Heeft u problemen met inloggen? Klik hier voor meer informatie.

Reizen

Hoe duur is gemiddeld jullie vakantie?

1. En dan heb ik het alleen over accomendatie/all inclusief...

Wij hebben dit jaar een 10 daagse Agadir (Marokko) geboekt, all inclusief voor 3000 euro voor 3 personen (2 volwassen+kleuter).
    Het is een 4* hotel.
    Veel in mijn omgeving vinden het een gek hoog bedrag, maar ik vind het wel meevallen aangezien het niet een touristisch plek is en wij goede ervaringen met Marokko reizen hebben.
    Mij trekt Turkije bijv.totaal niet aan. Veel te commercieel.

Wat zijn jullie gemiddeld kwijt an vakantie, wat heb je er voor over en met hoeveel personen zijn jullie?

Ben benieuwd!
Log nu in om te reageren
  1. quote:
    PrinsesOpDeErwt schreef op 15 april 2009 @ 21:41:
    Pinksterbloempje... misschien éxtra forummoeheid, want volgens mij postte jíj niet 'ressecies', maar was dat Smurfi ;-)

Yep, ik zag het net ook PODE. 8-P
    Ik had het probleem aardig omzeild door het over beoordelingen en reviews te hebben. ;-)
    Boekenplank123 wijzigde dit bericht op 15-04-2009 21:43 met 14%
  2. Ik heb het aan vakantie toe! |-)
    Nog maar twee en een halve week...
  3. quote:
    fleurtje schreef op 15 april 2009 @ 21:41:
    Bettyboob, welke aanbiedingen bedoel je? Die all ins? De goedkope tickets naar bv Bangkok?
    Nee de all-inn bedoel ik,b.v. naar de Dominicaanse(zijn wij pas geweest)maar was echt niet goedkooop,en dat geeft op zich niet maar ben wel benieuwd hoe een ander dat wel vind want zou het ook wel eens willen een goedkoop prijsje ;-)
  4. quote:
    Pinksterbloempje schreef op 15 april 2009 @ 21:45:
    Ik heb het aan vakantie toe! |-)
    Nog maar twee en een halve week...
    Super joh! heerlijk,ik zou zo met je mee willen,wij hebben het echt geweldig gehad daar..en wel even laten weten hoe je het hebt gehad he?? :-]
  5. Wij reizen elk jaar ruim 3 weken door Amerika en zijn ongeveer 1600 euro p.p kwijt voor ticket, hotels/cabins en huurauto. Tel daar bij op dat je elke dag 2 keer uit eten gaat en daar gaat shoppen (kleding)...
  6. quote:
    bettyboob schreef op 15 april 2009 @ 22:49:
    [...]

Super joh! heerlijk,ik zou zo met je mee willen,wij hebben het echt geweldig gehad daar..en wel even laten weten hoe je het hebt gehad he?? :-]
    Zal ik doen. Maar dan zoek ik daar het Dominicaanse Republiek topic even voor uit de motteballen. :)
  7. quote:
    doemijermaareen schreef op 15 april 2009 @ 13:54:
    Wij gaan zelf nooit naar het buitenland dus die prijzen ken ik eerlijk gezegd niet.

Zelf werk ik op een vakantiepark in de provincie Zeeland en wij kunnen tegen personeelskorting een huisje boeken voor nog geen 200 euro, 5 personen en dan van maandag tot maandag. Let wel na het hoogseizoen. Maar tijdens hoogseizoen kunnen wij toch niet met vakantie dus wij pakken altijd de vakantie die medio september/oktober valt.

Begrijp ik hier nou uit dat je op vakantie gaat in het park waar je normaal werkt?
    Heel apart.......
  8. quote:
    neele schreef op 16 april 2009 @ 09:27:
    [...]

Begrijp ik hier nou uit dat je op vakantie gaat in het park waar je normaal werkt?
    Heel apart.......

Zo las ik het ook neele maar misschien is het een keten en kan ze dan ergens anders ook een huisje huren ofzo...
    Anders idd erg raar vind ik...
  9. Wij gaan dit jaar met de auto. Een week Kroatie en een week Oostenrijk. We hebben vrij luxe appartementen geboekt (met zwembad en verse broodjes 's ochtends)
    Totaal 1200 euro inclusief hotels onderweg.
    Kosten voor eten/drinken/uitstapjes komen er nog bij. Kosten van benzine gelukkig niet, die betaalt de baas!
  10. Vorig jaar drie weken VS (van New York naar Miami gereden) en toen waren we ongeveer 5000 euro kwijt. Daarnast nog een week IJsland (1800 euro) en een week Spanje (1500 euro).

Dit jaar 8 dagen naar Tsjechie in een mooi appartement (met privé-sauna, flatscreens in huiskamer en slaapkamer, vaatwasser en gratis wifi, eigenlijk too much natuurlijk) voor 475 euro. We willen onderweg nog wel in een hotelletje slapen en dan komen er ook nog de benzinekosten bij en natuurlijk het eten enzo ter plaatse.

Verder dit jaar nog wat weekendjes weg (we hebben met oud en nieuw in een plaggenhut gezeten), zoals een weekendje Veluwe, een weekend Berlijn etc., geen hele grote vakanties. Die weekendjes kosten ons alles bij elkaar ook nog wel 2000 euro of zo.
  11. 7 dagen Berlijn, 4 sterren hotel incl. ontbijt en vliegtickets (vanuit Londen) 270 euro per persoon.
  12. Grappig topic, blijkt maar weer hoe verschillend mensen hun vakanties doorbrengen.
    De laatste 3 jaar ben ik elk jaar 1 keer ver geweest (curacao, West USA en Filipijnen) doordat ik via mijn werk de tickets bijna gratis krijg vallen voor ons de kosten heel erg mee. Eerlijk gezegd durf ik ook niet precies te zeggen hoeveel het is. Ik heb het van het weekje duiken nog even nagezocht (filipijnen) en daar hebben we op het resort ca 1200 totaal (inclusief 6 duiken pp en een excursie) betaald. ook nog een nachtje in Manila geweest...Denk dat die hele vakantie ons bij elkaar tusen de 1500 en 1600 heeft gekost.
    Van Curacao weet ik niet meer wat we betaald hebben en bij de vs hebben we elke keer de overnachting los betaald en het niet heel erg bij gehouden maar ik schat dat we toen (3 weken) in totaal tussen de 3 en 4 duizend euro hebben gespendeerd. Aan de andere kant...als ik thuis ben moet ik ook eten dus dat zijn dingen die ik eigenlijk maar half als vakantiekosten zie. Net zoals het kopen van kleren of boeken.

Over 2.5 weken gaan we naar Cuba. Budget daarvoor is ongeveer 2000 euro, maar daar zitten we niet echt aan vast.
  13. wij gaan in juni een week naar vlagtwedde,fietsen mee, geen kinderen mee
  14. quote:
    Mirjam762 schreef op 15 april 2009 @ 17:36:
    [...]

Ehm, recenties bedoel je? :)

@ Mirjam762: Hihi, als je dan toch de schooljuf gaat uithangen dan zou het wel schelen als je het verkeerd gespelde woord correct verbetert! Recensies is echt de enige juiste spelwijze.

Terug naar TO: Persoonlijk houd ik erg van reizen en ik heb dure en minder dure reizen gemaakt. Ik vind het bedrag dat jij per persoon betaalt voor 10 dagen costa Agadir veel te duur voor een "simpele" all inclusive resort. Denk met velen voor mij dat het door prijsvergelijken ook zeker goedkoper kan. Maar goed, ieder zijn eigen manier en keuzes... Gelukkig maar!

Ik heb zelf volgende week ticket (EUR 230 incl. taxes) naar Oujda geboekt en terug ruim 2 weken later vanuit Casablanca. We vliegen vanuit Charleroi met JetAir. (Vergelijking met Ryan Air: meer bagage, gratis handbagage en geen betaald toiletbezoek.) Verder niets geregeld en dus ook geen idee wat het allemaal gaat kosten. Maar ik heb zo'n vermoeden dat het alles bij elkaar < EUR 1000 zal zijn.

Erg he, die kredietcrisis en recessie... 8-P
    greeneyedcoco wijzigde dit bericht op 18-04-2009 13:23 met 19%
  15. Nee hoor je ben niet de enige Rotterdams meisje.
    Nu wordt onze vakantie wel iets duurder als die van jou maar ik vindt 1500 voor een vakantie (2 volwassenen en 2 kinderen) meer dan zat.
    We hebben een vrij dure camping dus zijn 600 euro kwijt voor het stageld en de rest is eten en zakgeld voor uitjes e.d.
    En ook bij ons moet het echt het hele jaar door apart gelegd worden hoor.
  16. quote:
    Mirjam762 schreef op 15 april 2009 @ 17:36:
    [...]

Ehm, recenties bedoel je? :)
    :rofl: Dat was Duits
    boomgaert wijzigde dit bericht op 18-04-2009 14:54 met 13%
  17. Er is natuurlijk wel een verschil of je hoogseizoen boekt of laagseizoen. Ik ben leerkracht dus moet altijd in het hoogseizoen....... en dat scheelt...... pffffff
  18. 5 REGELS OM VRIENDEN TE ZIJN MET JE EX

Vrienden zijn met je ex is lastig voor elkaar te krijgen, maar wel mogelijk. Check de gouden regels om een vriendschap op te bouwen.

Lees verder

19. Onze vakanties zijn gemiddeld 0 euro. We gaan namelijk zelden. Geen behoefte aan. Ik heb een heerlijk huis met tuin, een 5 sterren bed, een natuurgebied om de hoek en twee grote steden in de buurt. We hebben allebei ook best last van heimwee, dat helpt ook niet bij een vakantie ;-)

Ondanks dat veel mensen het heel raar vinden, gaan we ook dit jaar niet op vakantie. Heerlijk! ;-)
  20. De meesten kosten alleen bezine omdat ik dan vakantie in Nederland hou. Maar dit jaar gaan we oa naar:
    Engeland: 127 euro (boot 1 persoon + 1 baby) Overnachting gratis. Vervoer met de auto (gratis met pa en ma)
    Kazachstan: 1600 euro (2 personen + baby met KLM, overnachtingen gratis want bij familie)
    en tot slot over een maand:

5 dagen San Francisco voor maar 200 euro!! (ook met KLM, overnachting gratis want ik ga ipb-en X-D)
  21. Volgende week een superlastminute naar monastir
    in Tunesie.Met zijn drietjes 900 euro kwijt .(kreeg nog 100 extra korting)
    Wel met zijn drieen(twee kinderen) in een tweepersoon kamer met extra bed.
    All-inn,transfer en luchthavenbelasting zaten al in de prijs.
    Direct aan het strand veel zwembaden en animatie.
    Dus lekker even een weekje uitblazen na al het harde werken.
    Hier was ik het ook ongeveer kwijt geweest omdat we naar de efteling en dierentuin etc zouden gaan.Dat loopt ook erg hard op.
    Behalve een kamelen safari en markten verwacht ik daar niet veel uit te geven.
  22. hotel 2 pers half pension 400 in spanje en we nemen per persoon meestal rond de 250 euro mee,
  23. 3 weken thailand...ongeveer 3000 euro totaal met 2 volwassen; en dat was incl vlucht , hotels en eten..exursies, vervoer ter plaatse ( oa binnenlandse vlucht).( dus 1500 pp)
    Maar thailand is ook heerlijk goedkoop!!
  24. Vind dat niet héél goedkoop voor Thailand, Zon.
  25. Fleurtje,

Nee kan nog goedkoper....zeker met goedkopere tickets ( wij waren toch 750 pp kwijt daarvoor. En als je ingoedkopere acco slaapt zonder airo...maar dat deden wij ook niet
  26. Vorige week 8 dagen naar Egypte geweest. 5* all inclusive in een bungalow (2 kamers) met 3 volwassenen en een kind (1,5) totaal 1710 E.

Het hotel was prachtig, het eten prima dus (voor ons) echt een goede prijs/kwaliteit verhouding!
Log nu in om te reageren