Naar Israël

24-04-2014 20:24 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
-
Alle reacties Link kopieren
Goh leuk idd ha ha lol een land wat praktisch al jaren in burgeroorlog verkeerd, wat raar dat niemand met je mee wilt.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Leuk, misschien mag je wel meedoen in een live vuurgevecht!
Maar ik zag laatst dat er genoeg word georganiseerd hoor! Onder begeleiding van een vredesmacht, aapjes kijken. Geen echte aapjes natuurlijk, maar echte slachtoffers van het jarenlange geweld. Leuk joh!
Alle reacties Link kopieren
Zou informeren bij de Israëlische ambassade in Nederland. Denk dat je achternaam nog wel eens een probleem kan zijn. Is wel een heel bijzonder land ben er x of drie geweest. Succes
Wat een kinderachtige reacties weer,
quote:cilly2 schreef op 24 april 2014 @ 20:47:

Zou informeren bij de Israëlische ambassade in Nederland. Denk dat je achternaam nog wel eens een probleem kan zijn. Is wel een heel bijzonder land ben er x of drie geweest. Succes



Informatie inwinnen bij de ambassade is een goede tip, zou ik zeker doen.

Het kan zijn dat er extra/extra controle is bij aankomst en vertrek vanwege je achternaam (helaas spreek ik uit ervaring), maarja het is een (heel mooi en bijzonder) land met een jarenlang conflict en is voorzichtigheid geboden.

Neem de veiligheidsadviezen serieus.
Als het je interesseert, je zou ook eens kunnen googlen op vrijwilligerswerk in Palestijnse gebieden Dan ben je er en draag je (misschien) wat bij. Daarnaast kun je (zo heb ik gehoord) de Palestijnse gebieden inkomen als je meegaat op toeristisch uitstapje naar Bethlehem, dat ligt in Palestina. Vanuit daar kun je verder reizen.



Verder lijkt het me een mooi land, enorm veel cultureel erfgoed.



Verder een boekentip: 'Het zijn net mensen' van Joris Luyendijk. Gaat voor een groot gedeelte over Israël-Palestina.
Ik heb een paar maanden geleden een reis door Israel gemaakt en nergens problemen mee ondervonden. Ben ook op de Westbank geweest vanuit Jeruzalem, ging allemaal heel makkelijk. We werden daar niet gecontroleerd, terug het Israëlische deel van Jeruzalem wel, maar dat stelde ook weinig voor. Ik heb me geen moment onveilig gevoeld in Israel. Ze zijn daar trouwens ook heel erg gewend aan toeristen hoor. Ik raad je wel aan uit de buurt van de Gazastrook te blijven uiteraard, maar verder kan je gewoon overal heen. Ik vond de sfeer ook niet gespannen of onprettig.
Wat een domme reacties. Het is een prachtig land waar je prima kunt reizen en het is er momenteel nog relatief rustig ook. Ik ben zeer recent nog geweest (5e x geloof ik) en kan het je echt aanraden, ook als je alleen gaat.



Tel Aviv is een geweldige stad waar je lekker aan zee bent en ook superleuk kan stappen. Wat zou je allemaal graag willen zien?



Ik raad het je aan, het is prachtig. Kijk wel even hoe de situatie aan de grens met Syrie is alvorens je besluit of je wel of niet naar de Golan gaat. Toen ik er was kon je de bommen horen vallen en dat was voor mij niet zo nodig dus ben niet geweest. Je zou kunnen overwegen om in een Kibbutz te gaan.



Of je achternaam een probleem is durf ik je niet te zeggen, vraag dit inderdaad na bij de ambassade.
Gaza is een goede plek om te vermijden trouwens.
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel voor de (normale) reacties! Ik vind sommige reacties inderdaad een beetje flauw.. Ik weet dat er oorlog is, maar niet continu. Er zijn ook rustige momenten, en de oorlog bevind zich (helaas) vooral in de Palestijnse gebieden, dus de onveiligheid valt mee.



Ik ga inderdaad nog bij de ambassade informeren. Ik had op een forum gelezen dat een Marokkaans meisje uren was ondervraagd, waar ze naar toe ging, waar ze vandaan kwam, waar haar ouders waren, etc...



@Diztel Wat vroegen ze dan bijvoorbeeld? En was je de enige?
Ik ben bij binnenkomst ook heel uitvoerig ondervraagd trouwens. Ze wilden echt alles weten. Waar ik heen ging, waarom Isreal, waar was ik eerder op de wereld geweest, hoeveel geld had ik op mijn rekening, wat verdiende ik, waar kende ik mijn reispartner van, etc, etc.
Ik kreeg een kruisverhoor toen ik Israel wilde verlaten (vliegveld) mijn koffer werd binnenstebuiten gekeerd en ik moest mijn adressenboekje verantwoorden ( met veel niet-Hollandse namen erin ) maar ik begrijp wel dat dat voor de veiligheid is, dit is me trouwens wel heel lang geleden overkomen.

Later ben ik er nog een paar keer geweest en toen waren ze wat soepeler daar op Ben Gurion.
Heb er een jaar of 5 gewoond, en jawel (tromgeroffel) ik leef nog!
Alle reacties Link kopieren
@_lupine_ Aparte vragen.. Ik zie al wel wat me dus te wachten staat, haha!

@Diztel Wel logisch allemaal, maar ik vind het gewoon belagelijk dat ze het vooral bij Arabische mensen doen, een Europees kan net zo goed een bom op Tel Aviv gooien bewijze van spreken..
Alle reacties Link kopieren
doen ze ook bij blonde europeanen hoor.

ik werd opgepakt op het vliegveld door een stel zwaarbewapende militairen.



moest me tot op mijn slipje uitkleden, 5 bewaaksters met mitrailleurs om me heen. werden mijn koffers uitgepakt en bij alles gevraagd wat het was...
wij slapen nooit.
quote:mon-amour-pour-toujours schreef op 24 april 2014 @ 22:04:

@_lupine_ Aparte vragen.. Ik zie al wel wat me dus te wachten staat, haha!

@Diztel Wel logisch allemaal, maar ik vind het gewoon belagelijk dat ze het vooral bij Arabische mensen doen, een Europees kan net zo goed een bom op Tel Aviv gooien bewijze van spreken..Historisch gezien is dat niet zo "belagelijk" hoor.
Alle reacties Link kopieren
@Storahuntur Nee, dat snap ik. Maar ik vind dat ze dan gewoon iedereen moeten controleren. ^^ Het is nou niet dat als je Arabisch bent dat je gelijk iets van plan bent ofzo.



*belagelijk, ik bedoel natuurlijk belachelijk!
Alle reacties Link kopieren
@valentinamaria Per ongeluk over je post heen gelezen..

Echt? Ik heb namelijk een aantal verhalen gelezen van Arabieren die er 'toeval' uitgepikt werden. Misschien heb ik het gewoon verkeerd, en doen ze gewoon een steekproef en is het toeval als je wordt gekozen
quote:mon-amour-pour-toujours schreef op 24 april 2014 @ 22:04:

@_lupine_ Aparte vragen.. Ik zie al wel wat me dus te wachten staat, haha!

@Diztel Wel logisch allemaal, maar ik vind het gewoon belagelijk dat ze het vooral bij Arabische mensen doen, een Europees kan net zo goed een bom op Tel Aviv gooien bewijze van spreken..

realiteit is wel dat het met name Arabische mensen zijn die het doen, en Israël een goede reden heeft voor veel controles...als jij met je 19 jarige wereld beelden gaat protesteren op het vliegveld bij controle kom je in problemen, en als je je voorkeur voor Palestijnen kenbaar maakt zul je niet snel vrienden maken in Tel Aviv...

wacht gewoon een tijdje en kies een makkelijker land aan om te gaan wennen aan het alleen reizen, dat is in het begin ook erg wennen.
quote:mon-amour-pour-toujours schreef op 24 april 2014 @ 22:04:

@_lupine_ Aparte vragen.. Ik zie al wel wat me dus te wachten staat, haha!

@Diztel Wel logisch allemaal, maar ik vind het gewoon belagelijk dat ze het vooral bij Arabische mensen doen, een Europees kan net zo goed een bom op Tel Aviv gooien bewijze van spreken..Daarom wordt ook zowat iedereen gescreend zodra ze Israel binnenkomen, drie intifada's is de pijnlijke ervaring plus ervaringen zoals de Anne-Marie Murphy zaak.
Alle reacties Link kopieren
Ze stelde mij dezelfde vragen hoor en dat met een Hollandse achternaam. Het duurde wel erg lang en telkens stuurde ze iemand anders om dezelfde vragen te stellen. Ik reisde toen wel alleen en was destijds best jong dus daar kon het ook mee te maken hebben.
Alle reacties Link kopieren
ja echt.



ik werd in de incheckrij op mijn schouder getikt door een james bond achtig type in pak. achter hem stond een groepje militairen, moest ik mee naar een kamer.



uitkleden, op zo,n hoge kruk zitten, en maar ondervraagd worden.

ik snapte er niks van, wou iets vragen, maar toen gingen die mitailleurs ineens omhoog, met klikgeluiden.



na een paar uur waren ze klaar en kon ik zelf de zooi weer inpakken. en zorgen dat ik met een ander vliegtuig meekon.
wij slapen nooit.
Ik zou in elk geval niet in hartje zomer gaan, dan is het bloedheet in die regio. En verder moet 't je ding maar zijn zo'n land wat in constante oorlogssituatie verkeert. Mijn ding zou 't niet zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven