Welkom. Je laatste bezoek was maandag 21 mei 2012 11:54.

Snel inloggen of registreer jezelf - (Wachtwoord vergeten?)

1. Viva
  2. Forum
  3. Reizen
  4. Curacao met de kids

Dit onderwerp heeft 30 reacties, en bestaat uit 2 pagina's. Je bent momenteel op pagina last van 2.
De laatste reactie is geplaatst op 06-04-2011 12:28.

[ Curacao met de kids - Laatste pagina ]

Ga naar een onderdeel

1. Hallo,

Is er hier op het forum nog een curacao-kenner die mij kan aanraden waar te gaan logeren als je met 2 kindjes van 2 en 4 naar curacao gaat. Ik heb al redelijk wat gidsen en site doorgeplozen, het Papagayo resort leek me wel leuk, alleen lijkt mij het strand daar niet echt kindvriendelijk, klopt dat?
    En als je in resorts als kontiki beach resort zit, heb je dan echt erge last van de muziek op mambo beach? Zijn er nog ergens verborgen parels?

Wie kan mij wat aanraden, van de sites als tripadvisor en zoover enzo word ik ook niet echt wijzer.

alvast bedankt, groetjes!!

1. Jan Thiel strand lijkt me prima geschikt voor kinderen. Er waren er iig genoeg toen wij er in mei waren. De waterspeeltuin was wel dicht.
    Wij zaten in Morena resort vlakbij Chogogo en Papagayo. Mooie bungalows, ideaal voor kinderen.

2. Ik vind de jan thiel baai (is het strand bij chogogo en pagayo) niet echt kijnd vriendelijk hoor, is weinig zand strand aan vind ik. Vooral hutje mutje liggen.

Dan vond ik het strand bij Porto Mari veel beter (maar daar had je volgens mij geen hotels bij).

Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei.

3. Wij zijn al 2 keer bij "cas di ala" in Julianadorp geweest. Prive met zwembad, kleine schattige huisjes en met de auto is alles prima te bereiken. Zou er nu met mijn kind ook weer heen gaan, ben niet zo van de resorts... *mijmert even een uurtje over parelwitte stranden en strakblauwe zee met kleurige vissies*

Vrouwen??? Die zijn gek!

4. Jan Thiel strand is echt prima te doen met kinderen.
    Toen wij er waren, was het zeker geen hutje mutje (was in jan/feb). Dat vind ik weer meer van de stranden bij mambo.
    Je hebt zowieso een auto nodig op het eiland, dus je kunt altijd voor een dagje de auto pakken en naar een mooier strandje rijden zoals cas abou of een van de knipbaaitjes.
    Het is gewoonlekker van Jan thiel dat je een zwembad en een strand bij de hand hebt.

5. Ik vind het trouwens wel dapper van je, zon reis met 2 kleintjes. Voor hoelang wil je gaan?

6. ws een dag of 12 dat lijkt me wel genoeg, wij zijn in 2004 ook op curacao geweest, toen 9 dgn zonder kids op huwelijksreis en ik vond het een erg fijn eiland. Afgelopen februari zijn we, met kids, 9 dgn naar Aruba geweest (Tamarijn resort, helemaal super) en dat is heel goed bevallen. Vliegen zijn ze wel gewend dus dat is geen probleem.

Avila lijkt me idd superrelaxed en luxe, maar wel errug prijzig, wij zijn toendertijd wel een keer wezen eten in dat Blues restaurant, echt geweldig. Strand van Kontiki vond ik wel fijn, maar weet niet hoe het resort is.

Verder nog iemand ervaring met Breezes of Lions dive?

7. KLIK

De nederlandse eigenaren die het recentelijk hebben overgenomen, hebben kinderen in dezelfde leeftijd, dus kunnen jullie goed van tips etc voorzien!

oh that purrrrrrrrrfect feeling

8. Ik ben afgelopen april naar curcacao geweest ,en toen sliep ik in het lions dive.

Ik vind het een aanrader,ook met kindertjes,
    De nieuwe appartementen die hun hebben zijn heel groot,en heel luxe,je zit op loopafstand van het Sea Aquarium ,waar je gratis in mag zo vaak als je wilt als je bij het lions Dive logeert.en dat is voor de kids echt leuk om te zien.

Het strand is daar prima,je kan er lekker liggen,je hebt absoluut geen last van de muziek van Mambo,daar hoor je niks van.

Dus ik zou zeggen Lions Dive

9. Super Stroller, fijn om te horen, het leek mij namelijk op het oog ook wel een fijn resort. En dat sea aquarium spreekt mij ook wel aan, daar zijn we nog niet geweest.

Poezewoes, die link van jou ziet er ook wel super uit, maar ik denk dat wij toch iets meer leven in de brouwerij zoeken. Maar ik hou hem wel in het achterhoofd.

10. Weet niet hoe het nu is, maar toen wij bij het Sea Aqarium waren, was het echt heel klein en vonden wij het ons geld niet waard, maar goed als je er toch gratis naar toe kan is het met kinderen denk ik wel leuk.
    Veel plezier op Korsou!

11. quote:
    Helenita2 schreef op 19 augustus 2010 @ 22:19:
    Haha, inderdaad Choco!

Oooh,wat een lekker vooruitzicht! Jullie zelf nog geen kinderen? Dan moet je zeker Avila checken, hasske romantisch!

Voor ons geen romantiek ;-) We hebben er twee...wel hele lieve gelukkig :)
    Twee kinderen dus die volgend jaar als we willen gaan bijna 2 en 4 zijn. Ik bedacht me laatst wat zou nu het handigst zijn: een eigen stoel voor die van bijna 2 of mag die nog in zo'n basket?

Als ik nu moest boeken dan zou ik kiezen voor chogogo denk ik...alhoewel ik ook wel zo'n muts ben die eerst alle boekjes gaat doorspitten en dan zoover en dan dit forum...hihi!

12. Wij zaten ook op Lion's dive in het hotel en dat was ook wel mooi inderdaad! Wij hadden alleen geen gratis entree...misschien omdat we toen nog geen kinderen hadden?

Al een keuze gemaakt scoop? (ik weet sinds dit weekend ook wie dat is, haha!)

13. Ik ben in Shogogo geweest afgelopen januari en er zaten veel mensen met kleine kinderen. Lijkt me prima geschikt.
    Het lijkt me alleen wel ver vliegen met kinderen.

14. Ik denk toch dat wij voor Lions dive gaan, de doorslaggevende redenen zijn dan toch, het strand voor de deur en het is ook nog eens een heel mooi strand en ook de zee is daar erg geschikt voor kids. En er is genoeg vertier in de buurt.

15. Goeie keuze,krijg je vast geen spijt van.
    Geniet ervan.

16. Wanneer ga je eigenlijk Scoop?

Laat je weten hoe het is bevallen?

Veel plezier!!

Oh ja, mocht je een dolfijnen-encounter ofzoiets willen doen - kun je ook al vanaf hier reserveren want soms zit het een hele week vol...

17. quote:
    choca schreef op 23 augustus 2010 @ 10:24:
    [...]

Voor ons geen romantiek ;-) We hebben er twee...wel hele lieve gelukkig :)
    Twee kinderen dus die volgend jaar als we willen gaan bijna 2 en 4 zijn. Ik bedacht me laatst wat zou nu het handigst zijn: een eigen stoel voor die van bijna 2 of mag die nog in zo'n basket?

Als ik nu moest boeken dan zou ik kiezen voor chogogo denk ik...alhoewel ik ook wel zo'n muts ben die eerst alle boekjes gaat doorspitten en dan zoover en dan dit forum...hihi!
    Ai, 2 kinders, nee, da's einde romantiek inderdaad. :rofl:. Basket lukte met dochter van destijds 9 mnd al niet meer. Maar voor een kind van bijna 2 hoef je volgens mij nog geen ticket te kopen (als je het ziet zitten om he'm/haar de hele reis op schoot te hebben ;-)).

18. Heel veel plezier Scoop, goeie keuze!

19. Ik zou kiezen voor iets vlakbij Mambo beach. Van die muziek heb je echt geen last. Hooguit als er een groot concert is, maar dat kun je op de site nu al checken.
    Het strand is heerlijk, het loopt heel voorzichtig af dus ideaal voor kinderen. Verder auto huren en mooie andere strandjes op zoeken.
    Ik vind Jan Thiel geen fijn strand. Waterpark was onlangs gesloten inderdaad (waarschijnlijk door uitbreiding van gebouwen daar). Stenen op de grond of via glibberige trap het water in (waar dan weer morena's zwommen).

Ik vind het zonde van het geld om een stoel voor jongste te kopen. Voordeel is dat je nog een kind hebt, dus ze kunnen wat afwisselen. Onze kids vinden het heerlijk om op de grond voor de stoel te spelen.

Ideaal trouwens dat jullie kinderen het tijdsverschil ook in een week goed verwerken. Die van ons hebben iets meer tijd nodig helaas. Maar hé, 2 weken op vakantie is niet vervelend ;-)

Veel plezier alvast!

20. De bedoeling was eerst om in oktober te gaan , maar het is gewoon heel erg druk daar op Lions dive, er was zowat niks meer te krijgen, dus het gaat nu toch november worden.

Zal idd aan die dolfijnentickets denken als we dat willen doen en ik zal de kalender van mambo bekijken.'

Mijn kids hebben best last van de jetlag hoor, op Aruba waren we de eerste ochtend al om 4.00 in de veren, maar dat was nauwelijks erg toen ik de deuren van ons balkon opendeed en uitkeek op het strand en de zee met een heel aangenaam temperatuurtje, haha. De dagen erna ging het langzaam weer wat beter met 'uitslapen'. Eenmaal thuis viel het echt reuze mee, beetje onrustig de eerste nacht.

21. Dat is nog lekkerder scoop. Dan is het hier echt winter en zit jij lekker in de zon, ik ben nu al jaloers!
    Je gaat je super goed vermaken bij Lions Dive, dat weet ik zeker.

22. Hi Scoop!
    Al terug?

Wij gaan binnenkort voor september as boeken... Zitten nu aan Papagayo te denken, ziet er super uit op de site!
    Iemand ervaring hiermee?

23. Hoi,

Wij gaan binnenkort met dreumes 20 dgn naar Curacao. We hebben (na lang wikken en wegen) gekozen voor Morena. Dit omdat we al eens in Jan Thiel zijn geweest en dit goed beviel (toen samen, chogogo) en we het belangrijk vinden dat onze kleine een aparte slaapkamer heeft. Dan valt er (binnen ons budget) toch al aardig wat af! Papagayo vond ik er heel mooi uitzien, maar te duur voor ons. (als je weet gaat voor min.2 slaapkamers) Maar net wat je belangrijk vindt denk ik?

24. Hoi, heb niet alles gelezen..Ben daar op studiereis geweest en heb het Lions gezien (daar geslapen..) en het Breezes, Breezes super voor gezinnen (ze hebben een gedeelte met aparte bar, mochten de kids al slapen kan je daar n drankje halen voor op je kamer) en qua fac. is dit super, wel all-in, dus dat moet je willen!

Lions dive sprak mij meer aan! Lekker sfeervol, dicht bij Mambo beach en mooi uitzicht. De kamers zijn prima, lekker ruim, toendertijd wel wat donker ingericht..
    Het ontbijt was echt super! Smorgens zitten eten met uitzicht over zee, en een heerlijk briesje door je haren....:-)

Succes, bij wie ga je boeken?

ff spieken, ben zo weer weg...

25. En..? Zijn er ondertussen al mensen geweest?
    Wij gaan eind augustus naar Chogogo, al zoveel zin in! :)