Munteenheid diverse caraibische eilanden

29-12-2010 13:16 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Binnenkort gaan wij met een cruiseboot door het caraibisch gebied varen. O.a. naar Puerto Rico, St. Maarten, st. Lucia, Grenada, Barbados, Aruba, Curacao.

Kunnen wij op deze eilanden met US dollars betalen? Ook op de nederlandse Antillen? Of nemen ze daar euro's aan?

En als je daar gaat "pinnen", pin je dan US dollars?
Als je pint, dan krijg je de locale munteenheid. Vrijwel alle eilanden accepteren dollars.
Op de Nederlandse Antillen kun je betalen met dollars en met guldens. Dollars worden over het algemeen wel aangenomen, maar het is altijd maar de vraag wat je terug krijgt. Vaak hebben ze in winkeltjes etc. wel van die omreken tabellen hangen maar dan nog is het rekenen altijd een feestje. Als je op de antillen pint krijg je gewoon guldens, da's wel zo makkelijk;).
quote:Tinks schreef op 29 december 2010 @ 14:16:

Op de Nederlandse Antillen kun je betalen met dollars en met guldens. Dollars worden over het algemeen wel aangenomen, maar het is altijd maar de vraag wat je terug krijgt. Vaak hebben ze in winkeltjes etc. wel van die omreken tabellen hangen maar dan nog is het rekenen altijd een feestje. Als je op de antillen pint krijg je gewoon guldens, da's wel zo makkelijk;).Dat laatste vind ik persoonlijk dus balen. Ik zou willen dat je een muntsoort kunt meenemen, waar overal mee te betalen valt. Ik heb juist geen zin om diverse "overgebleven" muntsoorten mee terug naar huis te nemen......
Creditcard?
Ik ben (zie mijn cruiseverslag) in Mexico geweest. In de meeste gevallen kon ik betalen met (US) dollars. Als het wisselgeld veel is wordt het meeste met dollars terugbetaald. De rest (kleingeld) met Mexicaanse pesos.
World of Warcraft: Legion

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven