Legoland met 2 jarige, tips?!

23-04-2014 20:22 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi,



Begin juli willen we met onze 2 jarige dreumes naar Denemarken gaan per auto. Legoland lijkt ons leuk, omdat er veel te doen is in de buurt en ook nog water is als het lekker warm zou zijn.

Hele dagen strand is niks voor ons, we willen wat bekijken/ doen maar lopen wel nog met een kleintje van 2.



De afstand is voor ons 800 km, deze willen we splitsen met een tussenstop van een dag in noord Duitsland. Tips voor een leuke plek halverwege? Waar we tevens ook weer een dagje kunnen doorbrengen..



Natuurlijk lees ik ook graag tips, voor de omgeving van legoland.

We willen voor een vakantiepark daar kiezen, maar zijn nog oriënterende.





Dus wie is er al geweest???
Ik zou de andere kant op gaan: Playmobil-land is top. En Nürnberg is ook leuk.
Ga je voor jezelf of voor je 2-jarige? In het laatste geval, maak je geen illusie, je kind is veel te jong om daar blijvend plezier van te hebben.
Alle reacties Link kopieren
Borkhavn is een leuk dorpje met een zwembad en een haventje. Een soort van vakantiepark. Vlakbij is een origineel Vikingdorpje, helemaal in stijl nagebouwd. En het is niet ver rijden naar Legoland. Wat leuk is, maar voor een kind van twee waarschijnlijk nog niet echt indrukwekkend. Hoewel er wel wat attracties zijn waar je als gezin 'in' kunt.
Ik ben niet dom, ik weet precies wat ik bedoel.
Playmobilland is wel echt leuk voor twee jarige.
Alle reacties Link kopieren
Denemarken is een mooi land: gezellige oude stadjes, mooie stranden en (afhankelijk van waar je naar toe gaat natuurlijk) nog echt rust.

Legoland is ook mooi om te zien: soort van Madurodam maar dan alles van Legosteentjes opgebouwd en allerlei attractie's. Of dat nou echt iets is voor een 2 jarige betwijfel ik.
Er is in Legoland van alles te doen voor een 2 jarige. Hij zal zich er niets van kunnen herinneren, maar er zijn wel heel veel geschikte attracties voor een 2 jarige.
Onze dochter was net 2 toen we naar Denemarken geweest zijn. Wij vonden legoland erg leuk, dochter heeft er ook een hele leuke dag gehad. Maar wij vonden Denemarken zelf eigenlijk niet enorm boeiend. De tip van Duitsland en dan een bezoekje playmobilland kan ik zeker aanraden. Geweldig park en voor een 2-jarige helemaal het einde.
Flatscreen, wat leuk!!! Ik heb zelf leuke herinneringen aan Legoland maar was toen wel al 9. Misschien iets te oud al, maar denk dat 2 jaar nog wel jong is. 4, 5, 6 jaar lijkt mij de ideale leeftijd daarvoor. Verder geen tips, wel veel plezier.
Alle reacties Link kopieren
We zijn ons bewust dat onze 2 jarige nog erg jong is, en niet overal in kan in legoland. Maar dat is ook in de Efteling etc.

Er zullen vast wel dingen zijn waar hij wel op of in kan toch?



We houden van afwisseling dus een dagje shoppen(yesss die leuke Scandinavische merken), een dagje strand, een dagje een stadje kijken, wat rondrijden en natuur snuiven, lijkt ons leuk en volgens mij daar wel aanwezig toch?



We hebben veel nagedacht wat je met zo'n kleintje kunt, maar overal blijft hij net wat te klein voor.

En een week op een camping hangen aan een zwembad is niks voor ons.



Playmobiel land ga ik opzoeken!



Dank tot nu toe :-)
quote:flatscreen schreef op 23 april 2014 @ 21:54:

We zijn ons bewust dat onze 2 jarige nog erg jong is, en niet overal in kan in legoland. Maar dat is ook in de Efteling etc.

Er zullen vast wel dingen zijn waar hij wel op of in kan toch?



We houden van afwisseling dus een dagje shoppen(yesss die leuke Scandinavische merken), een dagje strand, een dagje een stadje kijken, wat rondrijden en natuur snuiven, lijkt ons leuk en volgens mij daar welIk heb heb je wel door
Alle reacties Link kopieren
quote:NYC schreef op 23 april 2014 @ 22:00:

[...]





Ik heb heb je wel door Hèhè onder het mom van
Alle reacties Link kopieren
Mijn kinderen waren 7 toen ik met ze naar Eurodisney ben geweest. Ze zijn nu in de twintig en kunnen zich geen van beiden herinneren ooit in Eurodisney geweest te zijn.



Dus ik zeg: Voor een 2-jarige hoef je het zeker niet te doen.
Niet geschoten is altijd mis
quote:Bitje93 schreef op 23 april 2014 @ 22:35:

Mijn kinderen waren 7 toen ik met ze naar Eurodisney ben geweest. Ze zijn nu in de twintig en kunnen zich geen van beiden herinneren ooit in Eurodisney geweest te zijn.



Dus ik zeg: Voor een 2-jarige hoef je het zeker niet te doen.

Voor een 2-jarige hoef je in principe niks te doen als je het enkel op die manier bekijkt. Tegelijk is er niets zo persoonlijk als herinneringen. Mijn 9-jarige weet van de vakantie dat ze 4 was zo goed als niets meer, maar van toen ze twee was weet ze nog dat ze hele grote navulbekers met slushpuppie hadden in Legoland (bleek vandeweek toen ze een foto ervan zag in reclame voor moviepark) en ze weet ook nog dat we van de boot kwamen en dat opa en oma ineens bij het wegrestaurant net na de boot zaten. Dat had duidelijk heel veel indruk gemaakt.



Mijn zoon van 6 beweerd bij hoog en laag nog nooit in de Efteling geweest te zijn (toch echt al een keer of 4..), maar weet nog precies hoe de speelhal van playmobilland eruit zag en dat hij een playmobilpoppetje op zijn kussen in het hotel vond. Toen was hij ook nog geen 3.



Het ligt er maar net aan wat indruk maakt bij die kleintjes. En weet je dan hebben ze er geen (blijvende) herinneringen aan wat dan nog. Genieten van en metelkaar doe je toch niet om wat ze zich ervan in detail zullen herinneren, maar toch gewoon omdat het fijn is en ze hopelijk dat fijne gevoel wel in hun hart zullen houden.
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn afgelopen zomer drie weken in Denemarken geweest en ook een dag in Legoland. Ik zou het afraden. Dochter was toen 3,5 en zij kon amper ergens in. Je betaalt wel een enorm bedrag voor zo'n dag. Efteling is leuker voor die leeftijd en nog gratis ook.
Alle reacties Link kopieren
Verder vakantie vieren in Denemarken is trouwens wel aan te raden hoor!!
Alle reacties Link kopieren
quote:Tinus1977 schreef op 24 april 2014 @ 16:23:

Verder vakantie vieren in Denemarken is trouwens wel aan te raden hoor!!



3 weken is best lang voor vakantie. Wat hebben jullie zoal gedaan met kind in die omgeving? En wat is allemaal aan te raden?





Terugkomend op herinneringen van 2 jarige, en het er wel of niet voor doen. Het gaat niet om een herinnering maar om het fijnte hebben samen in het moment. En Leren van de activiteiten en nieuwe omgeving.



Hmm moeilijk, toch wel wisselende commentaren over het wel of niet leuk zijn van het park voor 2 jaar.



Andere leuke noemenswaardigheden die de moeite zijn in de omgeving???
Alle reacties Link kopieren
TO: Wij gaan eigenlijk iedere zomer drie weken kamperen. Waar we heen gaan, hangt af van waar de wind ons brengt

Vorig jaar hebben we dus in Denemarken rondgetrokken met een vouwwagen. Onze kinderen zijn wat ouder (toen 3,5 en 6,5) en we hebben ons uitstekend vermaakt! We zijn begonnen op een camping aan het strand in het zuidwesten van Denemarken. Prachtige, vlakke stranden. Erg geschikt voor kleine kinderen. Legoland was iets meer dan een uur rijden vanaf daar. We zijn toen ook naar de stad Ribe geweest. Daar vlakbij is een soort openluchtmuseum, het Vikingdorp. Geweldig voor mijn oudste, maar mijn jongste vond die (bijna levensechte) vikingen een beetje eng.

Toen een week naar een plaats vlakbij het plaatsje Ebeltoft. Ook leuke, mooie streek. Heel anders dan het zuidwesten.

Als laatste nog naar het eiland Funen. De stad Odense is erg leuk om te bezoeken. Ook is er op dat eiland een ontzettend gaaf sprookjeskasteel. Daar kun je een hele dag rondlopen. Er is een museum bij met oude koninklijke voertuigen en vliegtuigen, een groot park, een mooie tuin en overal speeltuintjes voor de kinderen. Aanrader!



Tja, wat hebben we verder gedaan? Wat je normaal doet op vakantie eigenlijk: We hebben daar gewandeld, gezwommen, naar het strand geweest, plaatsjes bezocht, of gewoon op de camping gehangen met een boek en een voetbal. Gewoon genieten van zon, elkaar en van het niks moet-alles mag-gevoel.
quote:flatscreen schreef op 24 april 2014 @ 20:31:

[...]





3 weken is best lang voor vakantie. Wat hebben jullie zoal gedaan met kind in die omgeving? En wat is allemaal aan te raden?





Terugkomend op herinneringen van 2 jarige, en het er wel of niet voor doen. Het gaat niet om een herinnering maar om het fijnte hebben samen in het moment. En Leren van de activiteiten en nieuwe omgeving.



Hmm moeilijk, toch wel wisselende commentaren over het wel of niet leuk zijn van het park voor 2 jaar.



Andere leuke noemenswaardigheden die de moeite zijn in de omgeving???



Mijn toen 2 jarige vond het echt geweldig, ze heeft nog weken LEGOLAND geroepen. Echt veel treintjes, bootjes en draaimolens waar een 2 jarige in kan. Kijk anders zelf op de plattegrond.

Wij zaten bij Ribe en daar zijn nog wel leuke dingen te doen, maar dat is nog wel een eindje rijden vanaf Billund.
Ik weet niet of ze helemaal hetzelfde zijn, maar wij zijn vorig jaar met dochter van toen 2,5 in Legoland Windsor (UK dus) geweest, en zij vond het helemaal fantastisch. Ja, er waren veel dingen waar ze niet in mocht, maar ook veel waar ze wel in kon en dat was echt ruim voldoende. Het enige jammere was dat het Duplogedeelte echt afgeladen vol was, het was de eerste echt mooie dag van het jaar en het halve park zocht daar verkoeling, wij hebben het moeten overslaan.
Alle reacties Link kopieren
Het wordt toch richting Denemarken met een bezoekje aan legoland. We zullen wel ondervinden wat wel en niet leuk is/ kan met zo'n kleintje.

In de omgeving is veel te doen, meest kindvriendelijke stranden van noord Europa, dus alleen de zo'n nog boeken en het komt goed :-)

We zijnin ieder geval benieuwd.



Nu nog oriënteren waar we de reis kunnen onderbreken met een leuke overnachting of voor 2 dagen.

Wellicht nog tips??
Alle reacties Link kopieren
Flatscreen: wat bedoel je precies met onderbreken? Wil je de reis in meerdere dagen afleggen en onderweg overnachten?

Waar logeer je als je Legoland bezoekt?

In principe is het vanaf de grens Duitsland-Denemarken niet meer dan 1,5 uur rijden naar Legoland. En dat is best te rijden in een dag.

Wij zaten op deze camping: http://www.hvidbjergstrand.com/

Wij kampeerden zelf, maar er waren ook prachtige huisjes te huur. Maar eerlijk gezegd zou ik die niet boeken , maar ik zou zelf wat zoeken in deze streek. De camping was namelijk de allerduurste die we ooit zijn tegengekomen in Europa. Ja, er was een mooi zwembad, maar daar ga je ook 1 of 2 keer heen en dan ben je er klaar mee.

Tijdens een fietstocht in de omgeving van Blavand Strand kwamen we ontelbaar vakantiehuisjes tegen in de duinen. Ik moet bekennen dat ik het strand daar echt geweldig vond. Rustig en breed en vooral ook schoon! Even googlen en je hebt een topvakantie!
Alle reacties Link kopieren
Wij verblijven in ribe en willen de reis erheen dus onderbreken met een nachtje of een, twee(als het een echt leuke plek is).

Voor ons is het 800 km rijden, lijkt me best lang met zo'n kleintje.

Man dacht al aan stoppen in de buurt van Lubeck...



Strand is zeer kindvriendelijk las ik.

Ik moet nog een reisgids kopen, dan kunnen we het allemaal wat beter plaatsen waar wat ligt.



Maar tips van mensen die er geweest zijn, is altijd fijn natuurlijk.

De camping ziet er mooi uit @ Tinus.
Ribe is een leuk stadje, het openluchtmuseum is een aanrader, ook de waddeneilanden zijn mooi. Een van de eilanden kan je per auto gewoon bereiken, het strand is daar heel mooi.

In de legofolder bij de speelgoedwinkels in Nederland zit altijd een bon voor een kind gratis.
Alle reacties Link kopieren
Denemarken is leuk! Oke, mijn man en ik zijn er samen geweest (inmiddels hebben we een zoontje van 5 maanden), maar we gaan echt nog wel een keer terug met onze zoon ! Wij zaten op het vakantiepark Ribe Byferie. Is ons goed bevallen en ook Ribe is een leuk stadje. Het vikingcentrum (openluchtmuseum) was erg leuk vonden wij. En we zijn ook naar Legoland geweest. Prima te doen vanaf Ribe. Oh en het waddeneiland Romo zijn wij op geweest, je mag gewoon met je auto daar het strand op. Superleuk ! Een heel breed strand, lekker veel ruimte dus :-)

We zijn ook nog een dagje naar Odense geweest meen ik.

Dus ja, al met al is Denemarken ons echt heel goed bevallen en gaan we zeker nog eens terug als ons zoontje wat ouder is, in ieder geval gaan we zeker dan ook weer naar Legoland

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven