Duiken in Jordanie?

16-12-2008 18:18 14 berichten
Ik zat te denken aan een korte cultuur en duikvakantie naar Jordanie, wss maart of eind april/begin mei. Wie weet of je in Jordanie goed kunt duiken? Ik heb wel eens gehoord dat je als er bijv. een cruiseschip aankomt je 2 dagen niet kunt duiken? Omdat we een combi vakantie willen en we wss relatief kort aan de rode zee blijven ´zou ik het wel jammer vinden als we dan om die reden niet zouden kunnen duiken. Dus wie heeft er ervaring?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben dit jaar in Jordanië geweest voor twee weken, waaronder een paar dagen in Aqaba aan de Rode Zee. In de Lonely Planet staat niets over cruiseschepen en die heb ik daar ook niet gezien eigenlijk. Er liggen wel eens grote olietankers voor de kust, maar het lijkt me niet dat je daar last van hebt?

Je kunt er dus wel duiken, iets ten zuiden van Aqaba heb je een kleine strook hotels of kleine beachresorts aan zee waar je dat soort dingen kunt regelen.

Aqaba zelf is een niet zo interessant plaatsje. Er is een mooie goudsouk en een kruisvaarderskasteel en dan heb je het wel weer gehad. De boten uit Nuweiba (Egypte) komen er aan en de meeste toeristen gaan gelijk door de Wadi Rum woestijn in of ze verblijven 24/7 in zo'n beachhotel.

Wat wil je nog meer weten?
het ging mij er vooral om dat als ik bijv. voor 3-4 dagen naarAgaba ga dat ik er dan ook i.p. elke dag zou kunnen duiken en of iemand weet of de temperatuur in maart wel al aangenaam is (ik wil niet zeikerig overkomen, maar wil minstens 25 graad, ik ben een keer in Januari in Egypte geweest en dat was me gewoon te koud).
Misschien kan je contact leggen met een willekeurig hotelletje of duikschool daar en je vraag voorleggen?

*bladert door LP*

Gemiddeld 25 graden in Aqaba in maart en de hoeveelheid regen is te verwaarlozen.

Maarja, dat is ook maar een indicatie natuurlijk, voor augustus staat er gemiddeld 35 graden. Toen ik er was in augustus was 43 graden meer regelmaat dan uitzondering...

Ik denk dat je vanaf april/mei meer zekerheid hebt op die hoge temperatuur.
quote:Jody schreef op 17 december 2008 @ 16:57:

*bladert door LP*

Gemiddeld 25 graden in Aqaba in maart en de hoeveelheid regen is te verwaarlozen.

Maarja, dat is ook maar een indicatie natuurlijk, voor augustus staat er gemiddeld 35 graden. Toen ik er was in augustus was 43 graden meer regelmaat dan uitzondering...

Ik denk dat je vanaf april/mei meer zekerheid hebt op die hoge temperatuur.

Dat klinkt als de luchttemperatuur. Ik denk dat germanwings informeert naar de watertemperatuur.

GW >> ik weet het niet, maar betwijfel eerlijk gezegd of het water in maart al 25 graden is. Dan zou ik eerder aan mei gaan denken.
Oja, voor je vraag over cruiseschepen: www.duikforum.nl (ook voor al uw overige vragen).
'k Was dit jaar met koninginnedag in Jordanie en de eerste dagen waren ca. 35 graden maar later werd 't fris. O.a. toen we aan zee waren. Ik denk dat 't toen amper 25 graden was en door 'n zeebriesje was 't dus best fris.

Wij gingen naar 't divingcentrum om naar 't strand te gaan. Dit omdat je niet aan 't gewone strand kunt liggen. Niet alleen als vrouw, maar ook mannen worden er vervelend lastig gevallen.

Ben zelf niet gaan duiken dus heb niet meegekregen of het soms niet kan. Snorkelen kun je er gelijk aan 't strand waar de koraalriffen al beginnen.
jwvb, ik vind op dat forum niet echt veel informatie over jordanie, mss ligt het aan mij? maar vind het een beetje onoverzichtelijk en met de zoekfunctie vind ik ook maar een onderwerp over Jordanie met maar 3 berichtjes ofzo.
Heb je een login?
quote:JWvB schreef op 17 december 2008 @ 17:20:

Heb je een login?nee, krijg je dan toegang tot meer info?
Zal ik jouw OP even plaatsen? Dan kun je zien wat er binnenkomt. Je hebt een aantal specifieke vragen, er is vast wel iemand die het antwoord weet. Gaat het om water- of luchttemperatuur?
luchtemperatuur, alhoewel het water ook wel zo warm mag zijn van mij (ben nogal een koukleum).

Maar zou lief zijn als je het voor me wilt posten!
Alsjeblieft: http://www.duikforum.nl/rode-zee/28300-jordani.html
thanx!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven