Alleen op vakantie, wat moet ik niet vergeten

11-06-2009 15:48 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ga in Augustus voor het eerst echt alleen op vakantie (Turkije). Met een single reis weliswaar.

Nu ben ik bang dat ik een aantal dingen ga vergeten. Normaal heb je wel iemand met je mee waar mee je kunt overleggen.

Wat zijn echt belangrijke dingen die ik echt niet moet vergeten.

Waar ik bang voor ben is dat mijn bagage niet aankomt, dus dan moet je wat extra's mee nemen in je handbagage....maar wat allemaal??

En ik hoorde dat je je koffer kon laten insealen op schiphol. iemand ervaring hiermee en is dit handig??



Hopenlijk hebben jullie wat tips!
Het enige dat ik écht belangrijk vond: mijn pinpas en wat contant geld. De rest is te koop.
Alle reacties Link kopieren
Neem twee sporttassen mee en verdeel je zooi en in Turkije kan je ook een tandenborstel of kleding kopen hoor dusmaak je niet nu al te druk.



Insealen kan maar als je bij de douane je koffer moet openen heb je het voor niks gedaan.
Insealen zou ik ook niet doen, wat zusenzo zegt. Doe ik eigenlijk alleen als ik naar Suriname en terug vlieg.
Scan je paspoort en eventuele andere belangrijke gegevens in en zet ze in je gmail, zodat je er altijd overal aan kan. Ook handig voor belangrijke telefoonnummers (om je creditcard te kunnen laten blokkeren als ie gestolen wordt bijv.)



Als je geen overstap hebt (lijkt me niet naar Turkije) is de kans dat je koffer achterblijft nihil. Je kunt voor de zekerheid je badpak in je handbagage doen zodat je toch gelijk het zwembad in kunt duiken mocht je bagage toch 'n dag vertraagd zijn.
Alle reacties Link kopieren
paspoort, credit card en condooms.........o ja en bikini natuurlijk. Klaar
Alle reacties Link kopieren
Cootje, op google kun je handige checklist's vinden. hier is er alvast 1, dit is overigens wel een hele uitgebreide, er zullen heel veel dingen tussen staan die niet van toepassing zijn.



checklist
Alle reacties Link kopieren
Kijk anders eens op www.inpaklijst.nl !
Alle reacties Link kopieren
Mosterd
Alle reacties Link kopieren
Ik trek altijd mijn favo broek en truitje aan en stop 1 ander kledingstuk in mijn handbagage. Heb niet zo'n makkelijk figuur dus zomaar iets op de kop tikken zit er niet in. En op deze manier kan ik mocht ik mijn koffer kwijt raken toch iets leuks aantrekken



Zorg dat je gepast cash (euro) bij hebt voor het visum, tenzij je organsiatie dit regelt natuulijk. Verder neem je denk ik de standaard dingen mee. Ga je ook naar capadocie?? Had zelf wandelschoenen mee, maar die zijn echt veel te warm voor daar, was blij met mijn teva's (hoe lelijk ook)
Alle reacties Link kopieren
Thx voor jullie reactie's.

Ik ga na de Turkse riviera. Dus lekker in de zon liggen.



Als het er op aan komt ben ik een echte stress kip. Dus dat word nog wat.
Alle reacties Link kopieren
Hoeveel geld zouden jullie meenemen??

Heb een All-inclusive hotel.

Heb geen zin om daar te pinnen ivm turks geld
Alle reacties Link kopieren
quote:Cootje23 schreef op 11 juni 2009 @ 16:06:

Heb geen zin om daar te pinnen ivm turks geldHoe bedoel je?
Alle reacties Link kopieren
Ik kan daar geen euro's pinnen neem ik aan??
En je wilt daar ook met euros gaan betalen?!
Alle reacties Link kopieren
dubbel, grmbl stom forum
Alle reacties Link kopieren
Als je geen Lira's wilt pinnen/ bestellen, hoe wil je daar dan betalen? Of wil je het resort niet uit / alleen georganiseerde excursie doen die je daar met euro's kan betalen, en verder niets kopen?
anoniem_78097 wijzigde dit bericht op 11-06-2009 16:26
Reden: aanvulling
% gewijzigd
Vroeg ik me dus ook af.
Alle reacties Link kopieren
Wij waren een jaar of vier geleden in Turkije (Bodrum) en hadden netjes Lira's bij ons. Tot mijn verbazing kon je bijna overal met euro's betalen, sterker nog, je kon ook gewoon euro's pinnen. De winkels daar hadden liever euro's.
If at first you do not succeed, try doing it the way your wife told you.
Alle reacties Link kopieren
Als je naar zo'n über toeristenoord gaat, kan je soms ook met Euro's betalen.
Je gaat op vakantie naar Turkije maar wil niet betalen met Turks geld? Ik zou lekker naar Drenthe gaan dan.
Alle reacties Link kopieren
quote:Cootje23 schreef op 11 juni 2009 @ 16:05:

Thx voor jullie reactie's.

Ik ga na de Turkse riviera. Dus lekker in de zon liggen.



Als het er op aan komt ben ik een echte stress kip. Dus dat word nog wat.





Is te merken

Relax!!!
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
In drenthe is het geen 40 graden!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook niet zo moeilijk doen hoor,zeker niet als je all inclusive gaat...
Naar Spanje of Italie dan, daar hebben ze ook geen "raar" geld.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven