Met 2 kleine kinderen in hostel/jeugdherberg

23-07-2014 10:41 36 berichten
Met mijn 2 kinderen van 5 en 8 willen mijn man en ik een paar dagen naar Berlijn. Onze voorkeur gaat uit naar de wijken Prenzlauer Berg of Kreuzberg. Nu liggen in die wijken een aantal hostels/jeugdherbergen. Ik heb vroeger altijd gebackpackt en een hostel spreekt mij meer aan dan een saai hotel. Echter zit men wel te wachten op 2 kinderen daar. We nemen dan natuurlijk wel een familiekamer met voorkeur voor eigen badkamer.

Het lijkt mij ook leuk mijn kinderen het backpackerssfeertje te laten proeven.

Alternatief zou een appartement zijn, maar is weer gelijk een stuk duurder,



Wat denken jullie: Leuk!!Moet je doen of: nee ze zijn te jong en de gasten zitten echt niet te wachten op dat jonge grut.
Alle reacties Link kopieren
In mijn ervaring heeft een hostel vaak niet een sfeer die bij kleine kinderen past. Feestjes en lawaai of juist een 'hippiesfeer' kom ik weleens tegen. Ik zou zelf ook niet op kleine kinderen zitten te wachten tijdens mijn verblijf. Als er echter een familiekamer is, dan is er in het hostel wellicht een andere mindset dan in hostels waar ik ben geweest. Ik vraag me wel af of een appartement via Wimdu of AirBnB niet voordeliger / even duur is.
I choose happy!
Alle reacties Link kopieren
Ow jaaa, tuurlijk zitten die vrijgevochten jongeren die nu lekker een jointje kunnen roken en zich te pletter kunnen zuipen op een paar kleine kinderen te wachten! Gezellig juist!

Of jij en jouw kinderen daar op zitten te wachten.....

Ik hoop het niet. Ik snap niet dat je je kinderen daar aan bloot zou willen stellen eigenlijk.
Dank voor de tip. Airbnb ken ik al;Wimdu niet.
Alle reacties Link kopieren
Leuk juist! Ik kwam in Argentinië een keer een jong stel tegen met kinderen van 3 en 5 in een hostel tijdens het gezamenlijke eten in zo'n grote zaal. We hebben hartstikke veel plezier met ze gehad. En ik snap heel goed dat je ze kennis wil laten maken met het backpackersfeertje. Ik denk dat er juist heel veel vrije openminded mensen rondhangen die het heel leuk vinden. En het zijn ook geen babies die je de hele nacht wakker houden met gehuil.



Ik zou het gewoon proberen. En bevalt het niet, dan doe je het de volgende keer anders.
quote:nina1966 schreef op 23 juli 2014 @ 10:52:

Ow jaaa, tuurlijk zitten die vrijgevochten jongeren die nu lekker een jointje kunnen roken en zich te pletter kunnen zuipen op een paajeugdherbergenne kinderen te wachten! Gezellig juist!

Of jij en jouw kinderen daar op zitten te wachten.....

Ik hoop het niet. Ik snap niet dat je je kinderen daar aan bloot zou willen stellen eigenlijk.





Natuurlijk stel ik mijn kinderen daar niet aan bloot. Niet alle hostels zijn zoals jij omschrijft. Ik maak mijn keuze aan dehand van de meningen van andere gasten. Er zijn ook veel oudere mensen die gebruik maken van hostels/jeugdherbergen.



Zal ik je het nummer even geven van Jeugdzorg? Kun je gelijk even bellen en ze wijzen op dit topic.
Alle reacties Link kopieren
Nina, wat een geweldig cliché moet ik mezelf ook tot die categorie rekenen omdat ik veel in hostels slaap?



TO, veel hostels hanteren een ondergrens voor leeftijd. Ook de beschaafde hostels zonder joints en dronken jeugd. Die ondergrens ligt eerder bij 16-18 dan bij 8 jaar.

Ik zou eens goed informeren.



Ik zou het als backpacker niet erg vinden om incidenteel jonge kinderen tegen te komen, met de nadruk op incidenteel.
ik zou maar goed kijken of het geen party hostel is, of een hostel waar je vanwege de buurt en de prijs kan verwachten dat er enorme groepen Australiërs van 18-21 zitten die zich altijd klem zuipen in Europa..
Ik heb alleennog opp bookings.com gezocht en de hostels die daar getoond worden hanteren blijkbaar geen ondergrens (ik moest bij de zoekfunctie de leeftijden invullen). Maar bedankt voor de tip iig.
Alle reacties Link kopieren
Leuk idee, waarom niet. Ik heb ook veel ervaring met hostels (in verschillende Europese landen) en daar zaten echt niet alleen maar (feestende) jongeren. Ik heb vaak genoeg oudere mensen gezien of gezinnen. Als je een eigen kamer hebt is er ook eigenlijk nauwelijks verschil met een hotel, toch?



Wat Nina zegt over hostels is absoluut niet waar hoor. Je moet het gewoon zien als een goedkoop hotel!



Mijn ervaring met AirBnB is dat het net zo duur is als een gewoon hotel of appartement.
Ik vind hostels niks, wegens het uitgaans/nachtleven wat veel backpackers er op na houden. Verder zou ik voor 'n hotelkamer met tussendeur gaan zodat je kinderen en jullie zelf privacy hebben. Ik kon als kind echt niet tegen het gesnurk van mijn vader, gelukkig heb ik altijd 'n eigen hotelkamer gehad (behalve 'n keer een nachtje op doorreis na, maar toen sliep ik dus ook niet)
Alle reacties Link kopieren
Toen mijn eerste kleindochter twee was ging ze al mee backpacken in een ver land, als haar zusje twee is gaan ze weer. Op die leeftijd krijgen ze er niet veel van mee maar de oudste volgend jaar wel. Ze nemen altijd wel een familiekamer. Er zit wel verschil tussen hostels in Europa en in landen die aan de andere kant van de oceaan liggen, ze komen meestal weinig grote groepen feestende jongeren tegen.
verba volant, scripta manent.
Ik heb 2x in een hostel geslapen. Ene keer was lekker rustig maar de andere keer had ik een groep jongens als buren die nogal lawaai maakten 's nachts als ze weer terug kwamen van het stappen. Had oordoppen bij maar hoorde er nog alles doorheen.

Dat laatste hostel was trouwens het Metropol hostel in Berlijn wat ook in een populaire wijk ligt qua uitgaan volgens mij.



Beide keren was buiten alle vakanties om.
Alle reacties Link kopieren
@Marianne Oh ja, is er zo veel verschil tussen Europese hostels en die in andere landen? Dan ben ik benieuwd want later dit jaar ga ik voor het eerst in hostels in Azië verblijven. Hopelijk valt dat niet tegen dan :P.
Kinderen en jongeren in hostels blijven altijd een gok. Jij kunt last hebben van de andere gasten, en zij van jouw kinderen.



Een kamer met privésanitair in een Europees hostel is trouwens bijna net zo duur als een gewoon hotel, alleen krijg je dan minder luxe voor je geld.

Ik zou gewoon de leukste accomodatie zoeken, of dat nou een hostel, hotel of appartement is.



Ik snap eigenlijk nooit zo goed waarom gewone hotels saai zouden zijn.

Mijn ervaring is dat backpackers vaak veel minder te melden hebben dan willekeurige hotelgasten. Ze maken allemaal hetzelfde mee, rennen allemaal achter de Lonely aan en gaan ervanuit dat hun avonturen voor jou net zo interessant en nieuw zijn als voor henzelf (not). Waar kom je vandaan en waar ga je naartoe, dat is het vaak wel.
Hangt volgens mij erg af van waar je zit, qua sfeer. Zit je ergens waar men vooral trekkings doet zal het rustiger zijn dan in 'n centrum van 'n stad. Ik ben zelf puur 'n ochtendmens en heb geen zin om in accommodaties te verblijven waar het ver na middernacht nog lawaaierig is.
Crique, daar heb je wel een goed punt over de saaiheid in hotels. Ik vind het er saai, ik hou nu eenmaal van het sfeertje in hostels: het gevoel van vrijheid. Vraag is of ik dat gevoel ook heb aks ik daar met mijn kinderen ga zitten.
In hotels ben je net zo vrij hoor. En 's ochtends lekker aan 'n uitgebreid ontbijtbuffet kunnen aanschuiven is ook heerlijk. Kijk anders voor 'n kleinschalige B&B. Vaak heel sfeervol met persoonlijke service.
Alle reacties Link kopieren
quote:EvaViva schreef op 23 juli 2014 @ 12:18:

@Marianne Oh ja, is er zo veel verschil tussen Europese hostels en die in andere landen? Dan ben ik benieuwd want later dit jaar ga ik voor het eerst in hostels in Azië verblijven. Hopelijk valt dat niet tegen dan :P.



De kinderen zijn in hostels in Mexico geweest, Maleisië, Japan, dat was niet echt een hostel maar iets wat je ermee kunt vergelijken, in Australië. In die hostels kwamen nauwelijks groepen jongeren en als ze er al waren, waren ze toch van een ander slag dan de feestgangers die je in veel Europese landen tegenkomt.

In Rotterdam zit een Stayokay in een woonwijk waar ook nogeens veel horecagelegenheden zijn met nachtvergunningen, je wilt niet weten hoeveel overlast de omwonenden hebben, vooral van Engelse jongeren, die kunnen niet tegen het Nederlandse bier, daar zit veel meer alcohol in dan in het gemiddelde Engelse bier. Spanjaarden en Italianen zijn ook luidruchtig, niet vervelend maar ze maken wel veel lawaai omdat ze nooit ophouden met praten, Japanners daarentegen hoor je nauwelijks, zelfs als ze met een groep van twintig man zijn.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
quote:LouisaVuitton schreef op 23 juli 2014 @ 12:34:

Crique, daar heb je wel een goed punt over de saaiheid in hotels. Ik vind het er saai, ik hou nu eenmaal van het sfeertje in hostels: het gevoel van vrijheid. Vraag is of ik dat gevoel ook heb aks ik daar met mijn kinderen ga zitten. Dat klinkt een beetje als dat je een vakantie wilt zoals het was vóór de kindjes. Met is gewoon anders, dat zul je moeten accepteren. En er zijn echt hele leuke familie hotels mét sfeer. Maar ja, niet de sfeer van zuipen en uitgaan of het trekken zonder geld nee.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk niet dat anderen in een hostel/jeugdherberg daarop zitten te wachten.

Daarnaast snap ik niet helemaal waarom je ze 'de sfeer'' van het backpacken daar wil laten proeven, daar zijn kinderen van die leeftijd toch helemaal niet mee bezig.

Dat jij (en partner?) het willen is wat anders, maar zoals je vast weet, is op vakantie/tripje gaan met kinderen sowieso anders, en is 'saai' (lees; comfortabel/handig) met kinderen soms juist goed/handig.

Dus ik snap niet echt waarom je dit zou willen..
Alle reacties Link kopieren
quote:LouisaVuitton schreef op 23 juli 2014 @ 12:34:

Crique, daar heb je wel een goed punt over de saaiheid in hotels. Ik vind het er saai, ik hou nu eenmaal van het sfeertje in hostels: het gevoel van vrijheid. Vraag is of ik dat gevoel ook heb aks ik daar met mijn kinderen ga zitten.





Voor je kinderen is het waarschijnlijk reuze spannend een paar nachtjes in een hotel. Voor het sfeertje, het gevoel van vrijheid zul je zonder je kinderen moeten gaan.

Het bijt elkaar een beetje: de combinatie kinderen en vrijheid.
quote:EvaViva schreef op 23 juli 2014 @ 12:18:

@Marianne Oh ja, is er zo veel verschil tussen Europese hostels en die in andere landen? Dan ben ik benieuwd want later dit jaar ga ik voor het eerst in hostels in Azië verblijven. Hopelijk valt dat niet tegen dan :P.nee hoor. Ook in Europa heb je rustige hostels die zich ook richten op gezinnen, en over al ter wereld heb je ook hostels waar veel backpackers komen, jong en oud, maar in Azië heb je wel veel Australiërs natuurlijk (dicht bij) in groepen (maar die zijn er over al).
quote:LouisaVuitton schreef op 23 juli 2014 @ 12:34:

Crique, daar heb je wel een goed punt over de saaiheid in hotels. Ik vind het er saai, ik hou nu eenmaal van het sfeertje in hostels: het gevoel van vrijheid. Vraag is of ik dat gevoel ook heb aks ik daar met mijn kinderen ga zitten.



Die vrijheid zat hem meer in het gebrek aan kinderen dan in het hostel, ben ik bang. Het leven is veranderd.



Als je een leuke bestemming hebt uitgezocht ben je trouwens toch de hele dag op stap, waarom zou je je vertier dan in je hostel moeten zoeken?

Met kleine kinderen lijkt een comfortabele basis me juist wel weer fijn en handig.
Ik zit ook vaak genoeg op vakantieparken zoals Landal en heb het daar ook prima naar mijn zin.



Ik keek vandaag op bookings.com en zag daar de optie voor een hostel voorbij komen. Had daar, sinds de kinderen, niet over nagedacht, maar nu begon het ineens weer te kriebelen.



Maar ben, na jullie reacties, toch wel gaan inzien dat het niets voor de kinderen is. Hotel is ook uitgesloten omdat ik dat echt niet leuk vind. Bed & Breakfast is een goed alternatief: ga mij daar eens in verdiepen.



Dank voor het meedenken en een fijne vakantie voor iedereen die nog op vakantie gaat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven