Leukste camping Italië met kleine kinderen (3 en 6) 2015

27-08-2014 21:41 13 berichten
Net terug uit Frankrijk en we zitten alweer te fantaseren waar we volgend jaar heen willen op vakantie. Meestal weet ik al precies wat ik het volgende jaar wil doen, maar nu hebben we eigenlijk nog geen idee. Ik neig nu naar Italië, naar een van de meren (Gardameer, is de omgeving daar wel mooi?, Lago Maggiore etc.) of Toscane. We willen sowieso met de auto en we willen een stacaravan huren. Ik wil het liefst een niet al te grote camping met een zwembad en dus een meer of strand in de buurt (liefst aan de camping) en een leuke speeltuin voor onze kinderen die dan 3,5 en net 6 zijn. Dus kom maar op met jullie succesverhalen en tips!!



Oh ja, Zuid-Duitsland of Denemarken zijn ook nog wel opties, of de Dordogne of eventueel Zuid-Frankrijk ook. Dus hele leuke campings in die regio's mogen ook .
http://www.vti.it/



Deze vonden wij geweldig. Niet al te grote camping met prachtig zwembad, direct aan zee en je loopt zo het bedrijvige dorp in. Ook vlakbij Venetie om eens te bezoeken, wij hebben echt genoten hier.
Alle reacties Link kopieren
Baia Verde op loopafstand van het Gardameer. Wij waren er vorig jaar, toen onze jongens 6 en 3;8 waren. We hebben het er heerlijk gehad.

Onze stacaravan stond in een soort hofje, waarbij de kinderen met elkaar op het middentereintje speelden. Was erg leuk.



Dit jaar zaten we in de Drome op camping l'hirondelle: Ook zeker een aanrader!!
Camping Rubicone is echt geweldig! Wel een grote camping, maar daar merk je niets van! Mooi zwembad, privestrand, een arena met activiteiten en shows, een supermarkt, restaurant met heerlijk eten, speelweides en ga zo maar door.

Het ligt tussen 2 gezellige stadjes in en naar Rimini en Verona kun je gemakkelijk met de auto.

Mirabilandia is een prachtig pretpark in de buurt (half uurtje met auto ongeveer) met ook nog een mooi waterpark ernaast. Ook zijn er diverse parken waar je met het openbaar vervoer heen kunt.

Heb hier genoten als kind, als tiener en als twintiger en gaan er over 2 jaar als ons kleintje er is en wat groter is (nu bijna 17 weken zwanger namelijk) zeker weer heen!

Ben in de tussentijd ook naar een hoop andere bestemmingen geweest, maar Rubicone blijft een speciaal plekje houden en dat is bij veel twintigers die ik ken ook nog steeds zo die er als kind ook kwamen
Alle reacties Link kopieren
De omgeving van het Gardameer is mooi, mediterraan landschap. Het is alleen erg toeristisch. Hotels en campings hebben allemaal privéstrandjes, er is ook een zwemparadijs, ik weet niet meer in welke plaats maar een rondje om het meer is geen wereldreis.
verba volant, scripta manent.
Camping Mario aan het Caldonazo meer. GEWELDIG!!
Groot, maar daar hoef je niet veel van te merken als je dat niet wil: Ca'Savio, aan de kust vlakbij Venetie ( je kunt met de boot oversteken)
Alle reacties Link kopieren
Camping Isolino aan het Lago Maggiore. Superleuke camping, mooie stavaravans.

Mooi zwembad met speeltoestel/glijbaantjes voor de kids (zeker die leeftijd!).

2 leuke speeltuinen, overdekte arena met kidsclub, kunstgrasvoetbalveld.

Wij vonden het een heerlijke camping en prachtige ligging.
Daar is hij weer: San Giorgio Vacanze aan het Gardameer. Have fun!
O ja, de camping is niet al te groot en heel, heel veel Nederlanders. Voor kleine kinderen wel zo leuk!



Ook Nederlandse animatie..
JoniJoni (wat een Nick ): 189 euro P/D exclusief bedlinnen en handdoeken: kolere wat een geld...
Bedankt voor de tips zover! Vooral camping Isolino spreekt me heel erg aan, vooral ook omdat ik dat gebied zo mooi vind. Wel mega duur allemaal. Wij betaalden dit jaar voor 2 weken in een stacaravan in Frankrijk ongeveer hetzelfde als wat je in Italie voor een week betaalt.
Alle reacties Link kopieren
Wij waren een week op camping Ranocchio, aan een klein meertje vlak bij het Comomeer. Zwembad aanwezig, speeltuin stelde niet veel voor, maar er liepen kinderen van alle leeftijden rond die zich prima vermaakten met elkaar. Je kunt zo het meer induiken vanaf de camping. Mobilhomes zeer betaalbaar, zeker voor Italiaanse begrippen.

http://www.campingranocchio.com/
Nothing happens for a reason

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven