Files Rotterdam - Utrecht (Uithof)?

30-07-2014 14:18 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ha allemaal,



Ik was benieuwd of iemand van jullie misschien dagelijks voor werk van Rotterdam naar Utrecht rijdt en me er iets meer over kan vertellen?

Mijn vriend werkt in het UMCU en gaat nu met de trein, maar door de veranderingen in NS abonnementen zitten we nu te kijken of hij misschien beter met de auto kan gaan. Ik ben de fileberichten nu aan het wel aan het bijhouden, maar er is door de zomervakantie nu helemaal geen file dus daar schiet ik niets mee op..

Kan iemand me meer vertellen over vertraging door files en zoja op welke tijden dan etc?

Werktijden zijn enigszins flexibel, maar voorkeur voor 9u tot 18u in het UMC.



Ik ben benieuwd, hoor het graag!
Alle reacties Link kopieren
Ga er maar vanuit dat daar op de meest onmogelijke tijdstippen maar zeker in de spits bijna altijd een file staat. Ik ken iemand die in de regio Utrecht woont en in het UMC werkt, alleen bij late diensten kan ze normaal doorrijden. Bovendien is de parkeergarage altijd zo vol dat je bij wijze van spreken een pendelbus van de garage naar de ingang nodig hebt. Achter het ziekenhuis is wel een busstation, ik weet niet of de bus een optie is?
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Je wilt 9 uur in Utrecht zijn?

Dan sta je vanaf het kleinpolderplein tot afslag Uithof in de file!



Eerst bij Rotterdam.

Dan bij Zoetermeer

Dan bij Gouda

Dan bij Woerden

En dan het laatste stuk nog
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
Bij Zoetermeer kom je niet, Rotterdam, Gouda, Woerden, Utrecht. Tussen Woerden en Utrecht zijn nu werkzaamheden.

Je kunt ook via Gorinchem.

Rotterdam, Ridderkerk, H.I. Ambacht. Gorinchem, Utrecht maar die weg is ook heel druk, bovendien is het een eind om en bij de Uithof sta je alsnog in de file.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Dank voor de reacties!

Met openbaar vervoer gaat hij nu inderdaad, en op het moment is hij van deur tot deur 1uur 20min kwijt.

Met auto zou het volgens anwb 50 min zijn (zonder file dus), dus enige file is niet zo erg en was ik inderdaad wel van uitgegaan, maar de vraag is dus hoe veel vertraging je daarmee oploopt en welke tijdstippen het meest gunstig zouden zijn.

(9 uur daar aankomen is dus niet handig? ergens daarvoor nog wel?)
Alle reacties Link kopieren
Als je bijv. in Ommoord woont zit je redelijk dicht bij de grote weg, dat scheelt al maar als je van zuid komt begint de file al vóór de Erasmusbrug. Dan moet je nog de halve stad door, reken maar op een half uur. Dan een kwartier file bij Gouda (zomaar een slag naar geslagen), oponthoud bij Woerden, file bij Utrecht en dan 20 minuten in de file richting UMC. Dan ben je al bijna twee uur kwijt. Tel daar de nodige ergernissen bij op. 's Avonds precies hetzelfde.
verba volant, scripta manent.
Naja als je in zuid woont kan je beter via de A15 en dan de A27 op. Is redelijk te doen, je maakt alleen meer kilometers.



Een idee om gewoon in september na de vakanties een keer proberen? Gewoon via beide routes en dan kijken of het bevalt..?
Alle reacties Link kopieren
quote:MarianneDavids schreef op 30 juli 2014 @ 14:52:

Bij Zoetermeer kom je niet

Excuus, ik reken verkeerd, telde even de files vanaf Den Haag, Rotterdam, Gouda, Woerden, Utrecht. Tussen Woerden en Utrecht zijn nu werkzaamheden.

Je kunt ook via Gorinchem.

Rotterdam, Ridderkerk, H.I. Ambacht. Gorinchem, Utrecht maar die weg is ook heel druk, bovendien is het een eind om en bij de Uithof sta je alsnog in de file.
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
quote:lisan_l schreef op 30 juli 2014 @ 15:04:

Dank voor de reacties!



(9 uur daar aankomen is dus niet handig? ergens daarvoor nog wel?)

Tot 07.00 kan je daar nog wel redelijk rijden

Daarna stroomt het heel snel vol
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
quote:lisan_l schreef op 30 juli 2014 @ 15:04:

Dank voor de reacties!

Met openbaar vervoer gaat hij nu inderdaad, en op het moment is hij van deur tot deur 1uur 20min kwijt.

Met auto zou het volgens anwb 50 min zijn (zonder file dus), dus enige file is niet zo erg en was ik inderdaad wel van uitgegaan, maar de vraag is dus hoe veel vertraging je daarmee oploopt en welke tijdstippen het meest gunstig zouden zijn.

(9 uur daar aankomen is dus niet handig? ergens daarvoor nog wel?)



Sneller dan 1 uur en 20 minuten zal het zelden worden denk ik. Ik heb een tijdje vanuit Rotterdam (Noord) naar TNO Utrecht gereisd (dat zit toch bij UMCU in de buurt?) en was meestal zo'n 1,5 uur enkele reis kwijt. Sneller zal het alleen gaan als je echt vroeg vertrekt.



En als ik het goed heb wordt de komende maanden aan de A12 gewerkt ergens tussen Gouda en Utrecht, en wordt er gewaarschuwd voor extra oponthoud. Ik zou als ik hem was dus lekker blijven treinen óf flexibelere uren gaan werken zodat hij de files kan vermijden.
Alle reacties Link kopieren
Wederom bedankt voor alle reacties!

We wonen in Delfshaven dus hoeven gelukkig niet vanaf Rdam Zuid de hele stad door idd!

Maar als het bij de Uithof vanaf 7u al vast staat, jeetje.. TNO zit idd ook op de Uithof dus dan vrees ik dat we toch van 1,5 uur uit moeten gaan..

Is er iemand die nu nog steeds dat traject rijdt en zijn/haar ervaring kan delen?



@ Koekblikje, we moeten dan nog eerst een auto aanschaffen dus even uitproberen gaat helaas niet zo makkelijk..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven