Op vakantie naar Macedonië (Ohrid) ??

20-04-2011 18:46 77 berichten
We hebben een optie op een vakantie naar Macedonië-Ohrid

8 dagen in een hotel vlakbij het meer van Ohrid.

Zijn er hier mensen die er geweest zijn?

Is het wat?

Zijn er aanraders en/of afraders?

Wij zijn een stel (man+vrouw) 40 jaar.

Houden wel van een beetje leven (terras/kroegbezoekje, zonnen, ook wel wat zien maar niet al te cultureel)
Alle reacties Link kopieren
ik ben er 7 jr geleden geweest en vond het erg leuk.

hele leuke terrasjes en restaurants, heel mediterrane sfeer.
wij slapen nooit.
Das fijn om te lezen

Niet alleen maar ouden van dagen dus?
nee, heel veel jeugd. toen tenminste, maar jong en oud is daar natuurlijk lang op straat.

t was gewoon heel gezellig, totaal geen voormalig oostblokland sfeer.
wij slapen nooit.
Er is een speciaal Macedonie topic met mensen die er heeeeel veel vanaf weten , sla je slag!
Jaaaaaaaa

heeel vaak geweest!

Prachtig!

Doen.

Als je rookt : Heb je een probleem, je mag niet meer op straat en dus ook niet op terrasjes roken.

Mooie gelegenheid om te stoppen.

Het is het mooiste meer van de Balkan.

En een enig stadje.

Adressen doen wij altijd op de bonnefooi, maar ik spreek de taal, dus dan gaat alles makkelijker.

Succes!
roken doen we gelukkig geen van beiden.

we hebben een vliegreis met hotel incl halfpension voor 360 euro.

Das rete goedkoop toch?

Hoe zijn de prijzen daar verder op bv terras enzo?

(daar schrok ik in Italië zo van.. 5 euro voor een cola op een terrasje)
quote:Philein schreef op 20 april 2011 @ 19:01:

Er is een speciaal Macedonie topic met mensen die er heeeeel veel vanaf weten , sla je slag! Ik ga op zoek!
t is een beetje de italiaanse sfeer met poolse prijzen.

destijds tenminste.
wij slapen nooit.
Een heel fijn land en een mooi schoon meer dus een prima vakantie voor 8 dagen. Je hebt ook een leuke plaats vlakbij Ohrid (Struga) heel gezellig en daar kun je op het strand liggen. Van het eten moet je niet heel veel verwachten, maar lage prijzen.

Ik ben er een paar jaar geleden geweest, toen vanuit Skopje. Ik heb begrepen dat je nu in de zomer rechtstreeks naar Ohrid kunt vliegen, helemaal ideaal!
Ja idd rechtstreeks vliegen.

Ohrid-vluchthaven is maar 7 km heb ik begrepen.
Hier een ontzettende Macedonie liefhebber (zie mijn avatar).

Geweldig mooi land en Ohrid is een hele mooie vakantie bestemming.

De mensen zijn zo ontzettend vriendelijk.

Het eten is heerlijk, tenminste de echte maaltijden die je bij de Macedoniers thuis krijgt.

Ik kan je ontzettend veel vertellen, dus vraag maar raak.

IK ga overmorgen weer heen!
Ha Vivagirl

Ik had het topic al ontdekt (stom...niet eerst gekeken..)

En had al begrepen dat jij een vriend daar hebt en helemaal waus van het land hé :-)

Ben nu stukje bij beetje aan het lezen en het klinkt steeds beter !!

Leuk dat je zo snel al heengaat.

Wat ik nog wel wil weten: het weer.

Hoe warm is het daar eind augustus?
Ja, hier ben ik jaren geleden geweest! Prachtige omgeving, mooi meer en hele vriendelijke mensen!
oh macedonie is echt geweldig. Ik ben alleen nog maar in skopje geweest en werd verliefd op de mensen. Wat een gastvrijheid!

Ohrid schijnt prachtig te zijn. Is wereld erfgoed. Waar heb je die goedkope vakantie geregeld? Ik ben ook wel geìnteresseerd.
Gewoon via het reisbureau.

Mijn vriendin werkt er en die had ik gevraagd om naar leuke betaalbare vakanties te kijken voor ons.

Dit was één van de opties.

reisorg. is Holland International btw
Peter Langhout bied ook reizen aan.

Het is Augustus is behoorlijk warm.

Vandaag was het in het oostelijk gedeelte van het land warm, maar bewolkt.
Wij zijn in mei 2009 in Macedonie geweest hebben 2 nachten in Ohrid gezeten.

Wij zijn er met eigen auto heen geweest we deden een rondreis door de Balkan.

We kwamen vanuit Servie langs Skopje naar Ohrid en vandaar door Albanie naar Montenegro.

Ik ben ten huwelijk gevraagd bij het oude kerkje bovenop de heuvel bij Ohrid. Dus vandaar ook hele leuke herinneringen eraan.

Wij hebben gewoon ter plekke een hotel gezocht.

Wel vond ik er redelijk wat nederlanders rondlopen en daar hou ik zelf niet zo van op vakantie.
He Todette.

Ik dat kerkje waar je ten huewelijk bent gevraagd.

Ik heb daar hele mooie foto's van, van mij en mijn vriend.

Prachtig plekje.

Er lopen indaad redelijk wat Nederlands rond. Maar je vindt er geen Friet van Piet en geen Hollandse bar.

Het is er redelijk toeristisch, maar het absoluut geen Costa Del Sol.

Gewoon leuke barretjes, terrasje en restaurantjes aan het water.

Paar leuke winkeltjes.

En het natuurlijk het prachtige meer.
moet eigenlijk de afwas doen..maar biebelien ik wilde even reageren. Als voorbereiding op jullie vakantie kun je het boek van A. den Doollaard lezen, "het huwelijk van de zeven zigeuners" het is een leuk (oud) verhaal en brengt je helemaal in de stemming.
Ik ben er ook in augustus geweest en het was gewoon een heerlijke temperatuur. Wel warm, maar door het meer niet extreem ofzo.
Hoi,

Wij gaan ook naar Ohrid met zijn vieren. Van dat roken wisten wij dus al niet....nergens of....dat gaat dan al een probleem worden. We zijn een beetje bang voor het weer, we gaan 3 juni maar als je nu kijkt is het echt slecht het hoeft van ons geen 30 graden te zijn, we willen veel gaan bekijken met een huurauto, zijn er 12 dagen. Iemand bekend met de temperatuur in begin juni??
Hoi Diane.

Ik weet niet precies hoe het met roken zit. Dat wat ik eerder op dit topic las, is mij niet bekend.

Binnen roken in openbare gebouwen mag niet meer, net als in Nederland.

Maar ik was vorige week nog in Macedonie en op straat en op terrasjes wordt nog stug gerookt.

Daar zou ik me dus niet al te veel zorgen over maken.

Het weer was ook erg goed, en dat is het op het moment ook.

Juni is een mooie maand om te gaan.

Regen kan natuurlijk altijd, maar het is geen regenperiode dan.

Is Ohrid jullie basis?

Op zich Macedonie klein, maar de wegen zijn nogal slecht, dus het duurt allemaal wat langer.

Matka, vlakbij Skopje is geweldig mooi. Je kunt hier heel mooi wandelen, en het ligt aan een kloof.

In de buurt van Strumica heb je 2 hele mooie watervallen.

Smolare heet een ervan, van die andere is de naam me even ontschoten.

Ohrid zelf is ook mooi.

Neem de boot (dagtripje) naar St Naum, een heel mooi klooster.

Veel plezier.

Ik ga eind juni weer.
Hoi vivagirl,

Dank je voor de vele tips, zullen we zeker wat mee gaan doen! Idd Ohrid is onze thuisbasis zeg maar....volgens mij de hoofdweg, toeristica ofzoiets..Hotel Donco. Dat was het dichtste bij het centrum wat we hebben kunnen vinden.

We wilden dus voor enkele dagen een auto huren, of zou het beter zijn met een plaatselijke gids...daar hebben we ook het één en ander van gelezen dat dat dus ook kan, als de wegen daar zo slecht zijn. Zijn daar veel bergen met afgronden of valt dat wel mee?

Is het om te doen van Ohrid naar Skopje te rijden?

Hele leuke tip vind ik de watervallen daar heb ik nl niets van gelezen, lijkt me prachtig.

Met welke maatschappij vlieg jij altijd? Wij hebben via Correndon geboekt naar Ohrid, en hoop niet op een tussenlanding, ben geen held in vliegen pfff

Bedankt voor de tips

en het zal er wel mooi zijn, anders ga je zeker niet weer eind juni terug

groetjes Diane
diane68 en biebelien, als jullie een boottochtje willen maken over het meer van Ohrid. Dan zoek het bootje van Toso (spreek)Tosje. Gewoon vragen aan de lokale mensen. Hij heeft een heel eenvoudig bootje, met een parasol erop van Marlboro, (maar misschien heeft hij ook een nieuwe) geloof ik. Je kunt hem ook vragen voor een gids, voor een special price. Hij kent iedereen daar.

Doe de groetjes van me

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven