Boodschappen doen in Denemarken

20-04-2014 20:48 75 berichten
Van de week, last minute een huisje geboekt in Denemarken, voor de meivakantie. We kennen eigenlijk alleen Frankrijk als vakantieland heel goed dus al wat aan het rondkijken voor hoe en wat. Vorig jaar in Duitsland vooral voor boodschappen een beetje vastgelopen. Kleine supermarkten waar vooral vlees en groenten beperkt beschikbaar waren. Weinig keus, zeker in vergelijking tot de Franse supers. In Frankrijk gaan we ook vaak naar de markt. In Duitsland geen markt ontdekt, daar waar we waren.



Dus mijn vraag: waar en hoe doe je boodschappen in Denemarken?
Waar je je druk om kan maken, je gaat niet naar Bangladesh hoor.
Alle reacties Link kopieren
Hier: http://www.denemarken.nl/achtergronden/prijzen



(vooral veel info over hoe duur alles is, het blijft een Nederlandse site, maar allicht een goed begin van je zoektocht )
De maatschappij maakt jou echt niet gek, dat doe je zelf veel beter (bootje_op_de_golven)
Alle reacties Link kopieren
Gewoon bij de supermarkt,waar wij zaten zat een Lidl. En tegenover onze camping een goed bakker waar je ook kon ontbijten.



Zou misschien wel drank meenemen vanaf hier want dat is daar wat duurder. De rest van de boodschappen was volgens mij ongeveer gelijk.



Raar trouwens dat je in Duitsland vastgelopen bent met boodschappen doen. Ik ken daar juist van die megasupermarkten en drankhandel.
In Denemarken hebben ze geen supermarkten, wist je dat niet? Ze eten er alleen rauwe vis, die je zelf moet vangen.
Anders schuif je toch bij Johèn en Ingrid aan?
quote:StoraHuntur schreef op 20 april 2014 @ 21:02:

Waar je je druk om kan maken, je gaat niet naar Bangladesh hoor.Dat weet ik, maar ken het land en de gebruiken niet. Zoek je in NL een supermarkt dan zoek je op een andere plek dan in Frankrijk. De beste supermarkten vind je daar aan de rand van de stad. Voor keus in verse groenten ga je naar de markt. Hoe zit dat in Denemarken, geen idee!
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij kan je nog altijd bij de meeste campings en huisjesparken bij de receptie terecht voor informatie.

Die weten je vast te vertellen waar je boodschappen kunt gaan doen.



En verder is Denemarken misschien wel meer ontwikkeld dan Frankrijk. De mensen zijn er in elk geval aardiger en spreken er stukken beter Engels.
quote:ricochet schreef op 20 april 2014 @ 21:05:

Hier: http://www.denemarken.nl/achtergronden/prijzen



(vooral veel info over hoe duur alles is, het blijft een Nederlandse site, maar allicht een goed begin van je zoektocht )Bedankt voor je link, maakt me alvast iets wijzer. Ik hoef niet op zoek naar de aller goedkoopste boodschappen, maar lekker eten is een essentieel onderdeel van onze vakantie. Bij alleen de Lidll boodschappen doen, lukt me hier niet, dus daar ook niet.
Vergelijkbaar met Nederland, supermarkten in het centrum van dorpjes/kleine stadjes en ook vergelijkbaar groot als in Nederland. En vers Deens brood is heerlijk!
quote:dolfje schreef op 20 april 2014 @ 21:15:

Volgens mij kan je nog altijd bij de meeste campings en huisjesparken bij de receptie terecht voor informatie.

Die weten je vast te vertellen waar je boodschappen kunt gaan doen.



En verder is Denemarken misschien wel meer ontwikkeld dan Frankrijk. De mensen zijn er in elk geval aardiger en spreken er stukken beter Engels.We huren een huisje van particulieren, dus geen receptie. Dat de mensen goed Engels spreken is handig, maar of zemaardiger zijn dan Fransen moet ik nog uitvinden. Ik vind persoonlijk Fransen ook meestal erg aardig, hoewel ik maar enkele woorden Frans spreek. Wel ken ik daar heel goed de gebruiken en vind er gemakkelijk mijn weg. Dit topic is ook een beetje uit angst voor het onbekende!
Alle reacties Link kopieren
Heel veel supermarkten te vinden. Let wel op de prijzen, bijv. die van chocola is best hoog!
Ozo.
Alle reacties Link kopieren
Ik vond het verrassend veel op Nederland lijken. Maar dan rustiger.
quote:sandt schreef op 20 april 2014 @ 21:23:

[...]

Dit topic is ook een beetje uit angst voor het onbekende!In dat geval: doe eens gek en laat je verrassen. Ik weet zeker dat je het overleeft.
Ik herinner me dat het inderdaad wat duurder is daar, maar welke producten ook weer (buiten alcoholische dranken) weet ik niet meer. Misschien heb je hier iets aan: http://en.wikipedia.org/w ... rmarket_chains_in_Denmark
quote:dolfje schreef op 20 april 2014 @ 21:06:

Gewoon bij de supermarkt,waar wij zaten zat een Lidl. En tegenover onze camping een goed bakker waar je ook kon ontbijten.



Zou misschien wel drank meenemen vanaf hier want dat is daar wat duurder. De rest van de boodschappen was volgens mij ongeveer gelijk.



Raar trouwens dat je in Duitsland vastgelopen bent met boodschappen doen. Ik ken daar juist van die megasupermarkten en drankhandel.In ons dorpje drie supermarkten, waarvan de Aldi het best gesorteerd was. ( vergelijkbaar met de Aldi hier) Drie andere plaatsen bezocht, was niet veel beter. Bakker in het dorp was twee dagen dicht, slager de hele week, we troffen het echt niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:tante.Klaas schreef op 20 april 2014 @ 21:07:

In Denemarken hebben ze geen supermarkten, wist je dat niet? Ze eten er alleen rauwe vis, die je zelf moet vangen.









Kofferbak vol drank gooien dan kom je een heel eind.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Er zijn supermarkten vergelijkbaar met Nederland. Sommige dingen zullen wat duurder zijn dan hier. Vergeet alleen niet dat ze daar de euro niet hebben.
Gewoon in je hotel ontbijten en buiten de deur lunchen/dineren. Ontbijt in Denemarken vond ik zeer uitgebreid wat diversiteit van de vleeswaren en broodjes betreft. Zelfs in eenvoudige hotels waar we in verbleven.
quote:Splinter_ schreef op 20 april 2014 @ 21:25:

[...]





In dat geval: doe eens gek en laat je verrassen. Ik weet zeker dat je het overleeft. Laten verrassen doe ik ook graag hoor! In Frankrijk loop ik door zo'n super en weet gewoon niet wat ik het eerst wil eten. Echter bij de Aldi, vind ik zelden iets verrassends.
Zelfs bij tankstations kun je versere lunch kopen als bij ons. Heerlijk vers afgebakken stokbroodjes rijkelijk belegd met kip/mayo/salade e.d. of 'n soort hotdogs. Je komt er prima aan je trekken hoor!
quote:elninjoo schreef op 20 april 2014 @ 21:29:

Gewoon in je hotel ontbijten en buiten de deur lunchen/dineren. Ontbijt in Denemarken vond ik zeer uitgebreid wat diversiteit van de vleeswaren en broodjes betreft. Zelfs in eenvoudige hotels waar we in verbleven.We huren een huisje, dus zal ik zelf voor het ontbijt moeten zorgen. Drie kinderen mee, buiten de deur eten zullen we niet vaak doen want ze hebben een volwassen eetlust!
Alle reacties Link kopieren
Een huisje Nien, geen hotel.



Iig beter zoeken dan in duitsland. Kijk eens n.dorp verder.
Been there, done that, got the T-shirt.
In Denemarken hebben ze toch ook Spar? En dan van die grote uitvoeringen. Het ligt er maar aan waar je heen gaat.

En anders vraag je het aan Peter en Paula, je loopt wel risico dat je eerst mee moet doen met de wurksjop biodanza voor je antwoord krijgt
Alle reacties Link kopieren
quote:soley79 schreef op 20 april 2014 @ 21:35:

In Denemarken hebben ze toch ook Spar? En dan van die grote uitvoeringen. Het ligt er maar aan waar je heen gaat.

En anders vraag je het aan Peter en Paula, je loopt wel risico dat je eerst mee moet doen met de wurksjop biodanza voor je antwoord krijgt Ik dacht ook gelijk aan het stel van Ik Vertrek

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven