Paar dagen weg in kerstvakantie (met kids)

27-08-2014 21:46 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben op zoek naar leuke tips en websites voor een korte vakantie (midweekje ongeveer) in de kerstvakantie met onze kinderen van (bijna) 5 en 8.



De meest bekende websites van bungalowparken ben ik al langs gescrolled (en nu danst het voor mijn ogen van de mogelijkheden) en ook Disneyland Parijs is een van de opties (is vooral voor de kinderen leuk, maar wijzelf lijkt het ook vooral erg vermoeiend).



Wie wil ervaringen delen/heeft een leuke tip/heeft zin om te helpen zoeken?



Onze wensen:

- paar dagen/midweek

- niet verder dan 4 uur rijden vanuit onze woonplaats Rotterdam

- in de kerstvakantie, dus winter, dus het moet er ook leuk zijn met koud/nat weer

- overdekt zwembad zou leuk zijn

- omgeving interessant genoeg om ook uitstapjes te kunnen maken (moeten ook leuk zijn voor de kids)

- iets origineels lijkt me leuk (kasteeltje, boomhut of weet ik veel)

- prijs: niet te gek, maar het hoeft geen budgetreisje te zijn
Alle reacties Link kopieren
quote:- prijs: niet te gek, maar het hoeft geen budgetreisje te zijnJe zit in de kerstvakantie, dus betaalt al snel de hoofdprijs. Wat vind jij 'niet te gek'?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Overdekt zwembad: tropical island, bij Berlijn. Het voldoet verder niet aan je andere wensen, maar dit is het grootste zwemparadijs van Europa. Wij gaan daar een paar dagen heen en een paar dagen naar Berlijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:himalaya schreef op 27 augustus 2014 @ 21:49:quote:- prijs: niet te gek, maar het hoeft geen budgetreisje te zijnJe zit in de kerstvakantie, dus betaalt al snel de hoofdprijs. Wat vind jij 'niet te gek'?Hangt er vanaf wat er wordt aangeboden. Als we er voor kiezen om alleen een midweek naar een bungalowpark te gaan, dan vind ik 600 wel een mooie richtprijs. Maar als een accommodatie nou heel bijzonder is, ben ik best bereid om een paar honderd euro extra te betalen. Disneyland Parijs zou ook een flinke uitgave worden, maar onder het mom van 'het moet er maar eens van komen', zou ik het wel willen betalen.
Ferienresort Bad Bentheim. Zwembad in de buurt, een burcht om te bezoeken. De wereld aan kerstmarkten bij onze oosterburen etc.
Winterberg? Kunnen ze ook skieën of schaatsen.
Ik zou gaan voor Disneyland, vind ik zelf ook erg leuk. Het is wel heel vermoeiend, maar je maakt je kinderen er vast heel blij mee.
Alle reacties Link kopieren
Bad Bentheim ga ik googlen!



Disneyland is natuurlijk ook wel erg leuk... Het enige wat ons tegenhoudt is dat het al zo druk is met de feestdagen en ook de verjaardagen van de kinderen die rond december/januari vallen. Ik weet niet of het verstandig is om de kinderen dan ook nog eens een paar dagen door een pretpark te laten sjouwen... (Zelf vinden ze het vast prima)
Disneyland zou ik persoonlijk niet doen in die periode. Het is er hartstikke druk en het is er met een beetje pech ook nog eens erg koud. Dat icm uren in een rij stil staan, lijkt me er niet leuker op worden voor de kinderen. Ga dan in de voorjaarsvakantie daar een keer heen zou ik zeggen. Al zou ik zelf dan eerder voor europapark kiezen, is wat goedkoper (b&b in het dorp zoeken) en hartstikke leuk ook.

Duitsland is wel leuk met kerstmarkten enzo (hou er wel rekening mee dat die er met kerst zelf niet zijn, meestal is 23 of 24 december de laatste dag).
Alle reacties Link kopieren
Thanks DH. Lijkt me inderdaad ook niet fijn om uren in de rij te staan met de kou. Of met regen, nog erger... De sfeer rond de kerst lijkt me wel heel leuk, met alle lichtjes. We willen trouwens de tweede week van de kerstvakantie, rond oud en nieuw. Volgens mij blijft de kerstsfeer in Disneyland nog wel hangen tot januari.

Maar voor kerstmarkten in Duitsland zijn we dan zeker te laat.
Na Kerst geen kerstmarkten meer, nee.



Wij gaan in december een paar dagen naar Zuid-Engeland. Met de boot vanaf Duinkerken.



Dat nog iets voor jullie? Wel de mooie etalages en versieringen , kastelen, rondje kust, dagje Canterbury, dagje Londen.
Alle reacties Link kopieren
Lijkt me super, zuid-engeland!

Optie was door echtgenoot afgekeurd voor deze zomervakantie, maar ik zal het weer in de groep gooien voor de kerstvakantie.
Ik had er een topic over geopend tijdje terug:



Engeland in december: Kent of Essex?
Alle reacties Link kopieren
Als je toch voor een pretpark kiest, is Phantasialand misschien ook wel wat. Die hebben ook een winterthema in die periode, ik heb er vorig jaar over gedacht om daarheen te gaan in de kerstvakantie, uiteindelijk niet gedaan, maar het zag er op de website wel sprookjesachtig uit. Weet alleen niet hoe druk dat is in de kerstvakantie.

Ze hebben ook themahotels op het park, maar een huisje ergens in de buurt daar is misschien ook leuk. En dan combineren met een dagje Keulen of zo.
Alle reacties Link kopieren
Leuk meiden, dat wordt weer avondje googlen!
Alle reacties Link kopieren
Oh RianneRianne je maakt me helemaal enthousiast met je Engeland Topic!! Ik hoop dat mijn vent dit keer ook enthousiast wordt... Voor de zomer had ik al graag gegaan, maar hij zag het niet zitten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven