Emigreren naar de UK, wat te regelen?

27-07-2013 11:51 28 berichten
Hallo allemaal,



Ik studeer momenteel al in England, maar heb nu gister te horen gekregen dat ik een baan heb. Nu heb ik eigenlijk alles aangehouden zoals zorgverzekering enzo in Nederland toen ik vertrok voor mijn studie. Maar nu moet ik toch wel het een en ander gaan regelen omdat het nu echt een definitief verblief in de UK wordt.



Ik heb al een NINO, een Engelse bankreking en een Engels telefoonnummer. Ik weet dat ik mij daar weer moet inschrijven bij een dokter, maar wat moet ik verder allemaal regelen in de UK.



Verder zal ik ook een aantal dingen moeten regelen in Nederland zoals zorgverzekering opzeggen en uitschrijven in mijn oude gemeente, maar iemand verder nog enig idee wat ik in Nederland zou moeten doen?



Iemand nog tips op wat voor sites ik kan kijken voor huizen, ik ken righttomove en gumtree maar heb geen idee of er nog andere websites zijn waar ik kan kijken.



Alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren
http://www.emigrerenforum.nl/showthread.php?t=42346
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
Hou er rekening mee dat je geen recht op AOW meer opbouwt.

Mocht je ooit willen terugkeren naar Nederland dan kan dat een probleem worden. Hoewel het tegen de tijd dat jij met pensioen gaat misschien al lang niet meer bestaat.



Zie de site van de sociale verzekeringsbank.
Alle reacties Link kopieren
Ik woon nu iets langer dan een jaar hier dus er zit nog wat in mijn hoofd van vorig jaar



Je kan je inschrijven bij een huisartsen praktijk. Hou er wel rekening mee dat ze werken met NHS (gratis) en private (betaald)

Hetzelfde geldt voor tandartsen.



Soms levert dat wat zoekwerk op als je gratis wil.

Mijn huisarts en tandarts zijn beide NHS en heel erg goed.



Je krijgt dan vanzelf een NHS nummer en je kan dan ook gratis naar het ziekenhuis.



Vraag een national insurance number aan als je dat nog niet hebt.



NI