Leukste stad in Belgie?

27-09-2012 19:50 32 berichten
Hallo,

Wij gaan in november een weekje Belgie doen, maar zijn nog niet uit over de locatie. Brugge? Gent? Leuven?



Welke stad is de moeite waard? Antwerpen en Brussel vallen af, daar zijn we al geweest.

Mijn advies:

Totaal aantal stemmen: 38

Leuven (8%)
Brugge (37%)
Gent (26%)
Antwerpen (13%)
Brussels (11%)
Knokke (3%)
Anders, namelijk.... (3%)
Alle reacties Link kopieren
Als Antwerpen en Brussel afvallen, waarom staan ze dan in je Poll?
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
Knokke, is erg gezellig, in de zomer, weet niet hoe het er in de herfst is.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
Ik zou Brugge en Gent combineren.
quote:Eindeloos schreef op 27 september 2012 @ 19:52:

Als Antwerpen en Brussel afvallen, waarom staan ze dan in je Poll?Om het wat leuker te maken.
Ik vond Brugge heel erg gezellig!
Alle reacties Link kopieren
Weet niet hoe oud je bent, maar Leuven is echt een heel leuke en mooie studentenstad. leuke kroegjes, terassen, winkels.



Brugge is leuk voor een dagje, knus leuk.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Alle reacties Link kopieren
Maar als je een week gaat kun je toch gewoon alle 3 de steden doen. Brugge - leuven is 1,5 uur rijden.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Alle reacties Link kopieren
Ik ben volgens mij de vreemde eend in de bijt hier, want ik vond Brugge weliswaar mooi, maar saaaaai.

Niks te beleven daar! Voor een dagje prima, maar om er meerdere dagen door te brengen... nee.



Ik vind zelf Luik ontzettend leuk (de voorsteden zijn vreselijk lelijk, maar de binnenstad is de laatste jaren erg hip en bruisend); Brussel is een gave stad en Antwerpen blijft mijn favoriet.
quote:Gatti schreef op 27 september 2012 @ 20:16:

Weet niet hoe oud je bent, maar Leuven is echt een heel leuke en mooie studentenstad. leuke kroegjes, terassen, winkels.



Brugge is leuk voor een dagje, knus leuk.Knus leuk, dat is een goede omschrijving. Ik weer dat hier op viva vaak enorm enthousiast wordt gedaan over Brugge. Maar het is een popperig stadje, heul erg toeristisch (japanners, chinezen) en erg truttig. Leuven en Gent is wat bruisender vergeleken het tuttige van Brugge.
Alle reacties Link kopieren
Ik vond brugge ook saai maar Gent heel leuk!
Ik ben maar 1 dag in Brugge geweest, dus dat zal wel schelen. Voor een dag vond ik het leuk iig
Zoals al werd geopperd, als je een week gaat is een aantal steden goed te combineren hoor. Ik weet echt niet hoe je een week in één van de steden kan doorbrengen zonder ergens anders heen te gaan.
Alle reacties Link kopieren
Brugge is mooooooooi. Maar je moet je er wel even in verdiepen. Dus hup naar de VVV en haal een boekje met wandelingen door de stad.



Verder kun je er met een koetsje rijden, leuke terrasjes pakken, de toren beklimmen, met een bootje varen.



Dus niets saais aan, gewoon genieten van wat je ziet.



Scheelt wellicht dat ik er met mijn nieuwbakken liefje was en we vooral ook erg van elkaar en de romantische setting hebben genoten.
Alle reacties Link kopieren
Oh, trouwens. Ik zou Brugge combineren met een bezoekje aan het strand van Knokke of Blankenberge.
Briljant idee!!!
Een combi, bedoel ik.
We willen wel een soort van avond/nachtleven ja...terrasjes e.d. Lekker eten, biertjes proeven, etc.
Zoek een leuke stad op aan de kust, vanuit bijvoorbeeld Nieuwpoort zit je in 3 kwartier in Brugge. Je kan lekker op het strand of de boulevard wandelen en af en toe een dag naar een stad als je zin hebt. Ook leuk om met de kusttram van de Panne helemaal naar zeeuws-vlaanderen te gaan of vice versa.

Hier spreekt een Blegische kust fan
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vorig jaar in een week Antwerpen, Brussel, Brugge gedaan waarvan Brugge gelukkig maar 1 overnachting en 2 dagen daar. Toen was t wel klaar. Niet echt heel hip.



Ik zou dan eerder Gent en Leuven combineren om in beide steden bv 3 dagen te zijn en dan de een na laatste dag naar Brugge rijden en daar ff door de stad racen en de toerist uithangen en te relaxen aan t strand.



Ik werk veel in Leuven en is een leuke gezellige studentenstad waardoor er veel te doen is en in een ontspannen sfeer.

Gent is erg leuk, zie het andere topic hier binnen reizen.
quote:mozart schreef op 27 september 2012 @ 20:28:

Brugge is mooooooooi. Maar je moet je er wel even in verdiepen. Dus hup naar de VVV en haal een boekje met wandelingen door de stad.



Verder kun je er met een koetsje rijden, leuke terrasjes pakken, de toren beklimmen, met een bootje varen.



Dus niets saais aan, gewoon genieten van wat je ziet.



Scheelt wellicht dat ik er met mijn nieuwbakken liefje was en we vooral ook erg van elkaar en de romantische setting hebben genoten.Saai is niet hetzelfde als truttig (en knus). Torentjes, middeleeuwse stadswal, poortjes, watertjes met bootjes, koetsjes, kantwinkeltjes. Het is gewoon belgisch madurodam van de middeleeuwen. En het kan zeker een pittoresk decortje zijn van een prille romance. Prille romances zijn alles behalve saai. Daar gaat Lelystad nog van bruisen
Alle reacties Link kopieren
Brugge!
Alle reacties Link kopieren
Antwerpen natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
quote:zoutopmijnhuid schreef op 27 september 2012 @ 20:32:

We willen wel een soort van avond/nachtleven ja...terrasjes e.d. Lekker eten, biertjes proeven, etc.Dan zou ik Leuven doen, dat is echt een studentenstad en daar is veel te doen op dat gebied. En Antwerpen blijft echt leuk, maar ja, dat wil je niet hé
Alle reacties Link kopieren
quote:Ivetje schreef op 27 september 2012 @ 20:26:

Ik ben maar 1 dag in Brugge geweest, dus dat zal wel schelen. Voor een dag vond ik het leuk iig Ja, ik vind Brugge ook leuk-voor-één-dag. Erg toeristisch is het ook, met als die paarden koetsjes enzo.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven