd wel mensen tegen, mocht je daar behoefte aan hebben. Dat is vooral in griekenland. Veel boeken etc. Mee
Ik heb in mijn eentje gebackpackt door Engeland en Ierland, en dat vond ik echt super! Overal leuk publiek, vriendelijk ontvangen en een leuke vakantie gehad.



Heb zo'n zelfde backpackreis ook gemaakt door Griekenland en Italië, met een onbekend meisje, die ik via een website (andersreizen) had leren kennen, maar ik miste het gevoel van complete vrijheid en dan is aanpassen aan een onbekende soms wel moeilijk en anders dan hoe dat normaal met een partner of vriendin is.



Ik ben ook in mijn eentje een weekje naar Turkije gegaan, eigenlijk bedoeld om bij te tanken tussen 2 banen in, maar dat was vréselijk. Werd erg lastiggevallen door medewerkers van het kleinschalige hotelletje waar ik zat. Ik dacht leuk, ik kies iets kleins en niet zo commercieel, maar ik denk dat je beter wel in een wat groter complex kunt gaan zitten.



Verder heb ik ook een aantal groepsreizen gemaakt (niet voor singles) en daarbij wisselende ervaringen gehad. Supergroep, -reisleider en -vakantie, maar ook een vreselijke reis, waarbij ik op dag 1 al voelde dat mijn vakantie niet leuk zou worden...
Ik reis vaak alleen, maar om alleen maar aan 'n strand te gaan hangen zou ik me stierlijk vervelen in m'n uppie. Als je rondreist ontmoet je vaker gelijkgestemden, want strandvakanties worden vaak geboekt door stelletjes of vriendengroepjes en als je niets onderneemt kom je daar ook niet zo makkelijk tussen. Heb overigens wel 'ns zo'n strandvakantie geboekt naar Gambia en door excursies te boeken kwam ik ook in contact met de wat actievere reizigers die ook in mijn hotel zaten, waardoor ook nog gezelschap bij het eten.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben vaak alleen op reis geweest zowel actief als zonvakantie.



Ik vind Spanje een fijn land, maar dan wel een minder toeristische plaats. Ik vind grondgebied Hilton in Hurgada, Egypte ook briljant (geweest in februari).
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Het meest geniet ik van reizen naar de USA en Australie. Daar voel ik me compleet vrij en veilig, de natuur is er schitterend, de bevolking heel vriendelijk en feit dat engels de voertaal is, maakt 't allemaal 'n stuk makkelijker en relaxter.
Wordt het tegenwoordig trouwens wel wat normaler gevonden om alleen op reis te gaan? Want tien jaar terug reageerde men soms echt héél vreemd als ik vertelde dat ik wel eens alleen ging uit eten en dat ik in mijn eentje op vakantie ging. Ik heb het idee dat het nu wel meer gebeurt. Ken in mijn omgeving ook mensen die het echt nodig hebben om even alleen weg te gaan uit Nederland, op reis te gaan zonder dat er partner of anderen mee gaan.
Alle reacties Link kopieren
Hnuh, elninjoo, als je het nog nooit geboekt hebt, hoe weet je dan of je er niet tussen komt? In griekenland altijd
quote:jippie55 schreef op 10 maart 2013 @ 19:37:

Hnuh, elninjoo, als je het nog nooit geboekt hebt, hoe weet je dan of je er niet tussen komt? In griekenland altijdZoals ik al schreef heb ik Gambia (en trouwens ook Tunesie en Marokko) alleen 'n strandhotel geboekt en door excursies te doen kwam ik in contact met de wat actieveren waarmee ik 's avonds ook ging eten. Maar als je alleen maar wil strandhangen, dan geef ik je weinig kans, omdat je dan alleen tussen de impassievelingen bent die al samen zijn met partner of vrienden.
quote:jippie55 schreef op 10 maart 2013 @ 19:37:

Hnuh, elninjoo, als je het nog nooit geboekt hebt, hoe weet je dan of je er niet tussen komt? In griekenland altijdJe moet dan wel over een drempel heen hoor. Ik heb dat zelfs gemerkt toen ik op een groepsreis ooit de énige alleenreizende was in het gezelschap. Nu vermaak ik mij ook in mijn eentje wel prima en vind ik het ook niet erg om alleen te gaan eten, maar 3 weken lang is toch wel saai soms. Maar ik voel me wel lullig om te vragen: "Zullen we straks samen eten?" "Zullen we samen even naar dat winkeltje gaan?" etc. Als je totaal geen moeite hebt om dit aan mensen voor te stellen is het wellicht anders, maar mijn ervaring is ook dat stelletjes dat uit zichzelf ook niet aan mij vragen.
Alle reacties Link kopieren
Hotel aan de zuidkust van Spanje



Hier ben ik vorig jaar alleen naar toe geweest als 28 jarige. Het eten is heerlijk, vers en divers. Het hotel mooi en het uitzicht prachtig!



In de omgeving is nagenoeg niets, maar er worden leuke excursies aangeboden. Ik heb me hier 8 dagen prima vermaakt met de zon, het zwembad en mijn e reader.
quote:NYC schreef op 10 maart 2013 @ 19:36:

Wordt het tegenwoordig trouwens wel wat normaler gevonden om alleen op reis te gaan? Want tien jaar terug reageerde men soms echt héél vreemd als ik vertelde dat ik wel eens alleen ging uit eten en dat ik in mijn eentje op vakantie ging. Ik heb het idee dat het nu wel meer gebeurt. Ken in mijn omgeving ook mensen die het echt nodig hebben om even alleen weg te gaan uit Nederland, op reis te gaan zonder dat er partner of anderen mee gaan.In Amerika reageerde men voornamelijk bewonderend als ik vertelde dat ik alleen rondreisde en vond men me stoer. In Australie is het juist weer heel normaal om in je eentje te reizen.
Alle reacties Link kopieren
Leuke reacties, ik word er enthousiast van.



In mijn omgeving vinden mensen het wel vreemd hoor dat ik alleen op vakantie wil gaan, sommigen zelfs zielig voor me.

Maar het is voor mij alles behalve zielig, ik kijk er naar uit om met een stapel boeken, tijdschriften en mijn iPod te luieren.

Ik heb thuis best een druk sociaal leven, het is dan ook niet mijn doel om mensen te leren kennen en altijd met iemand samen te eten. Natuurlijk wel leuk, maar geen must.



Ik heb al goede tips gelezen!
quote:NYC schreef op 10 maart 2013 @ 19:40:

[...]





Je moet dan wel over een drempel heen hoor. Ik heb dat zelfs gemerkt toen ik op een groepsreis ooit de énige alleenreizende was in het gezelschap. Nu vermaak ik mij ook in mijn eentje wel prima en vind ik het ook niet erg om alleen te gaan eten, maar 3 weken lang is toch wel saai soms. Maar ik voel me wel lullig om te vragen: "Zullen we straks samen eten?" "Zullen we samen even naar dat winkeltje gaan?" etc. Als je totaal geen moeite hebt om dit aan mensen voor te stellen is het wellicht anders, maar mijn ervaring is ook dat stelletjes dat uit zichzelf ook niet aan mij vragen.Ik neem eigenlijk ook nooit 't initiatief omdat ik me niet op wil dringen bij mensen die al samen zijn, maar op een of andere manier begint men juist vaak 'n praatje met mij.
quote:NYC schreef op 10 maart 2013 @ 19:40:

[...]





Je moet dan wel over een drempel heen hoor. Ik heb dat zelfs gemerkt toen ik op een groepsreis ooit de énige alleenreizende was in het gezelschap. Nu vermaak ik mij ook in mijn eentje wel prima en vind ik het ook niet erg om alleen te gaan eten, maar 3 weken lang is toch wel saai soms. Maar ik voel me wel lullig om te vragen: "Zullen we straks samen eten?" "Zullen we samen even naar dat winkeltje gaan?" etc. Als je totaal geen moeite hebt om dit aan mensen voor te stellen is het wellicht anders, maar mijn ervaring is ook dat stelletjes dat uit zichzelf ook niet aan mij vragen.Eens. Stelletjes kunnen enorm aan elkaar klitten, zelfs in een groepsreis.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven