Amsterdam

21-09-2014 13:02 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat jullie zo geweldig goed zijn in mijn reistopics, nog een meedenkpuzzel



Ik vertrek binnenkort naar Amsterdam met mijn hoogbejaarde opa. Ik heb nog 3 dagdelen over om in te vullen. Nu zie ik op tripavdvisor veel grote dingen, zoals allerlei musea, maar wat zijn nu de leuke kleinere dingen? Zijn bijvoorbeeld de 9 straatjes leuk? Zijn er mooie uitkijkpunten? Wat is een mooie kerk om te bezoeken?



Kortom: waar zit het kleine plezier van Amsterdam?
Alle reacties Link kopieren
Met de pond achter het station naar ndsm terrein. Daar drankje doen aan het water, bootjes kijken. Je kunt ook naar eye. Leuk voor alle leeftijden, je kunt er mooie oude filmpjes kijken. Maar je kunt er ook gewoon een drankje doen, mooi bijzonder gebouw.
Het is wellicht handig als je vermeldt wat je al in de planning hebt staan.

Ik kan nu wel roepen dat een ritje met koets leuk is, terwijl je dat al van plan bent te doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al twee grote dingen gepland staan:

Rijksmuseum (middagje)

Boottochtje door de grachten (ochtendactiviteit)
Alle reacties Link kopieren
En hoe mobiel je hoogbejaarde opa is. Slenteren door de stad is misschien wat te veel van het goede?

Een rondvaart is altijd leuk, maar die heb je er hoogstwaarschijnlijk al op staan.



Moet het per se in Amsterdam zijn? En komt je opa uit het buitenland, of niet daarbuiten de buurt?

Naar de Zaanse Schans is ook wel grappig.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Koets dus, vanaf het Rokin. Duurt een uurtje volgens mij.
Alle reacties Link kopieren
De Sint Nicolaaskerk schuin tegenover centraal is een mooie kerk. Dat kun je dan weer combineren met Noord/Eye/NDSM daar de pont van achter centraal vertrekt.



De Albert Cuijp is ook best leuk en dan lunchen bij de Bazar.



Bij mooi weer is het Westerpark leuk, er zijn best veel tentjes zoals o.a. Westerliefde.

http://www.westergasfabriek.nl/whats-on/altijd-te-doen



Je kunt ook de bus pakken gaat elke 10-15 min en naar het Amsterdamse Bos gaan voor een wandeling bij mooi weer.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Leuke tips!



Opa kan inderdaad niet meer een middagje slenteren en het moet inderdaad in Amsterdam zelf zijn.
Alle reacties Link kopieren
Negenstraatjes zijn leuk, maar uitgekouwd. En eigenlijk vooral leuk als je jong en hip bent. Vraag me af of een bejaarde man er iets aan heeft. Haarlemmerdijk/Haarlemmerstraat vind ik leuker.



Als alternatief op de gewone rondvaart, zou ik als ik jou was eens googelen op The floating Dutchman. Hij zou het zomaar leuk kunnen vinden.



Met de pont (vanaf CS) naar het NDSM-eiland. Lekker lunchen bij de IJ-kantine.



Lunchen bij de Bazar doe je mij al geen lol meer mee (ben ruim in de 30). Veel te lawaaierig! Kan me niet voorstellen dat een bejaarde er trek aan heeft. Ga dan lekker - op stand - lunchen bij Maison de Bonneterie.
Alle reacties Link kopieren
Er gaat ook 2x per dag een oude tram. Volgens mij vanaf cs. Is misschien ook leuk om een rondritje in te maken.



Hmmm. Ik vind zo snel alleen deze. Misschien vergis ik me: http://www.museumtramlijn.org/



Maar Google ook gerust zelf er even op.
Alle reacties Link kopieren
Mooie nuancering Noah



Floating Dutchman is erg leuk, maar uit de vaart op dit moment.



Wat vinden jullie allemaal zo leuk aan het NDSM eiland?
Alle reacties Link kopieren
Dank je aarinda!
Met de pont naar Eye is inderdaad leuk en waarschijnlijk binnen de fysieke mogelijkheden van opa. Negen straatjes is vooral leuk als je wilt winkelen, denk niet dat je opa daar een plezier mee doet. Met de bus naar KNSM eiland gaan en de architectuur bekijken, 48 vanaf CS of 65 vanaf Station Zuid, waar in de Expo momenteel een lego-tentoonstelling the Art of the Brick is.
In het kerkengenre zou je ook kunnen overwegen de portugese synagoge te bezoeken, die ligt schuin tegenover het Muziektheater (Mr Visserplein).
quote:Noah_ schreef op 21 september 2014 @ 13:24:

Ga dan lekker - op stand - lunchen bij Maison de Bonneterie.MdeB is niet meer en Metz ook niet.
Alle reacties Link kopieren
Maison de Bonneterie bestaat niet meer. Helemaal boven in de Bijenkorf kun je ook leuk en rustig lunchen en ook aan het IJ, bij het Eye of Wilhelmina dok.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Weten jullie nog een leuk restaurantje in de stad om 's avonds te eten? Iets met wat algemene gerechtjes op de kaart (denk aan dingen die kinderen lusten).
Alle reacties Link kopieren
Ja, bovenin de Bijenkorf ben ik wel eens geweest, die taartjes! (kwijl)
quote:Noah_ schreef op 21 september 2014 @ 13:24:

Lunchen bij Bazar doe je mij al geen lol meer mee (ben ruim in de 30). Veel te lawaaierig! Kan me niet voorstellen dat een bejaarde er trek aan heeft. Ga dan lekker - op stand - lunchen bij Maison de Bonneterie.Bazar is inderdaad rumoerig. Maison de Bonneterie is ter ziele gegaan en dus gesloten.
Alle reacties Link kopieren
Wat je zou kunnen proberen is Hap-mm zit 1 of 2 haltes van het Leidsplein achter de Overtoom. Het is goedkoop en een beetje shabby buurtrestaurant waar je eten kunt krijgen zoals je Oma het vroeger maakte: http://www.hap-hmm.nl/index.php



Iets hipper is Buuf iets verder aan de overtoom met een jaren 70 sfeer. Het is goedkoop doordat jezelf je eten en drankje haalt (geen bediening).: http://www.buufeten.nl/
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
quote:bootje_op_de_golven schreef op 21 september 2014 @ 13:39:

Weten jullie nog een leuk restaurantje in de stad om 's avonds te eten? Iets met wat algemene gerechtjes op de kaart (denk aan dingen die kinderen lusten).



Niet echt centraal, maar Cafe Restaurant Amsterdam (Watertorenplein) misschien, dat is vlakbij het Westergasterrein.



Anders Greetje, dat is traditioneel NL, of klassieker aan de Spuistraat Haesje Claes, ging ik vroeger heen met oudoom en -tante.



Houdt opa niet van indisch? Oudere generatie is daar toch vaak wel vertrouwd mee.
Bus 48, langs het ij. Uitstappen halte borneolaan en dan tekeningen van stefan verwey on het Persmuseum bekijken. Koffie 1 euro.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben druk aan het Googlen met al jullie tips
Alle reacties Link kopieren
Aan prinsengracht in de Jordaan kun je ook prima pannenkoeken eten: http://www.pancake.nl/
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Houdt hij van klassieke muziek, musea?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven