Lloret de Mar, do´s and dont´s?

21-02-2013 21:54 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Komende zomer (eind augustus/begin september) ga ik met mijn vriend naar Lloret de Mar. Wij zijn geen wilde feestbeesten, maar houden wel van lekker eten en gezellige uitstapjes.



Wie is er wel eens in Lloret de Mar geweest en kan ons restaurantjes aan- of afraden en weet leuke activiteiten die we kunnen doen of leuke plekjes die we kunnen bezoeken?
Waarom naar Llorret als jullie geen feestbeesten zijn? Genoeg andere leuke plaatsen... Maar dat was je vraag niet he .
Alle reacties Link kopieren
Omdat m'n vriend daar in de buurt al eerder op vakantie geweest is en nu wel graag een keertje naar Lloret wilde.quote:alouette schreef op 21 februari 2013 @ 22:00:

Waarom naar Llorret als jullie geen feestbeesten zijn? Genoeg andere leuke plaatsen... Maar dat was je vraag niet he .
Alle reacties Link kopieren
Lloret = don't



Verder geen tips :-)
Alle reacties Link kopieren
Ik begrijp niet zo goed waarom je deze bestemming hebt gekozen. Wat zijn je interesses?



Ik heb de volgende tips in een ander topic over lloret gegeven:

Er zijn rond Blanes/Lloret 3 botanische tuinen die erg mooi zijn: Mari Mutra bij Blanes (beneden aan de heuvel zit het één van de beste paella restaurants - prijs middenklasse - van de Costa Brava, genaamd Flores), Pinya de Rosa (vooral cactus en aloe) en bij Lloret Jardins de Santa Clotilde (mooie Italiaanse tuin).



Varen lang de kust naar Tossa de mar mooi wit kustplaats. Leuk om met de boot heen te varen.



Figueres (museum Dali (sorry foutje).



Ook leuk om te bezoeken zijn wijngaarden o.a. die waar de Cava vandaan komt.



Catelonie is ook steeds meer bezig om haar oudheden en geschiedis in de picture te zetten d.m.v. projecten mbt cultureel erfgoed. In Lloret zit een goede VVV (Bur. Turistic) waar ook allerlei info over de streek te krijgen is.

Zie: http://lloretdemar.org/en/
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Lloret De Mar is op zichzelf al een absolute DON'T!
quote:baan68 schreef op 21 februari 2013 @ 22:02:

Lloret = don't



Verder geen tips :-)Dat dacht ik ook
Don't.
Alle reacties Link kopieren
Tjonge.....waarom zou je naar Lloret de Mar willen behalve dan voor het zuipen?

Maar ik ben er nooit geweest
Alle reacties Link kopieren
Ben wel in Lloret geweest toen ik een jaar of 17 was, en ja toen was het leuk maar als ik er nu aan terug denk ik OMG nooit meer.
Alle reacties Link kopieren
Lloret is best leuk als je 17 bent en met vriendinnen gaat



Wat Gizz zegt dus
Alle reacties Link kopieren
Rij een stukje door en ga naar Palamos. Leuk dorpje met genoeg leuke restaurantjes!
Alle reacties Link kopieren
als je 17+ bent, zeg ik niet doen. Dat is namelijk een beetje het oudste wat je daar zal tegenkomen.



Ik ben er 1 keer geweest met een groepje meiden want dat wilde de rest graag en het was toch net uit met mijn vriend dus niks hield me tegen te gaan met ze, maar wat een klote vakantie haha... Ik had ook nog eens een keelontsteking dus misschien dat ik het daarom wat minder vond.



Aanrader (mijn leukste dag althans) was misschien het waterpark (waterworld geloof ik) net buiten lloret. Geloof dat er ieder half uur vanaf the terminal een bus rijdt. Eigenlijk was het leukste gedeelte naast het waterpark. (bunjeejumpen!)



Maar als je nog niet geboekt hebt, niet doen!
Alle reacties Link kopieren
Langs de kust rijdt een treintje naar Barcelona. Je bent wel zo'n anderhalf uur onderweg, maar het is een hele leuke trip. Met een leuke bestemming natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Ik zie ook alleen maar do'nts. Ben er ooit langsgereden, heel hard dat zeker.
Alle reacties Link kopieren
Do: een huurauto om de omgeving in te trekken (lees: zo snel mogelijk Lloret uit te rijden).
Wat eten we vanavond?
Ik ben een keer in Lloret geweest met vriend, toen ik achttien was. Als je niet van stappen houdt zit je daar niet goed.



Trein naar Barcelona is een aanrader. Barcelona is mooi en de trein rijdt langs de kust. Scooter huren is ook leuk, maar... Wij werden bijna beroofd onderweg, was een nare ervaring. (Mannen die aan mijn tas begonnen te trekken.) Waterpark kan je ook doen. Tossa de Mar is een mooi plaatsje trouwens.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb meteen zin in een feessie!

https://www.youtube.com/watch?v=hioMPmjhQPM
Alle reacties Link kopieren
Kootjes Eetcafe



Als je tijdens je vakantie in Lloret de Mar trek hebt in lekker Nederlands eten, dan moet je zeker naar eetcafé Kootjes gaan. Het is te vinden op de C/Valenti Almirall 3. In Kootjes eetcafe is het altijd gezellig en dat komt onder meer door de muziek, van Nederlandstalige hits tot Top 40. Op het terras is het in de zomermaanden goed vertoeven met een koud biertje of een lekker wijntje. [Meer info>>]

Restaurant de Hof



Restaurant de Hof in Lloret de Mar is te vinden in het oude centrum aan de Calle de Esperance 20. Het restaurant ligt op nog geen 300 meter van het strand. Dit restaurant wordt gerund door Nelrie en Jac en je kan er tot 14.00 genieten van een heerlijk ontbijt. Of je nu voor een fruit ontbijt gaat of voor een echt Engels ontbijt compleet met spek, bonen en eieren, je gaat zeker met een voldaan gevoel van tafel! [Meer info>>]

Snackbars

Snackbar De Koe



Tijdens je vakantie in Lloret de Mar kan je elke dag genieten van lekkere patat, frikandellen speciaal en natuurlijk kroketten! De enige echte Hollandse snackbar van Lloret de Mar heet de Koe is te vinden in het centrum van Lloret de Mar, precies tussen de Moef GaGa en discotheek Bumpers. Het is wel slim om voordat je naar het café gaat, om even goed te eten! [Meer info>>]http://www.lloret.nl/lloretdemar/eten-restaurants/
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
http://www.tripadvisor.nl ... _of_Girona_Catalonia.html
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Het komt allemaal weer boven...

Moef GaGa. Bumpers. Hof Van Holland. St. Trop. De Koe.



Dikke pret!
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 21 februari 2013 @ 22:58:

Kootjes Eetcafe



Als je tijdens je vakantie in Lloret de Mar trek hebt in lekker Nederlands eten, dan moet je zeker naar eetcafé Kootjes gaan. Het is te vinden op de C/Valenti Almirall 3. In Kootjes eetcafe is het altijd gezellig en dat komt onder meer door de muziek, van Nederlandstalige hits tot Top 40. Op het terras is het in de zomermaanden goed vertoeven met een koud biertje of een lekker wijntje. [Meer info>>]

Restaurant de Hof



Restaurant de Hof in Lloret de Mar is te vinden in het oude centrum aan de Calle de Esperance 20. Het restaurant ligt op nog geen 300 meter van het strand. Dit restaurant wordt gerund door Nelrie en Jac en je kan er tot 14.00 genieten van een heerlijk ontbijt. Of je nu voor een fruit ontbijt gaat of voor een echt Engels ontbijt compleet met spek, bonen en eieren, je gaat zeker met een voldaan gevoel van tafel! [Meer info>>]

Snackbars

Snackbar De Koe



Tijdens je vakantie in Lloret de Mar kan je elke dag genieten van lekkere patat, frikandellen speciaal en natuurlijk kroketten! De enige echte Hollandse snackbar van Lloret de Mar heet de Koe is te vinden in het centrum van Lloret de Mar, precies tussen de Moef GaGa en discotheek Bumpers. Het is wel slim om voordat je naar het café gaat, om even goed te eten! [Meer info>>]http://www.lloret.nl/lloretdemar/eten-restaurants/





Ik MOEST dit onverkort quoten... Er is in bijna 30 jaar bijna niks veranderd daar, als ik het zo lees! :-D



Bestaat Bar Sinatra nog? Daar mixten ze nog sangria op authentieke wijze met restjes sterke drank (gin en zo) vermengd met fruit en frisdrank. Je dronk het weg als limonade, maar als je opstond kwam de man met de hamer. Daar was de moderne Breezer nog niks bij!



En dan waren we nog niet eens op een zuipvakantie (sterker nog, je kon heel leuk wandelen destijds in die omgeving), maar je ontkwam er niet altijd aan :-)
Alle reacties Link kopieren
De waterparken, Port Aventura, je hebt er een zwart strand: interessant om te zien. Wel bloedjeheet. Verder.... tsja... veel Hollandse voedseltenten en eveneens Engelse. Kan er echt niet tegen als je Ollanders op vakantie hagelslag ziet eten naar restaurantjes ziet gaan waar ze kroket met friet serveren. Was dan net zo goed thuisgebleven. Achja, mijn mening. Anyway, ga naar Barcelona o.d. als je in Lloret bent.
No love without lost
Alle reacties Link kopieren
Vreselijk als je er heen gaat en geen zin meer hebt in stomme tenten met jongelui, zuipen, enz.



Wat ik erg leuk vond en er zeker langer had willen blijven, neem de trein naar Barcelona. Geweldige stad. Zo jammer dat ik daar dan weer zo kort ben geweest. Weet de prijzen nu niet maar destijds toen ik jong was, waren de prijzen nog een schijntje.

Even googlen wat je wilt zien in die stad maar als je daar een week bent dan ben je nog niet uitgekeken.



Veel plezier.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
eind augustus is t feestseizoen wel voorbij

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven