Reizen
alle pijlers
Munteenheid diverse caraibische eilanden
woensdag 29 december 2010 om 13:16
Binnenkort gaan wij met een cruiseboot door het caraibisch gebied varen. O.a. naar Puerto Rico, St. Maarten, st. Lucia, Grenada, Barbados, Aruba, Curacao.
Kunnen wij op deze eilanden met US dollars betalen? Ook op de nederlandse Antillen? Of nemen ze daar euro's aan?
En als je daar gaat "pinnen", pin je dan US dollars?
Kunnen wij op deze eilanden met US dollars betalen? Ook op de nederlandse Antillen? Of nemen ze daar euro's aan?
En als je daar gaat "pinnen", pin je dan US dollars?
woensdag 29 december 2010 om 14:16
Op de Nederlandse Antillen kun je betalen met dollars en met guldens. Dollars worden over het algemeen wel aangenomen, maar het is altijd maar de vraag wat je terug krijgt. Vaak hebben ze in winkeltjes etc. wel van die omreken tabellen hangen maar dan nog is het rekenen altijd een feestje. Als je op de antillen pint krijg je gewoon guldens, da's wel zo makkelijk;).
woensdag 29 december 2010 om 16:24
quote:Tinks schreef op 29 december 2010 @ 14:16:
Op de Nederlandse Antillen kun je betalen met dollars en met guldens. Dollars worden over het algemeen wel aangenomen, maar het is altijd maar de vraag wat je terug krijgt. Vaak hebben ze in winkeltjes etc. wel van die omreken tabellen hangen maar dan nog is het rekenen altijd een feestje. Als je op de antillen pint krijg je gewoon guldens, da's wel zo makkelijk;).Dat laatste vind ik persoonlijk dus balen. Ik zou willen dat je een muntsoort kunt meenemen, waar overal mee te betalen valt. Ik heb juist geen zin om diverse "overgebleven" muntsoorten mee terug naar huis te nemen......
Op de Nederlandse Antillen kun je betalen met dollars en met guldens. Dollars worden over het algemeen wel aangenomen, maar het is altijd maar de vraag wat je terug krijgt. Vaak hebben ze in winkeltjes etc. wel van die omreken tabellen hangen maar dan nog is het rekenen altijd een feestje. Als je op de antillen pint krijg je gewoon guldens, da's wel zo makkelijk;).Dat laatste vind ik persoonlijk dus balen. Ik zou willen dat je een muntsoort kunt meenemen, waar overal mee te betalen valt. Ik heb juist geen zin om diverse "overgebleven" muntsoorten mee terug naar huis te nemen......
zaterdag 1 januari 2011 om 18:31