Barcelona met kinderen

14-07-2011 11:42 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt mij leuk om in de meivakantie 2012 met de kids en man naar Barcelona te gaan.

maar is dat wel leuk! En wat zijn tips om met kids te doen.

De kids zijn dan 2 en 6 jaar oud!
Barcelona is voor kids een stuk minder leuk dan voor volwassenen. Waarom ga je niet naar een camping in de buurt, met zwembad en speeltuin en doe je een dagtripje Barcelona?
Een wandeling op het strand, langs de boulevard. Daar zit ook een groot oceanium.

Wel jong hoor, 2 jaar voor een stad.
Wat lijkt je leuk aan Barcelona bezoeken met kinderen dan?

Ik zou zelf liever alleen met mijn partner gaan eerlijk gezegd. Met de kids kun je naar het strand, naar park Guell, rondwandelen in de stad.

Volgens mij kun je wel met een kinderwagen naar de Sagrada Famillia maar dat weet ik niet zeker. Verder lijkt me het bezoeken van gebouwen (Palou Guell, palou de musica, etc) niet handig met kinderen.

Je kunt naar het voetbalstadion als je dat leuk vindt en verder is er vast wel een pretpark oid in de buurt.
Tja, waarom met kids. Met z'n tweeen kan het niet, we hebben geen oppas voor meerdere dagen, zeg maar. Dus ik denk dan is dit misschien wel een oplossing.
quote:mirosa schreef op 14 juli 2011 @ 12:00:

Tja, waarom met kids. Met z'n tweeen kan het niet, we hebben geen oppas voor meerdere dagen, zeg maar. Dus ik denk dan is dit misschien wel een oplossing.Dan zou ik lekker doen wat Bronny zegt, er zijn veel vakantiemogelijkheden vlakbij Barcelona die geschikter zijn voor kinderen.
Ik heb ook plannen om met kleine kinderen naar Barcelona te gaan. We zullen dan ook echt in de binnenstad verblijven, in een appartement met dakterras en/of tuin. Ik moet er echt niet aan denken om op een camping in die regio te staan, realiseer je wel dat je dan dus ook tussen het campingvolk zit! In Nederland woon ik ook in een stad dus ik zie niet echt in wat het verschil is tussen hier in een stad wonen met kinderen en in het buitenland met kinderen in een stad verblijven.
Barcelona met kinderen is ook erg leuk hoor!

Je kunt zoveel doen:

- Parc Ciutadella

- Barcelona Zoo

- Parc Guell

- Strand

- Pretpark Tibidabo

- Met de toeristenbus

- Aquarium bij de haven

- Fietsen met kinderzitje huren (fietsen in Barcelona wordt de laatste jaren steeds vaker gedaan)

Wat ook leuk is. Je kunt electrokarretjes huren, waarmee je door de stad kunt rijden. Ik weet de naam even niet meer.
Montjuc kabbelbaan is ook leuk voor kinderen! en inderdaad de Zoo.

In mei kan het qua weer alle kanten opgaan.

Je kunt er ook voor kiezen om naar een H top Hotel te gaan in bijvoorbeeld Santa Susanna, Pineda of Calella. Dat zijn all inclusive hotels die redelijk dicht bij het treinstation gelegen zijn, je bent dan binnen een uur in Barcelona ( of je gaat met de bus van het hotel) je hebt dan voor de kinderen zowizo in het hotel vermaak ( zwembad, miniclub) en kunt dat afwisselen met een tripje naar Barcelona. De trein is in die periode ook nog niet zo druk.
quote:cicely schreef op 14 juli 2011 @ 12:14:

Ik heb ook plannen om met kleine kinderen naar Barcelona te gaan. We zullen dan ook echt in de binnenstad verblijven, in een appartement met dakterras en/of tuin. Ik moet er echt niet aan denken om op een camping in die regio te staan, realiseer je wel dat je dan dus ook tussen het campingvolk zit! In Nederland woon ik ook in een stad dus ik zie niet echt in wat het verschil is tussen hier in een stad wonen met kinderen en in het buitenland met kinderen in een stad verblijven.

Wat is campingvolk?

Kan het nog neerbuigender.

Bah.

Maar on topic.

Barcalona is leuk, ook met kinderen.

Ik sleur die van mij ook overal mee naar toe, sinds ze klein zijn.

Maar zorg voor afwisseling, dag stad, dag strand.

Maar het kan absoluut.
Lekker naar de dierentuin is altijd goed met kinderen. Die in Barca is erg leuk.
Bedankt voor de tips. Dacht even dat ik de enige was die op het idee komt.

En er is niks mis met een camping, maar nu even wat anders..
Ik ben ook erg benieuwd wat jij onder campingvolk verstaat cicely ??!!
quote:breezerananas schreef op 14 juli 2011 @ 14:02:

Ik ben ook erg benieuwd wat jij onder campingvolk verstaat cicely ??!!

Sjonnies en Anita's

Lekker denigrerend richting 1.5 miljoen mensen die met caravan op vakantie gaan... :puke:
Campingvolk zijn mensen die het leuk vinden om met een wc-rol onder de arm naar een gemeenschappelijk toiletblok te gaan. Of dat leuk is of niet, is heel persoonlijk. Ik vind het helemaal niets en ik moet er dus niet aan denken om vanuit een camping Barcelona te verkennen. Ik heb kampeerders en ook caravanbezitters in mijn familie- en vriendenkring dus die kotssmilie mag je wel achterwege laten. Over denigrerend gesproken...
Leuk, moet je doen! Wij zijn met onze kinderen toen ze 5 en 2,5 waren ook naar Barcelona gegaan. Ik sluit me aan bij de eerder genoemde tips (zoo, aquarium, kabelbaan). Verder lekker scheppen op het strand of op de Ramblas nasr de levende standbeelden kijken. Verder gingen wij met ze eten bij tapas-bars, zit altijd wel iets bij dat ze lekker vinden. Wij sliepen in een appartementenhotel (dus aparte slaapkamers, zitkamer en keukenblok) op de Ramblas tegenover een supermarkt, dus dat was ideaal.

Veel plezier!
Slapen in een hotel op of nabij de Ramblas is geen goed idee.

Beter kun je de Ramblas overslaan.

Te toeristisch en het risico dat je spullen worden gejat is te groot.

Er lopen griezels rond in die buurt. Met kleintjes moet je dat niet doen.

De Rambla de Catalunya is wel de moeite waard. Dat is het stuk voorbij de FNAQ omhoog (van de haven af).
Waarom wil je dit met kleine kinderen doen? Een citytrip is toch leuker voor volwassenen, of voor wat oudere kinderen (12+) Waarom breng je ze niet naar opa/oma terwijl je met je man gaat citytrippen?

Mooie Gaudi architectuur, terrasjes pakken etc. daar maak je 'n jong kind toch niet blij mee?
quote:elninjoo schreef op 14 juli 2011 @ 16:19:

Waarom wil je dit met kleine kinderen doen? Een citytrip is toch leuker voor volwassenen, of voor wat oudere kinderen (12+) Waarom breng je ze niet naar opa/oma terwijl je met je man gaat citytrippen?

Mooie Gaudi architectuur, terrasjes pakken etc. daar maak je 'n jong kind toch niet blij mee?

Omdat opa en oma niet willen oppassen een paar dagen, al eerder gezegd trouwens :(.

Er zijn mensen zoals ik die niet het geluk hebben een opa en oma in de buurt hebben die daar zin in hebben.

Moet ik dan 10 jaar wachten totdat ik Barcelona zie???
quote:mirosa schreef op 14 juli 2011 @ 16:31:

[...]

Moet ik dan 10 jaar wachten totdat ik Barcelona zie???

Welnee, gewoon gaan.

Ik zie het bezwaar echt niet. Juist in steden zijn er zoveel leuke dingen te doen voor kleintjes. Zelf voed ik mijn kinderen op middenin de stad en ik ga ook wel eens met ze naar een buitenlandse grote stad. Mijn kinderen zijn inmiddels drie en bijna twee. Je kunt in een buitenlandse grote stad dezelfde dingen met ze doen als in een Nederlandse stad: park, dierentuin, speeltuin, museum, kindvriendelijk restaurant, fietstochtje, ritje met paard en wagen, terrasje om ijs te eten enz. enz.
ik ben het met je eens, Bommi, dat de Ramblas touristisch is, maar TO gaat als tourist, dus hoort dat er gewoon bij. En zo eng als jij het voorspiegelt is het daar echt niet, hoor! wel moet je opletten op zakkenrollers, maar dat is geen reden om de Ramblas te mijden! het hotel waar ik toen zat was volkomen veilig, ik ging vrolijk 's avonds ( in februari, dus minder druk en al donker) nog alleen naar buiten.
Ondanks de zielige eekhoorntjes in kooitjes en de wanstaltige bloemstukken denk ik dat kleine kinderen de Ramblas juist wel leuk vinden omdat daar heel veel straatartiesten te zien zijn.
@Sassafras, kun je me vertellen in welk appartement je zat.
Dat kan ik zeker, het was deze

Het was wel al een aantal jaren geleden, in 2004, maar foto's zien er nog precies zo uit.
Sorry, moet even mijn frustratie kwijt!

Je vraagt info, binnen een half uur antwoord ik je (waar ik zelf echt even voor heb moeten googlen, om de naam terug te vinden) en dan blijft het stil. Ik kan me goed voorstellen dat ons hotel je niet aanspreekt/niet in je budget past/op de verkeerde locatie ligt, maar eerst dingen van me willen en dan vervolgens zwijgen vind ik niet zo netjes.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven