Laatste vakantie zonder kindje

20-09-2011 10:42 49 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik ben in verwachting van ons eerste kindje en wil in januari/februari nog een keer een buitenlandse reis maken, voordat we gebonden zullen zijn aan een kindje en de vakantiebestemmingen wat beperkter worden. Ik ben dan 6 maanden zwanger en hoop me nog fit genoeg te voelen voor een reis met het vliegtuig. De meeste reisvaccinaties heb ik de afgelopen jaren gekregen, dus dat hoeft geen belemmering te zijn



Heeft iemand tips/ervaringen voor een bestemming? We zijn voor van alles in!
Kun je 'n week of 4 weg? Dan kun je misschien nog profiteren van Australie of Nieuwe Zeeland. Dichterbij is Thailand natuurlijk altijd gaaf. Of safari in Kenia. Of Cuba. Best wel veel landen die in die periode gunstig zijn wat klimaat betreft.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan absoluut niet voor jou spreken uiteraard, maar ik had met 6 maanden niet veel puf meer. Wij zijn binnen Europa gebleven 2 weken met de auto en vond het best heftig allemaal. Ik was ook best een dikkertje, mijn buik dan. En had best moeite met wandelen, warmte en dergelijke, terwijl ik normaal heel sportief en wel behoorlijk fit ben. Maar dat is mijn ervaring!



Is anders een cruise niet leuk, richting de bahama's? Kan je toch aardig wat dingen zien, en ook je rust momenten pakken.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het destijds ook gedaan toen ik 6 maanden was. Dan wordt het allemaal al echt zwaarder en ik moest na een dag rondhobbelen om een uur of 5 echt een uurtje gaan slapen. Ik zou er dus rekening mee houden dat je, indien nodig, tussendoor terug naar het hotel kunt gaan.
Life is like a pipe and I\'m a tiny penny rolling up the walls inside
Alle reacties Link kopieren
Zelfde idee en ervaring als 2010Viva.. Toen ik 6 maanden zwanger was kon ik geen stap meer zetten door bekkeninstabiliteit. En buiten dat voelde ik mij een olifant dat nergens meer normaal kon langslopen en een normale wandeling zat er voor mij echt niet meer in toen. En ook enorm veel vocht vasthouden toen het wat warmer begon te worden.



Ik zou niet te veel naar super warme oorden gaan zoals bv Curacao , Thailand, Kenia , Cuba e.d. Juist om enorme vocht problemen te voorkomen.
Iedereen reageert anders op een zwangerschap. Bij mijn eerste twee had ik rustig weg kunnen gaan zo rond 6 maanden zwanger. Bij mijn laatste twee weer helemaal niet. Had ook stevig gebaald als ik wel geboekt had omdat het weer niet te annuleren valt. Als je geen warmte gewend bent zou ik niet naar de vochtige oorden gaan. Maar ook als je het wel gewend bent weet je niet hoe je dan reageert. Ik ben vorig jaar met mijn man een week naar de seychellen geweest. In het huisje naast ons zat een stel. Zij was bijna 6 maanden zwanger. Het arme mens schijnt twee weken lang de villa niet uit te zijn geweest wegens beroerd voelen en last van het klimaat. We kwamen hem ook altijd in zijn eentje tegen in het restaurant 's avonds. Lijkt me heel vervelend. Helemaal bij zo'n reis.
Alle reacties Link kopieren
Zou idd geen avontuurlijke backpack vakantie meer boeken.

Vriendin van mij vond een weekje Kreta al zwaar in die tijd...

Verre reizen kan altijd nog als je kind wat groter is en anders (sorry voor mijn eventuele botheid) had je dit moeten bedenken voordat je aan kinderen begon. Maar ik weet niet of je wel een bijzondere reis wilt maken. Uit je OP is niet helemaal duidelijk of je nog een keer naar Peru

wilt om de MachuPichu te bekijken of dat de Canarische Eilanden ook prima zijn.



Ik zou zelf dus lekker rustig doen, niet te ver vliegen. Iets van Lanzarote of Marokko ofzo.

Of anders een stedentrip waar je niet teveel hoeft te lopen. Lissabon is mooi lekker in een luxe hotel en dat combineren met nog een paar dagen kust. Ik weet alleen niet wat de temperatuur is in januari.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nu bijna 6,5 maand maar ik zou spontaan depri worden als ik mezelf nu in een vliegtuig moest slepen, en van alles zou moeten gaan ondernemen. Maar dat ben ik

Ik zou wel naar een land gaan met goede medische zorg mocht er wat gebeuren met jou of de kleine in je buik, weeen etc.
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
Alle reacties Link kopieren
Wat hierboven ook al werd gezegd, misschien kun je niet heel veel meer!



Wij zijn toen ik 6 maanden zwanger was naar de Canarische eilanden geweest. En was heerlijk ontspannen, maar een stuk lopen ofzo ging echt niet meer. Dat deed gewoon echt pijn (Had geen bekkeninstabiliteit o.i.d.)



Maar vooral geniet er nog even van dat je nog echt vakantie hebt en kunt gaan en staan waar en wanneer je wil! Want dat wordt de komende jaren anders! Geniet van het (uit)slapen
Ik ben naar Parijs geweest, was goed te doen. Beetje slenteren, beetje zitten, beetje eten.



Ik hoorde van een kennis dat je de reisverzekering er op aan kunt laten passen. Hoe en wat en qua kosten weet ik niet, maar stel dat je geen last-minute neemt, dan is dat misschien een goede tip.
Ik zou in ieder geval niet iets lang van te voren boeken! Toen ik zwanger was van de eerste was het plan om naar toscane te gaan en alle mooie steden te bezoeken. Helaas kreeg ik bekkeninstabiliteit en kon ik vanaf 4,5 maand nog amper lopen. Dat hoeft natuurlijk niet te gebeuren (ik hoop het niet voor je!) maar ik ken veel mensen die met 6 maanden echt al minder fit zijn. Dus mijn tip is om tegen die tijd gewoon te kijken hoe je je voelt en dan te beslissen waar je heen gaan.



In ieder geval ergens waar je lekker kunt uitslapen en lekker lang uit eten kunt enzo, want dat zit er de komende tijd niet meer in
Alle reacties Link kopieren
Kun je niet al in november of december gaan bijvoorbeeld?

Dan ben je misschien net nog iets actiever/fitter.



Geen ervaring met zwangerschappen maar ik zou, hoe reislustig ik ook ben, met een 6 maanden zwangere buik ook niet meer aan al te gekke dingen beginnen



Waarom niet een mooie rondreis door Amerika? (bijv. LA, San Francisco, Grand Canyon, LAs Vegas, Yosemite en zo)

Lekker comfortabel in een huurauto, je ziet ontzettend veel..prachtige natuur, gave steden...maar je bent altijd in het comfort van goede hotels en motels etc.

Geen primitief gedoe dus.

Ik vind reizen door Amerika altijd echt the best of both worlds omdat je zoveel mooie dingen ziet,maar dus wel ook nog enige luxe hebt. Backpacken door Azie is toch een heel ander verhaal )



En mocht er iets zijn dan ben je in Amerikaanse ziekenhuizen iig een stuk beter af dan in NEderland

Aan de andere kant is januari/februari misschien niet het ideale seizoen ...maar Florida en the deep south zouden wel goed kunnen denk ik
Alle reacties Link kopieren
Ik ben in Rome geweest met 6 maanden en dat was niet de handigste keus; veel lopen dus supervermoeiend, drukte van de stad wat niet altijd prettig is, en al die romeinse oudheden interesseerden me eigenlijk geen reet. Hoewel ik dat normaal hartstikke gaaf vind, maar je prioriteiten liggen dan echt anders.



Italië is wél heel zwangervriendelijk; vele malen werd ik uit wachtrijen gehaald en kregen we voorrang, ik mocht gebruik maken van invalidentoiletten e.d. Plus natuurlijk heerlijk voedsel! IJsjes, pizza's... Dus qua land vond ik het een goede keuze en ook de temperatuur was in april nog heel goed te doen.



Natuurlijk is het afwachten hoe je je voelt, maar ik zou geen al te ambitieuze plannen maken als ik jou was.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou in ieder geval voor een land kiezen met een goed wegennet. Onverharde wegen en kuilen zijn niet grappg als je 6 maanden zwanger bent. Zeker niet als er iemand anders rijdt (in een bus) en niet met jouw conditie rekening houdt.

zuid afrika is prachtig en goed te doen als je met een eigen huurauto door de parken gaat. Bovendien is er meer dan alleen safari (stadjes, wijn- oeps dat mag natuurlijk niet, dolfijnen/walvissen) Was onze mooiste vakantie. Kenia zou ik niet aanraden vanwege het wegenstelsel.

Azie zou ik link vinden qua voedsel.



Net als een aantal andere dames: kies iets niet te ver weg uit, en geniet van dat je kunt doen en laten wat je wilt, zonder rekening te hoeven houden met je kindje. Want je vakanties worden straks echt anders!!
Alle reacties Link kopieren
Wij hadden ook nog bijna een rondreis geboekt als ik 6 maanden zwanger zou zijn. Uiteindelijk toch gekozen voor een ultra allinclusive en dat was maar goed ook. Ondanks dat ik een heel bescheiden buikje had had ik vanaf 5 maanden bekkeninstabiliteit en kon dus ook echt niet lopen. En luiervakantie was al inspannend genoeg
Schuin spaan en Zee gras planten potjes
Alle reacties Link kopieren
Kan je niet nu op vakantie gaan? Lijkt me veel beter dan als je 6 maanden zwanger bent.

En ik zie heel veel zon bestemmingen staan: pas alsjeblieft op met zonnen als je zwanger bent, je kan er een heel lelijk zwangerschapsmasker aan over houden.



Kijk je man lief aan en ga zsm op vakantie, nu je je nog lekker voelt!



Ik voelde me overigens met 6 maanden wel lekker, dat was overigens de enige maand dat ik me lekker heb gevoeld, daarvoor (misselijk) en daarna (veel vocht vasthouden) was vreselijk.





(ps gefeliciteerd met je zwangerschap)
Alle reacties Link kopieren
Wat onwijs veel -nuttige- reacties en tips in zo'n korte tijd. Dank jullie daarvoor, hier kan ik echt wat mee!



In het verleden hebben we al erg veel gereisd met de rugzak, dus de wens om een avontuurlijke individuele rondreis in de binnenlanden van Suriname te maken heb ik niet (nou ja, heb ik misschien wel, maar niet met een zwangere buik :-) ) Dat komt in de toekomst wel weer.

Wegens een opleiding van mijn man kunnen we helaas niet eerder weg dan januari/februari.



Ik had eerlijk gezegd ook nog niet bedacht dat een erg warm land misschien niet zo'n heel strak plan is ivm vocht vasthouden, daar heb ik nu (nog) geen last van maar dat kan natuurlijk nog komen.



Als mensen nog verdere tips hebben hoor ik ze graag. En voor nu iedereen bedankt voor het meedenken!
Oh ja zwangerschapsmasker....daar moet je ook nog voor opletten. Die rondreis Amerika klinkt wel erg gaaf trouwens!
Alle reacties Link kopieren
Opleiding van je man, heeft hij geen herfstvakantie?
Winters Lapland?
Ik heb toen ik 7 maanden zwanger was een heerlijke relax vakantie in een supermooi hotelletje aan een warme kust geboekt. Het was heerlijk, leuke uitstapjes mogelijk, maar ook de hele dag aan het zwembad/op strand luieren. Dit bleek echt de ideale laatste zonder kind vakantie.



Ben nu inmiddels 2 keer met baby/dreumes op vakantie geweest en hetgeen ik dan het meest mis is:

- lekker uitslapen

- uitgebreid uit eten gaan (doen we nu ook nog wel, maar het toetje schiet er nog wel eens bij in, omdat de kleine het echt zat is)

- lekker luieren, zonder bang te zijn dat dreumes het zwembad in kruipt

- met z'n 2-en genieten van luxe (klinkt mss beetje raar, maar nu staat vakantie in teken van kind, dus in je mooie hotelkamer met flatscreen tv, ben je alleen maar bezig om te zorgen dat ie die tv niet van het tafeltje af trekt :-))
Weekje Boedapest? Hotels in alle prijsklassen, al lang geen Oostblokland meer . . . .Minder dan 2 uur vliegen!
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben twee kinderen en we reizen best veel met ze (ook van het genre maand rondtrekken in Azië of Zuid-Amerika) maar er zijn een paar reisje die we achteraf bekeken beter had gedaan voor de kinderen er waren:



-Malediven/Seychellen: denk luxe, misschien zelfs kinderloos resort, hutje op palen waarvan je rechtstreeks het water in kan. Dat riskeer je niet meer tot ze hun zwemdiploma hebben en het wordt onbetaalbaar.

-Shoppen in New York. We zijn naar New York geweest met kind en dat ging prima, maar toch... Je kunt bijvoorbeeld ook niet/moeilijk naar een show op Broadway eens je kinderen meeneemt.

-Safari: daar moeten ze blijkbaar toch echt een jaar of tien voor zijn. Vraag is natuurlijk of je dat ziet zitten op zes maand zwanger. Ik heb twee zwangerschappen zonder last gehad dus dat had best gekund.

-Eentje die we zelf wel gedaan hebben voor er kinderen waren: de ultieme leesvakantie. Eiland gekozen waar zo weinig mogelijk te doen was om toch niet in de verleiding te komen, valies boeken mee en onder de parasol. Dat doe je de komende twaalf jaar of zo ook niet meer.
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op 20 september 2011 @ 11:58:

Winters Lapland?Scandinavië!! Scandinavië is prachtig en de natuur nog heel erg wild, redelijk dichtbij (Stockholm 2 uurtjes vliegen, Finland 3) maar veel Nederlanders zijn er nog nooit geweest. Iedereen spreekt Engels, de zorg (je weet maar nooit, ik zou als zwangere nooit naar een derde wereldland gaan) is heel erg goed en als aanstaande moeder word je daar op handen gedragen. Scandinavië is echt het meest babyvriendelijke gebied ter wereld.
Alle reacties Link kopieren
@Miss MD: ik begrijp dat de dingen die je nu mist, onmisbare elementen zouden moeten zijn in een laatste vakantie (wat klinkt dat trouwens dramatisch). Goed punt, daar ga ik naar op zoek bij het boeken.



Winters Lapland misschien ook nog niet zo'n gek idee en die rondreis Amerika klinkt ook gaaf, net als een cruise op de Bahama's, maar ja dat is dan waarschijnlijk wat te warm.

Kortom: ik heb duidelijk te maken met een luxeprobleem (geen probleem dus eigenlijk) :-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven