Frankrijk en hond (Am. Staf / Rottweiler) ???

23-01-2012 10:03 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen allemaal,



Ik heb een vraag: we hebben een skie vakantie geboekt naar Frankrijk (populair ski gebied). We gaan samen met nog een stel en 2 honden. Een hond is een mix tussen een rottweiler en een amerikaanse stafford en de ander een rottweiler. Echter zijn ze alle twee niet in het bezit van een stamboom. Nu lezen we net dat Frankrijk dat precies deze honden een probleem zijn. Het is verboden om deze mee te nemen naar Frankrijk of ze moeten een mailkorf om.



Wie heeft hier ervaring mee?? Zijn ze echt zo streng? Wat kunnen we verwachten??



Alvast bedankt voor de informatie!



Groetjes,

Hondje2
NEEEEEEEEEEEEEE! NIET DOEN!



Je hond wordt in beslag genomen en TER PLEKKE AFGEMAAKT!



NIET DOEN!
Alle reacties Link kopieren
quote:hondje2 schreef op 23 januari 2012 @ 10:03:

Het is verboden om deze mee te nemen naar Frankrijk of ze moeten een mailkorf om.



Op google vind ik anders;



zonder stamboom verboden



mét stamboom alleen toegestaan met een muilkorf om.
quote:aardappelhoofd schreef op 23 januari 2012 @ 10:08:

[...]





Op google vind ik anders;



zonder stamboom verboden



mét stamboom alleen toegestaan met een muilkorf om.



NIET DOEN! IK HERHAAL NIET DOEN!



Ze moeten aangelijnd en mogen niet door personen die minderjarig zijn worden uitgelaten.



Maar de Fransen schieten je hond zonder pardon af. Wat voor regels er ook zijn. Staffords en Staffordkruisingen zijn in de fanatieke delen van Frankrijk gewoon Schietschijven.



DOE HET NIET!
Alle reacties Link kopieren
Niet doen. Je hond wordt in beslag genomen (en evt. afgemaakt), je mag niet eens op doorreis met zo'n hond.



Enkel stamboom honden van dit soort rassen mag je meenemen en dan moeten ze aangelijnd blijven aan een lijn van max. 1m en verplicht een muilkorf om.
Breng je honden onderweg naar Frankrijk als je België doorkruist lekker naar StaffsOnly een pension speciaal voor Staffs en aanverwante rassen.



Ze zitten in Kwaadmechelen en zijn gewoon super.



http://www.freewebs.com/staffsonly/



Ik breng mijn Staffs er ook altijd met een gerust hart heen.



Ik smeek het je, wees niet naief en neem je honden NIET MEE NAAR FRANKRIJK.
Alle reacties Link kopieren
Op onderstaande site staan de regels van verschillende landen mbt het invoeren van een hond.



Dogs included
Zit me hier helemaal op te vreten. Bevestig even dat je niet met je honden gaat TO. Scheelt mij weer een aanslag op mijn nachtrust.



Ik hoop echt dat je niet de "blije toerist" uit gaat hangen en mijn waarschuwing in de lucht slaat.



Ik heb al ruim 20 jaar Staffords en ben ook Die-Hard Frankofiel, maar ook mijn Stamboomhonden neem ik niet mee.



Het is geen grapje, de Staff of Pitbull wordt beschouwd als ongedierte in Frankrijk en ze schieten ze kapot en stellen daarna pas vragen.
Alle reacties Link kopieren
Dat blijkt, Nastik. Ik bedoelde alleen maar dat TO waarschijnlijk niet goed geïnformeerd is. Persoonlijk zou ik het risico niet eens wíllen nemen, zelfs al zou ik de wet niet overtreden.
Alle reacties Link kopieren
Djeez wat heftig. En wat een totale, belachelijke hysterie. Om een ras dat ze niet bevalt. Ze zijn niet goed wijs.





Nou, niet meenemen dus. Wel raar dat je dat nu allemaal pas checkt, want ik neem aan dat je al heel snel met vakantie gaat?
Alle reacties Link kopieren
quote:Nastik schreef op 23 januari 2012 @ 10:13:

Breng je honden onderweg naar Frankrijk als je België doorkruist lekker naar StaffsOnly een pension speciaal voor Staffs en aanverwante rassen.



Ze zitten in Kwaadmechelen en zijn gewoon super.



http://www.freewebs.com/staffsonly/



Ik breng mijn Staffs er ook altijd met een gerust hart heen.



Ik smeek het je, wees niet naief en neem je honden NIET MEE NAAR FRANKRIJK.Goeie tip trouwens, ga ik opslaan in mijn favorieten voor het geval ik mijn hond niet bij familie kwijt kan.
quote:aardappelhoofd schreef op 23 januari 2012 @ 10:18:

Dat blijkt, Nastik. Ik bedoelde alleen maar dat TO waarschijnlijk niet goed geïnformeerd is. Persoonlijk zou ik het risico niet eens wíllen nemen, zelfs al zou ik de wet niet overtreden.



Ik kan er gewoon niet tegen, Onnozel Dierenleed. Dat mensen het overwegen om te kijken of "ze misschien niet zo streng zijn en wat de ervaringen zijn" met als inzet een onschuldig dier.



Een kennis van mij heeft op vakantie haar hond doodgeschoten zien worden in Frankrijk.



Net als in Nederland tijdens de RAD. Honden werden in beslag genomen, in Laserasiels (dodingstations) gedropt en daar moesten ze hun lot maar afwachten. Er zijn daar door laksheid en gebrekkige kennis heel wat onschuldige dieren gestorven aan ziekten of gevechten, of ze werden gewoon vergeten. Of pas na 3 jaar gevangenschap afgespoten.



Ik begrijp dit soort vragen gewoon niet. Hoeveel hou je van je huisdier dat je het maar overweegt!
Alle reacties Link kopieren
Je hoort het, beter om ze niet mee te nemen.



Maar om nu foto's van aangereden honden te gaan plaatsen?

Beetje hysterisch. Ik zit niet te wachten op ongevraagd dit soort nare plaatjes op mijn beeldscherm te krijgen. Bij de informatie dat ze de hond afmaken heb ik beeld genoeg, dank u.
quote:patchouli_ schreef op 23 januari 2012 @ 10:32:

Je hoort het, beter om ze niet mee te nemen.



Maar om nu foto's van aangereden honden te gaan plaatsen?

Beetje hysterisch. Ik zit niet te wachten op ongevraagd dit soort nare plaatjes op mijn beeldscherm te krijgen. Bij de informatie dat ze de hond afmaken heb ik beeld genoeg, dank u.



Niet aangereden. Doodgeschoten. En met schotwond stervend onder een auto gekropen.



En het staat erbij.
Alle reacties Link kopieren
Aangereden? Ik neem aan doodgeschoten.



Ik vind dit echt heel heftig en ik moet zeggen, ik wist niet dat ze daar zo te keer gaan. En ik neem aan dat heel veel mensen dit niet weten over deze specifieke types honden, hoe zou je dit ook kunnen verwachten? Goed van Nastik, dat je dit zo hebt duidelijk gemaakt. Hopelijk doet topicstarter hier iets mee.
Alle reacties Link kopieren
Dan nog. Moet er per se een plaatje bij? De informatie op zich lijkt me voldoende.
Alle reacties Link kopieren
Maat waarom? Heeft Frankrijk slechte ervaringen met dit soort honden?
Alle reacties Link kopieren
Dat plaatje maakt meer duidelijk dan duizend woorden.



Je ziet in dit topic al dat mensen denken, ach, het kan best, het zal wel meevallen. Maar blijkbaar valt het dus niét mee. Sowieso omdat Nederlanders vaak denken dat ze gelijk staan met oom agent en er zelfs op neerkijken, maar dat is in Frankrijk en eigenlijk elk ander land sowieso al een ander verhaal. Daar moet je geen grappen maken.





Ik zou zeggen, neem geen risico en zoek een veilig vakantieadres voor je honden. Je kan je sowieso vaak al afvragen of je je huisdieren nou echt een plezier doet door ze mee te nemen op vakantie.
Alle reacties Link kopieren
Sorry voor offtopic: Nastik heb je gisteren animal planet gekeken? Ik wel, heb er ook een hartverscheurend programma op gezien, heb er gewoon mee zitten janken, vreselijk.En ze hadden een waarschuwing gegeven van tevoren, maar dat viel heel ver weg als je de honden zag. Vreselijk, en deel je gevoel ook
Nastik: Wil je die foto weghalen?



Ja er staat bij schokkend, maar je kan er niet omheen als je door het topic scrolt.
Alle reacties Link kopieren
To je hebt je antwoord gekregen in woord en beeld, dus NIET met deze honden naar Frankrijk gaan, punt!!



Wij passen de vakantie aan aan onze hond.

Vorig jaar Spanje, en dan lees ik me goed in, een inenting,een band tegen zandvlooien, ook mogen honden in Spanje niet in het openbaarvervoer,daar hou je allemaal rekening mee.



Nooit zal ik mijn hond blootstellen aan welk gevaar dan ook!!!
"The time is always right to do what's right." -Martin Luther King
Alle reacties Link kopieren
Bedankt allemaal voor de informatie. Ja stom dat we daar niet eerder naar gekeken hebben, komt waarschijnlijk ook om dat we de meest lieve honden ever hebben en er gewoon niet over nagedacht hebben dat onze als " valse vecht" honden worden gezien. We hebben net alles afgebeld en informatie ingewonnen en het idee dat we een risico lopen bij de grens of in het land zelf heeft ons besloten om de honden niet mee te nemen. Dit risico willen we niet lopen, want onze honden zijn ons te dierbaar!! Over de vraag of je je huiddieren een plezier doet om ze op vakantie mee te nemen..Tsja we hebben eigenlijk onze vakantie helemaal ingericht naar de honden. Hoe dan ook, we nemen de honden niet mee. We hebben alle twee een goed adres (familie) waar de honden naar toe kunnen, dus dat is het probleem niet. Het is gewoon jammer dat we ze niet kunnen meenemen en onze honden als "gevaar" worden gezien. Maar liever met dat gevoel (jammer) op vakantie, dan het risico lopen dat er wat met onze schatten gebeurd. Dat nooit!!!! Dan zelfs liever niet op vakantie. Jammer van het geld, maar niks of niemand komt aan onze honden!!!!
Alle reacties Link kopieren
quote:Siepel schreef op 23 januari 2012 @ 10:43:

Nastik: Wil je die foto weghalen?



Ja er staat bij schokkend, maar je kan er niet omheen als je door het topic scrolt.

Mee eens.



Nastik, ik snap het punt wat je met deze foto wil maken, maar er bij zetten dat het schokkend is en dan twee regels verder die foto plaatsen, dat schiet niet op. Plaats die foto onder 'n linkje s.v.p.
quote:spectral schreef op 23 januari 2012 @ 10:38:

Maat waarom? Heeft Frankrijk slechte ervaringen met dit soort honden?



Das teveel om in een paar zinnen uit te leggen.



Maar mensen, of De Mensheid, heeft altijd bepaalde perioden van tijd gekend waarin een bepaald dier of een bepaalde diersoort de pineut was als het ging om vooroordelen.



Waar hond en mens samenleven zullen zich incidenten voor doen die de ene keer aan de mens en de andere keer aan de hond liggen. Je hebt net als mensen ook honden met afwijkingen, angsten en stoornissen. Dus zal er ook gebeten en mishandeld worden. Soms hangt het ene samen met het andere.



Bottomline; waren het in de jaren '70 de Duitse Herders, de jaren '80 de Dobermanns en nu zijn het sinds de jaren '90 de Pitbulls en Staffords.



Allemaal begonnen met een artikel in (geloof ik) de Panorama en de Aktueel in 1992 waarin werd bericht over een aantal zaken in Friesland waarbij katten in zakken aan bomen gehangen zouden worden om Pitbulls in te laten bijten. Hierna is een hetze tegen dit ras begonnen. Ook vanwege berichten van illegalen hondengevechten in de Randstad.



De media heeft een enorme rol gehad in het slecht neerzetten van het ras, maar weet het verschil niet tussen Mens en Dieragressie. De Pitbull is van origine gefokt om het op te nemen tegen Stieren (de Bullebijter) en soortgenoten. Hierop werden enorme geldbedragen ingezet. Als hondenbegeleider moest je zonder risico een vechtring in kunnen om jouw hond weer te pakken. Mensagressie is dus, in tegenstelling tot wat men beweerd, zéér ongewenst bij dit ras en de honden die dit in tijden van hondengevechten vertoonden werden ook afgemaakt.



In eigenlijk de hele wereld wordt de Pitbull neergezet als zéér agressief en geweldadig, maar wat men vergeet is dat de agressie van dit Pitbull vaak diergericht en absoluut niet mensgericht is. In tegendeel, de Pitbull is dol op mensen en vooral op kinderen.



Met een aantal vormen van regelgeving omtrent het ras worden de vooroordelen weer bevestigd. Kijk maar eens naar de RAD die van 1993 tot 2008 in NL gold.



Ik kan er veel meer over te vertellen, maar de oorzaak en de angst van mensen is niet makkelijk uit te leggen. Ik heb wel het gevoel dat er relatief weinig mensen ooit in een gevecht met een Pitbull zijn beland, maar wel allemaal een mening over het dier hebben zonder het werkelijk te kennen. En hoe komt dat? Door de negatieve berichtgeving.



Negen van de tien keer gaat het in berichten omtrent bijtincidenten door een Pitbullachtige om een totaal ander soort hond, maar hebben mensen toch een beeld van de Pitbull. Terwijl een boxer gekruist met bordeauxdog er kwa uiterlijk wel in de buurt komt.



Mensen denken dit:



[[...]
En wat betreft de plaatjesdiscussie, die kunnen nog 100 jaar met mij gevoerd worden als het gaat om dierenwelzijn, maar ik zorg er liever voor dat mensen hun ogen niet sluiten en wat beter na denken.



Beeldspraak doet het em hier niet in. Is mijn ervaring.



Ik merk dat mensen weer hebben zitten janken om een paar plaatjes, daarom plaats ik ze nog maar een keer. Ik zal hetgene waar men de oogjes zo graag voor sluit wel weglaten. Sneu gedoe.



Mensen denken bij Pitbull dit:







Maar het is vaak dit:







Van nationale held en Nannydog naar een dier dat men geen gevoelens toekent en waarvan men dan maar vind dat je er van alles mee uit mag halen op het gebied van mishandeling en verwaarlozing.







Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven