Maastricht

29-07-2014 10:12 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Volgende week zijn wij een aantal nachten in Maastricht. Nu had ik een grotten klimtocht gevonden wat mij erg leuk leek...Echter deze is niet op de dag dat wij er zijn. Heeft iemand tips voor een soort gelijke tocht in de buurt? We zijn met de auto.

Andere tips zijn ook welkom. We zijn er vaker geweest, het volgende hebben we al gedaan:

-Grotten: Maastricht en Valkenburg

-Stadswandeling

-Burcht? Maastricht en Valkenburg

-Natuur historisch museum

-Therme 2000 (Wat we trouwens vreselijk vonden, maar dat ligt aan ons)

-Shoppen Maas- Mechelen



Wat ons niets lijkt is mountainbiken door de grotten, maar wie weet hebben jullie andere ervaringen.



Wie heeft trouwens de ultieme tip voor een hotel in centrum Maastricht? Budget max 120 euro.



IVM nachtdienst zal ik overdag niet reageren omdat ik dan slaap.

PS ik weet dat er meerdere onderwerpen hierover zijn, maar zoekfunctie lijkt het bij mij niet te doen.



Alvast bedankt voor de reacties.
Alle reacties Link kopieren
Thermea 2000 is een hel, maar de Carolus thermen in Aken zijn fantastisch. Begane grond heeft verschillende stoom- en thermaalbaden. Via de tweede verdieping kom je bij het saunalandschap en kun je naar de eerste verdieping waar het "natte" gedeelte van de sauna is: diverse Romeinse en stoombaden. Badkleding is alleen toegestaan (verplicht) op de begane grond.



Vlaaien workshop in de bisschopsmolen (rondleiding en lunch/vlaai eten kan ook).



Er is nu een route met allerlei ondergrondse geluidskunst. Maastricht Undertones.
Alle reacties Link kopieren
Scootertocht door de omgeving. Ik vond handig om de routepunten van de ANWB te volgen.
Alle reacties Link kopieren
De ANWB Mergellandroute rijden met de auto (staat met ANWB borden aangegeven).



Rondleiding door de Kazematten onder Maastricht.



Rondvaart.



Tokkelen vanaf de Wilhelminatoren in Valkenburg:

http://www.agogovalkenburg.nl/NL/tokkelen
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



Ik ben een ras echte Maastrichtse.



- Indien je Thermae 2000 niets vind, wellicht wel de Carolus Thermen in Aken.



- Een stadswandeling door de mooiste stad van Nederland: Maastricht dus :p.



- Rondleiding Kazematten.



- Ga een vlaai maken.



- Een rondvaart.



Indien je gaat winkelen in Maastricht, vooral het Metreechs winkelke niet overslaan! Hier vind je verschillende dingetjes van Maastricht. Altijd leuk!



Veel plezier in mijn mooie stad ;)!
Carpe Diem!
Alle reacties Link kopieren
Slavante (www.slavante.nl) is geweldig, prachtige locatie en heerlijke taart
Alle reacties Link kopieren
Dank voor alle reacties tot nu. Ga vannacht eens alle tips bekijken als er tijd voor is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven