Welkom. Je laatste bezoek was maandag 21 mei 2012 11:59.

Snel inloggen of registreer jezelf - (Wachtwoord vergeten?)

1. Viva
  2. Forum
  3. Reizen
  4. Je favoriete Frankrijk-bestemming(en)

Dit onderwerp heeft 162 reacties, en bestaat uit 7 pagina's. Je bent momenteel op pagina 1 van 7.
De laatste reactie is geplaatst op 07-02-2011 10:20.

[ Je favoriete Frankrijk-bestemming(en) - Pagina 1 ]

Ga naar een onderdeel
  1. 12512anoniem
    Afbeelding van 12512anoniem
    01-07-2009, 11:58

Ik ben op zoek naar inspiratie! Over een paar weken gaan mijn vriend en ik kamperen in Frankrijk. Het wordt voor mij de tweede keer, ik ben dus geen ervaren Frankrijk-ganger. We zijn nu nog op zoek naar een paar leuke bestemmingen voor dit jaar. We willen eerst graag naar een gebied waar je kunt wandelen, zwemmen (meer of rivier) en waar je grotten en oude kastelen kunt bekijken. Daarna willen we graag nog een paar dagen strand. Dit alles mag verdeeld zijn over meerdere bestemmingen, want met auto en klein tentje kunnen we alle kanten op.

Dit topic levert als het goed is voldoende ideeën op voor dit jaar en voor komende jaren, voor mezelf en voor andere forummers!

Brand maar los :)

1. Favoriete bestemming in combinatie met Frankrijk? Geen! X-D

Een beter milieu begint bij anti-conceptie!

2. Reageer dan niet. We hebben niet allemaal de financien om de halve wereld over te reizen.

Nostradame, ik vind de Alpen erg mooi, de Provence, de Pyreneen... ik hou wel erg van bergen :)

Ook heel mooi, de Gorges du Verdon.

3. Ardeche & Cote d'azur !!!

4. quote:
    Marriss schreef op 01 juli 2009 @ 12:03:
    Reageer dan niet. We hebben niet allemaal de financien om de halve wereld over te reizen.
    Als ik moest kiezen tussen Frankrijk en Texel, dan ging ik voor Texel! ;-)

Een beter milieu begint bij anti-conceptie!

5. anoniem185186168
    Afbeelding van anoniem185186168
    01-07-2009, 12:13

Gebied langs de Loire en dan omg Tours, Amboise.

6. Ik kom net terug van de Loire-streek. Erg mooi! Zeker aan te raden als je kastelen wilt zien. En goed te combineren met een strandvakantie in de Vendee, Zuid-Bretagne.

\"How long to sing this song?\" (u2)

7. anoniem185186168
    01-07-2009, 12:14

quote:
    elninjoo schreef op 01 juli 2009 @ 12:13:
    [...]

Als ik moest kiezen tussen Frankrijk en Texel, dan ging ik voor Texel! ;-)
    Ga jij maar lekker tussen de schapen zitten, Elninjoo.

8. Dordogne!! :)
    En daarna nog even naar de zuidkust.

9. Provence: Avignon. Weet niet wanneer je precies gaat, maar in juli vindt in Avignon ook het (straat)theaterfestival plaats. Erg leuk om mee te maken. Vanuit de Provence ben je trouwens ook zo aan zee.
    Kastelen heb je zo ongeveer in heel Frankrijk erg veel staan, maar volgens mij vooral in de Loire en Dordogne het meeste. Bourgogne is ook mooi.

Marahbloem wijzigde dit bericht op 01-07-2009 12:18 met 40%

10. kastelen zijn met name veel te vinden in het loire gebied bij Tours/Angers. Ook heb je daar veel grotten (oa. Saumur) en kun je er erg leuk wandelen langs de rivier.
    Het kan daar ook erg mooi weer zijn, maar ikzelf heb daar vnl. veel regen gezien.
    Voor het mooie weer ga ik altijd richting Provence. Ook leuk wandelen kun je in de de buurt van Gap (haute de provence)

11. De Perigord.

Mooie middeleeuwse stadjes zoals Sarlat.
    Leuk wandelen, mooie grotten, gezellige campings, veel te doen.

12. Dordogne en zuidkust zijn inderdaad ook erg leuk! :)

13. Ile de Re vlakbij La Rochelle. Deel van het eiland staat op de Unesco erfgoedlijst. Je kunt er mooie forten bekijken, natuur, leuk wandelen, heerlijk strand, prachtige fietspaden (fietsen zijn er te huur)...

14. quote:
    Inderdaad ......en daar voeg ik dan nog de Verdon aan toe .

wat gij niet wilt dat u geschiedt....doe dat ook een ander niet .

15. anoniem185186168
    01-07-2009, 12:20

De Drôme is ook prachtig.

16. Wij zaten laatst in Les Adret's de 'L Esterelle. Provence, in de franse Alpen. Erg mooi gebied, veel natuur, bergen, veel groen maar ook dichtbij de kust.

We hebben onderweg geslapen in de Dordogne. Dat was ook prachtig! We hebben joekels van roofvogels gezien trouwens.

Ik zou eens tegen je kunnen zeggen, maar dan hebben we het allebei fout

17. Kortom: Heel Frankrijk X-D

18. De Vogezen (Vosges), departement nummertje 88.
    En dan vooral tussen Corcieux, La Bresse, Gerardmer en Plainfaing.

Vanuit daar kun je makkelijk naar andere mooie gebieden zoals de Jura, de Moezelvallei, de Elzas etc.
    Er zijn werkelijk prachtige meren, bossen, en bergen. Niet erg toeristisch maar genoeg cultuur en natuur te zien!
    En maar 7 uur rijden vanuit NL.

Niet omdat ik er zelf woon hoor, maar ik vind de Vogezen écht een aanrader waar niemand aan denkt.
    Je hoeft niet naar het zuiden om heerlijk weer en een prachtige omgeving te hebben.
    http://wcummins.home.att.net/vosges1.jpg

En kamperen hier is een feest: rustige campings midden in de natuur, niet duur en goed verzorgd.

Happiness is the highest form of wisdom.

19. Laat me raden , Elninjoo ; je vindt de mensen niet aardig in Frankrijk ?

wat gij niet wilt dat u geschiedt....doe dat ook een ander niet .

20. Dordogne (en dan ben ik het helemaal eens met AE, Perigord is nl in de Dordogne)

Sarlat, Beynac, Domme, Bergerac, Limeuil. Ik kan niet wachten!

Kijk eerst eens naar jezelf en wijs dan pas naar een ander.......

21. 12512anoniem
    01-07-2009, 12:42

Ik doe zelf ook mee natuurlijk :)

Vorig jaar heeft mijn vriend met behulp van Google Earth een leuke bestemming gevonden. Een forummer wees me op een leuke plaats en camping in dat gebied: het gebied rond de Gorge du Verdon. De diepe kloof waarin de rivier de Verdon stroomt en waar je heerlijk kunt zwemmen in het meer Lac de Sainte-Croix. Best toeristisch, maar in het dorpje Sainte-Croix du Verdon viel het best mee en zaten we prima op de camping Municipal. Hier konden we heerlijk zwemmen. na een paar dagen zijn we naar Castellane gegaan aan de andere kant van het gebied. Onderweg de Route de Cretes gereden: een route langs de kloof met prachtige uitzichten van grote hoogtes! Castellane is een goede uitvalsbasis voor raften, canyoning, wandelen en ander vertier op de rivier (denk: de wildwaterbaan van Center Parcs in het wild). Aanrader!

Lac de sainte-croix du verdon:
    http://mw2.google.com/mw-panoramio/photos/medium/660252.jpg

http://images-and-words.nl/wp-content/uploads/2008/03/lac-de-sainte-croix.jpg

Uitzicht vanaf Route de Cretes:
    http://weereenfrank.snowtalk.nl/grandes%20alpes/16%20gorges%202.jpg

De rivier de Verdon:
    http://www.camping-provencal.com/images/gorges_verdon.jpg

Castellane:
    http://www.astrocruise.com/heritage/france/Castellane_061118_013s.jpg

22. 12512anoniem
    01-07-2009, 12:44

Oh jeetje, ben tussendoor wat anders gaan doen en heb het scherm niet ververst. Ben zelfs al mosterd in mijn eigen topic ;-)

Wat een reacties al. Elninjoo ook bedankt voor je bijdrage. Heb je een andere favoriete bestemming in Europa?

23. Hee nostradame, daar ben ik ook geweest, zelfde camping in Sante Croix. Vond het ook super!!!

24. Carcasson, Perpignan
    streek van de Katharen dus

Pluk de dag, maar trek met de bloemen de plant niet uit