Ervaringen en tips gezocht: single reizen

02-02-2010 16:31 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo!



Ik (29 jr.) overweeg dit jaar om mee te gaan met een single reis. Wie heeft hier ervaring mee en/of heeft tips voor mij? (Helaas is mijn budget begrenst. Maar wat kost zoiets?)



Dank voor jullie reacties.
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik heb ervaring..twee jaar geleden een prachtige groepsreis gedaan door Jordanie en Syrie (met Fox) en dit jaar wil ik gaan rondreizen door Costa Rica.



Het is niet echt heel goedkoop, maar daar staat tegenover dat alles wordt geregeld, je bent met een groep mensen, hebt een reisleider en hoeft dus zelf nergens aan te denken.



Wat voor budget had je in gedachten en hoe lang wil je reizen?
Wat is je budget?



Ik kreeg vanochtend toevallig nog 'n nieuwsbrief met enorm goedkope groepsreizen van Fox: voor ca. 1200 naar Java en Bali bijv. Shoestring is ook 'n hele goedkope organisatie. Verder heb je Djoser, Baobab, Summum, Koning Aap en volgens mij hebben zij allemaal wel singlereizen in hun aanbod. Zelf vind ik gemengd gezelschap (dus zowel singles als koppels) eigenlijk gezelliger dan alleen singles.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb inmiddels 4 keer een singlerondreis geboekt bij Fox, en alle keren heb ik een geweldige vakantie gehad.

Ik zou het je dan ook zeker aanraden!
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik vind een groepsreis (dus niet alleen singles) ook leuker...en ik verheug me nu alweer op die rondreis!
Ik ben 6 jaar geleden met een singlesreis meegeweest van Summum naar Costa Rica en het was geweldig! Iedereen is alleen, dus iedereen vind het leuk om te kletsen en samen dingen te ondernemen. Wij hadden een superleuke groep en toevallig zat mijn huidige vriend ertussen



Ik ben ook met groepsreizen meegeweest en dat vond ik nogal wisselend. Ligt echt een beetje aan de groep, maar meestal word je goed 'opgevangen' als vrouw alleen.



Wat ik zelf erg leuk vond was een niet-georganiseerde reis in mijn eentje door Canada. Ik vond het in eerste instantie doodeng om alleen met mijn rugzak op vakantie te gaan, maar oooo, wat was dat mooi! Een prachtige ervaring. Veel mensen leren kennen, de vrijheid die je hebt, het vertrouwen in jezelf dat groeit... onvergetelijk!
Alle reacties Link kopieren
ja, wat is een begrensd budget, scheelt ook per persoon.

bedenk eerst waar je heen wilt en wat je wilt. cultuur actief , strand.

wandel,of fiets of zeilen of met de touringcar.

zoek de touroperators erbij en puzzelen maar.

Let op maaltijden wel of niet inclusief. Entreegeld voor excursie is nooit inclusief.

Bedenk ook dat als je met een rondreis in West Europa blijft, de leeftijd van de groep gemiddeld hoger ligt
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
quote:nlies schreef op 02 februari 2010 @ 18:00:

Bedenk ook dat als je met een rondreis in West Europa blijft, de leeftijd van de groep gemiddeld hoger ligt

Zeg maar gerust 65-plus.



De allergoedkoopste rondreizen zijn naar Egypte. Daar heb je vaak al georganiseerde reizen naar toe voor nog geen 1000 euro. Maar als je iets meer budget hebt zit je voor 'n paar 100 meer heerlijk in zuid oost Azie voor dubbel zo lang.
Alle reacties Link kopieren
www.cirkel.nl

Ben hier ooit een keer mee geweest, was heel leuk! Wel een singlereis, maar absoluut geen 'koppel'gedoe e.d. Mn Europa (maar niet 65+!), en daardoor ook lagere prijzen dan hierboven genoemd.
Alle reacties Link kopieren
Hoi,



Ik heb net mijn eerste singlesreis geboekt bij FOX. Heb een heleboel mensen gevraagd naar ervaringen en iedereen was over het algemeen enthousiast, dus ik heb gewoon geboekt. Denk dat je het gewoon een keer mee moet maken.



FOX is relatief gezien iets duurder, maar werkt bij singlesreizen met een kamer voor 1 persoonsgebruik, terwijl je bij andere organisaties of een kamer moet delen of ook een extra toeslasg moet betalen waardoor je ongeveer op dezelfde prijs uitkomt... Mijn reis kost meer dan 2000 euro, maar dan ben ik wel 3 weken weg, als je die tijd door wilt brengen in een app. in Griekenland ben je ook wel een eind op weg met dat budget....



Succes met zoeken!
O, nou MM Fox zegt... die reis naar Costa Rica was ook met Fox, niet met Summum. Ik ben wel eens met Summum geweest, maar dat was naar Mexico en Zuid-Afrika.

Fox vond ik wat luxer dan Summum.
Alle reacties Link kopieren
Voor een beperkter budget zou je ook eens kunnen kijken bij estivant een single reisorganisatie. Zij bieden zowel kampeerreizen als hotel reizen aan binnen europa. Hun aanbod van singlereizen is dit jaar aardig uitgebreid zag ik wel. De goedkoopste reis is naar turkije, bitez in hun eigen single hotel met gegarandeerd een 1 persoonskamer zonder toeslag. Ik ben hier zelf vorig jaar geweest en zou zo weer willen gaan indien ik tegen die tijd nog single ben natuurlijk (en weer werk). Verder hebben ze ook reizen naar bulgarije, italie, spaanse kust, ibiza (wel vrij duur), mallorca en een duikreis naar egypte. Estivant is lid van anvr en sgr. Net als cirkel trouwens alleen stond nog niet alles van hen voor dit seizoen op de website.



Je hebt ook nog one2gether.nl zij bieden ook single reizen voor singles tussen de 25 en 50 jaar. Hier heb ik trouwens ook leuke reizen binnen europa gezien.



Estivant, cirkel en one2gether bieden voornamelijk "standplaats" reizen aan waarbij de excursies (soms inbegrepen soms los bij te boeken) vanuit 1 hotel starten. Vaak is ontbijt en dinner bij de prijs inbegrepen. Dit staat ook bij de reis vermeld. Bij deze organisaties is het mogelijk om een 1 persoonskamer tegen toeslag bij te boeken, soms krijg je al standaard een 1 persoonskamer zonder toeslag. Vaak zit het hotel of de camping in de buurt van het strand en de badplaats zelf en zorgt de reisleider voor een goede onderlinge sfeer, je mag zelf weten waar je aan mee doet of niet.



Mischien is het handig als je voor jezelf op een rijtje zet wat je maximaal wil/kan uitgeven aan de reis. Wil je een strand vakantie of een combinatie van relaxen en excursies of wil je elke dag excursies of een rondreis, overnachten op een camping in een 1 persoonstent met een gewoon bed of liever in een hotel. En naar welke landen wel en welke liever niet? Dit maakt een keuze wat makkelijker. De meeste singlereizen worden pas een maand voor vertrek volgeboekt omdat veel singles liever even wachten met boeken. Dus je hebt dan nog even de tijd.
Life is peachy, somethimes soft and sweet, somethimes hard and rotten

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven