Mexico Playa del Carmen: Tips excursies, shoppen, eten etc?

07-06-2011 14:15 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Over een aantal weken is het dan eindelijk zo ver, op vakantie naar Playa del Carmen in Mexico! Ik heb eigenlijk twee vragen:



Ik wil graag met mijn vriend een aantal (3 a 4) excursies doen maar er zijn er zo veel en het kost best allemaal wat bij elkaar.

Wat zijn de leukste excursies en waar kun je deze voor een goede prijs boeken bij een betrouwbaar adres?



En de tweede is hebben jullie verder leuke tips voor shoppen, eettentjes, uitgaan etc in Playa del Carmen of omgeving?



Ben benieuwd naar jullie ervaringen en tips en alvast bedankt!



Groetjes

Welke van de volgende excursies vind jij een aanrader?

Totaal aantal stemmen: 14

Tulum (21%)
Chichén Itzá (36%)
Jeeptocht Sian ka'an (7%)
Cozumel Geen stemmen
Isla Holbox (7%)
Isla Mujeres (7%)
Cenotes Geen stemmen
Dagje Cancun Geen stemmen
Anders (21%)
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een Jeep tocht in combinatie met snorkelen in de Cenotes gedaan (jaren geleden). We aten ook bij een mexicaans gezin, wat overigens voelde als een commercieel gebeuren.

Op zich was het wel een leuke trip, aan het eind mochten we relaxen in hangmatten, hier werden we helemaal lek geprikt door de muggen (echt heel erg), mijn man is daar nog behoorlijk ziek van geweest. Alleen hierom al zou ik het je afraden.

Verder hebben we niets gedaan, we waren op huwelijksreis, en hebben 8 dagen heel erg luxe all-inclusief in gezeten.
Wij hebben een paar jaar geleden ook heel luxe all-inclusive gezeten in Playa del Carmen, dus kan je niks vertellen over eettentjes. We hebben wel verschillende uitstapjes gemaakt.



We zijn op Jeep-safari gegaan, het "binnenland" in, waar we bij een authentiek dorpje kwamen en daar hebben we met een tuk-tuk een rondritje in het dorp gekregen, we kregen een dansvoorstelling van schoolkinderen, een rondleiding in een tortillafabriekje en we hebben gezien hoe mensen middenin de bushbush wonen, heel primitief. We hebben ook gezwommen in een lagune en we hebben uitgebreide informatie over de aloë-vera plant gekregen.



Uiteraard is een Maya-tempel ook aan te raden, daar "moet" je geweest zijn als je in Mexico bent.



Maar het allermooist was een snorkelexcursie. We gingen naar drie plekken: snorkelen in een grot, snorkelen in een lagune en snorkelen in een rivier, waar zoet en zout water bij elkaar kwamen. We hebben de mooiste vissen gezien en een reuzeschildpad.



Het enige wat ik leuk vond om te shoppen waren van die schalen en kannen in mooie felle kleuren.



Als ik dit zo lees wil ik weer!
Alle reacties Link kopieren
Excursie Tulum en Coba vond ik erg leuk.2 verschillende soorten Maya tempels/steden de ene in de jungle en de ander aan een schitterend strand.Denk haast wel het mooiste strand wat ik ooit heb gezien.



Wij waren er maar een week en zijn dus daar geweest en 1 dagje naar Xaret om te snorkelen etc,was leuk maar niet bijzonder.



Mochten we langer waren geweest zouden we Cozumel en Sian kaán ook gedaan hebben.Chitzen Itza vond ik te ver weg.



Wij hebben gewoon geboekt bij een buro in een zijstraat van die hoofdstraat.Was niet duur.
Alle reacties Link kopieren
In Playa Del Carmen is een groot busstation. Busdienst is geweldig, gewoon de bus nemen naar Tulum en daar rond gaan kijken.

Ook naar de grote Ecoturismo (Xel Ha en Xcaret) parken gaat een bus. Veel goedkoper dan een toerbus en je bepaalt zelf wanneer je weer weg gaat.
Alle reacties Link kopieren
Snorkelen in Akumal is ook leuk.

Kun je ook met de bus heen.
Alle reacties Link kopieren
Allemaal heel erg bedankt voor de reacties.

Stabiloboss waar ligt Akumal? Is dat in de buurt? En hoe duur was dat als ik vragen mag?
Alle reacties Link kopieren
quote:tessa87 schreef op 07 juni 2011 @ 15:48:

Allemaal heel erg bedankt voor de reacties.

Stabiloboss waar ligt Akumal? Is dat in de buurt? En hoe duur was dat als ik vragen mag?

Akumal was een uurtje verder met de bus. Kan ook een half uur zijn geweest. De bus een paar euro.

Daar kun je zwemvest en snorkel huren, maar ik weet niet wat dat kost, want ik heb zelf een snorkel en duikbril op sterkte.
Alle reacties Link kopieren
Heerlijk vooruitzicht :-). Alles kan heel gemakkelijk met het openbaar vervoer. Coba is heel tof (kun je zelf op de piramide klimmen). Chitzen Itza is ook prachtig.



Je kunt vanuit Playa ook heel gemakkelijk de ferry nemen naar Cozumel, daar een auto huren en lekker naar het doodstille andere eind van het eiland rijden. Heerlijk.
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn toen naar het eilandje Isla Contoy geweest. Ontzettend mooi. Ik weet niet of deze excursie nu nog aangeboden wordt. Als dat wel zo is dan moet je zeker naar Isla Contoy toe gaan.
Ik raad je alles aan, behalve Cancun. Vreselijke stad.



De rest vond ik erg interessant om te zien en snorkelen was erg leuk.
Alle reacties Link kopieren
Xel-ha vond ik overigens geweldig.

Nog nooit zo veel vissen gezien bij het snorkelen.

En het allerlekkerste ceviche-buffet ooit. Heb er zelfs een keer over gedroomd.
Alle reacties Link kopieren
Wat ik je zeker kan aanraden is zwemmen met de walvishaaien. Dit is niet in een park, maar in de natuur. Tussen 15 juni en 15 september zwemmen deze beesten langs de kust, ze kunnen tot 18 meter lang worden. Dit is echt de meest toffe excursie ooit. Ik woon in Playa del Carmen en kan geregeld van alles gratis doen, maar het enige wat nog echt super gaaf is na het al 10 keer gedaan te hebben is het zwemmen met de walvishaaien. Het is wel prijzig, maar je ziet de beesten gegarandeerd, want als ze je niet ziet, krijg je je geld terug.

Je gaat normaal gesproken met de bus naar Punta Sam (bij cancun) en daar de boot op. Tussen Isla Contoy en Isla Holbox kom je ze meestal tegen. Je gaat dan met maximaal 2 personen tegelijk het water in en snorkelt boven deze inmense beesten. Zou het zeker aanraden.



Andere aanraders zijn Isla Contoy, Coba (vind ik veel mooier dan Chichen Itza), Sian Kaan, Akumal en Tulum (vooral voor het strand).



Cozumel zou ik afraden, de boot erheen is vrij prijzig en zo heel interessant is het niet. Het dorpje is geen zak aan, aan de andere kant van het eiland is het wel mooi (moet je wel een auto of scooter huren om er te komen), maar persoonlijk vind ik Tulum en Sian Kaan stukken mooier.



veel plezier!
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Heel erg bedankt voor jullie reacties heb ik zeker wat aan!

Xel-ha heb ik van anderen ook hele leuke verhalen over gehoord, zeker een leuk idee!



En Rianneplaya jij woont daar? Wat gaaf! leuke tips! Weet jij een goed adres waar ik deze excursies kan boeken in playa del Carmen? En heb jij nog leuke tips voor shoppen, uitgaan of gezellige restaurants daar? Alvast bedankt ook voor de anderen natuurlijk!



Groetjes
Alle reacties Link kopieren
Voor de verschillende excursies hangt het er een beetje vanaf wie het aanbiedt waar je het moet boeken. Over het algemeen is de prijs overal hetzelfde aangezien het vaste verkoopprijzen zijn die ze niet lager mogen verkopen. Soms zit er een beetje verschil tussen, bijvoorbeeld snorkeltours, maar dan heb je of een wrak of een mooi bootje en drankjes erbij. Dus je moet goed opletter wat erbij inbegrepen zit.



Qua restaurantjes, er is zoveel. Alles zit bijna op Fifth Avenue, of laat ik zeggen, alles voor toeristen Als je echt typisch mexicaans wilt eten, tussen de mexicanen op plastic stoelen in TL licht kan ik je Fogon aanraden. Het klinkt heel ongezellig maar het eten is heerlijk. Zitten er 3 in Playa, gewoon even bij je hotel vragen wat het dichtste bij zit. Verder zit er zo ontzettend veel, hou je van Italiaans is La Piola een aanrader, lekker ontbijten bij La Cueva del Chango, Sushi bij Sushi Tlan, Sushi Aso o Sushi Itto, ook leuk is Fusion. Op het strand, je kan er eten, wel lekker, niet heel speciaal, lekkere cocktails drinken op het strand en elke avond een fire show die erg leuk is.



Qua shoppen zijn er vooral heel veel souvenirswinkels, verder qua kleding niet heel veel speciaals. Als je echt wilt shoppen kan je beter naar Cancun gaan naar La Isla of Malecon Las Americas.



Veel plezier!
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal!



Ik ga over 2 weken ook naar Playa del Carmen! Enorm veel zin in! Namens mij ook bedankt voor alle leuke ideeën!



Zie helaas wel dat de weersvoorspellingen erg slecht zijn..



@ rianneplaya: zijn de weersvoorspellingen in NL voor Mexico een beetje betrouwbaar? Hoe is momenteel het weer daar?



Hebben jullie misschien tips voor excursies etc als het echt slecht weer is? Alvast bedankt!!



Liefs, Flowerdiva
Alle reacties Link kopieren
Ik vind Isla Mujeres leuk.. rijbewijs meenemen en dan zo'n golfkarretje huren om het eiland mee over te reizen, of een bootje vinden die je mee wil nemen om te gaan snorkelen (wat daar erg mooi is). Om op Isla Mujeres te komen neem je de bus vanuit Playa del Carmen naar Cancun, dan de taxi naar de haven en dan de boot.

Eten in Playa: overal op de 5a Avenida.. en drinken ook! Keuze genoeg!!!
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Een paar dagen geleden zat ik nog in Playa del carmen.

Wij hebben vooral rondgehangen bij Fusion, nice tentje was dat!

Die winkelstraat vond ik vreselijk, maar ik ben daar ook gewoon niet van.

Zeker ook een cenote bezoeken, is ook altijd fijn als slecht weer optie. Tulum en chichen itza zijn de moeite en idd het zwemmen met walvishaaien bij Holbox was geweldig!! Heb dit op 25 mei gedaan en toen waren ze er al.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga in oktober, dus ik lees ook even mee voor tips
Alle reacties Link kopieren
De weervoorspelling is over het algemeen heel slecht. Er staat de afgelopen 3 maanden dat het regent, en we zitten met smacht te wachten op regen. Vorige week heeft het eindelijk 1 dag geregend en vannacht een beetje, verder is het prachtig weer, heerlijk warm!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben vorig jaar naar Playa Del Carmen geweest en we hebben alle excursies via de hostess (Arke) geboekt. Wel duurder, maar het fijne is dat je een Nederlandstalige gids hebt. Overal in de winkelstraten van Playa Del Carmen worden ook excursies aangeboden (ze weten je wel te vinden :-) ), die een stukje goedkoper zijn. Ik heb de volgende excursies gedaan:



- Tulum (ochtend) + Xel-Ha. Vooral Xel-Ha vond ik helemaal geweldig. Alles is er super goed geregeld. Het is een attractiepark, maar het is nog wel heel natuurlijk gebleven: Mangrove/zee/ heeeeel veel vissen (en schrik niet als er een barracuda voorbij komt!!), fietsen+treintje (afstanden kunnen groot zijn), cenote enz enz. Een halve dag is echt te kort, dus zijn we zelf vanuit het busstation nog een hele dag geweest.

- Catamaran naar Isla de Mujeres. Vanuit Cancun vertrek je met de catamaran naar een rif. Daar kun je supermooi snorkelen. Dan ga je door naar het eiland, met vele gekleurde huizen. Met een golfcar zijn we naar een schildpaddenopvang geweest. (Schilpadeieren worden 's nachts van het strand opgegraven en daarheen gebracht. Wanneer de zeeschildpadden groot genoeg zijn worden ze weer in de zee los gelaten).

- Coba. De klim op de hoge tempel vond ik leuk om te maken. Verder die dag gingen we nog naar een oud maya dorp waar we door de jungle op zoek naar apen zijn gegaan, maar dit vond ik een tegenvaller. Beetje toeristisch opgezet allemaal en geen aap gezien.



Alle excursies (op Chitzen Itza na) is ook maar max 1,5 uur rijden.



Laat je niet door de weersvoorspellingen afschrikken. Ik hield ook mijn hart vast toen ik ging, maar heb super weer gehad. (de weersverwachting worden positiever als je datum dichterbij komt)
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

XelHa is echt erg leuk, maar je moet wel een beetje mooi weer hebben (bij ons was het bewolkt, en in het water best koud daardoor).



Chitzen Itza is verder reizen, maar echt een aanrader! Wij hadden bij de reisorganisatie geboekt, dus een Nederlandssprekende gids, en dat was wel zo fijn.



Cozumel is op zich best leuk, maar de bootreis erheen en terug staat me nog bij (kotsmisselijk, er werden bij voorbaat al zakjes uitgedeeld...)



Veel plezier!
Tja...
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,



Heb al veel leuke ideeen opgedaan via dit topic! De vertrekdatum nadert en ik krijg er steeds meer zin in!



Ik heb nog een vraagje, ik last dat sinds september vorig jaar de dollar is afgeschaft als betaalmiddel in Mexico. Hoe zit dat met bijvoorbeeld fooien in het hotel? Stelt men daar wel dollars op prijs of toch liever pesos?



Alvast bedankt!



Liefs, flowerdiva
Alle reacties Link kopieren
Je kan gewoon met dollars betalen hoor! Ben pas terug gekomen uit Cancun. Het was wel heel slecht weer!!!
Alle reacties Link kopieren
Hoi!



@ Papua: bedankt voor je reactie! Jammer dat het weer zo slecht was! Was je er voor vakantie? Heb je het wel leuke gehad verder?



@ rianneplaya: hoe is het weer daar inmiddels ? Zijn de vooruitzichten een beetje goed?

Anyway, heb er erg veel zin in!



Fijne avond!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven