Jordanie/Syrie/Libanon/Israel
woensdag 17 november 2010 om 19:04
Dit jaar wil ik op vakantie naar Jordanie / Syrie / Libanon en/of Israel. Ik twijfel tussen een combi van deze landen of tussen twee aparte reizen en ik vind het ook lastig om een landenkeuze te maken. Over Jordanie heb ik hier al wat gelezen, maar de rest? Heeft iemand ervaring / tips?
Fortis et liber

woensdag 17 november 2010 om 19:17
Jordanië en Syrië zijn absolute aanraders. Er is daar zoveel te zien, het zijn zulke interessante landen omdat daar toch de bakermat van onze beschaving is. Libanon en Israel ken ik niet. Als je Syrië en Israel wilt combineren, ga dan eerst naar Syrië en pas daarna naar Israel. Met een Israelisch stempel in je paspoort kom je Syrië niet in.
woensdag 17 november 2010 om 19:20
quote:Joyce48 schreef op 17 november 2010 @ 19:17:
Jordanië en Syrië zijn absolute aanraders. Er is daar zoveel te zien, het zijn zulke interessante landen omdat daar toch de bakermat van onze beschaving is. Libanon en Israel ken ik niet. Als je Syrië en Israel wilt combineren, ga dan eerst naar Syrië en pas daarna naar Israel. Met een Israelisch stempel in je paspoort kom je Syrië niet in.Andersom ook niet, mijn collega kwam van Syrië vandaan en kwam Israël niet in.
Jordanië en Syrië zijn absolute aanraders. Er is daar zoveel te zien, het zijn zulke interessante landen omdat daar toch de bakermat van onze beschaving is. Libanon en Israel ken ik niet. Als je Syrië en Israel wilt combineren, ga dan eerst naar Syrië en pas daarna naar Israel. Met een Israelisch stempel in je paspoort kom je Syrië niet in.Andersom ook niet, mijn collega kwam van Syrië vandaan en kwam Israël niet in.
woensdag 17 november 2010 om 19:26
Ik ben in het verleden 3x in Israël en Sinaï geweest met rugzak.
Geweldig, alles op kleine afstand en wat een contrast. Dit was echter wel voor de 'muur". Je merkt heel goed of in in een Arabisch (beetje eng) gedeelte bent of Israëlisch. Ik zou zelf Jordanië/Israël nemen anders wordt het wat veel opgravingen werk. Jeruzalem is natuurlijk een must, en heb je aan het eind nog wat centjes over zou ik relaxen in Eilat. Met de Bus, kost het geen biet.
Geweldig, alles op kleine afstand en wat een contrast. Dit was echter wel voor de 'muur". Je merkt heel goed of in in een Arabisch (beetje eng) gedeelte bent of Israëlisch. Ik zou zelf Jordanië/Israël nemen anders wordt het wat veel opgravingen werk. Jeruzalem is natuurlijk een must, en heb je aan het eind nog wat centjes over zou ik relaxen in Eilat. Met de Bus, kost het geen biet.
woensdag 17 november 2010 om 19:28
quote:Joyce48 schreef op 17 november 2010 @ 19:17:
Jordanië en Syrië zijn absolute aanraders. Er is daar zoveel te zien, het zijn zulke interessante landen omdat daar toch de bakermat van onze beschaving is.
Hier sluit ik me volkomen bij aan! Ik ben 2 jaar geleden in beide landen geweest (rondreis met Fox) en het was de meest fantastische vakantie!
Wat een cultuur, werkelijk adembenemend! Vriendelijke mensen, heerlijk weer, heerlijk eten, kortom: Aanrader!
Jordanië en Syrië zijn absolute aanraders. Er is daar zoveel te zien, het zijn zulke interessante landen omdat daar toch de bakermat van onze beschaving is.
Hier sluit ik me volkomen bij aan! Ik ben 2 jaar geleden in beide landen geweest (rondreis met Fox) en het was de meest fantastische vakantie!
Wat een cultuur, werkelijk adembenemend! Vriendelijke mensen, heerlijk weer, heerlijk eten, kortom: Aanrader!
woensdag 17 november 2010 om 19:36
quote:Eva82 schreef op 17 november 2010 @ 19:19:
Ik lees hier even mee, deze bestemmingen staan ook op mijn lijstje.
Weet iemand wanneer de gunstigste reismaanden zijn?Voorjaar en najaar. In de zomer (juni/juli/augustus) is het moordend heet. Ik was in mei in Jordanië/Syrië en toen was het in de Wadi Rum woestijn al een graadje of 40.
Ik lees hier even mee, deze bestemmingen staan ook op mijn lijstje.
Weet iemand wanneer de gunstigste reismaanden zijn?Voorjaar en najaar. In de zomer (juni/juli/augustus) is het moordend heet. Ik was in mei in Jordanië/Syrië en toen was het in de Wadi Rum woestijn al een graadje of 40.

woensdag 17 november 2010 om 19:50
woensdag 17 november 2010 om 20:17

donderdag 18 november 2010 om 12:38
Leuk dit topic! Ik ga in het voorjaar voor wat langere tijd naar Libanon en ben ook bezig om te bedenken hoe ik daar omheen een reis door allevier de landen kan plannen
Israel moet inderdaad iig als laatste. Ze kunnen erg moeilijk zijn bij de grens, maar in principe mag je er met stempels van Syrie/Libanon wel gewoon in. Andersom kan je het vergeten.
Vanwege de temperatuur denk ik dat mijn mijn plan wordt om eerst twee/drie weken jordanie en syrie te doen, dan naar Libanon, en een paar maanden later terug via Jordanie naar Israel.
Israel moet inderdaad iig als laatste. Ze kunnen erg moeilijk zijn bij de grens, maar in principe mag je er met stempels van Syrie/Libanon wel gewoon in. Andersom kan je het vergeten.
Vanwege de temperatuur denk ik dat mijn mijn plan wordt om eerst twee/drie weken jordanie en syrie te doen, dan naar Libanon, en een paar maanden later terug via Jordanie naar Israel.
zondag 21 november 2010 om 21:53
maandag 22 november 2010 om 08:25
quote:iris1969 schreef op 17 november 2010 @ 19:37:
Erg leuk, al is Jordanië wel al heel erg Westers.Hoezo iris? Ik vond Jordanie juist helemaal niet westers. Behalve de prijzen dan. Vooral hotels zijn niet goedkoop (en ook niet al te best). Het is wel zo dat veel mensen Engels spreken (tweede taal in Jordanie) en dat is wel handig.
Erg leuk, al is Jordanië wel al heel erg Westers.Hoezo iris? Ik vond Jordanie juist helemaal niet westers. Behalve de prijzen dan. Vooral hotels zijn niet goedkoop (en ook niet al te best). Het is wel zo dat veel mensen Engels spreken (tweede taal in Jordanie) en dat is wel handig.
.
maandag 22 november 2010 om 14:05
Oeh, een topic over Libanon!!!! (nou ja, wel gedeeld, maar goed )
Ik ben helemaal verliefd op Libanon. Ben er nu zeker 7 keer geweest (vorig jaar 3 keer). En er is zooo veel meer te doen en te zien dan alleen oude stenen.
Het eten, de natuur, de mensen...
Syrië ben ik alleen naar Damascus geweest (dagtrip vanuit Libanon) en dan op een vrijdag = afrader (de vrijdag dan, dan is bijna alles dicht. De stad op zich is echt de moeite waard.)
Jordanië ook erg genoten.
Israel zal een beetje een probleem worden... (voor mij)
Je komt inderdaad Libanon niet in met Israel stempels op je paspoort, andersom schijnen ze wat coulanter te zijn.
De beste reisvolgorde zou Libanon-Syrië-Jordanië-Israel zijn...
Oh.... Ik wil ook weer naar Libanon.... (Ben een beetje bevooroordeeld, m'n schoonfamilie woont er).
Ik ben helemaal verliefd op Libanon. Ben er nu zeker 7 keer geweest (vorig jaar 3 keer). En er is zooo veel meer te doen en te zien dan alleen oude stenen.
Het eten, de natuur, de mensen...
Syrië ben ik alleen naar Damascus geweest (dagtrip vanuit Libanon) en dan op een vrijdag = afrader (de vrijdag dan, dan is bijna alles dicht. De stad op zich is echt de moeite waard.)
Jordanië ook erg genoten.
Israel zal een beetje een probleem worden... (voor mij)
Je komt inderdaad Libanon niet in met Israel stempels op je paspoort, andersom schijnen ze wat coulanter te zijn.
De beste reisvolgorde zou Libanon-Syrië-Jordanië-Israel zijn...
Oh.... Ik wil ook weer naar Libanon.... (Ben een beetje bevooroordeeld, m'n schoonfamilie woont er).
donderdag 25 november 2010 om 13:42
Mijn vriend woont in Jordanie, dus ik kom er regelmatig en kan je dus over Jordanie van alles vertellen. Syrie en LIbanon ben ik nog niet geweest maar ik ken iemand die daar als gids en chauffeur met clienten uit Europa en Amerika rondtoert en spreek zijn klanten bij gelegenheid. Syrie zijn mensen heel enthousiast en positief over, Libanon schijnt fantastisch te zijn, maar dan met name Beirut. De gids die ik ken noemt het zuiden van Libanon niet 100% veilig. Jordanie is een prachtig land, het is westers als je de toeristische attraticties afgaat, daarbuiten is het land (zoals ik het ervaar) extreem traditioneel en conservatief, maar ondanks dat heel gastvrij, warm en veilig.