Welkom. Je laatste bezoek was maandag 21 mei 2012 11:59.

Snel inloggen of registreer jezelf - (Wachtwoord vergeten?)

1. Viva
  2. Forum
  3. Reizen
  4. NL kustplaats waar veel te doen is.

Dit onderwerp heeft 30 reacties, en bestaat uit 2 pagina's. Je bent momenteel op pagina 1 van 2.
De laatste reactie is geplaatst op 17-07-2010 02:24.

[ NL kustplaats waar veel te doen is. - Pagina 1 ]

Ga naar een onderdeel

1. Wij zijn op zoek naar een leuke Nederlandse kustplaats waar ook bij regen veel te doen is. Dat mag ook in de omgeving zijn van die kustplaats!
    Het maakt niet uit wat er te doen is. Maar als wij op vakantie zijn liggen we vaak op het strand en als het regent of geen strandweer is wordt het toch vaak boekje lezen bij de tent of caravan. Dat is heerlijk en relaxt maar we willen ook af en toe wat zien of doen.

Dus wie heeft er leuke tips? Ik hoor het graag!

Sometimes the littlest things take up the most room in your heart.

1. Wij gaan vaak naar Zandvoort. Zit je ook lekker dicht bij Amsterdam.

Nee, dat zijn geen tampons!

2. In de buurt van Den Helder is ook genoeg te doen bij minder weer.

Solliciteren? Mail naar nummerzoveel@utopia.nl!

3. anoniem6581608601
    Afbeelding van anoniem6581608601
    15-07-2010, 19:35

Kijkduin Park. Kun je kamperen, ligt direct aan het strand, en als het regent kun je Den Haag in.

4. Thanks voor alle tips! Maar vlakbij een stad vinden we niks. We zijn al zo vaak in de stad!
    Het liefst wil ik een leuk plaatsje in Zeeland!

5. anoniem185186168
    Afbeelding van anoniem185186168
    15-07-2010, 19:43

Zoutelande?

6. Tsja, in en rond steden is nu eenmaal het meest te doen!

Maar anders misschien 1 van de eilanden?

Solliciteren? Mail naar nummerzoveel@utopia.nl!

7. Middelburg of Vlissingen misschien ?

8. Ja Vlissingen is misschien ook wel leuk!
    Wat is er allemaal rond Zoutelande te doen?

9. In Zeeland heb je een enorme massa kustdorpjes, maakt denk ik niet zo heeeel veel verschil qua hoeveelheid activiteiten/ bezienswaardigheden. Denk dat je bij slecht weer dan toch richting Middelburg/ Vlissingen/ Zierikzee etc gaat (natuurlijk beetje afhankelijk van voor welk eiland je kiest). Ken zelf Walcheren het best (gezien daar opgegroeid), denk dat Oostkapelle, Domburg, Vrouwenpolder allemaal erg leuk zijn, maar niet heel bruisend met slecht weer, Middelburg ligt heel centraal, dus van allemaal even ver weg dicht bij. :sun:

10. quote:
    hupseflups schreef op 15 juli 2010 @ 19:51:
    In Zeeland heb je een enorme massa kustdorpjes, maakt denk ik niet zo heeeel veel verschil qua hoeveelheid activiteiten/ bezienswaardigheden. Denk dat je bij slecht weer dan toch richting Middelburg/ Vlissingen/ Zierikzee etc gaat (natuurlijk beetje afhankelijk van voor welk eiland je kiest). Ken zelf Walcheren het best (gezien daar opgegroeid), denk dat Oostkapelle, Domburg, Vrouwenpolder allemaal erg leuk zijn, maar niet heel bruisend met slecht weer, Middelburg ligt heel centraal, dus van allemaal even ver weg dicht bij. :sun:

Okay. Dus het maakt niet echt uit waar je staat! We gaan even rondbellen en mailen naar campings in Zeeuwse kustplaatsjes.

Als iemand nog leuke tips heeft om in Zeeland te doen hoor ik het graag!

Alvast bedankt!

11. anoniem185186168
    15-07-2010, 19:56

Zoutelande is gewoon een leuk dorp. Veere is ook wel leuk.

12. Ik lees steeds kutplaats ;-)

The time is now.

13. renesse?

Meer valt er niet over te zeggen...

14. Weetjewatleukis: schiereiland Borkum! Ben er een keer geweest en helemaal verkocht!

15. quote:
    Liedjepiedje schreef op 15 juli 2010 @ 19:55:
    [...]

Okay. Dus het maakt niet echt uit waar je staat! We gaan even rondbellen en mailen naar campings in Zeeuwse kustplaatsjes.

Als iemand nog leuke tips heeft om in Zeeland te doen hoor ik het graag!

Alvast bedankt!

Zoek je dingen voor volwassenen of meer voor kinderen?

Ik woon nog altijd in Zeeland...
    Voor kinderen bij minder mooi weer:
    - Arsenaal in vlissingen;
    - Neeltje Jans;
    - binnenspeeltuin als Bambini;
    etc

Zonder kids:
    - als je van cult films houdt: Schuttershoftheatertje in Middelburg (erg schattig zaaltje, niet heel groot filmaanbod, maar wel erg leuk!)
    - bios in vlissingen;
    - Middelburg;
    - Veere zag ik ook al eerder voorbij komen;
    - mn vader is vorig jaar naar het Muzeeum (museum in Vlissingen) geweest, terwijl ik met mn broertje en zusje in de bios zat... vond hij ook erg leuk (ben zelf alleen niet zo'n museumganger).

16. anoniem185186168
    15-07-2010, 20:55

quote:
    Dat is zo'n zuipdurp voor tieners.

17. Zeeland Nazomer Festival! (of maak ik nu reclame?) Natuurlijk wel afhankelijk van wanneer je gaat, maar mocht je die periode kunnen, absolute aanrader!

18. We zijn met zn tweeen. Alleen een baby in mn buik ;-)

Renesse vind ik echt niks! Sorry!
    Kan je in Borkum ook komen met een camper?
    En nee ik zoek geen kutplaats maar een kuStplaats... hahaha
    En wanneer is het nazomerfestival? Wij gaan nl begin augustus?

19. ZNF is laatste week augustus + eerste week september. (dus tenzij je heel lang gaat, ga je dat denk ik missen). Verder hangt t er een beetje vanaf wat je wil. Cultuur? Actief? (minder waarschijnlijk, gezien zwanger, maar weet niet hoe ver je bent) Lokale kneuterigheid? (genoeg te doen!) Stad? Eten? Is wat makkelijker meedenken, voordat ik nu alles neer ga typen wat ik leuk vind, maar jij misschien niets aan (haha, ik ben dus gek op het ZNF, en vind Renesse ook vreselijk, dus zo ver komen we overeen!)

20. Lokale kneuterigheid vind ik leuk. Stad ook voor een dagje. Eten daar hou ik van! Cultuur ook voor een dagje. En actief... Als het maar niet te actief is. Ik ben dan 11 weken zwanger en heb twee miskramen achter de rug dus doe voorzichtig!

21. Aanvulling op xxroosjexx:
    football experience in Middelburg, Mini Mundi

Maar Zeeland is qua slecht weer accomodaties gewoon minder, tenzij je even wil rijden natuurlijk.

Woon zelf op Schouwen-Duiveland overigens.

22. (Beetje) actief: wandelen! Ook bij niet-zulk-heel-warm-maar-wel-droog-weer lekker op het strand! Tussen Middelburg en Veere ligt een heel mooi (redelijk nieuw) wandel'pad' langs de watergangen (niet handig als het veel geregend heeft, want dan brubber, en lange broek/ dichte schoenen wel handig, want distels, maar absoluut geweldig wandelen! (komt bijna niemand tegen, alleen soms verdwaalde Middelburgers die met een boekje en thermosfles langs het water liggen :-D )
    Kneuterig: PZC kopen-> lokale krant, overal te krijgen, heeft in de zomer dagelijks bijlage 'zomerkrant' met daarin van dorp tot dorp ALLE activiteiten (echt, van de boerenmarkt en het ringrijden tot de open dag van de orchideeen-vereniging (je kan maar een hobby hebben). Meestal 2 krantenpagina's vol activiteiten per dag, wisselt natuurlijk qua niveau leukheid. ;-)
    Cultuur: Schuttershof idd voor arthouse films, Zeeuws museum ben ik niet zo weg van, muZeeum ken ik niet maar wel positieve verhalen. Zeeuws biologisch museum (moet je van houden).
    Eten: high tea bij de honeypie (M'burg, ganzenbord e.a. liggen klaar voor gebruik), lunch bij de Drvkkery en dan de halve dag blijven rondhangen om boeken te kijken/ kopen.
    Stadswandeling?
    Nou, hoop dat er iets voor je tussen zit, en dat je ook nog een beetje mooi (strand)weer hebt natuurlijk, zodat je al deze slecht weer activiteiten eigenlijk helemaal niet 'nodig' hebt! :-d

23. Als je even wilt rijden, dagje Belgie: Brugge of Gent, ben je zo!

24. Bedankt voor alle tips! Er zitten leuke bij. Tip van dat krantje is heel handig!
    Ik ga alles even onder elkaar in word zetten en printen! Dan neem ik het gewoon mee! Echt heel erg bedankt!

En inderdaad ik hoop dat het gewoon heerlijk weer wordt!
    En een dagje Belgie vind ik ook een goed plan!

Ik ging vroeger met mijn ouders jaren naar Westkapelle, maar voor mn gevoel gingen we toen alleen naar het strand. Ik kan me er niks anders van herinneren... ;-)