Canada met kleuter

01-04-2014 23:00 81 berichten
Voor onze dochter eind dit jaar naar school gaat, willen we nog een keer buiten het hoogseizoen om op vakantie. En aangezien we graag een keer naar Canada zouden willen, dachten we, waarom niet nu dan? We kunnen in september vakantie opnemen.



Het is de eerste keer dat dochter mee gaat vliegen, zie een beetje op tegen de reis (met name het deel naar schiphol, daar lang wachten, dan nog vliegtuig in) maar goed, dat hoort erbij. In Canada willen we graag met een camper een rondreis maken, waarbij West Canada het meeste trekt.



Wie is er geweest, wat zijn de absolute must sees, en wat de totaal overrated locaties die je achteraf gerust had kunnen missen? Wat is er haalbaar met een kleuter (nou ja, dan nog net geen vier dus), qua reisroute? Hoe ging dat met jouw kind tijdens de reis in het vliegtuig? De iPad gaat mee, dat doet al veel, verder is ze niet huilerig ofzo, hooguit gaat ze tegen wildvreemden hele kletsverhalen ophangen En hoe ging het in de camper? Ze moet gewoon in een kinderstoeltje geloof ik?



Alle tips van harte welkom!
Leerplichtig is ze nog niet hè... Je zou het nog een jaar kunnen uitstellen.

Wel gaaf zeg... Lekker hoor!
Dat hebben we idd ook overwogen, volgend jaar mei of september. Alleen heb ik begrepen dat het weer in september wat stabieler is dan in mei, en in september is de school net begonnen (dan groep 2, tegen die tijd) en dan zijn ze, ondanks dat ze nog niet leerplichtig is, niet blij als de kinderen een paar weken aan de zomervakantie plakken. En ik vind het zelf ook wel fijner dat ze dan meteen vanaf dag 1 meedraait, en niet een maand later.

Oke. En we hebben er nu ook gewoon zin in om te gaan!
Alle reacties Link kopieren
September is super, ik woon aan die kant van Canada en in mei ligt er nog flink wat sneeuw, september is beter. Wat wil je doen, hiken? Wat ik wel aanraad is de icefields parkway, van Jasper to Banff, hele mooie scenic drive. Ik denk dat het met een kleuter prima kan!
Ik kan mij alleen Banff bedenken in het westen ( ik verhuis volgende maand naar Edmonton vanuit Ontario) Lake Louise schijnt heel mooi te zijn.

ff op Elninjo wachten, die is volgens mij een aantal keren in het Westen geweest.
quote:suckerpunch83 schreef op 01 april 2014 @ 23:14:

September is super, ik woon aan die kant van Canada en in mei ligt er nog flink wat sneeuw, september is beter. Wat wil je doen, hiken? Wat ik wel aanraad is de icefields parkway, van Jasper to Banff, hele mooie scenic drive. Ik denk dat het met een kleuter prima kan!offtopic, suckerpunch, zat jij niet in het zwangerengroepje van oktober?
Alle reacties Link kopieren
Ja klopt! Inmiddels weer zwanger van een gezond meisje! We krijgen een echt Canadeesje!
Alle reacties Link kopieren
O en je komt vlakbij mij wonen trouwens!



Wij gaan zeer regelmatig de bergen in, Banff, Jasper, Lake Louise is heel erg de moeite waard. Verder is Vancouver Island prachtig. Kelwona is prachtig, eigenlijk is het altijd prachtig hier maar ik ben sterk bevooroordeeld! Als je vliegt op Calgary kun je rechtstreeks vanaf Amsterdam vliegen, misschien wel makkelijk met kind. Daar kun je meteen een camper huren en dan meteen richting Canmore / Banff rijden. Er zijn enorm veel campings in de nationale parken dus dat lijkt me geen probleem. Calgary - Banff is een klein uurtje rijden vanaf Calgary. Vanaf daar kun je richting Lake Louise - Jasper, ( Icefields Parkway ) en vanaf Jasper kun je bv Britisch Columbia in, richting Clearwater, Kelwona, dan weer terug via Revelstroke naar Banff en terugvliegen vanaf Calgary. Of je gaat de andere kant op richting Vancouver / Vancouver Island. Of je begint daar, Vancouver is ook een directe vlucht. Hangt ervan af hoeveel tijd je hebt. Ik zeg maar wat hoor, maar misschien heb je er wat aan. Er is nog niks geweest wat ik niet de moeite waard vond. Wij gaan regelmatig en krijg er nooit genoeg van. Campings zijn schoon, met een camper reizen gaat prima. September is een mooie maand, het wordt dan al wel frisser en kan al licht vriezen snachts, hou daar rekening mee. Vroeg in september zou ik dan eerder gaan.



De hikes staan en bezienswaardigheden staan enorm goed aangegeven, hoelang en hoe zwaar ze zijn. Met de kleuter zou ik wel overwegen om haar te dragen of 'aan de lijn' te doen, vanwege soms stijle afdalingen langs een pad. Er zijn veel hikes die prima kunnen met een buggy, andere niet. Als je wil kan ik hier zo een lijstje typen
quote:suckerpunch83 schreef op 01 april 2014 @ 23:21:

Ja klopt! Inmiddels weer zwanger van een gezond meisje! We krijgen een echt Canadeesje!



Ach wat ben ik blij voor je! Wij hebben ook een meisje gekregen ( ik was bijna niet actief op het topic vanwege een verhuizing)

Wat leuk ( en een beetje gek) zo dichtbij! Nu ben ik stiekem wel een beetje nieuwsgierig
Je kunt gerust al in augustus vertrekken, ook dan is het er niet te druk en je komt weinig gezinnen tegen. Ik ben er in 2011 van 6 augustus tot 7 september geweest en heb met 'n huurauto de volgende route afgelegd:

Vancouver

Vancouver Island - Telegraph Cove (walvis spotten)

Vancouver Island - Tofino (regenwoud)

Vancouver Island - Victoria (mooi engels aandoend stadje en prachtige botanische tuin)

Whistler (Peak2Peak kabelbanen de bergen op, erg mooie uitzichten)

100 Mile House (paardrijden op ranch)

Jasper (mooie meren en Spirit Island = boottochtje)

Onderweg naar Banff kun je gletsjer op

Banff (Lake Louise, Moraine)

Daarna ben ik doorgereden naar Montana en ben daar 'n paar dagen op 'n ranch geweest

Toen een goeie week Yellowstone NP en daarna naar Calgary



Was eigenlijk allemaal supergaaf en supermooi. Ook heel afwisselend qua natuur en landschappen. Wat je kind er aan vindt en of die zich rustig houdt of gaat dreinen weet ik natuurlijk niet.



Zou zeker proberen met Yellowstone te combineren, want dat is echt ongelooflijk prachtig! Al die geisers en kleuren. Zo bijzonder de natuur kan zijn. Met 'n Canadese huurauto mag je gewoon de grens over in elk geval.
Ik vloog trouwens met KLM rechtstreeks op Vancouver en vanaf Calgary rechtstreeks terug.
Fijn, goeie tips, bedankt!

Banff en Jasper staan hoog op de lijst, we hadden bedacht om idd via Calgary te vliegen zodat je meteen in de goede hoek zit daarvoor.

We hebben drie weken, moeten een goede route maken zodat we genoeg zien, maar het ook relaxed blijft. Dus als wij denken, we blijven nog een dag extra ergens, dat dat ook kan.

Moet je alle campings reserveren, of niet, in die periode?



Met hikes zijn we met dochter wel wat beperkter, ze heeft de pest aan de rugdrager, en wandelen kan ze wel, maar is ze (natuurlijk) sneller beu dan wij. Zullen korte moeten worden dus. Maar volgens mij is er dan ook zat moois te zien!
@suckerpunch, gefeliciteerd met je canadeesje in wording trouwens
Je kunt dan in elk geval van Vancouver naar Calgary reizen. Zou Banff/Jasper/Calgary op het laatst doen trouwens. Daar vond ik het drukker en dat zal hoe verder in september rustiger worden.



En ik had dan 4,5 week, maar ik zat nog bijna 2 weken in Montana/Wyoming. Dus Vancouver Island, Whistler, Jasper en Banff zijn prima te doen in 3 weken.



Ik heb ook niet veel gehiked, je kunt vanaf de weg vaak naar uitzichtpunten wandelen en dat is niet echt ver. Op/naast de weg zie je ook beren.



Weet je al zeker dat je wil gaan kamperen? Je kunt ook 'n huurauto nemen en dan in lodges slapen. Of neem je een camper zodat je kleuter kan slapen als jullie rijden?
Voor walvisspotten is Telegraph Cove/Port McNeill een goede locatie. Niet alleen zitten er daar meer, ook is het water rustiger wegens tussen eiland en vaste land in. Bij Tofino ga je de open zee op.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees mee want wij gaan hetzelfde doen ! Ook in september en ook met een camper. Hier alleen geen kleuter maar een twee jarige.Wat toevallig :-)



Ben me nu aan het verdiepen in de verschillende campers/verhuurbedrijven . Iemand daar tips over ?
Op het Amerika forum wordt altijd usareisen.de aangeprijsd als goedkoopste verhuurder. Voor huurauto's klopt dan in elk geval en ik heb er positieve ervaringen mee (zowel in Amerika als in Canada). Ze verhuren ook campers, maar of dat ook goedkoper is weet ik niet.
Alle reacties Link kopieren
Ah thanks, zal es kijken.
Lisbeth, regelen we kwantumkorting



Elninjoo, camper leek ons prettig, en voor dochter is het wat rustiger, na de eerste nacht(en) wennen toch een soort eigen plekje.

Vancouver Island leek ons ook erg mooi, even kijken in hoeverre we keuzes moeten maken ivm tijd en balans in de reis.



Usareisen, ga ook eens spieken als ik de laptop aangezwengeld heb! Dan zal ik ook even posten wat ik tot nu toe heb gevonden, heb jij mss ook weer iets aan, Lisbeth.
Maar dan slaap je wel de hele tijd met 3 personen op elkaars lip. In 'n lodge kun je je kind nog in 'n aparte ruimte leggen. Veel hotel/lodgekamers hebben een zitgedeelte en 'n slaapgedeelte. En je hebt tenminste 'n eigen badkamer ipv zo'n klein kruiphokje in de camper of zo'n gedeelde ruimte op 'n campsite. Ik ben dan ook geen kampeerder hoor, vind dat allemaal maar niks, heb liever wat meer ruimte en comfort om me heen.
Alle reacties Link kopieren
Ik vond het een prachtig land en heb er genoten van de natuur. Maar voor een kleuter zijn de afstanden al gauw heel erg groot. Kun je niet alleen Vancouver Island doen? Dan zie je toch de prachtige stranden en regenwouden en daar heb je ook leuke plaatsen als bijv. Victoria. En je zou kunnen eindigen in Vancouver, waar ook wel genoeg te doen is voor een kleuter.
Alle reacties Link kopieren
Een andere aanrader is de Inside Passage, met de ferry door de fjorden, een hele dag. Wij zijn van Prince Rupert naar Port Hardy gegaan. Ik weet alleen niet of dat ook met de camper ging, wij hadden een gewone huurauto.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben volgende route gedaan (in ~3 weken): Vancouver - Whistler - Kamloops - Banff - Jasper - Prince George - Prince Rupert - Port Hardy - Nanaimo - Tofino - Victoria - Vancouver.



Het stuk highway van Vancouver naar Whistler is ook een aanrader.
Ik ga vanmiddag denk ik even op reis met google maps
Alle reacties Link kopieren
Tijdens die Inside Passage hebben wij ook walvissen, orka's, dolfijnen en zeehonden gezien, dus ook wel leuk voor je peuter.



De rit mag wel lang lijken, maar eigenlijk hebben wij nooit heel lang gereden per dag. Ik denk dat wij rond een uur of 9h vertrokken, en 'smiddags vaak al op onze nieuwe bestemming aankwamen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven