Hoeveel mee nemen van elke kledingstuk?

30-07-2014 10:09 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
deze vraag zal vast en zeker wel vaak gesteld zijn, maar kon dat niet meer terug vinden.



Aankomende zondag ga ik met mijn vriend 1,5 week op vakantie. Het is echter dit keer wel in Nederland op een camping. Na jaren echt weer een keer op vakantie. Aangezien het weer in Nederland vaak wisselvallig is weet ik vaak niet hoeveel kleding ik mee moet nemen.



Hoe doen jullie dat? Ik heb voornamelijk veel witte driekwartsbroeken, en aangezien wit snel vies wordt.. Zomerkleding is gelukkig niet dik, maar hoeveel meenemen is noodzakelijk? Ik heb zoiets van ik doe gewoon wat ik mijn koffer en ik zie daar wel. Ben altijd bang dat ik te weinig mee heb, maar mocht het zo zijn dat ik te weinig mee heb of iets is vies dan kan ik dat daar altijd nog met de hand uitwassen.



Maar ook heb ik dat met shirtjes/topjes, wat is relevant? Het weer is zo onvoorspelbaar in Nederland en verandert vaak.



Hoe pakken jullie je koffer in en wat gaat er in? Hoeveel lange broeken, ondergoed, sokken, driekwartsbroeken, jurkjes? Neem altijd slippers mee, en ballerinas en sportschoenen, maar ben altijd bang dat ik te weinig mee neem, maar aangezien we in Nederland blijven hebben we niet te maken met net gewicht in een koffer
Alle reacties Link kopieren
Als je afhankelijk bent van handwas zou ik naast die witte broeken ook wat donkerdere broeken meenemen, bv een spijkerbroek.



Verder dingen die in laagjes over elkaar heen passen als het koud is. Als het dan toch warmer wordt, kun je weer laagje voor laagje uittrekken.

Het ligt ook aan het materiaal... Sommige dingen gaan wat sneller 'ruiken' en kun je echt maar 1x aan en dan moet het al gewassen worden. Ik heb dat met polyester en ook wel met katoen. Mijn shirtjes van bamboe met katoen gaan veel minder snel ruiken en kan ik rustig de volgende dag weer aan. En heel wijde shirts kun je vaak ook wel een tweede dag aan omdat die niet strak tegen je oksel zitten.



Heb je gewoon onbeperkt de ruimte / een grote koffer, ga je met de auto en heb je geen zin om de was te doen? Dan neem je toch gewoon lekker voor elke dag setjes mee plus nog wat reserve?

En een regenjasje en schoenen die je kunt dragen bij vies weer.



En ja op het weer is geen pijl te trekken! Ik ben nu op fietsvakantie in Nederland en het ene moment moet ik stoppen op de fiets om wat uit te trekken omdat het onverwacht heet is, gisteren zat ik te rillen bij een strandtent, en een paar dagen geleden waren eerst die stortbuien en onweer en daarna in de middag prachtig fietsweer met volop zon! Echt Nederland... Je moet op alles voorbereid zijn en op een warme dag toch extra truitjes bij je hebben.
Wanneer heb je voor het laatst iets voor het eerst gedaan?
Alle reacties Link kopieren
klinkt lekker sexy allemaal
Lorem Ipsum
Ik zou niet te moeilijk doen en gewoon meenemen wat ik thuis in die 10 dagen zou aantrekken. De auto kan je tot de nok toe volladen met spullen.

Witte broeken wel erg onhandig trouwens. Kan je geen donkere kleuren kopen (of de witte broeken verven)?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou de witte 3/4 broeken thuislaten
Alle reacties Link kopieren
Drie stuks van elk is genoeg als je een handwasje niet erg vind. Een in de was, een aan de lijn/in de kast en een aan je lijf.
Nog steeds hopend op een beter leesbare vormgeving :(
Waarom heb je zoveel witte driekwartsbroeken?



Geen tuniekjes, jurkjes?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb wel wat gekleurde driekwarts broeken thuis, niet echt veel maar 2,



Ik ben wel aan het zoeken naar gekleurde driekwartsbroeken, maar echt ik kan gewoon nergens leuke vinden..
Alle reacties Link kopieren
Ik heb wel tuniekjes en jurkjes en die ben ik ook van plan om mee te nemen..



waarom ik zoveel witte driekwarts broeken heb? Eigenlijk geen idee, meestal omdat ik toen der tijd het wel leuk vondt, maar nu kan ik echt geen gekleurde vinden, toch maar even vragen of mijn vriend zaterdag met mij wil shoppen voor broeken!
quote:miniemouse schreef op 30 juli 2014 @ 10:29:

Ik heb wel wat gekleurde driekwarts broeken thuis, niet echt veel maar 2,



Ik ben wel aan het zoeken naar gekleurde driekwartsbroeken, maar echt ik kan gewoon nergens leuke vinden..Hier zit veel tussen:

http://www.wehkamp.nl/dam ... capri-shorts/C21_1AE_A1V/
Alle reacties Link kopieren
Thnx neem ik daar even een kijkje;)
Alle reacties Link kopieren
Misschien is er wel een wasmachine op de camping.
Je bent zelf een theepot
Alle reacties Link kopieren
Ik zou 1 witte broek meenemen.

Verder kun je met een donkerdere broek wel 2 of 3 dagen doen.

Hemdjes/Shirtjes zou ik voor iedere dag een schone meenemen.

Daarnaast nog een paar vestjes.
Waarom driekwartsbroeken?

Die staan toch bijna niemand?
Ik zou de witte 3/4broeken allemaal meenemen en dan als ze echt vies zijn meteen weggooien daar, scheelt was en kan je wat leukers kopen



En dan geen 3/4 broeken meer kopen hoor.

En wat vestjes en shirts enz. Meestal is er wel een wasmachine en droger op een camping.
Alle reacties Link kopieren
Neem kleding mee in twee basiskleuren die je onderling kunt combineren, dan kun je met de helft toe. Koop desnoods een fleecevest, na gebruik wegmikken, die dingen kosten niet meer dan 5 Euro maar ze zijn wel lekker warm. Los in de auto gooien want ze nemen veel ruimte in. Een paraplu neemt minder ruimte in dan een regenjas.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
laagjes dragen.

Dus zorg dat al je tops/shirts/ broeken rok vestjes te combineren zijn zodat je niet als het ene vuil is ook iets anders niet meer aan kan. Camping is geen modeshow dus je hoeft echt niet iedere dag een compleet nieuw setje aan. Fleecevest is wel handig voor als het even wat killer is
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Wit lekker thuis laten en koop een fijne korte broek. Daarnaast een fijne lange spijkerbroek, een paar jurkjes en een stuk of 5 shirtjes. En een lekker warme trui of vest.

En zoals MarianneDavids zegt, hou het bij een aantal kleuren die goed te combineren zijn. Dan heb je geen combinaties die niet bij elkaar kunnen.
Alle reacties Link kopieren
quote:pimpelmeesje67 schreef op 30 juli 2014 @ 10:49:

Waarom driekwartsbroeken?

Die staan toch bijna niemand?En dit.
Witte driekwart broeken? Oei... Ik zou het niet doen.



Wel:

Voor elke dag schoon ondergoed/sokken

Slippers

Comfortabele schoenen voor een wandeling

Leuke uitgaan schoenen, geen smalle hakken ivm camping, en 1 uitgaansoutfit.

Lange broek

Twee korte broeken

Enkele shirtjes, ongeveer 5

Een warme trui

Jackie of jasje dat tegen regen kan

Fleecedekentje voor s avonds op de camping zitten

Sjaal

Iets warms en fijns om in te slapen en naar het badgebouw te gaan. Pyjama of huispak.



There you go. Advies van een ervaren nl kampeerder.
Alle reacties Link kopieren
Ik neem meestal voor elke dag een schoon shirtje mee, min het aantal jurkjes dat ik mee neem. Verder doe ik vaak 2 of 3 dagen met een broek.

Een voorbeeld van wat ik mee zou nemen voor 10 dagen Nederland:



2 of 3 jurkjes

1 of 2 lange broeken

1 korte broek

7 shirtjes

2 dunne vestjes/colbertjes die matchen met veel van de shirtjes/jurkjes

1 dikke trui voor 's avonds

En natuurlijk voor elke dag schoon ondergoed.



En verder heb je natuurlijk ook nog een broek aan als je onderweg bent, dus die heb je ook nog.



Edit: en qua schoenen: 1 paar sneakers oid om makkelijk op te lopen, 1 paar sandaaltjes voor onder de jurkjes en een paar slippers voor op de camping.
Alle reacties Link kopieren
Ik neem altijd zo min mogelijk mee, moet ik thuis anders allemaal weer wassen en opruimen. Ik doe 2 dagen met een set (spijkerbroek vaker, niet 2 dagen achter elkaar) wn. Neem alleen genoeg ondergoed mee. En laagjes inderdaad.

Mijn ervaring is dat je toch vaak hetzelfde aan doet omdat dat het lekkerste/warmste/luchtigste is.
Naar de camping zou ik geen witte driekwartsbroeken meenemen, dat als eerste. Ik ben geen kampeerder maar op mijn lijstje voor een vakantie in een huisje (2 weken) staan 2 spijkerbroeken (is het waarschijnlijk te warm voor, hoop ik), 1 korte broek, 2 jurken, 2 rokken, 6 shirts (dit zijn alle die ik heb), een vest. Aan schoenen neem ik sneakers mee, slippertjes van 5 euro en mijn hushpuppie schoenen zonder hak met bandje. Ik twijfel nog of ik iets met hakken mee zal nemen, maar naar de camping zou ik dat zeker niet doen.

Natuurlijk neem ik ook wasmiddel mee Als ik toch nog iets tekort kom koop ik het daar. Jij zou in zo'n geval ook even naar huis kunnen rijden.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook een joggingbroek meenemen voor als je S'avonds voor tent/caravan zit en evt voor snachts.
Wat ik mee zou nemen:



1 spijkerbroek

2 korte broeken

1 rok

een berg shirts

1 joggingbroek

1 trui of vest

10 onderbroeken

een paar beha's

wellicht een jurkje

wasmiddel

slippers

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven