Nu ook negatief reisadvies voor hurghada en omgeving

16-08-2013 08:36 205 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor diegenen die nog heen moeten dus even een waarschuwing. Er is nu ook een officieel negatief reisadvies voor de toeristische gebieden in Egypte!
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"
Waar zie jij dat?
Op de site van minbuza lees ik net:



"Alle reizen naar Egypte met een andere bestemming dan de hotelresorts aan de Rode Zee en de Golf van Akaba worden ontraden."
Alle reacties Link kopieren
Hij stond net op geenstijl. De VS en Engeland hebben hem al afgegeven en daarna volgen wij ook altijd (alleen altijd een pasr dagen later )
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"
Jaaaa, ik zou ook echt Geenstijl.nl als bron kiezen boven het ministerie
Grappig wel dan dat onderaan dit topic ik nu een Arke advertentie zie om voordelig naar Sharm El Sheikh te gaan
Hurgada wil je sowieso echt niet heen.
Alle reacties Link kopieren
Even reageren...ik heb vannacht toevallig gedroomd dat ik daar op vakantie was. Ik had na de boeking pas in de gaten dat het die locatie was en kon niet meer annuleren en toen ik er was, was alles gewoon gewoon, niks aan de hand.

Ik was wel steeds bang voor aanslagen.



Maar goed, dit was maar een droom.

En je hebt er niks aan...



Haha
Alle reacties Link kopieren
quote:zeeuwsmeisje1981 schreef op 16 augustus 2013 @ 08:57:

Jaaaa, ik zou ook echt Geenstijl.nl als bron kiezen boven het ministerie http://www.omroepbrabant. ... n+badplaats+Hurghada.aspx



Hier staat dat het ministerie het reisadvies heeft aangescherpt.

Bah ben blij dat ik niet naar Egypte ga.
quote:adorabull schreef op 16 augustus 2013 @ 08:43:

De VS en Engeland hebben hem al afgegeven en daarna volgen wij ook altijd (alleen altijd een pasr dagen later )

Daar heb je wel een punt. Makke schapen bij Minbuza...



Vooralsnog worden alle reizen behalve die naar hotelresorts aan de Rode Zee en Golf van Aqaba ontraden. Als je dan toch niet veilig die resorts uit zou kunnen, kun je net zo goed naar Spanje of Turkije. Een resort is ten slotte een resort.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lebowski schreef op 16 augustus 2013 @ 08:58:

Grappig wel dan dat onderaan dit topic ik nu een Arke advertentie zie om voordelig naar Sharm El Sheikh te gaan Dat is toch belachelijk??? Er heerst een noodtoestand daar en hier geven ze de reizen met korting weg!
Alle reacties Link kopieren
quote:mirri29 schreef op 16 augustus 2013 @ 09:18:

[...]





Dat is toch belachelijk??? Er heerst een noodtoestand daar en hier geven ze de reizen met korting weg! Ze moeten er nu toch echt af
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
quote:mirri29 schreef op 16 augustus 2013 @ 09:16:

[...]





http://www.omroepbrabant. ... n+badplaats+Hurghada.aspx



Hier staat dat het ministerie het reisadvies heeft aangescherpt.

Bah ben blij dat ik niet naar Egypte ga.Dit aangescherpte reisadvies staat al sinds 14 augustus op de website van BuZA en is hier al genoemd. Dit is geen negatief reisadvies, maar het ontraden van reizen, muv de resorts langs de Rode Zee en Golf van Akaba.
Alle reacties Link kopieren
Er staat nog steeds bij dat t niet voor de badplaatsen geldt. Maar ik zou er toch niet graag zitten.

De overstap op Cairo durf ik nog wel aan, voorlopig.
.
quote:mirri29 schreef op 16 augustus 2013 @ 09:18:

[...]

Dat is toch belachelijk??? Er heerst een noodtoestand daar en hier geven ze de reizen met korting weg! Ja, zolang je er nog heen mag, maar steeds minder mensen willen/durven wordt het wel lekker goedkoop. Of ze willen van sommige forummers af
Vaag <_<.

Buza zegt anders



------------------------------------------------------------------------------------------------





Actualiteiten

Alle reizen naar Egypte met een andere bestemming dan de hotelresorts aan de Rode Zee en de Golf van Akaba worden ontraden.



Nederlanders die zich in Egypte bevinden, behalve de Nederlanders in de hotelresorts die zijn gelegen aan de kust van de Rode Zee en aan de Golf van Akaba wordt geadviseerd te overwegen of hun verblijf nog langer noodzakelijk is.



Alle reizen naar bepaalde gebieden worden ontraden te weten naar geheel Egypte, met uitzondering van bezoeken aan de hotelresorts die zijn gelegen aan de kust van de Rode Zee en aan de Golf van Akaba indien voornoemde bestemmingen worden aangedaan door middel van vluchten naar nabijgelegen luchthavens, eventueel via Cairo airport.

--------------------------------------------------------------------------------------------------
Van iemand die in Egypte woont, hoor ik dat het in Hurghada rustig is, niks aan de hand. Maar ze moeten binnenkort naar Cairo, en durven dat niet aan.



Ik zou sowieso het zekere voor het onzekere nemen en Egypte mijden.
quote:maiskip schreef op 16 augustus 2013 @ 09:26:

Vaag <_<.

Buza zegt anders



------------------------------------------------------------------------------------------------





Actualiteiten

Alle reizen naar Egypte met een andere bestemming dan de hotelresorts aan de Rode Zee en de Golf van Akaba worden ontraden.



Nederlanders die zich in Egypte bevinden, behalve de Nederlanders in de hotelresorts die zijn gelegen aan de kust van de Rode Zee en aan de Golf van Akaba wordt geadviseerd te overwegen of hun verblijf nog langer noodzakelijk is.



Alle reizen naar bepaalde gebieden worden ontraden te weten naar geheel Egypte, met uitzondering van bezoeken aan de hotelresorts die zijn gelegen aan de kust van de Rode Zee en aan de Golf van Akaba indien voornoemde bestemmingen worden aangedaan door middel van vluchten naar nabijgelegen luchthavens, eventueel via Cairo airport.

--------------------------------------------------------------------------------------------------



En nederlanders die zich bevonden aan de kust van de rode zee, maar niet in een hotelresort dan?



Vind het weer zo'n typische ministerietekst. Zet toch gewoon neer: gebied a, niet doen, gebied b, kan als je per se wil
Alle reacties Link kopieren
Sowieso snap ik eerlijk gezegd niet waarom mensen de laatste tijd nog vakanties naar Egypte hebben geboekt. Deze situatie komt echt niet uit de lucht vallen hoor, het is er al zo lang onrustig. Of zijn dat mensen die geen nieuws volgen en het daardoor echt niet zo meekrijgen?
Hurghada is sowieso geen bal aan, als je toch alleen maar in 'n resort wil gaan zitten ergens waar 't warm is kun je net zo goed naar Turkije.
Nu, duiken is er wel veel mooier dan in Turkije (schijnt), dus als je daarvoor gaat snap ik het wel.
Tja ik boekte mijn vakantie welgeteld 1 uur voordat Mohamed Brahmi (Tunesie) werd vermoord. Dan staat die reis al geboekt he Vooralsnog maak ik me geen zorgen, zal allemaal wel los lopen. Kan me voorstellen dat veel mensen die al lang van tevoren hun reis geboekt hebben ook in zo'n situatie zitten. Ik ga overal naartoe waar geen zwaar negatief reisadvies voor geldt en als ik morgen naar Sharm zou moeten vertrekken zou ik gewoon gaan. Wel balen van die avondklok.
Duiken in diezelfde zee kun je ook vanuit Jordanie.
Maar Jordanië is een stukje prijziger dan Egypte, dus kiezen veel mensen toch voor zo'n resort daar.
quote:elninjoo schreef op 16 augustus 2013 @ 09:43:

Duiken in diezelfde zee kun je ook vanuit Jordanie.Daarvoor is het reisadvies niet heel veel beter.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven