Kaapverdië ervaringen

23-10-2014 11:13 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Ik ben samen met mijn vriend op zoek naar een lekkere winterzonbestemming rond de kerstdagen. Zo viel mijn oog op Kaapverdië (eilandjes voor west-afrika). In december is het hier zo'n 25 graden en dat zie ik wel zitten zo midden in de Nederlandse winter.



Ik vroeg me af of een van jullie ervaringen heeft met de Kaapverdische eilanden; of het de moeite waard is en of er veel te doen is. De stranden zijn in elk geval prachtig heb ik gezien.



Wat me ook wat zorgen baart, is de ebola-uitbraak. Er ligt tussen de ebolalanden en Kaapverdië dan wel een oceaan, maar toch..



Bedankt alvast!!
Alle reacties Link kopieren
Fyrin in "Kaapverdië,Egypte of Lanzarote in januari ?"



Elleinspe in "Kaapverdië"
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriendin komt er vandaan, het ligt eraan naar welk eiland je gaat, op Sal is niet zo veel te beleven maar zij kijkt er anders tegenaan dan iemand die met vakantie is, ze is daar altijd bij familie. Ik knijp hem ook een beetje wat ebola betreft want haar zus komt binnenkort een paar weken naar Nederland en veel vluchten komen uit andere Afrikaanse landen, die maken een tussenlanding op Sal. TAP is voorzover ik weet de enige met rechtstreekse vluchten naar Sal. Vrij duur en slechte service aan boord wat eten en drinken betreft.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Niks te doen daar, de mensen zijn straatarm en na vijf dagen heb je het wel gezien.. Gezien de Ebola uitbraak in de omliggende landen en de mangelende hygiene daar, niet doen!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind Kaapverdië geweldig!! Ben er nu twee keer met kerst geweest, een keer op Sal en afgelopen jaar op Boa Vista. Arkeflyvliegt er heen en het weer is rond die tijd heerlijk. Er is niet mega veel te doen. Wij zijn een ochtendje op excursie geweest wat erg leuk en prima was; wij kwamen vooral om niks te doen en lekker te genieten van de zon/strand. Houd er wel rekening mee dat je rond deze tijd niet in de zee kan zwemmen omdat het erg wild is. Maar heerlijk op het strand liggen en relaxen kun je er! helaas wil mijn vader dit jaar idd niet vanwege de ebola. Succes met je keuze!
Alle reacties Link kopieren
Geen ervaring maar wij hebben net besloten om niet te gaan deels ivm de ebola en deels door de wind die daar in januari zo heftig us dat je nuet kunt zwemmen in zee en zulke stofwolken veroorzaakt dat het de zon een groot gedeelte van de dag zelfs kan verduisteren. Dec en januari zijn blijkbaar niet de beste periode om naar de eilanden te gaan.
Alle reacties Link kopieren
Wij zaten er in februari. Heerlijk weer maar dat was ook alles. Er was echt niets te doen. Ik heb een lange wandeling gemaakt, maar eiland waar ik zat was heel kaal ( weet niet meer of het Sal of Boa Vista was). Mensen zijn arm en de sfeer buiten het ressort was nogal grimmig. Ons hotel was heel mooi en groot met een super groot zwembad. Het was helaas niet verwarmd waardoor het toch te koud was. We hebben een mega buikloop opgelopen door het eten in het hotel. Manlief heeft hier twee weken na thuiskomst nog steeds last van gehad. Ook veel kakkerlakken gespot enzo

Kortom, liever ga ik niet meer ...
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben er in februari een heerlijke strandvakantie gehad. Wind was wel flink, maar we hebben lekker aan het strand kunnen liggen en ook gezwommen.

Omdat er bijna geen regen valt, is het er dor en droog. Ook was er weinig te doen.

Wij hadden een soort ritme van: uitslapen, ontbijten, strand, lunchen, strand, happy hour, en s avonds ergens eten.

Na 10 dagen hadden we het echt allemaal wel gezien.

De temperatuur was heerlijk! Zon in februari is erg fijn:-)

Als je gaat: kies dan voor een luxe toeristisch resort. Wij zaten in een soort van uitgestorven 'dorp' van appartementen. Het was deels gebouwd om te verkopen aan buitenlanders als vakantiehuis, maar er was veel leegstand, dus er was niks te beleven.
1 keer in Sal geweest en 1 keer in Boa Vista. 2 keer een prima week gehad. Ga er alleen heen als je van niks doen houdt (zwemmen/strand of zwembad liggen) want verder is er niks te doen.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de reacties allemaal, wel erg verschillende meningen! We gaan er echt heen om even uit te rusten van het drukke Nederlandse leventje. De reis gaat 8 dagen duren, en aangezien we komen om te luieren is het niet zo'n punt dat er weinig te beleven valt.



Vriend en ik hebben gelukkig al vrij genomen van ons werk die week dus dat is geen probleem. We hebben gekozen om te wachten met boeken en voor een last-minute aanbieding te gaan. Zo hebben we nog wat meer tijd om na te denken en de ebola-uitbraak in de gaten te houden....
Alle reacties Link kopieren
Uitrusten zal er zeker lukken TO! Kijk alsjeblieft uit met het eten hè. Wij zaten in de riu ressort, dus niet het minste hotel, maar helaas toch buikloop. Vooral oppassen met ijs in de cocktails, verder lekker genieten.



Oh ja het strand was bij ons ook erg winderig en de zee erg wild, maar misschien hou je daar van.

Fijne vakantie
Van Sal heb ik alleen het luchthaven gezien en op Boa Vista ben ik nooit geweest. Wel op eilanden Sao Vicente en Santiago. En dat vond ik heel leuk.

Daar zijn discotheken, markten, zwembaden en ik had niet het gevoel, althans in de wijken waar ik geweest ben, dat de mensen daar straatarm zijn en vond de bevolking vriendelijk. Ik kreeg daar het gevoel dat ze elke avond aan het feesten waren

Ik was er in de winter heen en ondanks dat de wind overdag wel lekker was, kon het in de avond wel fris zijn! Zou wel een vest en spijkerbroek meenemen.

En voor de bevolking daar was het met 25 graden al winter en waren er op het strand alleen toeristen te vinden

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven